1ste echo leeg vruchtzakje HELP

Discussion in 'Miskraam' started by seat, Sep 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. seat

seat Actief lid

Mar 17, 2008
    134
    0
    0
    Hoi meiden,

Ben echt zo intens verdrietig en vol ongeloof!!

Was 3 weken zo intens blij, na 2 jaar 3 keer iui en in afwachting van ivf toch spontaan zwanger geworden!!
    Gister eerste echo, gingen er vol goede moet naartoe, het voelde gewoon goed!!
    Maar op de echo alleen een leeg vruchtzakje te zien!! Mijn wereld storte in!!
    Ik moest 7weken en 2/3 dagen zijn, maar gyn zei, kan bij zwangerschap passen van 5 weken, dus maak je nog niet al te veel zorgen!!!!!!!!!
    Nou ik heb uitgelegt dat ik 16 juli laatste keer ongi ben geworden, 26 juli (een hele vroege)eisprong had (had testen gedaan) en toen 12 aug voor het eerst positief getest!!
    Nou zegt de gyn, ivm met mijn onregelmatige cyclus (28 tot 31 dgn vind ik niet echt onregelmatig maar ja) kan het zijn dat ik veel ater mijn eisprong heb gehad!! En dus nu 5 weken zwanger ben, maar een duidelijk antwoord geven op de mededeling dat ik 12 aug al een positieve test in handen had kon hij niet!! Voor mij is het zo duidelijk als wat, maar ben tegelijkertijd zo boos dat hij niet eerlijk is!!
    We kunnen nu pas weer volgende week vrijdag terug komen voor een volgende echo, want eerder was geen plek!!
    Wat als hij toch niet goed gekeken heeft?? Kan het verscholen zitten??? Echt ik maak me gek!!!
    Gaan morgen een weekje naar brabant toe, maar ben ook weer heel bang dat ik opeens enorm ga bloeden!!
    Echt weet het allemaal niet meer!!

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Hoi Seat,als ik goed begrijp,heb je 12 aug pas positief getest.??
    Dan zou je nu idd rond de 5 weken zitten.want 26 juli je eisprong een week later ingenesteld.is begin aug dus,en nu 4.5 week later zitten we op 3 september,dus ik denk dat het best kan,en het helemaal goed gaat komen;)

3. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)

Dat klopt niet helemaal wat je zegt.. ook de gyn rekent niet de weken na innesteling, maar vanaf eerste dag laatste menstruatie.. dus je moet dan wel de weken tellen vanaf 16 juli..

nu kan het zijn dat je toch stiekem een late eisprong hebt gehad..bijv..op 2 augustus.. je kunt best 10 dagen na ei (dus 4 dgn voor nod bijv) posi testen.. dan zou je nu 6 wk en 3 dgn zijn.. (ongeveer).. dan nog is een leeg vruchtzakje geen goed teken en vind ik het raar dat de gyn je zo tussen hoop en vrees laat zitten.. als je echt een laat ei hebt gehad.. bijv op dg 21 (had ik altijd) dan nog zou je vandaag 6 wk zijn.. lastig hoor.. ik hoop op nog een mooi resultaat. heb vaak genoeg "wonderverhalen" voorbij zien komen.. niet iedere zwangerschap is gelijk en ook beebjes verschillen allemaalvan elkaar..Bij mijn dochter zouik ook op bevruchtingsdag positief hebben getest.. kan helemaal niet, maar volgens de echo toch wel.. ikkreeg de echo rond 12 wk, maar bleek net 9,3 wk zwanger..vraag me niet hoe t kan..maar tis helemaal goed gekomen.

4. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    oh bij mijn dochter was ik trouwens volgens eigen berekening al wel overtijd met testen.. volgens de echo dus niet.. gewoon eenklein meiske.. en dat is ze nog steeds trouwens.. 4 jr en nog net geen meter..

5. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Zie net t verhaal van Rianne.. kreeg ook te horen met 7 wk.. een lege vruchtzak die hoorde bij 5 wk.. week later bij gyn bleek ze zwanger van 2 kloppende hartjes..lees t maar s.. wonderen bestaan...

6. Loe

Loe Niet meer actief

Hier andere kant: ik wist door temperaturen zeker dat mijn eisprong bepaalde dag was geweest. Kindje was aanwezig, maar te klein en traag kloppend hartje. Na drie weken terugkomen bleek dat het al snel erna was overleden en niet meer gegroeid: op negen weken slechts 4.4mm. Al die tijd geen bloedverlies gehad. Ook tegen mij zeiden ze dat ik een latere eisprong had (ik wist in mijn hart dat dat niet zo was) en dat de termijn nog niet te bepalen was.........

ik had een slecht gevoel erover.

Ik wens jou heel veel geluk dat het goed mag zitten!

7. seat

seat Actief lid

Mar 17, 2008
    134
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties!!
    ben ook de hele tijd aan het terug rekenen, word gek van mezelf!! Kreeg ook net ineens de geest dat de arts misschien wel nu kijkt naar de grote van het vruchtzakje en daar dus uit concludeerd dat het best pas 5 weken kan zijn vanaf de bevruchting/innestelling en dan niet de weken vanaf mijn laatste menstruatie erbij rekent. Echt word helemaal gek van mezelf.
    Heb net het ziekenhuis ook gemailt met deze vraag, want ik wil niet een week in een vreselijke onzekerheid zitten!!

8. Loe

Loe Niet meer actief

goed zo seat, vind het dapper dat je dat durft! Je wilt toch weten voor zover mogelijk waar je aan toe bent. Vaak zijn er nog vragen he als je na het consult buiten staat. Had ik ook.
    Ik had de narigheid dat mijn zw.testen lichter werden, niet superlicht gehoord, gewoon ietsie lichter dan de controlestreep. Iedereen die ik sprak zei: ah joh, ligt aan je urine. Of aan de test. Echt niet....

Ik heb weleens gehoord dat er bij een volgende echo ineens een vruchtje in de vruchtzak zit (dat vind ik toch zo'n wonder) met kloppend hartje. Ik hoop voor jou dat dat het is!
    Ben benieuwd wat je van het ziekenhuis terugkrijgt.

9. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

Jul 26, 2009
    1,679
    0
    36
    Female
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heej Seat,
    Is het écht niet mogelijk om eerder te komen? Ik kan me voorstellen dat een week wachten bijna onmenselijk is :(!
    Heel veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat alles goed is!
    En probeer je inderdaad maar vast te houden aan dat de gyn. zei 'maak je niet teveel zorgen' (natuurlijk doe je dat maar wie weet!!).
    Liefs Lara

10. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Hey meid,

Gee leuk nieuws om te horen. Maar ik heb het ook meegemaakt. Ik dacht dat ik rond de 8/9 weken zwanger was met de eerste echo. Eenmaal die echo gehad bleek ik pas 5 weken zwanger te zijn. Ze kon dan ook alleen een vruchtzakje zien en iets wat het vruchtje zou moeten zijn. De echografiste kon mij dus ook niet met zekerheid zeggen of de zwangerschap nog intakt was. Hier schrok ik erg van. Ik mocht pas 4 weken later terug komen voor de 2e echo. Echt een drama om zo lang te moeten wachten. Met 9 weken mocht ik terugkomen. En toen was ons kleine ukkepukkie wel te zien. Was uiteindelijk toch een week verder dan ze dachten.

Het kan dus inderdaad zijn dat je je eisprong toch op een ander moment hebt gehad dan dat je had gedacht. Ik weet dat genieten er nu niet voor je inzit want je maakt je zorgen en dat is logisch. Je wilt zo snel mogelijk dat het volgendeweek vrijdag is. Probeer toch hoop te houden, want als volgendeweek vrijdag blijkt dat alles in orde is en je ziet een hartje kloppen, zit je opeens weer op die roze wolk.

Heel veel sterkte.

Hou je ons op de hoogte?

Liefs Belliebel

11. seat

seat Actief lid

Mar 17, 2008
    134
    0
    0
    een andere dag kon idd niet alles is vol!! zelfs dit soort gevallen mogen/kunnen niet tussen door!
    zit nu tussen hoop en vrees, maar voornamelijk mezelf aan het gek maken!! want als hij alleen rekent vanaf de bevruchting/innestelling, dan zou die 5 weken best kunnen. AAAAAAHHHHHHHHHH word gek!!!!!!!!!!

ik houd jullie zeker op de hoogte

12. Loe

Loe Niet meer actief

heb je dat nog gevraagd, of hij rekent vanaf de innesteling? Want volgens mij rekenen ze toch in het algemeen echt vanaf je menstruatie. Mij vroegen ze ook naar de menstruatiedatum!

13. Loe

Loe Niet meer actief

oooooo meid, wat een spanning he......knuffel.

14. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik dacht ook 6,5 week te zijn, bleek ik uiteindelijk 5,5 week te zijn. VK deed hier de echo en heeft me niet eens voorbereid dat het fout zou kunnen gaan, en dat ging het ook niet.

Zoals al gezegd, beebjes groeien allemaal anders en soms kunnen we van alles berekenen, maar ze doen lekker wat ze zelf bedacht hebben! Maak je dus niet al te gek en probeer misschien wat afleiding te vinden.

15. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    1,409
    0
    0
    Over de begin weken in de zwangerschap is eigenlijk heel weinig bekend. Sommige vruchtjes hebben een soort van groeistop. Ze groeien dan even niet om dit later weer in te halen. Er is dus heel weinig over te zeggen. Dat de gyn een week aanhoud is niet meer dan normaal. Je moet het vruchtje wel de tijd geven. Als je nu meteen weer een echo zou doen, zou je nog niet veel verschil zien. Een week kan net dit verschil geven. Ik duim op een mooi vruchtje volgende week!

16. Eekje

Eekje Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,747
    0
    0
    Ik ben het eens met zwitsal. Je moet het vruchtje de tijd geven om te groeien. Na een week is het meestal wel duidelijk of het goed of slecht is.
    Het wachten en de onduidelijkheid is verschrikkelijk (wij moesten bijna 2 weken wachten), maar het is echt wel nodig ;)
    Ik hoop dat je volgende week toch goed nieuws krijgt.

17. seat

seat Actief lid

Mar 17, 2008
    134
    0
    0
    heb de verpleegkundige van de poli nog gesproken, ze belde mij nav mailtje. maar er wordt zo als ik zelf ook al dacht vanaf de eerste dag menstruatie gerekend. Ze kon mij natuurlijk verder ook geen duidelijkheid geven en is nu idd afwachten tot vrijdag. Zij zei idd ook dat het beter was om die dag te laten staan om eventueel het vruchtje toch nog een kans te geven!!
    Lees verschillende verhalen dat er ook nog wandertjes gebeuren en dit was voor ons al een mega wonder, dus we gaan nu maar eerst even een weekje er tussen uit en dan wachten we vrijdag af.
    Ik zal je vrijdag dan dus weer op de hoogte brengen van definitieve uitslag!

Meiden vast onwijs bedankt voor de vele en vooral lieve berichtjes!! Toch fijn zo'n forum!!
    Tot volgende week

18. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

Jul 26, 2009
    1,679
    0
    36
    Female
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heel veel sterkte. Ik hoop met jullie mee dat alles toch goed mag zijn volgende week! En inderdaad, wonderen gebeuren nog steeds elke dag!!

Liefs Lara

Share This Page