1ste echo in of uitwendig?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Maaike55, Jun 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maaike55

Maaike55 Actief lid

Mar 17, 2015
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet dat het voor hun dagelijks werk is. Maar omdat in verleden wat gebeurd is beperk ik alleen zo veel mogelijk. Kost mijn veel energie en krijg dan soms paniek aanvallen. Vk is hier van op hoogte hoor en gaat meestal goed hoor ;)

Ga zo bellen.. Ben benieuwd :)

2. Minime3

Minime3 Bekend lid

Oct 13, 2013
    674
    133
    43
    bij de eerste 3 zwangerschappen allemaal inwendig gehad tot 9 weken. bij deze zwangerschap uitwendig met 8 weken. verschilt een beetje per persoon denk ik.

de mooiste plaatjes zijn wel inwendig hoor...

3. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Met een week of 8 de eerste echo en deze was inwendig, deden ze hier standaard in het ziekenhuis.

4. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

Mar 19, 2014
    2,080
    0
    36
    Hier inwendig pas 3 weken later uitwendig

5. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

Feb 27, 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Eerste echo met 7 weken inwendig, volgende echo binnenkort uitwendig met 10 weken (alleen als het slecht/onduidelijk beeld is alsnog inwendig).

6. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

Feb 26, 2015
    1,576
    298
    83
    Eindhoven
    Maak je dan vooral niet druk. Als je VK al weet dat je angsten hebt, dan wordt t een uitwendige echo. Bij mij lukte het heel goed uitwendig en ik ben wat zwaarder. Lukt het nu niet, dan een weekje later.
    Alles komt goed :)

7. suu s

suu s Lid

Jan 17, 2014
    27
    0
    0
    winkel
    Hey Maaike,

Ik heb zaterdag een uitwendige echo gehad met 8weken en het was super goed te zien allemaal.
    Vaak bij de verloskundige proberen ze het eerst uitwendig en lukt dat niet dan gaan ze inwendig kijken.

8. Coco20

Coco20 Lid

Mar 31, 2015
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb de eerste keer een uitwendige en inwendige echo gehad. Dat was bij 7+6 weken.
    Ze begonnen me uitwendig, en toen konden ze al een kloppend hartje zien maar om de baby iets beter te bekijken hebben ze m ook inwendig gedaan :)

9. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier altijd eerst uitwendig proberen. Zo ook toen ik 6 weken en 5 dagen zwanger was: was al prima te zien allemaal. Maar is misschien het voordeel van het echobureau (ze hebben echt de allernieuwste apparatuur omdat ze er ook pretecho's mee maken etc), want ik heb ook best wel buikvet etc?

10. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

Feb 17, 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Mijn eerste echo was met 7 weken en de verloskundige begon met uitwendig. We konden toen het kleintje goed zien maar er zat nog een frummie en ze wist niet zeker of dat nou ook een kindje was of dat het toch het vruchtzakje? was waaruit ie eet ofzo. Dus toen heeft ze ook nog inwendig gedaan om beter te kijken. T was er gelukkig maar 1tje.

Viel me opzich allemaal mee zij was de eerste vreemde die bij mij down under zat zegmaar... dus dat had ik ook aangegeven. Voelde een beetje apart dat ding in je gelukkig had ik een langere jurk aan dus voelde voor mijzelf iets prettiger als dat ik alleen in mn t-shirtje zou liggen. Maar die verloskundige ziet wel meer dozen en met bevallen zal k er ook wel lekker bij liggen dus k heb me dr gewoon overheen gezet.

11. Liana84

Liana84 VIP lid

Jun 11, 2014
    6,243
    1,767
    113
    Female
    Zwolle
    Hier de eerste echo op 7+2 en deze was uitwendig. Was super goed te zien en je kon duidelijk de hartjes zien kloppen.

12. Loessje1987

Loessje1987 Bekend lid

Jan 16, 2015
    820
    168
    43
    Female
    Bij mij was de echo 10+1 inwendig omdat mijn bm gekanteld ligt... Uitwendig kon ze het net niet helemaal goed zien...

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier doen ze altijd inwendig tot 10 weken, leuk is anders maar ik begrijp het zeker wel.

14. MissSol

MissSol Bekend lid

Dec 20, 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Je kunt toch gewoon kijken of er uitwendig wat te zien en mocht dat niet het geval zijn dat je 1 of 2 weken later terug komt? Lijkt me dat ze daar best begrip voor hebben.

15. fee90

fee90 Fanatiek lid

May 21, 2015
    1,679
    39
    48
    Bij mij vandaag eerste echo, ik dacht 7 weken te zijn en ze wilde toch gelijk inwendig, heb ik niet moeilijk over gedaan. Voelt een halve seconde raar, maar licht ging uit, TV scherm aan en dan let je er helemaal niet meer op.

Share This Page