Hallo, Ik heb een zoontje dus een bevalling al een keer meegemaakt. Bij hem had ik geen last van voorweeen en kwam hij totaal als een verrassing met 37.5 weken. Om 2 uur in de nacht werd ik wakker van krampen in mijn buik. Om 4 uur had ik 8 cm ontsluiting en om 5.30 lag hij in mn armen. Erg snel allemaal. De uren van 2 tot 4 waren ook niet pijnlijk. Meer vervelend. Nu ben ik ruim 38 weken zwanger dus op zich zou hij kunnen komen. Vannacht begon het te rommel. Precies dezelfde krampen als de eerste 2 uur van de eerste bevalling. Anders dan de vele voorweeeen die ik bij deze kleine nu wel gehad heb. Leken echt op weeën vannacht. Weet het zeker. Zag mezelf al helemaal zitten de volgende ochtend met een beeb in mn armen. Het begon vannacht rond half 1, en om 5 uur stopte het uit het niets. Zat echt te wachten op de volgende wee. Maar tot nu toe is het rustig. Mijn vraag is: Kan een tweede bevalling echt zoveel anders zijn dan de eerste. Ze zeggen vaak dat het sneller gaat. Maar gaat dat om het hele proces of alleen rond de pers weeën. Word hier erg onzeker van, en had gehoopt mijn kleintje al te mogen knuffelen. Wat zijn jullie ervaringen?? Gr annemarie
Nog geen ervaring. Hopelijk komt dit kindje wel veel later, anders zou ze ook morgen al komen en dat willen we liever nog niet!
Hier heeft de totale bevalling van de 1e 9 uur geduurd, en de 2e bevalling duurde in totaal 3,5 uur... Dus zowel de weeën als persweeën gingen bij de 2e veel sneller....
mn bevallingen leken wel op elkaar qua snelheid 1e, braken mn vliezen spontaan om 22u en om 02;15u had ik mn kleintje op mn buik ( half uur persen) Bleek al weeen te hebben, maar zat aan ctg scan in zh en zij vonden niet dat het echte weeen waren ( buik, rug én been) omdat ze dat niet op de monitor zagen, maar blijkbaar zaten die dingen niet goed en werd het niet goed opgemeten ofzoiets Had na 2,5 uur al 8 cm ontsluiting. 2e , Vliezen laten breken smiddags, kreeg om 1530 echte weeen direct snel om de 3 en 2 min (daarvoor vanaf 1330 wat voorweeen, maar vond niet ehct pijnlijk), om 18u geperst en 18;06u geboren (dit x ook buik, been en rug weeen) Dus die bevalling duurde 2,5 uur Eigenlijk wel beide soort stortbevallingen maar qua pijn goed te doen.
Hier ging het heel anders. Bij de eerste niks aan voelen komen, ik beviel ineens. Bij de tweede had ik 6 weken voorweeen maar op een gegeven moment raakte ik heel erg in mezelf gekeerd en wist ik dat het eraan kwam. De vk sprak dat tegen (ik zat nog potdicht) maar kwartier later zat ik weeën weg te puffen in bad. Mijn eerste bevalling duurde 3 uur met 10 minuten persen, gerekend door de vk. (Wij rekenen vanaf de eerste wee, vk's vanaf weeën die echt ontsluiting veroorzaken) Mijn tweede bevalling duurde 20 minuten met 3 seconden persen. Dus mijn tweede begon anders en ging te snel, deed veel meer pijn dan de eerste.
Ik herken jou verhaal wel marieke. Bij de eerste begon het bij mij ook ineens. Nu de 2de veel voor weeen. Ken ik helemaal niet joh. Vannacht dacht ik echt dat ik ging bevallen. Is dit wel een teken dat het eraan komt? Of kan het ook oh een week duren?
Mijn 2e bevalling heb ik totaal anders ervaren dan mijn 1e. Twee weken lang voorweeën, had ik bij 1e niet gehad. Toen begon het op een dag gewoon, en het zette gelijk door. Weeën waren kort, scherp, pijnlijk, snel op elkaar. Bij 1e rustige opbouw en daardoor voor mij beter op te vangen. Meteen rugweeën, 1e rug- en buikweeën De 2e nam een veel langere aanloop, maar toen het eenmaal goed bezig was, ging het veel sneller dan de eerste keer. Ontsluiting beetje sneller, persen véél sneller. het herstel ging ook sneller, dat was wel fijn. Mijn tip zou zijn: laat de herinnering aan de eerste keer los, en probeer het als een net zo uniek proces te zien. Dat lukte mij niet, en ik was dan ook de hele tijd 'de weg kwijt', kon het niet relateren aan de eerste keer en had daardoor geen idee hoe ver ik was, wat er zou gebeuren, wat ik kon verwachten. Ik vond daardoor m'n tweede bevalling zwaarder/moeilijker dan de eerste - terwijl hij objectief gezien waarschijnlijk wat makkelijker was.
Heel herkenbaar, bij mijn eerste bevalling begon t met weeen die aan bleven houden totdat de kleine werd geboren, niks geen voorweeen of iet dergelijks gehad. Mijn tweede begon eind van de ochtend met weeen, dus ik ml gebeld dat die naar huis moest komen...Toen hij 2 uur later thuis was stopte t ineens, diezelfde avond zette t alsnog door en is ons tweede kindje net iets na middernacht geboren. Alles ging overigens bij de tweede een stuk sneller, binnen 4 uurtjes was ze er. Succes nog met de laatste loodjes!!
Oh ja hoor, bij was er een groot verschil! Bij de eerste overviel de bevalling me met gebroken vliezen, en uren pijnlijke weeen. Bij de jongste heb ik anderhalve week iedere nacht weeen gehad die een paar uur aanhielden, en toen weer weggingen. Toen de bevalling echt begon was het in 4 uurtjes gepiept zonder heel heftige pijn.
Wat leuk om te lezen hoe verschillend elke bevalling weer is!! Lees hier wel dat meerderen bij de 2de bevalling voorweeen hadden? Hier geen last van gehad. Bij de 1ste bevalling, ingeleid en toen de weeen echt begonnen 12 uur weeenstorm gehad. (totaal geen pretje...zag daarom reuze op tegen nog een bevalling) 2de bevalling dacht ik eerst dat het voorweeen waren rond 24.00 uur(pijn was kort) en ik hield de weeen bij en ze hielden geen minuut aan. Maar ze kwamen wel steeds sneller. Om 01.30 uur heb ik nog beneden gezeten. en om 02.00 uur ging ik klokken en om 03.00 uur hielden ze bijna een minuut aan en ze waren wel voelbaar. Om 03.30 uur werden ze heftig en maakte ik ML wakker naast me die de vk belde. Die was er om 04.10 uur en bleek toen 9,5 cm ontsluiting te hebben...(en de weeen waren toen zoals die 12 uur weeernstorm de HELE TIJD!!!) Ik mocht gelijk persen en om 04.30 uur was onze dochter geboren. Echt, een DROOMBEVALLING! had nooit gedacht al zover te zijn en gad geen hechtingen. Dus...elke bevalling is anders!!
Ik ben ook erg benieuwd. Bij zoonlief geen voorweeen of oefenweeen gehad. Nu heb ik regelmatig voorweeen en harde buiken. Ben benieuwd hoe het deze keer gaat verlopen.