Dag dames Ik twijfel al even om weeral een topic te openen maar kon het toch niet laten. Ik had vorige week dinsdag een echo omdat ik bloed verloor. Gezien mijn voorgeschiedenis mocht ik onmiddellijk langsgaan. Het beeld klopte volledig met mijn termijn, 6 weken, zei de gyn. Hartje kon je al zien kloppen maar nog niet horen. Maandag mocht ik terug. Hartje kon je zien en horen kloppen, ging alleen beduidend trager dan bij mijn zoontje meende ik mij te herinneren. De gyn (een andere deze keer) mat de lengte van het beebje en kwam aan de hand van die lengte uit bij een zwangerschap van 6w1. Alleen eigenlijk zou dat helemaal niet kunnen want ik heb ovulatietestjes gebruikt. Mn ei was wel een dagje later dan voorzien maar zoveel verschil kan er toch niet zijn? Volgens mijn cyclus was ik maandag 6w6d maar volgens de echo dus maar 6w1d.. Kan dit?
ik zou me om die paar dagen verschil nog niet zo druk maken. misschien een latere innesteling. en het is ook echt milimeterwerk. misschien ben je volgende keer wel weer verder. is toch een goed teken dat het hartje klopt. succes met je zwangerschap.
Bij mij zei de gynaecoloog met 8 weken dat het nog te vroeg was om het termijn te bepalen. Dus denk bij 6 weken helemaal. Wie weet is het over een paar weken weer anders. En volgens mij kan het ook aan de innesteling liggen, bij de een gaat dat wat sneller dan bij de ander.
Stel ik nou een domme vraag als ik dacht dat het niet aan de innesteling ligt? De cellen beginnen toch vanaf bevruchting al te delen, en niet pas vanaf innesteling??
Een halve mm anders meten kan al bijna een week schelen op die termijn... Ik zou proberen me er niet te druk over te maken en gewoon die volgende echo weer af te wachten...