Lange onregelmatige cyclus maar geen oorzaak, wie ook?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Isa, Feb 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isa

Isa Actief lid

Apr 16, 2006
    238
    0
    0
    Hallo,

Ik heb al vanaf mijn 13e lange onregelmatige cyclussen van zo'n 2 of 3 maanden en af en toe nog wel eens langer. Ik ben in oktober gestopt met de pil om te kijken wat mijn cyclus zou gaan doen. Ik werd toen na 9 weken al ongesteld! Dat is voor mijn doen erg snel! Omdat we in de loop van dit jaar willen proberen zwanger te worden wilden we toch wel graag weten of dat sowieso wel mogelijk is met mijn cyclus. We zijn naar de huisarts geweest en doorverwezen naar de gyn. Op de inwendige echo was alles goed, het zag er normaal uit. Ook uit het bloedonderzoek kwam helemaal niks afwijkends. Ze hebben gekeken naar alle mogelijke oorzaken zoals de schildklier, de hormoonbalans, en de werking van de nieren. Als we straks willen proberen zwanger te worden mogen we weer terug komen en dan ga ik clomid slikken om een eisprong te krijgen en daar zijn we wel heel blij om dat we niet eerst een jaar hoeven aan te klungelen. Maar toch vraag ik me af waarom er geen oorzaak is voor mijn verminderde vruchtbaarheid en of het dan misschien ook vanzelf weer over kan gaan? En of het gebruiken van Clomid misschien beter aanslaat omdat ik geen PCO heb? Zijn er meiden met hetzelfde probleem waar ook geen oorzaak voor is? Of die dat eerder ook hadden en bij wie het vanzelf weer over is gegaan? Wie kan er wat over vertellen? Thanxs!

2. Shaartje

Shaartje Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,062
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb hetzelfde als jij.
    Je moet het maar zo zien;
    Je hebt weinig hormonen en ze hebben veel nodig om gestimuleerd te worden, daarnaast zijn ze van nature een beetje lui en daardoor van mindere kwaliteit.

Zodra je de pil slikt dan krijg je dus geen eisprong, dus wordt dat hele systeem stil gelegd. Nu ben je ermee gestopt en begint het circus weer op nieuw, maar het heeft niets meer gedaan vanaf dat je aan de pil ging.

Volg je 'm een beetje?
    Met clomid krijg je dus extra hormonen en zou je lichaam gestimuleerd moeten worden om harder te werken waardoor een eisprong op gang komt.

Ik gebruik naast clomid ook nog druppels en poeder van een natuurgenezer om vanaf de zijlijn wat bij te sprignen om naast extra hormonen (clomid) ook een beter kwaliteit te krijgen en extra te stimuleren.

Heb wel het gevoel dat het iets doet. Ik krijg er in ieder geval meer kleur van, energie en mijn slijmvliezen doen het beter (minder rode ogen, minder nasaal praten, minder last van slijm in longen/keel) Ik weet natuurlijk niet of jij dat ook hebt, maar vaak staat dat met elkaar in verbinding.

Lang verhaal, maar ik denk dat met clomid je een hele goede kans maakt.
    Veel succes en ik hoop dat het vanzelf wat beter gaat.
    Want dat zou heel goed kunnen. Alleen kan daar heel veel tijd overheen gaan.

Groeten SHaartje

3. liedel

liedel Actief lid

Feb 11, 2007
    264
    0
    0
    Hoi,
    k heb hetzelfde als jij, ook al vanaf mijn pubertijd hele lang cyclus (minimaal 9 weken, maximaal 12, en alles er tussen in). Hier is verder ook nooit een aanwijsbare reden voor geweest.
    Een tijdje terug hebben we besloten dat we graag voor een kindje wilden gaan, maar omdat ik altijd al zo'n lange cyclus heb gehad, dacht ik dat het wel een behoorlijke lange tijd duren voordat ik zwanger zou zijn. Onze verbazing en blijdschap was dus ook groot toen bleek dat ik in de eerste ronde zwanger ben geworden, zonder clomid of wat dan ook.
    Ik hoop dat dit verhaal je een beetje moed geeft; een lange cyclus hoeft dus niet altijd te betekenen dat je heel lang moet wachten om zwanger te raken, en ik denk dat als je chlomid gaat gebruiken je helemaal een goede kans maakt. (Hoewel je natuurlijk ook eerst een tijdje zonder chlomid kan proberen..je weet het maar nooit!)
    Heel veel succes!
    Groet,
    Liedel

Share This Page