Weet dat het voor hun dagelijks werk is. Maar omdat in verleden wat gebeurd is beperk ik alleen zo veel mogelijk. Kost mijn veel energie en krijg dan soms paniek aanvallen. Vk is hier van op hoogte hoor en gaat meestal goed hoor Ga zo bellen.. Ben benieuwd
bij de eerste 3 zwangerschappen allemaal inwendig gehad tot 9 weken. bij deze zwangerschap uitwendig met 8 weken. verschilt een beetje per persoon denk ik. de mooiste plaatjes zijn wel inwendig hoor...
Eerste echo met 7 weken inwendig, volgende echo binnenkort uitwendig met 10 weken (alleen als het slecht/onduidelijk beeld is alsnog inwendig).
Maak je dan vooral niet druk. Als je VK al weet dat je angsten hebt, dan wordt t een uitwendige echo. Bij mij lukte het heel goed uitwendig en ik ben wat zwaarder. Lukt het nu niet, dan een weekje later. Alles komt goed
Hey Maaike, Ik heb zaterdag een uitwendige echo gehad met 8weken en het was super goed te zien allemaal. Vaak bij de verloskundige proberen ze het eerst uitwendig en lukt dat niet dan gaan ze inwendig kijken.
Ik heb de eerste keer een uitwendige en inwendige echo gehad. Dat was bij 7+6 weken. Ze begonnen me uitwendig, en toen konden ze al een kloppend hartje zien maar om de baby iets beter te bekijken hebben ze m ook inwendig gedaan
Hier altijd eerst uitwendig proberen. Zo ook toen ik 6 weken en 5 dagen zwanger was: was al prima te zien allemaal. Maar is misschien het voordeel van het echobureau (ze hebben echt de allernieuwste apparatuur omdat ze er ook pretecho's mee maken etc), want ik heb ook best wel buikvet etc?
Mijn eerste echo was met 7 weken en de verloskundige begon met uitwendig. We konden toen het kleintje goed zien maar er zat nog een frummie en ze wist niet zeker of dat nou ook een kindje was of dat het toch het vruchtzakje? was waaruit ie eet ofzo. Dus toen heeft ze ook nog inwendig gedaan om beter te kijken. T was er gelukkig maar 1tje. Viel me opzich allemaal mee zij was de eerste vreemde die bij mij down under zat zegmaar... dus dat had ik ook aangegeven. Voelde een beetje apart dat ding in je gelukkig had ik een langere jurk aan dus voelde voor mijzelf iets prettiger als dat ik alleen in mn t-shirtje zou liggen. Maar die verloskundige ziet wel meer dozen en met bevallen zal k er ook wel lekker bij liggen dus k heb me dr gewoon overheen gezet.
Hier de eerste echo op 7+2 en deze was uitwendig. Was super goed te zien en je kon duidelijk de hartjes zien kloppen.
Bij mij was de echo 10+1 inwendig omdat mijn bm gekanteld ligt... Uitwendig kon ze het net niet helemaal goed zien...
Je kunt toch gewoon kijken of er uitwendig wat te zien en mocht dat niet het geval zijn dat je 1 of 2 weken later terug komt? Lijkt me dat ze daar best begrip voor hebben.
Bij mij vandaag eerste echo, ik dacht 7 weken te zijn en ze wilde toch gelijk inwendig, heb ik niet moeilijk over gedaan. Voelt een halve seconde raar, maar licht ging uit, TV scherm aan en dan let je er helemaal niet meer op.