Bv langzaam afbouwen, maar hoe?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door JinxieWeasel, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Mijn meisje 2 weken geleden 1 jaar geworden.
    Zij drinkt nog in de ochtend en voor het slapen aan de borst.
    In de middag ook nog een keer, maar die heb ik er zelf altijd in gehouden om de produktie op peil te houden.
    En ik kolf altijd voor het slapen gaan een beetje af, voor de vriezer;)

Nu wil ik langzaam gaan afbouwen. Ook omdat het me dan op mijn werk ook wat makkelijker afgaat.
    Hoe doe ik dit?
    En kan ik nou gewone melk in de middag gaan geven?
    Moet ik dan volle of halfvolle melk doen? CB zegt halfvol, maar in een boek over rapley lees ik steeds vol!

Groetjes

2. 4days

4days Niet meer actief

Je kunt nu inderdaad beginnen met melk. Volle of halfvolle dat hangt er een beetje van af wat je je kindje verder te eten geeft. Bij Rapley (a la stefan kleintjes) kun je inderdaad beter volle melk geven omdat daar meer vitamines in zitten. Rapley voeding bevat ook weinig verzadigde vetten, dus dat kan dan geen kwaad. Geef je je kindje ook dingen als vlees en producten die niet bij Rapley horen, dan kun je beter voor halfvolle gaan. Dan worden het wat veel verzadigde vetten als je volle melk geeft.

3. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Ze krijgt wel heel soms wat vlees

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Volle melk bevat de vetten die nodig zijn om vitamine D goed op te nemen. Als je kleintje verder gezond eet, kun je dus het beste volle melk geven.
    Halfvolle melk is uitgevonden voor ons westerlingen die teveel ongezonde dingen eten en dan ineens bedenken dat we niet te veel vetten moeten hebben, omdat we anders te dik worden :)

5. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik geef karnemelk! Dat vindt hij heerlijk. Dus bij zijn lunchbroodje een bekertje karnemelk. Is qua melkeiwitten makkelijker te verteren voor je kindje, dus als je verder nog niet veel zuivel geeft, kun je ook met karnemelk beginnen.

Deel Deze Pagina