20 weken echo nog alles goed... Vandaag een liggingsecho met 36 wk, Hierop vonden ze: een holte in het hoofdje die er afwijkend uitzag (grote langgerekte ruimte) grote hoofdomtrek (passend bij 42 wk ipv 36 wk) weinig maagvulling linker nier niet goed te zien vruchtwater aan de ruime kant. Doorgestuurd naar zkh, bloed geprikt op infecties. Maandag terug voor een test op zwangerschapsdiabetes. Dinsdag naar azm maastricht voor verder onderzoek... moet dus nog een paar dagen afwachten. Iemand ervaring met (één van) bovenstaande??
Heel veel sterkte meid. Niet helemaal hetzelfde, maar met 20 weken was ook alles goed bij zoonlief. Toen men de echo ging maken voor mijn inleiding met 36 weken zagen ze dat hij een vergroot nierkelkje had en waarschijnlijk geopereerd hieraan moest worden. Gelukkig is het met alleen AB opgelost maar schrikken is het idd wel. Dus kan me voorstellen dat jij zeker bent geschrokken.
Ik ken iemand met een kindje met Hydrocephalie (waterhoofdje). Met 20 weken was ook nog alles goed en aantal weken later had zich dit waterhoofdje ontwikkeld. Het kindje heeft een draintje gekregen toen ze paar dagen oud was en is daarna naar huis gekomen. Ontwikkelt zich goed. Alleen wat motorische problemen. Wat een spannende tijd voor jullie. Ik duim dat het allemaal mee zal vallen. Heel veel sterkte.
Geen ervaring wil je wel sterkte wensen ! Teveel vruchtwater is op zich niet heel ernstig dus dat is 1 'zorg' minder. Verder is met 1 nier ook prima te leven maar het is allemaal afhankelijk van wat er nou precies aan de hand is. Sterkte in deze moeilijke tijd..
Allereerst wil ik je sterkte wensen en ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben Wij hadden het ook met onze jongste dochter alleen ging het om 1 afwijking. Met de 20 weken echo niets aan de hand, alleen een te klein hoofdje, maar dat hadden onze andere ook dus daar maakte ze zich niet zo druk om, omdat ik ook geen groot hoofd heb. Maar met 30 weken wel een groeiecho omdat dat dan standaard was om te doen, als ze een te klein hoofdje constateerde. Dus ik ging alleen naar de 30 weken echo, want mijn man kon geen vrij krijgen en omdat we er toch niets van verwachtte, maar dat was daarna toch even anders. Ze zagen een afwijking aan haar hoofdje en we werden doorgestuurd naar de gyn voor een echo. Alleen gaf die aan dat het als het al om een afwijking ging wat hij niet dacht het echt minimaal zou zijn. Eenmaal bevallen zagen de verloskundige en verpleegkundige meteen dat het hoofdje anders eruitzag dan normaal en dat vertelde ze ons ook na een half uurtje, ons was het namelijk niet opgevallen omdat ze meteen een mutsje op kreeg. Maar achteraf bleken beide kroonnaden dicht te zitten en nu sinds 9 maanden weten we dat ze het syndroom van muenke heeft. Ze kwamen er hier dus ook laat achter dat er iets niet goed was met onze dochter. Ondertussen is ze geopereerd en heeft ze een bijna normaal hoofdje. Wel heftig allemaal hoor,vooral omdat ze zoveel afwijkingen gevonden hebben.