1ste afspraak gyn

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hannah, 10 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Dank je wel meiden!

Om 13.40 hebben we de afspraak en ik laat me zeker niet wegsturn, ik wil nu gewoon duidelijkheid........

Denise jij zit nu bij de gyn, SUCCES!

2. Nancy

Nancy Bekend lid

21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Hannah en andere meiden,
    Heel veel succes.
    Groetjes Nancy

3. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    Hoi hannah en de rest,

ik ben net terug van de gyn. Na een hele vragenlijst te hebben beantwoord kreeg ik een inwendige echo en jawel hoor vochtblaasjes: PCO... Maar omdat mijn prolactine ook iets verhoogd is moest ik opnieuw bloed laten prikken zodat ze kan kijken welke medicijnen ze me kan geven. Of ik krijg iets tegen de prolactine of ik krijg clomid. Dat hoor ik over 2 weken dan heb ik weer een afspraak. Ook mijn vriend moet zijn sperma inleveren en dat wordt voor de zekerheid onderzocht want als dat ook afwijkt heeft het geen zin om me eerst vol te stoppen met medicijnen. Ik had gehoopt dat het zou blijven bij het verhoogde prolactine maar toen ik naar het echoscherm keek zag ik het al voordat ze het zei. Het is best even een klap maar we moeten zo positief mogelijk blijven. Ze was in ieder geval ontzettend aardig en deed alles om me op me gemak te laten voelen dus dat viel gelukkig allemaal heel erg mee.

En hannah hoe is het bij jou verlopen?

Groetjes, liefs,

Denise

4. mistimon

mistimon Actief lid

18 jul 2006
    214
    0
    0
    He gatver meid, wat vervelend!
    Maargoed er zijn veel meiden ondanks PCO zwanger geraakt, dus er is nog genoeg hoop!
    ( ik heb het waarschijnlijk ook, iigwel de kralenkrans :S)

5. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

he wat vervelend meid.

ik heb zelf ook pco en heb al 1 wondertje, we zijn nu bezig voor wondertje nummer 2. ook via de gyn.
    maar het kan wel degelijk meid

succes

6. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Balen Denise. Wel fijn dat je duidelijke uitleg hebt gekregen.
    Positief blijven denken hoor meid!

Liefs Lenneke

7. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Denise

Valt dan tegen he zo'n uitslag. Je houdt er altijd wel rekening mee, maar toch komt het dan hard aan. Sterkte in elk geval meid!
    Fijn dat je een goede gyno hebt.
    Wij moeten ook zaadjes inleveren, omdat het anders idd weinig zin heeft als hij mij volstopt met medicijnen en hem z'n zaadjes niet goed zijn.

Hoe staat je vriend/man hier tegenover?
    Die van mij had op voorhand zoiets van, nee daar werk ik niet aan mee.
    Nu is hij mee geweest, en snapt het dat het ook van belang is dat zijn zaadjes goed zijn, dus hij wil meewerken.
    Maar hij moet alleen even een drempel over. Is ook een beetje vreemd, je moet een afspraak er voor maken om het in te leveren. Dus je gaat met voor bedachte rade jezelf een handje helpen (of ik moet hem helpen :oops: ) Ik ga het niet forceren en wacht gewoon tot hij er klaar voor is. Mar ben wel benieuwd wat jullie idee/evervaring is?

Hannah
    Hoe is het met jou verlopen bij de gyn? Hopelijk alles goed.

8. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Vanmorgen eindelijk het langverwachte bezoek aan de gynaecoloog......
    Vol hoop gingen we er heen.........

De gyn legde uit dat niks onmogelijk is maar dat de kans op een spontane zwangerschap niet zo groot is...De hoeveelheid beweeglijke cellen is te weinig, ongeveer 2,5 miljoen.
    Eerst gaan er bij mij een hele batterij aan onderzoeken gebeuren om uit te sluiten of er niks bij mij is. Bloedprikken,inwendige echo, samenlevingstest en baarmoederfoto.

Mijn vriend moet over 2 maanden weer de zwemmers inleveren voor een 2de zaadtest...........Als daar de uitslag van bekend is gaan ze een plan maken over hoe nu verder.
    IUI is zo als t er nu uitziet wel een reëele optie maar moeten dat dus nog afwachten.

Wachten wachten wachten....
    Op zijn vroegst begin april weten we dus pas meer en ook wat het definitieve behandelplan gaat worden.......
    Zucht wat lijkt dat ver weg........

9. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

pff meid, klinkt idd erg ver weg he :( :(

hopen dat je snel de onderzoeken gehad hebt meid en dat het heel snel april is.

enne ik blijf toch stiekum op dat kleine kansje hopen voor je hoor

xxx

10. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    He Hannah, april klinkt inderdaad wel heel ver weg......wanneer gaan ze jouw onderzoeken doen? Dan heb je in ieder geval het gevoel dat je met een doel bezig bent en dan zal de tijd waarschijnlijk toch vliegen....hopelijk zijn de zaadjes bij het volgende onderzoek beter.....

11. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Aankomende vrijdag moet ik progesteron prikken, 1 week na de eisprong( is dat tempen toch ergens goed voor :D)

Dan wachten op ongi, dan op dag 3 van cyclus bloedprikken, op dag 12 een inwendige echo en samenlevingstest. Als hier de uitslagen van bekend zijn dan hoor ik of en zo ja wanneer ik de baarmoederfoto krijg......

12. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Heel veel sterkte hannah,

Dat zijn toch niet de dingen die je wilt horen als je naar de gyn. gaat. Maar wie weet wat er spontaan nog mogelijk is......

Veel succes met de onderzoeken. De dingen die je noemde vallen allemaal reuze mee hoor. En zelfs met hulp in de MMM is alles nog mogelijk, het is even wennen aan het idee dat het niet gaat zoals je had gehoopt. Maar wondertjes bestaan, ook in de medische wereld....

Veel meiden zijn je al voor gegaan in dit traject zoals je op het forum allemaal kan lezen. En er komen toch nog steeds meer zwangere meiden bij!

Nogmaals sterkte, ook voor je partner!

Liefs Lenneke

13. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Dank je wel Lenneke.........
    Fijn om te lezen.....
    Als je eenmaal weet dat er hulp nodig is dan wil je die zo snel mogelijk......En als het dan wat langer duurt dan is dat een tegenvaller.
    Maar we blijven zeker positief en ik hou me vast aan de vele succesverhalen, zoals die van jou!

14. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    hoi allemaal,

ik ben vorig jaar januari gestopt met de pil. Nu een jaar geleden. Helaas nog steeds niet zwanger.
    Heb een paar onregelmatige cyclussen gehad, toen regelmatig, en de laatste keer was het ineens weer langer. Ik weet niet goed wanneer ik terug naar de ha moet gaan. Ik ben in september geweest omdat ie toen onregelmatig was. De ha zei dat ik in januari maar terug moest komen als het nog steeds niet raak is. Daarna ben ik een tijdje regelmatig geweest, dus is het dan nodig om terug te gaan. Word ik dan doorverwezen naar de gyn?

liefs wies

15. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Hoi Wies,

Ik ben in december naar de huisarts gegaan omdat zwangerschap uitbleef. Deze heeft toen voorgesteld om eerst zaadonderzoek te doen, toen bleek dat de uitslag niet goed was hebben we een verwijzing naar de gyn gekregen..

Succes!

16. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    Mijn vriend zegt er niet zoveel over, ik heb het gevoel dat ik het er moeilijker mee heb dan hij zelf. Het idee dat hij moet lozen in een potje vind ik zo zielig voor hem daar heb ik het best moeilijk mee. Misschien dat mijn vriend het zelf wel moeilijk krijgt op t moment dat hij het potje in handen heeft ik weet het niet hij is best wel gesloten over dingen hij zegt dat het prima is. Ik vind het echt een raar idee om met voorbedachte rade dit te doen en ik weet dus ook niet of ik een handje moet helpen of dat hij het liever zelf doet ik weet niet ik denk dat we het op het moment zelf wel zullen zien...

@ hannah: hè meid wat vervelend allemaal... heel veel sterkte en trouwens april klink wel ver weg maar voordat je het weet is het er! En ik hoophoophoop echt voor je dat de 2e test van de zwemmers veeel beter is [-o< en ik hoop nog veeeeel meer dat het gewoon nog lukt spontaan! Daar gaan we voor! :thumup: toch? we blijven positief! :) sterkte meid!

17. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Dank je Denise........
    En we blijven zeker positief! Dat wondertje is ook ooit voor ons weggelegd!
    April is het zo.........Ik ga dan ook trouwen dus genoeg afleiding nu tot april............
    Alleen gevoelsmatig lijkt het dan nog zo lang he......
    Voor jou ook succes!

18. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    @ Wies: Gewoon naar de HA gaan en de situatie uitleggen. Vragen om een verwijzing naar de gyn kan geen kwaad. Meestal zeggen ze dat je na een jaar doorverwezen mag worden. Dus gewoon bellen en zeggen dat je het genoeg vind zo en wilt weten of er wat aan de hand is.
    Ze zijn er heel goed in om je steeds weg te sturen, maar een beetje brutaal mens heeft de halve wereld dus....

Veel succes,

Groetjes Lenneke

19. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Hannah,
    Wat vervelend deze uitslag!
    Hopelijk zijn de zaadjes de 2e keer beter!
    Tuurlijk als je er eenmaal voor gaat, dan valt het vies tegen dat het binnen een jaar niet raak is. En dan nog meer met zo'n uitslag van het zaad. Maar geloof toch ook wel dat 2007 ons jaar wordt! (kop op meid!)

Idd maart, april lijkt nog ver weg. Maar de tijd gaat zo ontzettend snel. Kon ook niet geloven dat we alweer een jaar bezig zijn. Je leeft van cyclus tot cyclus. En zodra er een cyclus voorbij is, ben je ook alweer een maand verder.
    Veel sterkte meid!

Denise,
    Mijn man zegt er ook niet zoveel over. Maar de eerste dagen zat ik hem nogal te pushen. Had zo iets van als het moet... dan maar zo snel mogelijk. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Dus heb hem gezegt dat ik me er niet meer mee bemoei en dat hij het moet doen als hij er klaar voor is. Alleen bij ons kan je het alleen 's ochtends tussen 8 en 9 uur inleveren. Vind ik ook al zo vreemd. We werken allebei veel (eigen zaak). En kunnen 's ochtends moeilijk weg. Dus je zit dan toch al een week van te voren te plannen dat je evt. zaad moet wegbrengen.
    In het ziekenhuis heb je er ook een speciale kamer voor, maar dat vind ik helemaal koud en kil.
    We laten het nu even voor wat het is. Ik moett pas over een dag of 30/35 terug komen, dus we hebben nog even.
    Jij ook sterkte meid!

20. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    @ corina bij ons moet je tussen 8.15u en 8.30u inleveren. Je moet dit doen op afspraak. Dit alles omdat ze natuurlijk maar een beperkt aantal potjes kunnen onderzoeken zonder dat de kwaliteit afneemt... Bij ons is het gelukkig wat makkelijker omdat mijn vriend eigen baas is en het ziekenhuis is 10 minuutjes rijden... maar ja op afspraak is toch wel vreemd. Wij moeten volgende week vrijdag. Je moet met voorbedachte rade gaan uhm jeweetwel haha en dat staat me heel erg tegen. groetjes

Deel Deze Pagina