Mijn Kinderwens en Verhalen over Onderzoeken

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ChickieDeluxe, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ChickieDeluxe

    16 mrt 2011
    17
    0
    0
    Housewife
    The Hague
    Hallo allemaal,

    Ik heb een nieuw onderwerp geopend, omdat het mij het handigs leek om hier mijn hartje te luchten en hopen op steun, tips en mensen met misschien dezelfde ervaring. :) Ik ben nog wel heel erg nieuw met alles! :p

    Ik heb al ruim 5 jaar lang een kinderwens, maar helaas tot heden nog niet mogen lukken! :( Dit komt door de volgende reden... Mijn ex waar ik 5 jaar een relatie mee had was geholpen en liet het uiteindelijk niet terug zetten! Plus ik al ruim meer dan een jaar niet mijn menstruatie krijg! :(

    Ik ben sinds 01-01-2010 met een heel nieuw leven begonnen samen met mijn liefde van mijn leven! Hij steunt me in alles en wil hem voor geen goud kwijt. :) Wij hebben saampies besloten om proberen een wondertje te mogen krijgen... Helaas is het ons nog niet gelukt... :(

    Het grootste probleem is dat ik ruim een jaar geen menstruatie heb gehad! :$ Laatste keer dat ik uit mezelf mijn menstruatie kreeg was op 08-11-2009! :$

    Ik heb sinds begin verleden jaar 2010 contact opgezocht met de Gyn... Hopelijk dat hun me nu echt een keer verder kunnen helpen en mij een hormonenkuur gaan geven om elke maand mijn eisprong op te wekken.


    Ik moest van de Gyn stoppen met roken en drinken... Dat kon ik best wel begrijpen dus ik ben nu 1 jaar gestop met roken en drinken. :)

    Terug naar de Gyn om bloed te laten prikken of ik uiteindelijk echt ben gestop met roken en drinken... Daaruit konden ze zien dat ik ben gestop. Daarna kreeg ik te horen... Dat het misschien aan mij overgewicht kan liggen... Ik was door het stoppen met roken 10 kilo aangekomen! :$

    Okay... in Augustus 2010 werd ik doorverwezen naar Essentail Balance... Hun gingen mij begeleiding geven om de juiste eetpatroon op te bouwen om gezond 10 kilo kwijt te raken. Ik heb alles opgevolgd. :)

    In Januarie 2011 ben ik in totaal 10 kilo kwijt geraakt en woog rond 83 kilo. :D Ik heb in het begin van Februari weer contact opgenomen met de Gyn voor een nieuwe afspraak... Ik kon 11-02-2011 terecht voor een gesprek. Ik ben de afspraak netjes nagekomen en heb vermeld dat ik 10 kilo ben afgevallen dus wat er nu gaat gebeuren, want mijn menstruatie is nog uit en dus nog steeds niet op peil!

    Ik kreeg op 11-02-2011 te horen van de Gyn dat zij liever nog wilde dat ik uiteindelijk op 80 kilo kom... Dus moest nog 3 kilo afvallen! :( Tijdens deze gesprek kreeg ik een binnenwaardse echo en alles zag er perfect uit. Ze zei dat op mijn eierstokken genoeg eitjes liggen alleen niet willen springen! Ook heeft ze voor de zekerheid een uitstrijkje genomen... De uitslag van het uitstrijkje was ook niks verkeerds te vinden alles zag er gewoon goed uit. ;)

    Okay... Terug naar huis... Nieuwe afspraak stond gepland op 14-03-2011 dus ik had zo ruin 4 weken de tijd om 3 kilo te verliezen... Ik kreeg ook een kuur uitgeschreven van de Gyn... 10-daagse kuur van Provera om bloedverlies te krijgen... Na de laatste inname van de Provera pil kreeg ik een dag daarna bloedverlies... 7 dagen lang liep ik leeg! Ik was nog nooit zo blij met mijn menstruatie :p

    Uiteindelijk was het 14-03-2011... Plus 3 kilo lichter! :D Op naar ons afspraak bij de Gyn samen met mijn partner... Wij hoopte op goed nieuws.. dat ze mij aan een hormonenkuur ging zetten.. maar helaas kwam zij met een mededeling dat zij gaat vertrekken en mij naar iemand anders moet doorverwijzen en zij heeft vermeld dat de nieuwe Gyn moet bepalen of hij mij aan de hormonenkuur wilt zetten. :$

    Dat kwam best als een harde klap aan! Ik dacht ik heb er al zoveel voor over gehad... Alles gevolgt wat hun van mij verwachte... zelfs 13 kilo afgevallen, gestopt met roken, gestopt met drinken en dan misschien 12 april te horen krijgen... Sorry we willen je nog niet aan een hormonenkuur zetten ofzo... Daar ben ik zo bang voor! :(

    Ik voel me steeds van het kastje naar de muur gestuurd worden... daar word ik nou wel een beetje moe van! :x Ik ben er al zolang mee bezig en heb al zoveel ervoor over gehad om eindelijk eens een groene licht te krijgen! :(

    Mijn volgende afspraak staat dus gepland op 12 april 2011 met een nieuwe Geneacoloog... Deze keer is het ook geen vrouw meer, maar een man! Wij krijgen met hem een spreekuur en krijgen dan meer te horen... Hoe of wat... Dus we zitten nu op onze wachtbankie.

    Ik hoop zo dat mijn menstruatie gewoon uit zichzelf terugkeert... Maar de hoop is gewoon weg... Er klopt toch iets niet... maar alle testjes bleken goed te zijn... Misschien kom ik Vitamines en Mineralen te kort ofzo :(

    Sorrieee voor mijn erg lange verhaal, maar het lucht wel op... om dit alles van me af te schrijven :p Misschien dat sommige mensen tips hebben... Ik wil zoooo dolgraag een kleine wondertje krijgen in mijn buikie! :)
     
  2. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hi meis,

    Wat een verhaal zeg...
    Wat me opvalt is dat je schrijft dat jij en je vriend sinds januari 2010 samen zijn en helemaal happy zijn samen! Da's fijn! En daarbij begrijp ik dat jullie eigenlijk al direct voor een kleintje wilden gaan! Dan moet de liefde in elk geval goed voelen ;) !
    Je schrijft ook dat jullie begin 2010 dus actief bezig zijn en al heel snel naar de gyn zijn gegaan, wat ik op zich wel begrijp met je onregemlatige cyclus.

    De gyn had natuurlijk hartstikke gelijk: stoppen met roken en drinken is sowieso goed :) !
    En zo te horen is het ook al gelukt met de kilootjes, dus da's al hartstikke mooi.

    Maar ik vraag me af wat ze nu precies hebben onderzocht in je bloed? Alleen of je gestopt was met roken /drinken?
    Normaal nemen ze je bloed ook af om hormonen te bepalen. En hebben de zwemmers van je vriend ook al onderzocht? Meestal zijn de onderzoeken bij beiden! Wel zo belangrijk, want die zwemmers hebben ook een belangrijke taak :)

    En hoe oud ben je / zijn jullie?

    Je schrijft ook dat de inwendige echo in orde was en dat ze kennelijk iets wilden gaan voorschrijven. Dat zal waarschijnlijk clomid zijn. Hiermee wordt de hypofyse gestimuleerd om het follikel stimuleren hormoon aan te maken en gaat er als het goed is een eitje groeien.

    Vind het nog erg lastig je advies te geven in alles meid. Maar je zou bijvoorbeeld Etos Zwanger Worden kunnen gaan slikken. Is in principe speciaal voor vrouwen die... zwanger willen worden!

    Echter, ik zal al de vragen die jehebt ondertussen opschrijven voor je bezoek aan de nieuwe gyn als ik jou was. En in de tussentijd Etos Zwanger worden gaan slikken en... het vooral vaak gezellig gaan maken met je vriend, want wie weet krijg je, nu je afgevallen bent en de kilootjes kwijt bent, wel een spontane eisprong. Je weet maar nooit!

    En dan in april alle vragen stellen en afwachten wat hij zegt!

    Voor je het weet is het april meid!

    Veel succes en hoop voor jou dat de MMM niet te lang gaat duren.

    Groetjes, Juulzon
     
  3. ChickieDeluxe

    16 mrt 2011
    17
    0
    0
    Housewife
    The Hague
    Hallo mop,

    Als eerste hartstikke bedankt voor het lezen van mijn hele verhaal. :p Ik loop al iets langer bij de gyn, maar dat was toen met mijn ex waar ik 5 jaar een relatie mee heb gehad, hij was geholpen en kon geen kinderen meer geven. Uiteindelijk na 5 jaar heb ik de knoop doorgehakt, omdat mijn leven ook gewoon doorging en had erover nagedacht om met hem te stoppen, want uiteindelijk zal hij het toch niet herstellen voor mij.

    Sinds begin verleden jaar 2010 loop ik samen met mijn nieuwe partner bij de gyn, want mijn vriend wist al van mijn probleem af, want voordat wij een relatie begonnen konden we elkaar al. :)

    Jah, ik ben zelf ook heel erg trots op mezelf dat ik gestop ben met roken en drinken en dat ik nu uiteindelijk in totaal 13 kilo ben afgevallen. :D

    Ze hebben in mijn bloed nagecheckt of ik uiteindelijk wel ben gestop en om mijn hormoon spiegel te controleren. Mijn vriend moest ook zijn sperma zaadcellen laten testen, maar dat ziet er allemaal goed uit. :)

    Ik ben 25 jaar en mijn vriend is bijna 22 jaar. :)

    Jah ik heb idd een inwendige echo gehad en is er gelijk een uitstrijkje genomen, uitslag was ook in orde. :) Ik heb na de inwendige echo een recept de 10-daagse kuur van Provera meegekregen. :) De gyn had het erover om een eisprong maandelijks op te wekken, maar ze moeten wel uitkijken, want er kunnen meerdere eitjes gaan springen! :$ Maar bij de laatste afspraak kreeg ik dus te horen dat zij weggaat en mij moet overdragen aan een andere gyn en diegene moet bepalen of hij me die hormonenkuur gaat geven!

    Ik had hier op het forum ook een bericht geschreven onder "Etos zwanger worden capsules" om te vragen of het slim was dat ik die capsules ook zou gaan slikken... maar iemand gaf dit als antwoord:
    "Chickie dus jij bent al bijna anderhalf jaar niet meer ongi geweest?!
    Ik zou dan niet met Etos capsules beginnen maar eerder de HA een bezoekje brengen.. " waarop ik antwoorde dat ik al door mijn HA doorverwezen ben naar de Gyn. :) Maar die antwoord heeft me wel laten twijfelen of ik de Etos zwanger worde capsules zou gaan slikken... ;)


    Ik hoop ook echt op een spontane eisprong of dat mijn menstruatie gewoon uit zichzelf komt doorzetten doordat ik nu 13 kilo lichter ben geworden. Je weet het nooit idd :p

    Uhhh met de afkortingen ben ik nog niet zo heel goed hoor! Wat betekent MMM precies? :)

    Hartstikke bedankt voor je aandacht en tips meid! ;)
     
  4. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    MMM = Medische Malle Molen! Denk dat dit geen toelichting nodig heeft :)
    Etos zwanger worden kan geen kwaad hoor, kun je als ondersteuning gebruiken!

    Succes bij de nieuwe gyn. Leg je vragen bij hem neer en stel ze gewoon!
    Veel succes en sterkte!
     
  5. ChickieDeluxe

    16 mrt 2011
    17
    0
    0
    Housewife
    The Hague
    #5 ChickieDeluxe, 22 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mei 2011
    Ik heb een besluit genomen om te beginnen met Teunisbloem Olie 1000 mg :) Ik ben er vanaf gisteren mee begonnen dus even aankijken of er een verandering plaats vind met mijn menstruatie. :p Ik ben erg benieuwd! ;) Ik neem 2 capsules per dag in tijdens een maaltijd. :)
     

Deel Deze Pagina