wanneer bij de verloskundige ''met de billen bloot''?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door giebel, 28 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Sorry, voor de rare vraag... Maar tot nog toe bij de verloskundige is het alleen kwebbelen, buik bloot om de baarmoeder te voelen en naar het hartje te luisteren.

Komt er een moment dat de verloskundige je vraagt ''met de billen bloot'' te gaan om de baarmoedermond te voelen oid? Vast, maar ik heb nog geen ervaring met zwanger zijn.

Ik ben nog nooit met de billen bloot gegaan bij een dokter oid, dus zie er een beetje tegenop. Ik snap dat je er natuurlijk niet onderuit kan als je een kindje krijgt;)

Maar graag zou ik willen weten wanneer dit het geval gaat zijn, en wat er dan gebeurd? Wat is de normale gang van zaken zeg maar.

Er zijn hier vast mensen die vaker zwanger zijn geweest of verder zijn dan ik, die me hier antwoord op kunnen geven.

Dan kan ik me er ''mentaal op voorbereiden'' zeg maar...

Alvast bedankt;)

2. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Ik heb nooit met de billen bloot gehoeven maar alle vk zijn anders.
    Toen ik beviel dan kan je met de billen bloot... Haha.

3. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Bij mij was dat met de eerste echo, helaas verder geen ervaring mee.
    Maar zou je er moeite mee hebben zou ik het gewoon de volgende keer er naar vragen... Dan weet je precies hoe en wat.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Tweemaal alleen met de bevalling zelf. Eerder is ook echt niet perse nodig. Helemaal niet als je dat niet zou willen.. Tenzij je bijv. gestript wilt worden, of al vroegtijd wat weeën (lijkt te) hebben en er gekeken wordt of je ook ontsluiting hebt etc.

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Bij mij was het heel moeilijk om te voelen of de kleine ingedaald was en toen vroeg ze of ze inwendig mocht voelen.
    Dat was broek omlaag, benen iets omhoog en met twee vingers voelen. Viel me alles mee.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier nooit :) tot de bevalling dan ;) dus dat was gewoon thuis. Anders zou het met 41 weken strippen zijn geweest.

7. marloes t

marloes t Lid

2 okt 2009
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook met beide bevallingen alleen met de billen bloot, en dan kan de koningin aan je bed staan, dan ben je echt alleen met jezelf bezig en interesseert het je niet, je hoeft niet zomaar met de billen bloot hoor!!

8. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    bij mijn laatste controle heeft ze gevoeld of ik al ontsluiting had maar dat was eigenlijk alleen omdat we het allebei heel graag wilde weten :D maar verder alleen maar met de bevalling hoor :)

9. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Interessant topic, voor mij ook wel een geruststelling:).

10. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Hier ook nooit ! Ik weet wel dat ik bij onze zoon iets over de datum kwam en dat ze me toen verteld heeft dat ze bij de volgende controle wilde voelen of er iets van ontsluiting was. Maar die volgende controle hebben we nooit gedaan .Meneer had geen zin in die onzin en kwam vanzelf. Dus ook alleen bij de bevallingen met de billen bloot.

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Misschien als je overtijd gaat, gaan ze misschien proberen te strippen.
    Maar ik zou me er niet druk om maken, hun zien niet anders hoor.

12. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Hier wel bij de eerste echo bij de vk, aangezien we met een inwendige echo een mooier beeld zouden krijgen wilde ik dit zelf graag.

13. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Hier wel met 39 weken dacht ik om te kijken of er al wat gaande was..
    O Ja, en een keer eerder toen ik enoooorme buikpijn had. Ging ze controleren of alles nog goed voelde (dicht zat)

Ik ben best preuts maar viel me toch wel mee

14. Ingelke87

Ingelke87 Actief lid

18 okt 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ook al met de eerste echo. Ze kon het niet goed zien, ondanks dat mijn blaas hartstikke vol was, ik stond op knappen. Hup, met het hele geval naar binnen. Ik vond het niet zo erg. Ik denk dan altijd maar: die vrouw heeft zoooooveel blote vrouwen gezien. Die kijkt nergens van op. Ik schaamde me er niet voor.

Achja, heb ik dat tenminste al gehad, die ervaring :D

15. tulip

tulip Niet meer actief

bij de 1e zwangerschap met de eerste echo en bij deze met de eerste 2 echo's. En met de bevalling natuurlijk.

16. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Bij de eerste met 37 weken omdat ik dacht weeen te hebben. Daarna pas 1 dag voor de bevalling met 39+3 omdat me bloeddruk veelste hoog was en ze wouden weten of ik al ingeleid kon worden.

Bij de 2de met 33 weken omdat ik weeen had toen al 2 cm ontsluiting. Daarna met 37 weken nog eens omdat ik weer weeen had maar dat was vals alarm en toen met de 39+1 en toen was de bevalling aan de gang

17. eef80

eef80 Niet meer actief

zoals al eerder gezegd vaak bij de eerste echo, bij de volgende echo's als je te veel buikvet hebt (dit is heel afhankelijk van de praktijk hoeveel te veel is) en ook afhankelijk van echo praktijk ook bij de 20 weken echo omdat er tegenwoordig heel goed in de gaten wordt gehouden hoe lang je baarmoederhals is ivm voorspelling vroeggeboorte.
    Bij de verloskundige of gyn alleen met specifieke klachten zoals, vroegtijdige weeen, heftige buikpijn, als je gestript gaat worden (dus als het om welke reden dan ook gewenst is om de bevalling te stimuleren) Of tegen het eind van je zwangerschap om te kijken of er al iets gebeurt daar beneden om in te schatten hoe je er voor staat als je bijv. aangeeft dat het je te veel wordt enz. Ook bij verdenking van vruchtwater.
    Dat waren ze zo ongeveer geloof ik.

Trouwens, vind het ook afschuwelijk bij een huisarts ofzo maar bij gyn of verloskundige valt dit echt heel erg mee hoor. Die zien zoveel blote dozen!
    Wel een tip is om wat langs aan te doen. Niets zo afschuwelijk om met een kort truitje, je blote kont en sokken van het stoeltje naar de onderzoekstafel te moeten lopen!! (is me 1x gebeurt, nooit meer)

18. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    bij de vk heb ik dat alleen gehad tijdens de bevalling...
    wel eerder voor een inwendige echo gehad (omdat het via de buik nog te vroeg was)...

19. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hier nooit bloot bij de vk, tot de op mijn verzoek ging strippen (vliezen losmaken van baarmoedermond) toen ik 41 weken was.

Heb met mijn mk wel een inwendige echo gehad bij een andere praktijk.

Maar als je moet bevallen lig je open en bloot he ;)

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat hoefde ik niet hoor! Ik mocht gaan liggen en mijn broek van mijn billen trekken, ongeveer net zover als wanneer je naar de wc gaat. Dat was het.

Deel Deze Pagina