Ivf 4 wat te doen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kleintje82, 25 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleintje82

13 aug 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Helaas moeten we gaan starten met ivf 4. En deze moeten we dus zelf betalen.
    Even in het kort ons verhaal.

Na enkele iui pogingen overgegaan mei 2012 op ivf. Bij iui regelmatig overstimulatie. Dus verwachtingen voor ivf waren goed. Mei 2012 eerste ivf poging met gonal f. Uiteindelijk 11 goede eicellen waarvan 9 bevrucht. 1 teruggeplaatst. Helaas mislukt en geen cryo's. Kwaliteit allemaal 4.

Augustus 2012 ivf poging 2. Weer met gonal f. Afspraak was 2 terugplaatsen. ( na overleg mocht dit. Ben 30 jaar). 5 goede eicellen waarvan maar 1 bevrucht. Helaas mislukt. Kwaliteit was ook weer 4. Conclusie was te vroeg punctie gedaan.

November 2012 ivf poging 3 met menopur en hogere dosering. 7 goede eicellen waarvan 5 bevrucht. Kwaliteit 1 en 2 teruggeplaatst. Geen ingevoren. Maar zwanger van een tweeling. Eerste echo beiden hartjes kloppen, maar kindjes zijn iets kleiner dan op dat moment zou moeten. Week later weer echo met 8,5 week. Helaas beiden hartjes gestopt met kloppen.
    Vorige week curretage gehad. En nu weer heel langzaam uit een dal op aan het staan.

Pfff....ben je eindelijk zwanger en dan ook nog van een tweeling gaat het mis bij 9,5 week zwangerschap! Dachten we van alle ellende verlost te zijn, maar nee hoor weer opnieuw starten.

Wat nu?
    We hebben alle pogingen in het catharina ziekenhuis in eindhoven gedaan. Hier zijn we niet altijd even positief over geweest, met name de communicatie kan veel beter.
    Maar toch neigen we weer hier naar toe omdat de laatste poging tenslotte wel gelukt was...dus nog een poging op precies dezelfde manier?
    Laatste keer heb ik ook accupunctuur erbij gedaan.

Nu heb ik gebeld met het ziekenhuis en gaat dit exclusief medicijnen 2247 euro kosten. Gelukkig hebben we nog best wel wat medicijnen over, dus dit gaat ons de komende poging niet zoveel geld kosten.

Ik wil wel mijn amh waarde bij de huisarts laten prikken als hij mee wil werken.
    Hebben jullie nog tips wat te doen? Of misschien mocht deze poging niet lukken voor ivf 5?

Welke vitamines enz slikken jullie tijdens de behandeling?
    Ik gravitamon voor zwangere vrouwen en tarwekiemolie.

Alle tips zijn welkom!!
    Ik google me kapot namelijk op belgie, duitsland, nederland, istanbul enz enz.

X kleintje

2. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Oh jeetje wat een verhaal.
    En wat een verlies moet je verwerken. Dikke knuffel.

Ja lastig iedereen moet het natuurlijk zelf weten.
    Ik zelf heb 2 icsi behandelingen gehad in het mcl/umcg. Helaas beide mislukt.
    Wij hebben nu voor Dusseldurf gekozen. Omdat ze daar meer mogen en kunnen dan hier in NL.

En jij geeft al aan dat jij je niet heel lekker voelt bij het ziekenhuis, dus ik zal dan niet meer voor dat ziekenhuis kiezen.

Nog even een puntje. Ben je er al eens achteraan geweest over je 2e poging. Je geeft aan dat waarschijnlijk de punctie te vroeg is gedaan.
    Wordt dat niet gezien als een fout van het ziekenhuis? Want als dat zo is heb je nog recht op 1 poging.

Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt!
    Ik gebruik op het moment geen vitamines. Maar begin er binnenkort wel weer mee.
    Vitamine D en Puur Mama. omega 3 ( dit is op advies van dusseldurf)

3. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Hoi Kleintje, Ik ga ook aan poging 4 beginnen volgende maand.. Je kan tot 31 januari overstappen naar een andere verzekering en ik ben op aanraden van meiden op dit forum overgestapt naar PNO. het complete pakket.. Betaal iets van 164 euro geloof ik en hun vergoeden een 4e poging als je arts hun een medische indicatie geeft. Ik heb dus met mijn arts overlegd of ze denkt dat ik nog kans maak en ze zei ja. Ze hoefde alleen een formulier in te vullen heeft ze opgestuurd en kreeg binnen 7 dagen akkoord! Krijg nu dus poging 4 vergoed. Is dus de moeite waard! Als dit mislukt ga ik naar Istanbul, heb ik me al een tijdje in verdiept. ALs je info wilt ofzo mag je privebericht sturen. Succes!!

4. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoi kleintje,

Wat een afschuwelijk bericht van je tweeling. Sterkte meid...

Hier nog een DD ganger. En een zeer tevreden DD ganger, zie handtekening.
    Je vroeg naar vitamines. Dit slikte ik:

- min 2000 ie Vit D per dag
    - Omega 3 (500ie EPA + DHA samen per dag); bij de Tuinen hebben ze hoog
    gewaardeerde Omega
    - VSM Puur Mama
    - 800 mg Foliumzuur
    - Dhea (is echt uit DD, verbetert eicelkwaliteit)

Je AMH laten testen zou ik zeker doen. Snap niet dat ze dat in Ned niet standaard doen, maar goed... Ik heb voorafgaand aan deze poging ook een zeer heftige Antibiotica kuur gehad ivm infectie in baarmoeder. Deze hebben ze in Athene opgespoord in het menstruatiebloed. De infecties die ze daar testen kunnen de vruchtbaarheid aantasten en miskramen veroorzaken. In het Gent topic kan je hier meer over lezen. We hebben het met een aantal meiden laten doen en verschillende zijn er de poging daarna zwanger geraakt.

Succes meid!

5. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    Wat een ellende meid, wil je alleen even veel succes wensen!

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Wat vreselijk van je tweeling! Bah, dan ben je eindelijk zwanger en dat gebeurd dit. :(

Ik kan alleen beamen wat hier al eerder is gezegd, 40mcg vitamine d en hoge dosering Omega 3! Verder hoor ik heel veel positiefs over Pom Wonderful (pure granaatappelsap), dus daar drink ik nu een glas per dag van. Ook slik ik nog extra magnesium (met taureaat anders neemt je lijf het niet genoeg op) en heb ik van die smelt-tabletjes b12 (van Bloem).

Ik hoop dat je nu eindelijk blijvend zwanger mag worden!!

7. Kleintje82

13 aug 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

Linbabylin: we hebben een gesprek gehad in het ziekenhuis en ook aangegeven wat ze gaan compenseren i.v.m. Poging 2. Dit hebben ze na overleg bepaald op: helemaal niks. Achteraf gezien weten ze dat ze iets later bij mij de punctie moeten doen, maar volgens hun hebben ze goede gehandeld. Dus we krijgen niks.

Sammy88: ik was eens even aan het kijken, maar volgens mij had ik dan voor 1 januari mijn huidige verzekering op moeten zeggen. Helaas heb ik dat niet gedaan. Toen was ik zwanger en hoopte dit niet nodig te hebben. Of weet je of dit wel nog kan?

Kiekske: proficiat met je zwangerschap!! Hoe heb je je bloed laten testen in Athene? Deden ze dit in dusseldorf? Wat me tegenhoudt aan dusseldorf is dat ze niet helemaal eerlijk zijn in het publiceren van hun cijfers. Dus bijvoorbeeld 2012 kan ik niet vinden??
    Of had je dit via gent gedaan?

Overigens kregen we tijdens het gesprek in het ziekenhuis nog iets te horen: Bij 8,5 week zagen ze dat de hartjes niet meer klopte. Bij 9,5 week heb ik een curretage gehad. Als ik nou gewacht had tot na 12 weken met de curretage dan had ik weer 3 pogingen gekregen volgens de fertiliteitsarts??! Klopt dit wel? Kan me voorstellen als je een goede echo hebt bij 12 weken en daarna gaat het fout dat je dan 3 nieuwe pogingen krijgt, maar zo toch niet of wel? Anders baal ik wel dat ik niet twee weken thuis gezeten heb en hopen dat ze niet vanzelf komen zodat ik drie pogingen zou verdienen!

X kleintje

X kleintje

8. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kleintje, wat ontzettend verdrietig dat je een miskraam hebt gehad. Neem alle tijd die je nodig hebt om het te verwerken.
    Ik weet hoe je je voelt, 2 weken geleden heb ik ook een miskraam gehad.
    Ik sluit me aan bij wat de andere meiden zeggen qua vitamines.

Verder vraag ik me af of je al een immunologische test heb laten doen?
    En misschien kun je je schildklier nog laten testen via de huisarts?

Ondanks dat het wel gelukt is zou ik denk ik toch een second opinion vragen bij een ander zkh of kliniek. Bij Serum (waar ik zelf geweest ben de laatste keer) doen ze dit geheel gratis.
    Ik wens je heel veel sterkte en succes!

Sammy weet je zeker dat je tot 31 januari kunt overstappen? Ik dacht dat het tot 31 december was? Goed dat je al toestemming hebt van PNO!

9. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoe het zit met de cijfers in DD weet ik niet, ik weet alleen dat ze er een stuk verder zijn dan hier in Ned. Er zijn echt veel DD zwangeren...

Het bloed stuur je rechtstreeks naar Athene, gewoon als pakketje. Je vangt een paar druppels bloed in een potje op, doet er 10 ml vocht bij en opsturen maar.

En wat een heerlijk compensatie heb je gekregen van het Catharina, belachelijk gewoon.

Wat ik heb meegekregen in dit traject is dat je zelf mee moet denken. Dat je actief moet zijn en zelf met dingen moet komen. Wat ik ook heb begrepen, is dat ze daar in Nederland helaas niet voor open staan, iig bijna nergens. Zo hadden ze in DD bijv ook hun vraagtekens bij de test uit Athene, maar ik heb toch hun advies opgevolgd. Als ik niet super eigenwijs was geweest en enkel naar de artsen geluisterd had, was ik nu niet zwanger geweest en waren we aan het wachten op een eiceldonor. Blijf zelf actief meedenken!

10. Kleintje82

13 aug 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Armani: een immunologische test wat houdt dit in? En waar kun je dit doen? Ook bij huisarts?
    En waar is Serum?

Kiekske: weet je waar in athene ik dan naar toe moet versturen en of ik dit eerst bij ze aan moet vragen? Hoe lang duurt het dan ongeveer voor je een uitslag krijgt?
    Klopt inderdaad dat je zelf echt op moet letten en zelf dingen aan moet geven. Anders gebeurd er niks.

X kleintje

11. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Kleintje, serum = athene. Armani en ik hebben daar beide de test laten doen en armani is daar ook echt onder behandeling geweest.

Als je interesse in de test hebt, kan je een mailtje sturen. Google maar eens op serum athene, dan vind je hun website en via daar kan je de mail sturen. Zij geen je dan de info en je krijgt ook een vragenlijst. Zo kan je ook advies van hen krijgen, gratis. Ze zijn daar echt erg lief en zo ver op dit gebied.

Immunologisch onderzoek kan je bij Dr Pf.eiffer in DD laten doen, maar als je weet wat hij prikt, kan je het ook grotendeels hier laten prikken, maar je moet dan wel weten waar je met de uitslagen naartoe wilt. Hier in Ned zal er op de ferti polies erg weinig mee gedaan worden. Maar ik zou sowieso je amh en schildklier laten prikken. Bij was trouwens een bloedstollingsprobleem het probleem. Slik nu ook kinderaspirine daarvoor. Armani kan je over dit hele immunologische deel meer vertellen. Zij zit daar veel verder in dan ik. Heb je behoefte aan goede wetenschappelijke informatie, dan moet je het gent topic onder mmm clubs eens doorspitten...

12. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    Volgens mij had je inderdaad je huidige verzekering op moeten zeggen. Ik heb daar toen voor gebeld, ben toch overgestap,ook ben ik zwanger, gaf me meer geruststelling.

Ik dacht dat ivf goedkoper was, en juist de medicijnen duurder.

Meid succes met je keuze!

13. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Je kan nog overstappen hoor! Dan werken ze met terugwerkende kracht. het is zeker de moeite waard hoor!! Krijg je nog een poging vergoed. je premie is wel hoog alleen de zorgverzekering 154. Je moet het complete pakket nemen. maar ja dar weegt niet op tegen de kosten die je anders moet maken.
    Ik ben onlangs ook overgestapt.

Succes!

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Je hebt niets aan slagingspercentages van DD!
    Ze accepteren daar ook de dames waarvan de situatie er kansloos uit ziet. Iedereen geven ze een kans. Vergeet ook niet dat de meesten al een behoorlijke fertiliteitsgeschiedenis er op heeft zitten.

Sommige Nederlandse ziekenhuizen hebben een hoog slagingspercentage. En weet je waarom? De dames met een verminderde kans behandelen ze niet of slechts 1 poging.

15. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linbabylin, had jij je vorige verzekering dan al opgezegd? Wanneer ben jij over gestapt naar PNO?

Kleintje, hoe gaat het nu met je?

Deel Deze Pagina