1ste ICSI poging in Juni

Discussie in 'MMM clubs' gestart door RooDje, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Oh ja ik drink ook theine vrije thee van Zonnatura @ Kiekske
    Vind ik wel jammer want ik drink normaal veeeeeeeeeeel groene thee. Echt liters, maar dat schijnt toch niet zo goed te zijn tijdens de zwangerschap.
    Gelukkig zijn er nog andere kruidentheetjes die ook mogen en lekker zijn.

2. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    ik heb ook al alle medicijnen thuis, moet alleen nog even langs de apotheek om zoon spuitenpotje te halen.

En ik slik alleen foliumzuur, ik eet regelmatig zalm en walnoten voor mijn omega 3. Daarnaast eet ik veel fruit voor de vitamines.
    Ik denk dat dat gewoon de beste manier is. En in het ziekenhuis hebben ze ook gezegd dat ik verder niks extra's hoefde te doen.

MOederdag........
    Ja ik snap dat het wel moeilijk is. Ik heb het er zelf nog niet echt moeilijk mee.
    Al hoop ik dat elke jaar weer dat ik het ook mag vieren! haha
    Maar jij hebt een miskraam gehad dus dan is het wel anders denk ik.
    Vorig jaar zat je ook op een roze wolk, dus moederdag herrinnerd je ook aan die tijd misschien.

Maar over moederdag gesproken ik ga met mijn moeder naar die musical de kleine zeemeermin haha

3. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    ooohw ja wat ik wel eens heb gehoord is granaatappelsag.. voor de innesteling ofzo.

Misschien dat ik dat wel begin te drinken. als het geen kwaad kan waarom niet? toch

4. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Granaatappelsap dat doe ik idd ook. Niet dat het nu nut heeft met de pil, want er valt nu niks in te nestelen, maar ik vind het ook erg lekker.

Ik heb overigens op verschillende fora over IVF/acupunctuur etc gelezen dat zeker niet alle fruit goed is. Bananen en Ananas schijnen niet zo positief te zijn voor de innesteling en andere tropische vruchten ook niet heb ik begrepen.

Maar ja, zoals iemand eerder ook al opmerkte:
    er zijn vrouwen die alles doen wat God verboden heeft en vervolgens na een nachtje rollebollen zonder condoom "per ongeluk" zwanger raken...
    en die mensen slikken vast geen vitamientjes etc...

5. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Haha ja sommige zitten zelfs aan drugs enzo. dat snap ik echt niet..maar ja ik zal binnenkort wel beginnen met granaatappelsap

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    @ moederdag, geen problemen mee...ik denk dan voornamelijk aan mijn eigen moeder.
    Wat ik wel latsig vind is sinterklaas, kerst en oud en nieuw...wéér een jaar voorbij zonder kindje.

Hier alles goed, heb het retedruk met werken....heb vacature gevonden intern en heb een mooie brief gemaakt. Morgen op het werk nog even afmaken en dan gaat mijn sollicitatie de deur uit.

7. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Hey wat leuk Panter dat je hebt gesolliciteerd! Wat voor functie is het?

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    persoonlijk begeleider op een kleinschalige woonvorm. Tot vorig jaar was ik op mijn huidige werk persoonlijk begeleider, maar ik heb een stapje terug gedaan ivm kinderwens.
    Ik mis echter de uitdaging en dynamiek in mijn huidige functie dus heb de stoute schoenen aangetrokken toen ik een vacature zag op een andere locatie.

9. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Wat leuk! Lijkt me een mooie kans meis, ik ga voor je duimen!
    Ben je niet bang dat het te stressvol voor je gaat zijn, of denkt je dat de uitdaging juist meer plezier en daardoor rust gaat brengen?

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb besloten dat mijn leven niet meer mag lijden onder onze kinderwens, ik heb een jaar lang een lagere functie gehad en ben toen ook niet zwanger geworden.
    Zo vaak zijn er niet dit soort vacatures bij ons, en als ik nu niet schrijf dan komt het er mss de eerste jaren nooit meer van.
    ICSI is het laatste traject, dus ik wil me weer meer richten op mijn leven naast de kinderwens. Stel je voor dat het niet gaat lukken en ik ook nog moet werken in een functie waarin ik me verveel...dat gaat ook niet goed komen!

11. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Klinkt alsof je er goed over hebt nagedacht en ik geef je ook helemaal gelijk. Het is belangrijk dat je iets doet wat je leuk vindt!
    Ik snap dat je er ook rekening mee houdt dat het niet zou kunnen lukken, maar ik denk echt dat het goed komt meis.
    Jullie hebben een topdonor!
    Toen ik hoorde dat ICSi ons traject zou zijn heb ik de arts gevraagd waarom hij niet voor IVF of IUI koos en hij zei dat hij denkt dat m'n vriend z'n zaad zo slecht is dat bij IUI zijn zaadjes nooit mijn eitje zullen bereiken en dat het zelfs (destijds) te slecht was voor IVF.
    Ik denk dat ICSI net dat kleine zetje is wat we nodig hebben en daarbij denk ik dat wat mijn vriend in vruchtbaarheid mist, dat mijn lijf dat misschien een klein beetje compenseert. Mijn lijf schreeuwt om een baby...
    Bij jullie gaat het ook goedkomen. ICSI is het laatste traject, maar je hebt wel 3 pogingen! :)

Overigens was de zaadkwaliteit de laatste keer verbeterd en heeft de arts gezegd dat ze misschien met de helft van het bruikbaar zaaf toch IVF gaan proberen tegen die tijd.

12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Roodje, zou je dat wel willen, ivf met helft van het zaad?
    Ik bedoel, icsi geeft gewoon een hogere kans op bevruchting...ik zou niet willen dat ze met de helft gaan experimenteren..
    Stel je voor dat het dan niet lukt, dan ben je wel de helft van je eicellen ook kwijt he?
    Stel je voor dat je 8 eicellen hebt, ze doen 4 icsi en 4 ivf. En de 4 icsi bevruchten wel en de 4 ivf niet...
    van de 4 bevruchtingen moeten ook maar net sterk genoege embbryo's zijn om in te vriezen...gebeurt dat niet dan denk ik dat je daar last van gaat krijgen.
    Ik zou dat geloof ik echt weigeren...

13. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Panter: wat goed dat je gesolliciteerd hebt! Het is wat je zegt, er is ook nog een leven naast de kinderwens. Ik hoop dat je aangenomen wordt en weer happy on je werk bent!!

Roodje: moederdag? Geen problemen mee. Ik weet pas sinds deze week dat het er weer aan zit te komen. Wij hebben thuis nooit vader en moederdag gevierd, mijn ouders vonden/ vinden dat onzin. Dus ik heb daar helemaal niks mee. Maar ik snap dat het voor jou een heel ander verhaal is.
    Van kerst herken ik het wel: ik zeg 'al' 2 jaar: deze kerst wil ik ook lekker een dag samen, want dit is de laatste keer dat het kan. En dan komt de volgende kerst. Het is helaas niet anders...

Ik zou ook enkel icsi bevruchtingen kiezen. Veel grotere kans. En zonde van je eitjes als de zaadjes het toch niet redden. Maar je moet jullie gevoel volgen.

14. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Ik vind het ook goed dat je gaat solliciteren! Ik doe het je niet na. haha mijn baan is op dit moment wel relax. 3 dagen werk ik vanuit huis en 2 dagen op kantoor. en ik wil graag ook als ik kinderen heb 3 dagen gaan werken.

Ik zou denk ik ook alleen voor de icsi gaan. stel je voor dat het indd niet lukt..maar ja dat is iets wat je zelf moet weten. misschien als ze het tegen ons hadden gezegd hadden wij het ook wel gedaan hoor.

Nog even een vraagje...ik was op zoek naar granaatappelsap..maar nergens te vinden. weet iemand ook waar dat staat in de supermarkt? En welke supermarkt?

15. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Ik moet steeds aan het "natuurlijke selectie" verhaal denken. Met IVF is er toch nog enigszins natuurlijke selectie (het sterkste zaadje bevrucht het eitje) en bij ICSI heeft de laborant bepaald wat volgens hem het sterkste zaadje is, maar dat hoeft niet per definitie ook zo te zijn..

Zoals jij het hebt verteld heb ik er eigenlijk nooit tegenaangekeken. Ook met ICSI is een bevruchting niet gegarandeerd of dat het embryo goed doordeelt in de dagen er na.

Ik ga er nog eens goed over nadenken!

16. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Lin het staat bij de gekoelde sappen in de supermarkt! Bij de AH en de Vomar enz.
    Kijk wel ff naar het percentage granaatappel wat erin zit!

17. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Hallo meiden,

mag er nog iemand meeschrijven? Ik sta op sinds februari op de wachtlijst voor een ICSI-behandeling en met een wachtlijst van 4 tot 5 maanden kom ik uit in juni of juli... Weet nog geen data, maar duim wel dat ik snel meer bericht krijg...

18. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Gezellig Diva!
    What's your story?
    Dat wachten is killing he?

19. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @RooDje: bedankt! Inderdaad, dat wachten is vreselijk!!!

Mijn verhaal? Eens kijken, in het kort komt het hier op neer:
    Ik heb al een kinderwens zolang ik me kan herinneren haha, op de middelbare school wist ik al zeker dat ik in de wieg gelegd was om moeder te worden. Mijn man was wat minder snel in dat besef. Hij wilde wel kinderen, maar nog niet. Uiteindelijk zijn we in augustus 200 getrouwd en zijn we na onze huwelijksreis echt voor een wondertje gegaan.
    Een jaar later bleek uit onderzoeken dat de hoeveelheid zaad van mijn man niet voldoende was om natuurlijk zwanger te worden. Ook kregen we te horen dat er dusdanig weinig gevonden was dat we niet voor inseminatie in aanmerking kwamen. Dat betekende voor ons dat we naar een ander ziekenhuis moesten. Begin februari konden we daar terecht en sindsdien staan we op de wachtlijst. In de tussentijd is het sperma van mijn man nogmaals onderzocht en daaruit is naar voren gekomen dat het bij ons ICSI zal worden.
    En nu is het dus afwachten tot we opgeroepen worden voor de prikinstructie en tot we te horen krijgen wanneer we nou echt mogen starten...

20. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Thanx roodje. heb het gevonden!

Welkom dutch diva! Zelfde verhaal als bij mij en me vriend!! Leuk dat je mee gaat kletsen! Ik hoop dat je snel data krijgt.

Deel Deze Pagina