Ahh wat ontzettend vervelend voor je. Pcos is niet zulk goed nieuws, maar gelukkig wel wat aan te doen. En wel fijn dat ze het zo snel al wisten. Wat voor klachten heb jij van pcos?
Wij kregen een formulier thuis gestuurd die we samen moesten invullen. Vragen over ons, over nu en vroeger maar ook vragen over je ouders of er erfelijke ziektes in de familie zitten en vragen over mijn moeder. Ik kon niet alles even goed beantwoorden omdat mijn familie toen nog van niks wist. (inmiddels weet mijn moeder dat we bij de gyn lopen) Bij de eerste afspraak werd er eerst vanalles gevraagd, we werden erg op ons gemak gesteld. Ook heb ik direct een inwendige echo gehad en omdat daar symptomen van pcos te zien waren moest ik ook bloed prikken. 2week later kreeg ik de definitieve uitslag dat ik inderdaad pcos heb, mij werd voorgesteld om met clomid te beginnen, maar omdat ik wat overgewicht heb moest ik eerst minimaal 5 kilo afvallen. Dit heb ik nu bereikt en wil deze week of volgende week de gynaecoloog weer bellen. Ook is het zaad van mijn man onderzocht, dit bleek van prima kwaliteit dus het probleem ligt alleen bij mij.. Vind het wel spannend deze volgende stap
Okee. Nja het is niet fijn maar er is gelukkig wel een probleem gevonden waar iets aan gedaan kan worden. Beter dan dat het de komende jaren nog niet lukt maar ze kunnen niets vinden. Okee fijn dat je zo snel met de clomid kan starten. En wat goed dat je zo snel 5 kg bent afgevallen! Ik hoop op een goede werking van de clomid en dus dat je snel zwanger bent.
Ik had ook een onregelmatige cyclus. Bij de ha geweest, maar die vond dat we maar een jaar flink moesten seksen. Het was een jonge ha. Hier waren we het uiteraard niet meer eens, inmiddels ook van ha gewisseld. Dus tegen doktersadvies in verwijzing naar gyn. Ik ben in september voor het eerst bij de gyn geweest. Haar eerste reactie was dat ze super blij was dat we gekomen waren want cyclus van langer dan 35 dagen wordt al onderzocht, wel/geen kinderwens. Tijdens het eerste gesprek werden er inderdaad allerlei vragen gesteld over families beide kanten en of je nog bepaalde ziektes hebt gehad en inwendige echo. Bij de 2e afspraak kregen we alle uitslagen terug (bloed en seemen), allemaal positief. Ik heb ook recept gekregen voor Clomid 50 mg. Ik ben daar op 31 oktober mee begonnen. Dus het is nu afwachten, op 4 december kan ik een test doen mits ik voordien niet ongi ben. Ik weet moet of het aan de clomid ligt maar ik heb de laatste weken wel vaak last van mn buik en ben erg moe.
Er zal gevraagd worden naar je cylus. Waarschijnlijk wordt er een inwendige echo gemaakt. Je vriend zal een zaadonderzoek moeten doen. Ik heb zelf een hele papierwinkel moeten invullen ook hoe vaak je seks hebt e.d.
Ik ben 2 dagen geleden bij de gynaecoloog geweest. Hij heeft een inwendige echo gemaakt en alles zag er prima uit. Wel zag hij bij mijn eierstokken aan beide kanten symptomen van pcos. Heb daarom ook bloed moeten prikken en de uitslag krijg ik bij mijn volgende afspraak. Hij zei wel dat ik er rekening mee moet houden dat we hulp nodig hebben bij het zwanger raken. Dit omdat ik geen eisprong heb of maar een enkele keer per jaar. Ik was in eerste instantie soort opgelucht dat er wat aangedaan kon worden en dat we nu ook de reden weten. Maar heb het er nu wel even heel moeilijk mee.. Het is nu pas echt doorgedrongen dat het misschien nog een hele lange en moeilijke weg kan gaan worden. Maar goed laten we positief blijven wie weet slaat de medicatie goed aan en is mijn eisprong zo weer op gang.