1ste bezoek fertiliteitsarts een onprettige ervaring.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sannesossie, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.

In het AZM zijn wij begonnen met 3 icsis met eigen zaad. Er was alleen slecht zaad uit alle onderzoeken gekomen.

Inmiddels had ik 5 ma s gehad, en nog zeiden ze dat er met mij niets aan de hand was.

Ze wisten het ook niet en we moesten maar op eigen kosten verder met icsi. Verder konden ze niets voor ons doen.

Wij overgestapt naar Gent, ben door de malle molen heen gegaan, werkelijk ALLES wat je kan verzinnen, wat ze daar doen, hebben ze onderzocht..

Ik bleek gigantische hoge TPO (antistoffen) te hebben en Hashimoto te hebben (autoimuun, schildkliergedoe).

Daar ben ik voor onder behandeling gegaan bij de endocrinoloog die samenwerkt met de afdeling reproductieve geneeskunde.....en zie mijn banner:

Zwanger (via donor) van ons derde kindje!! Mijn jongste zoontje is geboren via IUI D, de oudste hebben we geadopteerd uit China...en ons meisje wat onderweg is, is via ICSI D ontstaan!

In ned blijven ze vasthouden aan kortzichtige protocollen. Ik zou als ik jullie was overstappen anar Gent.

Maar ook daar geldt dat er voor onderzoeken en uitslagen echt wel weken en maanden over heen gaan eer er wat uit komt, als er wat uit komt. Dat is niet anders.

Stertke.

(ik begon bij dr. Hellebaut, en nu zat ik bij dr. de Baerdemaker! Allebei toppers in mijn ogen)

2. Flo72

Flo72 Bekend lid

9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Nic ik ben in Gent, jij in Genk das denk ik een ander zhuis? Ik heb tot nu toe nog geen arts toegewezen gekregen. Oproep voor psycholoog moet eerst komen en dan gaat de trein rijden zoals ze zo mooi zei!

3. sannesossie

30 jan 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx voor jullie berichten, kei fijn!! Is het bij jullie ook vergoed of gedeeltelijk? Ik ben via cz verzekerd en had even vluchtig gezien dat er wel vergoedingen waren.

@ flo72 goed dat je een psycholoog ingeschakeld heb. Ik ben na de tweede miskraam bij een haptonoom beland. Ook echt een aanrader!! Vooral om weer wat vertrouwen in je lijf te krijgen. En weer te 'aarde' zoals dat zo mooi heet. ;)

@twoboys wat een succesverhaal zeg! En wat heb je ook ongelooflijk veel voor je kiezen gekregen, heel heftig lijkt me dat. Voel je je goed en uiteraard gefeliciteerd!!

4. Nic 1

Nic 1 Actief lid

14 jun 2013
    179
    0
    0
    Bezig met zwanger raken en teleurstellingen verwer
    Het uiterste zuiden
    Flo, ik zit idd in genK!

Sannesossie, dat is mss een klein lichtpuntje, ik ben ook cz verzekerd, ik zit in genK, ik krijg alles vergoed, behandeling, medicijnen, zelfs de narcose bij de punctie!! Echt super 👍
    Je moet wel eerst toestemming vragen voor de behandeling in het buitenland, die had ik binnen 5 dagen.

5. muisje86

muisje86 Lid

22 jan 2012
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Ik ben zo vrij geweest om mee te gaan lezen op dit forum en zag al een aantal dames voorbij komen die in behandeling zijn in Gent of Genk.

Wij gaan in maart voor de intake naar Genk, afspraak bij Dhont. Moet zeggen het erg spannend te vinden..Pff..
    Bijna 2,5 jaar aan het proberen maar zonder resultaat. We weten wel dat de zaadkwaliteit van mijn man slecht is omdat hij een sterillisatie heeft laten herstellen. Zijn lichaam maakt antistoffen aan wat de zaadkwaliteit verminderd.

Als jullie het goed vinden lees en klets ik af en toe mee met jullie. Want in mijn vriendenkring voel ik me een last en weet ik niet goed wat en met wie ik iets kan bespreken. Ervaren jullie dat ook?

Liefs Muisje

6. Nic 1

Nic 1 Actief lid

14 jun 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    Muisje, ik zit ook in Genk, ook bij Dhont. Ik ben heel tevreden daar!

7. muisje86

muisje86 Lid

22 jan 2012
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nic 1, ik had het inderdaad gelezen.
    Fijn te horen dat iemand met Dhont en Genk ervaring heeft.
    Er zijn in mijn omgeving wel bekenden die in Genk zijn geweest maar durf niet goed dingen te vragen. Ook omdat het ons traject is en ik niet alles open en bloot op tafel wil gooien. Moet zeggen het lastig te vinden om een juiste balans te vinden in wat zeg je wel/niet,e.d. Soms zeggen mensen wel eens. Je roept op je af dat ze je zielig vinden. Ik wil niet zielig gevonden worden maar soms mijn gevoel kenbaar maken.

8. Nic 1

Nic 1 Actief lid

14 jun 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    Lief Muisje, het is helemaal aan jou wat je wilt delen en wat niet. Ik gooi hier alles er uit wat in me op komt en wat me bezig houd. Dit forum is een geweldige plek voor iedereen in de mmm. Hier vindt je begrip en troost, op alle momenten wanneer je dat nodig hebt. De mmm is zwaar en soms heb je een uitlaatklep of een vraagbaak nodig, dat vindt je hier. Niemand zal je zielig vinden, hier zijn we allemaal zielig, niemand zit in de mmm voor zijn plezier. Naarmate je verder in de behandeling komt zul je merken hoe fijn het is om hier je hart te kunnen luchten, en het maakt niet uit wat voor een vraag je hebt, er is altijd wel iemand die iets zinnigs kan zeggen.
    Succes

9. muisje86

muisje86 Lid

22 jan 2012
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Nic1
    Het is lastig af en toe.
    En zielig klinkt ook weer zo stom. Het is een vervelende situatie en je gevoelens en gedachten doen vreemde dingen met je.

Vandaag bij de kindercarnaval genoot ik met kleine momenten van de kinderen en vrienden om me heen. Het andere moment werd me door een zwangere gevraagd hoe het er bij ons voor stond. Die vraag kan ik rustig beantwoorden maar hierna ben ik van slag. Ik wil niet overdreven met kids bezig zijn want dan denken mensen ook...
    Mn mannetje zegt lief in mijn oor, ik wil een meisje met blauwe ogen, ik vraag in Genk wel of ze dat kunnen regelen.
    Heel lief bedoeld natuurlijk maar ik kon het niet hebben.
    Zegt hij ook nog, ik heb een eisen pakket, kijken of ze daaraan kunnen voldoen. Mijn reactie was " mijn eis is alleen dat het lukt ". Ik heb mijn tranen moeten verstoppen..Pff

10. Nic 1

Nic 1 Actief lid

14 jun 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    #30 Nic 1, 1 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2014
    Ojee. De leuke opmerkingen... Niet dus. De meeste zijn wel goed bedoeld maar komen binnen als een dreun. Blader hier maar eens wat rond, niemand vindt dat leuk om te horen. Ik heb een nichtje wat, toen ze het wist, dat het eerste aan mij kwam vertellen... Ik dacht alleen maar: WAAROM? waarom vertel je mij dat uberhaupt? Ik kon het daarna niet meer opbrengen echt vriendelijk te zijn.. Ik ben heel voorzichtig in wat ik mijn omgeving vertel, begrip voor mijn situatie of het vermogen om zich daar iets bij voor te kunnen stellen is beperkt. Juist hier kun je die gevoelens kwijt. Als je het nog eng vindt om het in een groep te gooien mag je me ook een persoonlijk bericht sturen.
    Er over praten helpt, dan voel je je niet zo alleen.
    Een dikke digitale knuffel!

11. sannesossie

30 jan 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh super nic! Ik dacht eerst dat GenK een typfoutje was maar daar kun je dus ook terecht. Is dat logistiek handiger voor jou? Of andere reden.

@ muisje86 leuk dat je meepraat. Ben je hier in nl uitbehandeld? Of hebben ze naast het zaad niks kunnen vinden? Ik moet zeggen dat dit mm tweede keer is dat ik een onderwerp start en het geeft me veel steun. Je mag hier inderdaad alles zeggen zonder dat mensen je niet begrijpen, iedereen zit in hetzelfde schuitje. En ik herken het gevoel dat mensen je niet begrijpen.. best frustrerend net of je die Mmm ff doet ofzo... :(

Mensen zijn onbedoeld echt lomp. Net na mm tweede miskraam vertelde een goede vriendin/collega plompverloren dat ze zwanger was en dat ze het zo vervelend vond (voor zichzelf) dat ze het niet blij aan mij kon vertellen.. ik werkte op dat moment boventallig omdat alles teveel was. Ik heb met een stalen gezicht haar gefeliciteerd en haar tips gegeven (ze maakte zich zorgen) om vervolgens op een leeg kantoortje in te storten. En zo zijn nog meer voorbeelden. Ik ga dr maar altijd vanuit dat mensen het niet zo rot bedoelen. Maar handig is anders.

Gister toch maar besloten om zoals de arts ook zei maar verder te proberen. Zit nu op mn eerste menstruatie te wachten na mk. Ik vind wel spannend moet ik zeggen.. in de tussentijd de België optie verder uitzoeken.

Xx

12. Nic 1

Nic 1 Actief lid

14 jun 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    Sannesossie, de keuze voor GenK is inderdaad om logistieke reden, GenK is van hier uit 40 min. Rijden, GenT 2 uur.

13. muisje86

muisje86 Lid

22 jan 2012
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sannesossie
    Jullie zitten dus ook in een spannende tijd zeker na een MK. Welke stappen van de mmm hebben jullie al gezet? Ik weet ff niet of jullie al gestart waren, sorry.

Wij zijn in NL niet begonnen aan het traject, we hebben onderzoeken gehad in NLmaarwilde graag in België gaan voor behandeling ivm de goede verhalen. Dus goede hoop hebben we wel.

@ Nic1 Bedankt voor je steunende woorden. Dat is wel prettig. Vanmorgen tegen vriendin gezegd hoe ik me gevoeld heb. Ze herkende dit wel. Twee jaar geleden had ze zelf hormonen nodig om haar cyclus opgang te krijgen. Ze heeft toen hetzelfde ervaren maar dit nooit verteld. Dat was wel prettig om te horen, iemand die dichtbij staat en me begrijpt.

Gelukkig gisteren kunnen genieten van de optocht. Nu weer aan het werk. Gedachten uitzetten en komende week op me af laten komen.

14. sannesossie

30 jan 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    @muisje wij zijn nu net begonnen met de Mmm ik heb afgelopen mei, nov en in januari dit jaar een miskraam gekregen dus bij mij zit niet zo zeer in het niet zwanger worden maar met name in het zwanger blijven.. de laatste keer durfde ik me niet eens meer zwanger te noemen, alleen maar ik heb een positieve test.

Fijn dat je er met een vriendin over hebt gepraat, goed van je! Heb je nu meer het gevoel dat je het in ieder geval bij iemand kwijt kan?

15. muisje86

muisje86 Lid

22 jan 2012
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sannesossie
    heftig zeg. Je zegt het al het zwanger blijven, pff. Je krijgt een positieve test maar daar is alles mee gezegd. Dubbel gevoel, niet? Hebben ze al een oorzaak waardoor het vruchtje niet blijft zitten? Het zwanger worden lukt wel spontaan, of? Wanneer weten jullie meer?

Het voelt wel fijn erover te praten al is het toch een gevoel wat overheerst dat ik me een zeur voel. Raar want ik moet me juist gehoord en prettig erbij voelen dat een vriendin naar me luisterd en steunt.

16. sannesossie

30 jan 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend dat je dat gevoel nog steeds hebt. Je bent helemaal geen zeur hoor!! Waarschijnlijk ben je heel positief ingesteld en klaag je nooit? Het erover hebben, is in mijn optiek niet zeuren maar juist ruimte creëren in je gevoel anders bouwt alles zich zo op. (Zeg ik nu wel gemakkelijk, doe het zelf ook niet.;) Daarom ook een tijdje bij een haptonoom gelopen) ik vraag me wel eens af of het komt, dat er nog een beetje 'taboe' heerst op het niet zwanger worden/miskramen. Als je er met mensen over praat dan hoor je pas, welke evt trajecten zij hebben door lopen. Of in mijn geval hoeveel miskramen men heeft gehad. Kun je wel met je man erover praten?

Nee weten nog niets eigenlijk. Ik word spontaan zwanger tot nu toe. Ik heb al wel een dochter van twee en daar ben ik ontzettend dankbaar voor. Zowel de arts als de vlk zei dat er wellicht na de bevalling misschien iets veranderd is in mijn lijf. Op de echo's heb ik steeds 2 weken groeiachterstand en dan uiteindelijk gaat het mis. Behalve bij mn dochter, daar had ik het ook en die bleef wel zitten. De kans is groot dat ze niks gaan vinden, dus daar bereid ik me op voor.

17. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Hi sannesossie,

Hier ook iemand die in belgie in behandeling is. Ook in GenK en ook bij dr. Dhont. Ik had ook herhaalde mk en in nl wilde ze gewoon niet verder kijken omdat ik samen met m'n vriend pas 1 mk had. De eerdere mk waren met m'n ex. De reden waarom we naar Genk gaan is ook vanwege de afstand en omdat we veel goede verhalen gehoord hadden over dit ziekenhuis. Ook van mensen die in zuid Limburg in ziekenhuizen werken.
    Daar krijgen we het gevoel dat we serieus genomen worden. Intake ging echt heel anders dan we in NL verwachtte. Voor ik het wist stonden we buiten voor bloed afnamen en een afspraak voor een hysteroscopie. Erg veel informatie en inderdaad zoals Nic1 zei, erg vriendelijk. Soms kan ze wel verward overkomen. Haalt ze wat dingen door elkaar, maar goed, ze ziet meerdere mensen. En wat ze door elkaar haalt zijn geen belangrijke dingen ;)
    In Nederland heb ik geen hoge pet op van de fert en gyn afd. Ben in meerdere ziekenhuizen geweest en werd bijna nooit serieus genomen.
    Jullie heeeel veel succes met het traject! Ik hoop dat de volgende keer een vriendelijker gesprek zal zijn.

18. sannesossie

30 jan 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ yinxy wat een lief bericht! Fijn! Gent of Genk is qua afstand voor mij hetzelfde allebei een uur en driekwartier rijden maar dat maakt me niet uit. Over beide ziekenhuizen en artsen lees ik goeie verhalen, echt fijn?

Hebben ze bij jou al een oorzaak gevonden?

19. sannesossie

30 jan 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vraagteken achter echt fijn moet uiteraard een uitroepteken zijn ;)

Zag trouwens yinxy dat je over 8 dagen weer mag testen? Spannend? Heb je een gevoel?

20. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Ik mag morgen al testen bleek vandaag ;) ik moet m'n ovu testen aanhouden en niet m'n temp. Ik temp nog te kort. Indien geen bloed, test ik donderdag. Ik vind t wel spannend! Normaal heb ik redelijk wat symptomen en bleek t fout te zijn. Nu heb ik (netzoals bij m'n mk) zo goed als geen symptomen. Ik ga er niet vanuit dat t raak is, maar stiekem wel hoop.

Ja een oorzaak hebben ze gevonden. Asherman door curretages. Waarschijnlijk is dit al jaren geleden gebeurd. In 2006. Heb hier operaties voor gehad maar alleen wil m'n baarmoederslijmvlies nog niet echt terug groeien. Vandaag heeft m'n vriend z'n sperma moeten inleveren en bloed laten prikken. Als alles goed is, mogen we met ivf gaan beginnen.
    Ik heb over Gent ook veel goede verhalen gehoord. Dat lijkt mij een moeilijke keuze als allebei even verweg is ;)
    Ik hoop echt dat je de volgende keer iemand voor je hebt met een beetje meer empathie. Ik snap dat mensen zoals hem/haar vaak mensen zoals ons voor zich hebben, maar een beetje menselijk dingen overbrengen is wel zo fijn. Het is al niet leuk wanneer je in dit traject terecht komt! En dan helemaal als t zo bot gebracht wordt. Ja ik snap dat ze regels hebben ect. En statistieken gebruiken.. En ja soms moet je de harde waarheid vertellen. Heeft Dr. Dhont laatst bij mij ook moeten doen helaas. Ze wond er geen doekjes omheen en zegt t recht voor de raap. Ja het deed pijn, nog steeds! Maar gelukkig hebben we toch een kleine kans ;) ze vertelde me namelijk dat door m'n dunne bms ik waarschijnlijk nooit meer zwanger zal worden. Wel wil ze ivf gaan proberen.

Deel Deze Pagina