Hoi Dames, Morgen mijn eerste echo, ik ben nu ongeveer 7/8 weken. Nu heb ik net gebeld naar het ziekenhuis of ik nou wel of geen volle blaas moet hebben en dan kapte ze heel snel af dat dat eigenlijk nooit hoeft. Ok, prima. Maar op de website van het ziekenhuis zelf staat het wel heel duidelijk dat het bij een uitwendige echo moet... Zoek ik dan pas ook op na het telefoontje. Wat is jullie ervaring?
Bij ons in het zkh (LUMC) is het t/m week 14 wenselijk om een iets gevulde blaas te hebben voor een echo.
Bedankt voor je snelle reactie! Ik had me al voorgenomen om in het ziekenhuis niet meer naar de wc te gaan en mocht ze toch een lege blaas willen dan kan ik altijd nog even snel gaan lijkt me.
Hier moest ik ook met een volle blaas komen, je kan hem altijd nog legen als ze dat uiteindelijk liever hebben
Ik zou het ook zo goed mogelijk proberen (als het echt zeer gaat doen omdat je moet zitten knijpen, zou ik gewoon plassen ), je blaas legen is makkelijker dan vullen, natuurlijk.
Nou ik had ook een volle blaas bij 10 weken echo.... deed ie het inwendig en ik mocht niet meer naar het toilet Maar ja. Dus ik zou lekker met een lege gaan. Hij zit toch zo weer vol haha.
Ik heb de termijnecho gehad met 9+6 en had toen wel een volle blaas. Nu heb ik afgelopen zaterdag een echo gehad bij een echo praktijk en had ook een volle blaas masr dat hoefde niet. Anders gewoon een beetje vol, niet dat je op knappen staat ofzo.
Bij een uitwendige echo moet je een volle blaas hebben anders kunnen ze meestal geen goede echo maken. Kunnen ze het niet goed zien, dan mag je normaal gesproken altijd tussendoor even naar het toilet en doen ze daarna een inwendige echo.
Bij een inwendige echo moest ik mijn blaas altijd leeg hebben, de gyn had hier een wc in het hokje waar je je van onder moest uitkleden en dan kon je altijd gelijk even naar de wc, Vanaf 13 weken kreeg ik de echo's uitwendig en dan heeft ze het liefst een volle blaas zodat dit de baby wat omhoog drukt en je het dus duidelijker kunt zien Vanaf 16 weken was een volle blaas uitwendig ook niet meer nodig
Ik krijg ook een echo als ik bijna 7 weken ben.. mijn vk adviseerde een iets gevulde blaas omdat je dan beter beeld zou hebben met een uitwendige echo. Mocht de uitwendige echo niet lukken wilde ze een inwendige echo maken, heb alleen geen idee of ik dan tussendoor mag plassen.. dat zien we dan wel weer
Super alle antwoorden, dankjulliewel! Ik zit nu sowieso elke 20 min(!) op de wc dus die blaas vullen zal niet zo lang duren. Heb er zo'n zin in!!