Hoe lang kan het duren?

Discussion in 'Miskraam' started by Vera1971, Aug 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vera1971

Vera1971 Lid

Jun 23, 2008
    15
    0
    0
    Lieve meiden,

In een ander topic heb ik al geschreven dat we vorige week dinsdag te horen hebben gekregen dat het hartje van ons kindje is gestopt met 9 weken. Afgelopen vrijdag zijn we nog voor een definitieve echo geweest en nu staat er voor aanstaande dinsdag een curettage gepland.

Nu heb ik gisteren af en toe wat menstruatie-achtige krampen gehad en vandaag is dat sterker geworden, maar het zijn nog redelijk lichte krampen, te vergelijken met de krampen voor je menstruatie echt doorbreekt. Maar kan het ook zolang duren voor de miskraam spontaan op gang komt? Ik lees toch overal dat de krampen komen en dat er binnen een paar uur de miskraam optreedt.

Ik zou morgen eigenlijk nog een dagje gaan werken, maar ik zit er echt niet op te wachten om op mijn werk een miskraam te krijgen! Ik heb ook nog geen bloedverlies. Eigenlijk hoop ik dat het gewoon blijft zitten tot dinsdag, want ik heb een voorkeur voor een curettage, maar ik vraag me af of ik dat nog wel red....

Wie heeft hier ervaring mee?

Liefs, Vera

2. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

Nov 28, 2008
    4,404
    0
    36
    hoi vera,
    allereerst een dikke knuffel voor jou! Aan je onderschrift te zien, heb je al een hele zware periode achter de rug! En dan ben je eindelijk zwanger en dan gaat het fout... Meis, wat een verdriet! Ik heb geen ervaring met curretage, maar wel met een MA (wat een spontane miskraam werd) en een MK. Met de MA kwamen we er met 10 weken achter, omdat ik wat bruinverlies had. Diezelfde week is het vanzelf gekomen. Begon met meer bloed en uiteindelijk krampen. Met de MK begon het ook met bloed, van de echo werden we niet wijzer, maar ging diezelfde week alsnog vanzelf fout. Dus weer bloed en daarna krampen. Weet dus niet of het snel zal doorzetten bij jou.
    Denk goed na over of je wel wil werken morgen! Misschien vind je het een fijne afleiding, maar kan me ook voorstellen dat je even niets wil en je wil voorbereiden op de curretage. In ieder geval heel veel sterkte!

3. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik wil je een super dikke knuffel geven..

ik heb een miskraam met 15 weken gehad omdat het te groot was is het gecurreteerd
    op mijn verjaardag kreeg ik zware krampen en vele bloedverlies maar mijn kindje kwam niet..
    en ben ik als nog gecurreteerd..
    succes lieve meid...

4. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    veel sterkte meid

5. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    Hoi Vera,

het wisselt per persoon hoe snel het gaat. Wij hebben met 8 weken een echo gehad en een hartje gezien, maar 2 weken daarna kwam er ineens bloed. Met een volgende echo was er geen hartje meer te zien en kwam de miskraam op gang. Hier werd ik bijna gedwongen tot curretage maar zag dat niet zitten, wilde het mijn lichaam zelf laten opknappen. Het schijnt dat je met curretage meer kans hebt op verklevingen in je baarmoeder.

Maar belangrijker is om te doen wat je gevoel je ingeeft. Ik ben panisch voor prikken en ziekenhuisgedoe en zag het niet zitten, dus is zelf doen voor mij de beste keus geweest, maar ik kan me voorstellen dat je het met een curretage snel wilt afronden,en als je dan moet wachten op je lichaam...

Heel veel sterkte en een dikke knuffel!
    liefs Miek

6. Minke12

Minke12 Actief lid

Nov 24, 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Meid, wat heb je al een boel meegemaakt... En dan nu dit, wat naar voor je zeg.

Toen bij ons het hartje niet bleek te kloppen bij 11,5 week heb ik zelf gewacht op het vruchtje. Dit duurde bij mij twee dagen. Hevige kramp had ik en bloedverlies, erger dan m'n ongi. Ik heb mijn baas gesmst (bellen kon niet want ik kon niet ophouden met huilen) dat het hartje niet meer klopte en dat ik graag thuis mijn mk wilde afwachten en dat vond hij prima. Ben een weekje thuisgebleven, want erna was ik ook verschrikkelijk emo en had nog erge last van kramp.

Ik hoop voor je dat dat voor jou ook een optie is. Ik wens je hoe dan ook heel veel sterkte toe en help je hopen op een gezond kindje in de nabije toekomst.

Liefs en een dikke knuffel

7. Loe

Loe Niet meer actief

Toen wij met 10 weken kwamen, klopt het hartje niet meer en wat het nauwelijks gegroeid. Tussen 6.5-7 weken was het hartje gestopt. Ik ben op bijna twaalf weken pas gecurreteerd (er was geen plek.....) dus zo goed als vijf weken afgewacht en er is helemaal niet gekomen. Geen bloed, geen kramp, en dus ook geen vruchtje. Ik ben dus gecurreteerd.
    Balen is wel dat ik nu bijna zeven weken na mijn curretage zit, geen eisprong heb en ook nog geen menstruatie. Ik hoop niet dat ik verklevingen heb.
    Sterkte meid.

8. Vera1971

Vera1971 Lid

Jun 23, 2008
    15
    0
    0
    Heel erg bedankt voor alle reacties! Wat moeten we toch allemaal een hoop meemaken.....

Inmiddels is mijn buikpijn niet erger geworden, maar ik ben wel lekker thuisgebleven, ben toch veel te bang dat het op mijn werk ineens misgaat. Bovendien ben ik ontzettend emotioneel en barst ik om het minste geringste in tranen uit, dat kan ik ook niet gebruiken op mijn werk.

Ik ben blij dat ik al zo snel een curettage krijg, hoor. Ik heb nog steeds last van zwangerschapskwaaltjes en dat is niet leuk als je weet dat het voor niets is :( Met de vorige curettage was ik in ongeveer een week mijn kwaaltjes helemaal kwijt. En ook mijn menstruatie kwam precies 4 weken later weer, hopelijk is dat nu weer zo! We krijgen nu wel eerst bloedonderzoeken, voor we de embryootjes uit de vriezer terug laten plaatsen, dus dat is wel een fijn idee.

Iedereen heel veel sterkte!

Liefs, Vera

9. Vera1971

Vera1971 Lid

Jun 23, 2008
    15
    0
    0
    Zo, gisteren de curettage gehad en het is weer erg meegevallen. Om 11.15u werd ik naar de OK gereden en om 15.30u mocht ik uiteindelijk weer naar huis. Ik heb alleen wat lichte, menstruatie-achtige krampjes en heel weinig bloedverlies. Misschien komt dat nog, maar met de curettage van vorig jaar is het ook erg meegevallen.

We hadden alleen nogal een lompe gynaecoloog. Eerst kwam hij bij de OK al aan mijn bed en zei:"Tja, we kunnen je wel helpen zwanger te worden, maar niet zwanger te blijven". Alsof je daar op ligt te wachten..... Vervolgens komt hij 's middags nog langs op visite, vertelde dat alles goed is gegaan en dat het vruchtje nog onderzocht zou worden, maar dat daar meestal alleen uitkomt dat het niet goed was. En "ik was tenslotte ook al 38, dan heb je nu eenmaal meer kans dat het fout gaat". En bedankt. Natuurlijk weet ik dat ook wel, maar dat hoef ik niet 2 uur na mijn curettage te horen! Maar goed, gelukkig is de IVF arts wel een enorme schat van een vrouw, evenals alle verpleegkundigen op die afdeling!

Het is in ieder geval weer achter de rug, nu kunnen we over een week of 2 bloed laten prikken voor alle onderzoeken en dan maar 3 maanden wachten op de uitslagen....

Liefs, Vera

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

Heel veel sterkte met dit vreselijke verlies en een dikke knuffel!!

11. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    3,148
    23
    38
    Hey,

Wat beroerd zo'n man. Daar zit je inderdaad niet op te wachten.
    Ga je nu weer werken of duurt het even voor je weer hersteld bent na curretage?

Ik zit namelijk ook te wachten op een miskraam. Ik heb afgelopen maandag te horen gekregen dat het hartje niet klopt. Afschuwelijk he? Ik ben wel vandaag weer gaan werken. Van thuis zitten wordt ik ook niet blij. Ik woon dicht bij mijn werk en ik mag weg zodra ik merk dat het niet gaat. Ik hoop juist dat het vanzelf gaat en dat ik geen curretage nodig heb. Ik heb nu ook best veel krampen.

Sterkte X Lie

12. Vera1971

Vera1971 Lid

Jun 23, 2008
    15
    0
    0
    Hoi Liedjepiedje,

Wij hebben vorige week dinsdag te horen gekregen dat het hartje gestopt was met kloppen met 9 weken, maar daar gingen wekenlang van spanning aan vooraf. Ook omdat dit onze 2e miskraam was en we met ICSI zwanger zijn geraakt, hakte dit er bij ons enorm in. Vorige week ben ik woensdag en donderdag thuisgebleven, vrijdag is mijn standaard vrije dag. De bedoeling was dat ik afgelopen maandag nog een dagje zou gaan werken, maar omdat ik best al veel krampen had, durfde ik het niet aan. Dus ben ik ook lekker thuisgebleven.

Gelukkig bleef het zitten, want ik wilde juist wel een curettage. Ik zag er enorm tegenop het vruchtzakje met vruchtje te verliezen. Gisteren was dus de curettage en vandaag en morgen blijf ik ook thuis en vrijdag is weer mijn vaste vrije dag, dus maandag ga ik weer met (hopelijk) frisse moed naar mijn werk. Als het echt zou moeten, zou ik morgen wel weer kunnen werken, maar ik heb besloten even rustig aan te doen.

Ik denk dat iedereen het anders ervaart, zowel de keuze tussen een spontane miskraam als de genezing achteraf. Maar het blijft allemaal kl*te, hoor, sorry voor het woord.....

Ik wens je heel veel sterkte.......

Liefs, Vera

13. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    3,148
    23
    38
    Heerlijk toch dat je zo thuis kan blijven. Heb je tenminste tijd genoeg om er over na te denken. Echt rot jullie hebben al een heel verleden achter de rug. Wij zijn pas afgelopen februari begonnen. Maar ik weet niet of het dan minder heftig is...
    Ik was vanmiddag wel vrij en ben dat vrijdag middag ook. Wat doe jij de hele dag als je thuis bent?
    Ik ga zo snel weer op forums zitten wat ik eigenlijk ook weer erg confronterend vind... en jij?

Liedje

14. Minke12

Minke12 Actief lid

Nov 24, 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Wij hebben het vruchtje verloren bij 11,5 week, best heftig. Je waant je bijna veilig en dan blijkt dat het hartje niet meer klopt op de echo. Ik ben ook thuisgebleven. Sterkte allebei.

Share This Page