Hallo, Ik ben nieuw op deze site, maar ik lees wel al een tijdje mee. Nu heb ik de volgende vraag. Ik ben dinsdag op intake geweest bij verloskundige. zij merkte dat ik wel gespannen was en bood mij aan om de volgende dag een echo aan te bieden. maar bij deze echo was alleen een lege vruchtzak zowel in als uitwendig. te zien en deze was veel kleiner dan het aantal weken dat ik zwanger zou zijn volgens de verloskundige... Zij heeft aangegeven dat ik maar van het negatieve moet uitgaan... maar ik heb een hele onregelmatige cyclus geen pijl op te trekken.....dan 5 weken dan 7 weken etc etc. Op 28 maart was mijn eerste dag van de laatste periode. Op 22 mei heb ik voor het eerst echt duidelijk positief getest. een week daarvoor had ik ook al getest omdat ik me duidelijk anders voelde dan anders, maar toen was alleen met de kruidvattest (extra gevoelig) een heeel licht streepje te zien... maar naarmate de dagen vorderden werden de testen steeds duidelijker. volgens mij zou het dus zo kunnen zijn dat ik op het moment van de echo 5,5 week was... en dan zie je niets? ze hadden ook hele oude apparatuur. op de inwendige echo zei ze wel dat ze een glistering zag... maar ja.... dat is wel heel miniem. Over 3 weken moet ik terug voor een echo om te kijken of er toch niet iets in de vruchtzak zit en anders moet ik een medicijn slikken om het vruchtzakje te laten dalen. Hebben jullie hier ervaring mee? of denken jullie dat het toch nog mogelijk zou zijn, want ik voel me echt zwanger en de zwangerschapskwalen nemen alleen maar toe. borsten steeds gevoeliger etc. Alvast bedankt! XXX
HE lieve Sand, Helaas kan ik je hier niet echt antwoord op geven. Bij mij is het niet goed gegaan en ik voelde me echt zwanger, ik heb medicijnen gekregen om de mk op gang te brengen. Maar er zijn ook zoveel meiden hier, waar het wel is goed gegaan, probeer zelf van het positieve uit te gaan ook is dat zo moeilijk. Ik moest 2 wk wachten, maar dat kon ik niet, dus ik heb gebeld dat ik niet kan slapen etc en ik mocht eerder komen Ik wens je heel veel succes Liefs
Sand, ik kan je helaas ook geen advies geven, maar ik sluit me aan bij Angelica. Het kan beide kanten nog op gaan. Zeker ook de goede kant, gezien je onregelmatige cyclus. Ik zou ook echt geen 3 weken meer wachten hoor... Succes en sterkte meid!
Lieve Sand, hoe heeft je vk de termijn berekend? Heeft ze er iets over gezegd? Als je inderdaad 5,5 weken was ten tijde van de echo, is het niet raar dat je alleen een lege vruchtzak ziet. Bij mij hebben ze (in het zkh door de gyn) met 6,5 weken alleen een lege vruchtzak gezien en het was goed gekomen. maar ik wil je geen valse hoop geven, het kan beide kanten op gaan. Heel veel liefs en hopelijk heb je gewoon een mooi kindje in je buik zitten!!! ps: probeer niet teveel te stressen, is niet goed voor je en je vrucht.