Hoe van puree naar grotere stukken?

Discussie in 'Voeding' gestart door Blijdorp, 19 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Hi allemaal, uit de titel blijkt al dat we geen Rapley doen. We zijn met iets meer dan 4 maanden gestart met proefhapjes groente. Onze meid blijkt echter een klein groentemonster en na 3 weken zat ze al op ongeveer 90gr groente per dag. Nu inmiddels op 2x 90gr groente per dag. We merken dat ze helemaal glad gepureerde groente niet meer wil. De courgette van de week was te waterig en toen ging ze huilen, terwijl de snijbonen best grof waren en dat vond ze lekker.

Nieuwe fase dus nieuwe vragen :)

We willen vanaf 6 maanden 1x fruit gaan geven ipv groente. Het liefst zou ik dit in stukken doen zodat ze het zelf in haar mond kan stoppen en leert kauwen. Ze pakt nu na ieder hapje de lepel en stopt deze in haar mond en kauwt er fanatiek op dus ik denk dat ze kauwen op fruit wel leuk zal vinden.

Mijn vragen: welk fruit gebruik je hiervoor? Zacht of juist hard? Hoe groot snijdt je de stukken? Stoom je het fruit of geef je het rauw? Geschild of niet? (Bij appel bijvoorbeeld, bij sinaasappel lijkt me duidelijk ;) )

Alle tips zijn welkom!

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier met 6 maand begonnen met vaste voeding a la rapley.
    Dus hier nooit papjes gehad en direct stukken gekregen.
    Het makkelijkst is stukken net zo groot als het vuistje van je kindje, die kan ze goed vastpakken en zelf in de mond doen.
    Ook vond ik dikke frietvorm handig. Dat past mooi in het handje en steekt er dan nog een stukje uit.
    Peer gaf ik in 8 partjes, nectarine, appel enzo ook.
    Appel gaf ik niet direct omdat dit best wel hard is.
    Banaan kan je door een beetje te rollen in drie banen uit elkaar halen, die zijn niet zo glad en dus beter vast te houden.
    Druiven altijd in de lengte in 4en, maar die zijn in het begin wel moeilijk vast te pakken.
    Meloen enzo ook in frietachtige vorm. Eventueel karteltjes eraan gesneden zodat het makkelijker vast te pakken is.
    Aardbeien doe ik door midden.
    Frambozen geef ik zo.
    Bessen snij ik door en plet ik een beetje zodat de ronde vorm eruit is.
    Kiwi in 6 partjes.

3. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ontzettend bedankt voor de tips! Heel praktisch, hier kunnen we gewoon mee aan de slag :)

Deel Deze Pagina