kan je te druk zijn om te bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lauraa98, 8 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

25 aug 2008
    607
    8
    18
    Hallo meiden,

Ik vroeg me af of je je bevalling onbewust kunt tegenhouden doordat je het te druk hebt? Kan hier niks over vinden.

Ik heb al 2 schatten van kinderen en de 3e zijn we dus van in afwachting maar er gebeurd vrij weinig.
    Moet wel zeggen dat ik het erg druk heb deze weken; zorgen voor mijn kinderen overdag naar school brengen enz; belangrijke afspraken wanneer ze op school zitten/in de avond (zo belangrijk dat ik ze helaas niet kan afzeggen met als reden dat ik hoogzwanger ben)
    Gister nog onverwacht bezoek gehad in de avond , dan heb ik snachts een paar uurtjes slaap en dan begint alles weer van voor af aan. Mijn enige rust is dus vooral die paar uurtjes in de nacht en ik ben bang dat de drukte mijn bevalling dus tegengaat of hoef ik daar niet bang voor te zijn denken jullie?

Ik ben 2x met 38w en 1 dag bevallen en aangezien er nog amper wat rommelt ben ik bang dat het zo nog een tijdje zal duren

Groetjes

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Haha, ik denk alleen maar, joh je bent pas 38 weken. Er zijn vrouwen bij wie het pas begint te rommelen met 41 weken, dus je hebt nog tijd zat... De baby komt er toch wel uit, of dat nou volgende week is of over 2 weken...

3. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Hier net hetzelfde! Wij zitten nog in het laatste van de verbouwing van ons twee bovenste verdiepingen (de slaapkamers) en ook een druk schema met de twee oudste kids en mijn man heeft een drukke job dus bijna alles valt op mij (wat ik niet erg vind)! Maar ik heb ook echt nog geen rustige dag gehad en ook altijd maar paar uur slaap.... Het is hier ook nog stof en reorganisatie waar ik nog een tijdje zoet mee ga zijn..... Die werkmannen beloven vanalles maar als puntje bij paaltje komt..... Maar bij mij rommelt het al weken omdat mijn baarmoeder supergevoelig is. Maar bij is het nog max 2 weken! Op voorwaarde dat mijn bmh gerijpt is wil mijn gynaecoloog mij wel inleiden 22 oktober. Ik hoop tegen dan hier alles wat op orde te hebben voor zover de werken het toelaten en toch nog 1 tv-bank-hang-pyjama-dagje te hebben gehad!

4. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Je kunt je bevalling (tijdelijk) tegenhouden door een dosis adrenaline. In gevaarlijke situaties bedoeld om te zorgen dat je niet midden in een brand, oorlogssituatie of wat dan ook je kind op de wereld zet en niet meer kan vluchten.
    Maar als je veel stress op andere wijze ervaart (want wat voor gevaarlijke situaties heb je hier nu eenmaal in je dagelijks leven) dan kan je daar je bevalling ook eventjes mee uitstellen. Belangrijk is dus wel om je rust te pakken tijdens je zwangerschap en stress te vermijden. En zeker als je op het eind loopt. Maar met 38 weken is het uiteraard heel normaal om nog even niet te bevallen. Ze gaan niet voor niets uit van 40 weken als richtlijn. Je kleine kan ook nog zo 3 weken blijven zitten omdat je het zo gezellig voor m hebt gemaakt.

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik denk wel dat de start een link heeft met je eigen emotionele toestand. Ik heb 3x ervaren dat de baby pas kwam toen ik eindelijk rust had.

De eerste keer moest ik afstuderen en had het ontzettend druk met de laatste puntjes op de i van mijn afstudeerwerk. Op woensdagmiddag om 5 uur heb ik het hele zwikkie aangetekend verzonden naar mijn mentor, 's avonds heb ik de adreslijst voor de geboortekaartjes opgesteld (laatste pre-babyklusje wat ik nog moest doen) en op donderdagochtend is de baby geboren.
    Bij de tweede waren we aan het verbouwen en dat zat heel erg tegen. Op de dag dat ik was uitgerekend vertrokken de aannemers eindelijk uit ons huis, maar toen was het nog een grote rommel overal en de babykamer stond propvol alles wat daar tijdelijk was opgeslagen. Ik had toen al 8 weken lang elke nacht urenlang voorweeën, dus ik was als de dood dat het eerder zou beginnen, maar uiteindelijk werd deze baby 9 dagen later pas geboren. Tegen die tijd waren we wel zo'n beetje klaar voor hem.

Bij de derde was ik nog niet eens uitgerekend, toen ik op een avond echt het gevoel kreeg dat ik afscheid moest nemen van het zwanger zijn (want echt allerlaatste kindje). Ik heb urenlang mijn buik zitten bevoelen, een filmpje van het bewegen gemaakt, foto's gemaakt en echt geprobeerd goed te onthouden hoe het allemaal voelt en er uit ziet. En de volgende ochtend begon de bevalling inderdaad.

6. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

25 aug 2008
    607
    8
    18
    Heeeel toevallig maar nadat ik dit topic heb geopend zijn bij mij de voorweeen begonnen. Eerst om de 20 min en ondertussen rond de 10-15 min. Dus als het doorzet duurt het hier niet lang meer.

Maar ben nog steeds wel nieuwschierig naar het begin van een bevalling en of dat dus tegen te houden zou zijn.
    Hier dus blijkbaar niet , want vandaag zou ik belangrijke afspraken hebben en is er toch 'iets' begonnen.

7. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Mijn bevalling begon juist na een hele drukke dag. Ik was bij mijn zoontje constant rustig aan aan het doen. Had nog geen kinderen dus deed wat huishoudelijke taakjes en lekker bankhangen. De dag dat de bevalling begon was ik wel druk. Eerst keuken helemaal schoon gemaakt, lunchen bij vriendin en 2 kids, koffie drinken bij mams. Toen besloten met haar en tante nog even naar de stad te gaan en toen ik eindelijk rustig zat aan he begin van de avond begon het.
    Ik denk dat er geen pijl op te trekken is.

Deel Deze Pagina