Nu alweer een aantal dagen overtijd. Getest, maar weer negatief. We willen nog een weekje afwachten en dan maar weer naar de HA. Maar het lijkt erop dat ik weer geen eisprong heb gehad. Ongelooflijk, nu 8 maanden bezig, met wel 1 eisprong (en zelfs die ene weet ik niet zeker) dat maakt de kans dat ik zwanger wordt wel heeeeel erg klein. Ik ben zo bang dat het allemaal echt lastig gaat worden en lang gaat duren. Wordt er erg verdrietig van. Maar ja...niets aan te doen. Ik moest even mijn verhaal en mijn verdriet kwijt. Sorry
He meissie, wat naar.... Ik kan me voorstellen dat je er erg verdrietig van wordt. Heeft de huisarts nog aangegeven welke stappen je eventueel kunt ondernemen om de boel te onderzoeken? Ik wens je heel veel sterkte meis....
Er is nog niet echt iets onderzocht. Ben bij de gyn geweets. Die zei afvallen en een kuurtje Provera. Wacht nog af tot het najaar en kom dan weer. De HA is wat makkelijker gelukkig. Heb de kuur dus gehad en werd daarna ongi. Maar nu moet mijn lichaam het weer zelf doen en dan lukt het weer niet. Dus de HA gaat me doorsturen naar het ziekenhuis voor onderzoek. Wat er precies aan de hand is weten ze niet. De gyn zei dat er geen eisprong was, maar dat dat met mijn gewicht te maken kon hebben. Verder heeft hij niks gezegd of onderzocht. Dus afwachten.
In elk geval is het wel prettig dat de huisarts je serieus neemt...dat lees ik ook wel eens anders hier... Ik hoop dat ze je wat duidelijkheid kunnen geven meis, misschien met hormonen ofzo...wanner mag je naar het ziekenhuis?
Wat balen zeg!!! Ik zit in een vergelijkbare situatie.... Vorige maand ook provera geslikt, ongi geworden, maar nu inderdaad ook alweer 5 dagen overtijd. Of nou overtijd? Misschien heb ik ineens een lange cyclus ofzo?? Het is in ieder geval flink balen allemaal. Ik moet maandag weer naar de gyno, voor nacontrole voor na m'n provera kuurtje. Ook had ik bloed laten prikken voirge week en daar krijg ik maandag de uitslag van. Kop op, probeer positief te blijven en stort hier je hart lekker uit als je daar behoefte aan hebt!! Veel liefs :flower:
Hoe weet je dan dan je geen eisprong hebt??? Vraag me dat weleens af, ik voel namelijk ook niet echt duidelijk m'n eitje. Je gaat er zo klakkeloos vanuit dat je je eitje voelt. Maar of het echt zo is....?
wanneer je geen eisprong hebt blijft je menstruatie uit...dan kun je natuurlijk ook denken ik ben zwanger maar als die testen negatief blijven en ook bij bloedonderzoek niet zwanger is dat één van de dingen waar je dan aan kan denken dan gaan ze dat uiteraard verder onderzoeken! liefs nina
Ik weet niet zeker dat ik geen eisprong heb, maar dat is wat de gyno zei. Hij heeft alleen een inwendige echo gedaan, dus zeker kan hij het ook niet weten. T is maar afwachten wat er straks onderzocht gaat worden en wat eruit komt.
Hi LauraFay, Wat ontzettend vervelend, zeg. Ik kan me voorstellen dat je er een beetje moedeloos van wordt. Je arts zei dus dat het met overgewicht te maken heeft? Nou, dat geeft mij dan ook weinig moed, want ik heb ook te maken met veel overgewicht. Ik hoop dat de arts het fout heeft en dat je wel eisprongen hebt en dat het snel raak zal zijn. Knuffel, Marianne
Mijn gyn dacht dat het met overgewicht te maken had. Mijn HA vond dit eigenlijk onzin. Ik zelf ben niet overdreven dik. Ik ben wel te zwaar, maar niet echt zorgwekkend. Ben bovendien al 10 kilo kwijt en ben nog steeds aan het afvallen.
Even ter info Wat NinaVI zegt over de eisprong klopt niet helemaal Ik heb laatst deze vraag gesteld vraag gesteld bij een ziekenhuisforum aan een gynecoloog: "wanneer je niet aan de pil bent en je cyclus is regelmatig, Is het dan zo dat wanneer je elke maand menstrueert dat ook automatisch betekend dat je en eisprong hebt gehad?" en dit was haar antwoordt: dat er menstruatie optreedt wil o.a. zeggen dat er geen bevruchting heeft plaatsgevonden, het zegt niets over een eisprong. De baarmoeder bereidt zich maandelijks voor op een eventuele embryo dit gebeurt onafhankelijk van een eisprong.Meestal beginnen meerdere eitjes aan een rijping, maar komt geen van de eitjes tot een "sprong". Als dit het geval is ontbreken de volgende verschijnselen: middenpijn links of rechts onderin de buik omstreeks de 14de dag ( eisprong vindt 14 dagen voor de menstruatie plaats), de vaginale afscheiding is helder en je kan "draden trekken". Bovendien kan je de laatste 14 dagen last hebben van een opgezette buik, spanning in de borsten en stemmingsinstabiliteit. Deze bloedingen zijn bij nog kinderloze vrouwen vaak pijnlijker dan bij vrouwen die geen eisprong hebben gehad of al kinderen hebben gehad. Wat verder een goede indicatie geeft is de basale temperatuurcurve. Bij je huisarts kan je hier, als het goed, is grafiekjes voor krijgen. De bedoeling is dat je elke ochtend, voordat je ook maar iets doet, je temperatuur meet en dit in de curve aangeeft. Bij een ovulatoire menstruatie (met eisprong) ligt de curve de laatste 14 dagen 0,2 - 0,4 graden C hoger. Mocht je met dit probleem naar de huisarts gaan, dan is het verstandig om deze curve te maken. Als na een jaar van proberen maandelijks op de juiste momenten en juiste methoden geen zwangerschap heeft plaatsgevonden, zal de huisarts je doorsturen naar de gynaecoloog.
Ik snap het verhaaltje niet zo heel goed, maar goed. Wat ik me dan afvroeg. Kan ik dus wel eisprongen hebben en niet ongi worden? Wat afscheiding betreft is het bij mij heel anders als wat erover geschreven wordt. Mijn afscheiding is meestal heel dum (zeg maar waterig) of heel droog. Dat je echt (lekker firs onderwerp) een soort korrelig wit in je onderbroek hebt zitten. Ik heb heel zelden afscheiding waarmee je kan lijnen trekken. Zegt dit ook iets? Nouja, voor ik conclusies ga trekken is het sowieso slimmer om mijn ha bezoek en gyno bezoek af te wachten. Vind veel dingen wel raar. Zo heb ik een paar dagen voor mijn NOD een paar druppels bruinverlies gehad. Een dag later had ik wat lichtroze bloedverlies.Ik heb regelmatig ongi pijn, maar die is wel net anders als wanneer ik echt ongi ben. Dan zit de pijn in buik en rug, nu is het meer in de buik.
Als je een eisprong hebt en je wordt niet ongesteld dan betekend dat meestal dat je zwanger bent. Wat het antwoordt van de gyn. betreft; die zegt dat wanneer je elke maand netjes ongesteld wordt hoeft dat niet altijd te beteken dat je ook een eisprong hebt gehad. Je kan merken aan een aantal symptomen, die ze ook aangeeft, dat je een eisprong hebt. Heb je helemaal geen symptomen kan dat een teken zijn dat je geen eisprong hebt gehad. Om meer zekerheid te krijgen of je wel of niet een eisprong hebt elke maand zou je kunnen tempen of ovu testen.
Heb vanochtende de HA gebeld voor een afspraak maandag. Maar ze is helaas alweer op vakantie. Ik plan het wel zo. Vorige keer dat ik heen moest was ze ook op vakantie. Dus er zit nog een extra wachtweekje achteraan. Hopen dat de duivels dan toch nog stiekum doorkomen. Of dat er een positieve test gaat komen. Maar goed, dat zal wel niet.
@LauraFay Ik ben ook overtijd 5 dagen en niet zoals jij 11. Heb jij dat vaker? Ik niet. Na hoeveel dagen zou jij naar de dokter gaan. Moet hij of zij er wel zijn en tijd hebben natuurlijk! Ik zal voor ons allebei duimen, maar we moeten proberen niet te veel te hopen dat het raak is. Heb 3 dagen overtijd negatief getest en die teleurstelling is zo groot
Ik ken jou verhaal verder niet. Maar bij mij zit er een langer verhaal aan vast. Voor mijn hele verhaal: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=9035&highlight= http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=12742&highlight= Ik lees dat jij in ronde 2 bent. Betekent dat dat je net gestopt bent met de pil? Dan zou het kunnen zijn dat het gewoon ontpillen is. Ik ben de eerste keer dus dat ik niet ongi werd erg laat naar de HA gegaan, anders zeggen ze zelf vaak toch wacht nog even af. Ik had 2 menstruaties overgeslagen voordat ik naar de HA ben geweest.
@LauraFay, Ik hoop dat alles bij jouw snel op orde komt. Heel heel veel succes gewenst bij de ha. (en evt. de gyneacoloog). Het kan alleen maar de goede kant opgaan! Ik ben 22 mei gestopt met de pil en daarna ongi geweest van 22 t/m 26 mei van 30 juni t/m 4 juli van 29 juli t/m 2 augustus. En nu ben ik dus overtijd. Maar ik was al eerder met de pil gestopt vanaf oktober 2005 tot maart 2006. Toen ben ik ongi geweest van 12 t/m 17 nov 13 t/m 28 dec 27 dec t/m 31 jan 2 maart ben ik weer met de pil begonnen ongi van 27 t/m 31 maart 22 t/m 27 april Toen had ik nergens last van en nu heb ik heel vaak last van steken linksonder in mijn buik. Wat zou jij doen?