Nou wij gaan wat dingen in huis verfen. En als het weer het toelaat ook buitenom. En de 2e week gaan we 4 dagen naar de ardennen. Voor de rest niet zoveel. Maar misschien dat ik nog wel even opzoek ga naar een leuke camping in frankrijk ofzo want het weer hier is echt 10 x niks haha @ roodje ja zou best kunnen hoor. Alleen heb ik het zelf ook nog nooit gehad. Ja het brengt zeker spanningen met zich mee. En natuurlijk helpt het ook altijd om hier even van je af te schrijven.
Roodje: ik zeg ook 'eisprong'! Ik heb dat namelijk altijd, dan weet ik zeker dat ie gesprongen is. Lin, lekker aanrommelen is ook leuk!! En ga maar eens een leuke camping zoeken, even eruit! Chaben, zie je op tegen het spuiten? Panter, hoe gaat het? En met de andere meiden? Hier gaat het wel ok. Vandaag naar gent geweest voor een echo. Helaas weer maar 3 follikels. Ik ben bang dat voor ons het einde in zicht is. Volgende cyclus weer een echo. Als het er dan beter uit ziet, mag ik weer starten. Als het hetzelfde is, stel ik het nog een cyclus uit, om de dhea beter te laten werken. Niet leuk
Roodje, mss door de punctie toch nog wat gevoelige eierstokken en daardoor nu wat bloed bij eisprong? Kiekske, wat een tegenvaller zeg. bah!! Ik hoop dat je toch nog goed nieuws krijgt meid. Dat je straks wél meer eitjes hebt, of in een volgende poging. En mocht dat niet zo zijn, is eiceldonatie dan niet iets om over na te denken? Zouden jullie dat willen? Ik ga als we straks een gezin hebben wel mijn eicellen afstaan, omdat ik zo dankbaar ben dat iemand voor ons zaadjes heeft afgestaan. Ik wil graag wat terug doen.
@Kiekske: he meid, wat balen zeg, weer zo'n tegenvaller! @Panter: wat een mooie gedachte...! Hier gaat het spuiten nog prima, de bijwerkingen zijn helaas wel in volle gang, maar goed, als het dan uiteindelijk tot iets moois leidt, dan vergeet ik dat maar snel weer.
hallo allemaal, Een tijdje geleden dat ik nog eens gereageerd heb, heb wel af en toe bijgelezen. Ik doe nog steeds mijn best om mijn rust terug te vinden. Soms lukt het, soms dan weer helemaal niet. Ik vertrek zondagochtend naar Portugal en hoop daar echt 100% te kunnen genieten. Ik probeer afstand te doen, maar het is toch allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan. We zien wel wat deze maand zal gebracht hebben. ik hou jullie zeker en vast op de hoogte. Ergens vind ik het wel goed dat ik volgende cyclus nog eens een poging kan doen om het zelf te proberen. Nog ff niet aan de pil...
Diva, balen van de bijwerkingen! Maar idd, als het tot iets moois leidt, heb je het er voor over! Succes meid! Me, ga jij maar eens even lekker genieten in Portugal! Je hebt het verdiend! Even alles 'loslaten', genieten van de rust en elkaar, heerlijk! Panter, hoe gaat het meid? Wij denken wel na over eiceldonatie, mannetje vind het geen enkel probleem. Ik heb er wat meer moeite mee. Heb ergens het gevoel 'dan heeft hij weer een kind met een ander'. Maar als ik dat denk, zie ik mezelf dus ook niet als volwaardige mama van dat kindje. Ik sta dus nog in twijfelstand. En dan nog de praktische kant: een donor. Die zijn erg moeilijk te krijgen. Veel moeilijker dan een zaaddonor. Maar ik ben nig niet uitgestreden, we gaan nog even door... Wel een zeer mooi gebaar dat jij jouw eitjes af zou staan. Ik hoop dat je ooit op dat punt komt, want dat betekent dat je een gezin hebt!! Ik zou het ook doen, maar heb helaas niks om weg te geven...
Meid dat denk je nu, rationeel gezien. Maar op het moment van zwangerschap denk je niet meer aan dat eicelletje..dan is het gewoon jouw kind. Groeit in jouw buik, is verbonden met jou. Lief was ook bang om het kindje van de donor nooit als zijn eigen te zien. maar elke keer als ik zwanger was, straalde hij van trots. De kindjes die we zijn verloren waren ONZE kindjes. De zaaddonor waren we toen meten vergeten, WIJ zouden papa en mama worden. Weet je, een eicel is maar een eicel. Het is geen kindje...het is gewoon een eicel. Natuurlijk zitten de genen van diegene die hem afstaat er wel in, maar het blijft maar een eicel. iets wat anders met een menstruatie verloren zou gaan. Het is een bouwsteen, en pas met een andere bouwsteen samen in een warm nestje groeit het uit tot een kindje. Ik ga er echter van uit dat jullie strijd straks echt beloond gaat worden. Dus duim ik hard door. Toch heb ik het onderwerp even in de groep gegooid, omdat het wel goed is om daar van gedachten over te wisselen. Het kan ruimte geven of duidelijkheid. btw ik zou een kindje uit mijn eicel, wat gegroeid is in de buik van een ander nooit zien als mijn kindje. Ik heb dan alleen de bouwsteen geleverd. Iets wat ik zeker weten ga doen als wij een gezin hebben. liefs
Hoi hoi lieve meiden, Ik heb regelmatig jullie berichten gelezen hoor!! Ik heb de mk een plekje kunnen geven en zit ook weer goed in mijn vel. Ik heb de mk op gang moeten brengen met cytotec. Die had ik vorige week maandag ingebracht en ' s avonds werkte het al... Ik had toen iets gezien wat op het vruchtzakje leek.. Weinig kramp ( althans niet iets wat ik niet kon handelen ). Dinsdag al bruin bloed... Dus ik dacht dat gaat gemakkelijk! Maar vrijdag avond dikke krampen, weer rood verlies maar verder niet... Dacht dat het er wel bij hoorden.. Maar zaterdag dacht ik dat ik nu wel klaar zou zijn, tampon erin en klaar.. Na een uur kramp en voelde alles doorlekken ( sorry voor het ranzige verhaal eig. ) En jahoor... Tampon eruit, op de wc, plons, daar was dan mijn kindje. Blij dat ik het kwijt was! Voelde me daarna ook veel beter. Vandaag bij de gyn geweest voor de echo. Was helemaal schoon, geen weefsel sat was achtergebleven en mijn slijmvlies weer mooi dun! Ze had nog meer " goed " nieuws, als ik over 4 a5 weken mentrueer mogen we bellen voor de cryo terugplaatsing!!! Ik dacht dat ik nog een menstruatie moest wachren maar ze vond mn slijmvlies en eierstokken er goed uitzien! Nu nog even de laatste nasleep van de mk, even " ontzwangeren " zoals de gyn het noemde en positief voorruit kijken! Liefs
Hey meiden, Tis al f geleden dat ik mee geschreven heb, even rust in mijn hoofd en niet teveel bezig zijn met het zwanger worden... Merk toch dat ik erg teleurgesteld was... Niet zozeer dat mijn 1ste poging niet gelukt is maar meer dat we ook geen cryo's hadden.. Daar had ik me niet zo op ingesteld... Ik zal proberen weer wat meer te reageren... @ Jenka, wat een verhaal meid, maar gelukkig dat alles schoon en is en zoo snel al weer verder kunt! @ Panter, wat goed van je meis dat als je als je een eigen gezinnetje hebt, je je eigen eicellen wilt gaan doneren! Hoop vrouwen die je daar dankbaar voor zullen zijn! @ Kiekske, meis alweer een teleurstelling voor jouw! Bah! Hopelijk volgende keer meer follikels! Wat doet DHEA precies? Liefs
Je merk dat iedereen even zijn rust probeert te vinden Mona ik heb hetzelfde als jou vooral heel teleurgesteld omdat er geen cryo's zijn. Maar mijn gyn zei ook dat je daar ook niet van moet uitgaan. Ze zien juist vaker dat mensen geen cryo;s hebben. Dus ik zou mij daar de volgende keer niet meer zo op vast bijten. @ jenka, wat fijn dat jij je al wat beter voelt. dikke knuffel voor jou hoor want je zal het wel heel moeilijk hebben gehad en vast soms nog wel steeds. @ Panter vind het heel knap van jou dat je dat zou kunnen. Ik zelf denk dat ik het n iet zou kunnen, zou het wel zien als mijn kindje denk ik. Maar dat komt misschien ook wel omdat ik er nog nooit zo naar heb hoeven kijken. @ diva jij bent nu aan het stimuleren spannend!!!! volgende week je eerste echo zeker
Hallo allemaal, Ff berichte vanuit Portugal. Vandaag serieuze dipdag achter de rug. Gingen op uitstap naar Lissabon en we zijn terug naar hotel moeten gaan, want ik kon mijn tranen niet meer bedwingen. Het werd mij allemaal teveel. Terug in de hotelkamer ben ik beginnen wenen als een klein kind. Heb uiteindelijk een beetje geslapen om een beetje te bekolen. Spontane poging is mislukt: vandaag bloeding gestart, wel raar want heb nog nooit een cyclus van 27 dagen gehad, was vroeger altijd langer. Vanaf dinsdag merkte ik al dat er 'iets' klaar zat te steken. Heel tof als je aan het zwembad wil liggen! Ik merk dat ik het enorm lastig heb met mensen te zien met kindjes in en aan het zwembad, dan denk ik altijd mocht alles goed gegaan zijn, was ik hier ook met mijn kindje van 1,5jaar aan het spelen. Ik merk dat het mij niet goed lukt om mijn rust terug te vinden. Elke ontgoocheling weegt steeds zwaarder en maakt het steeds meer ondraaglijk. Ik voel mij steeds dieper wegzakken. Deze maand is nog een spontane maand en daarna weer van start in de mmm, maar dan wel met een andere fertiliteitskliniek. Sorry voor mijn emo-berichtje, maar moest eens mijn hart luchten. Hopelijk gaat het met jullie beter, dan het nu met mij gaat.
Lieve me.. Ik kreeg zo treurig gevoel van je bericht dat ik wel moet reageren. Wat ontzettend vervelend ( en dan druk ik me netjes uit ) deze situatie! Kan me voorstellen dat het je teveel word. Heb je wel eens nagedacht, of aangeboden gekregen om met een een proffessioneel iemand hier over te praten en lekker je hart te luchten? Zij zijn toch ook veel beter in het begeleiden van jouw traject??? Als je daar niets mee hebt moet je het ook niet doen hoor... Ik persoonlijk heb er niets mee maar mijn huisarts had het me aangeboden omdat er bij mij een heleboel elende tegelijk op mijn dakmis gekomen. Hier zal ik miss ooit over kunnen praten maar dat kan ik nu echt nog niet. Ik hoopmecht van harte dat je je snel beter voelt, nog van je vakantie kan genieten en dat je positief blijft denken dat het de volgende keer wel lukt. Rustig aan schat! En als je het gewoonweg an je af wilt schijven, dan weet je waar je terecht kan!!! Xxx
Me, hopelijk voel je je snel beter meid. Wat mij helpt is om niet teveel terug te kijken, maar de blik op de toekomst gericht houden. jenka, Fijn dat je alles een beetjeeen plekje hebt kunnen geven. Hopelijk is je cyclus niet teveel van slag, de mijne is wel helemaal bagger. dag 39 na MK en nog steeds geen eisprong gehad. Wie weet gaan we straks samen op voor de cryo tp...ik alleen in het geheim hihi. Kiekske, hoe is het meid? Roodje? Iedereen een dikke knuffel!!!!
He pantertje, ik ga ook alles geheim houden..... Hahaha Voorlopig vloei ik nog steeds kleine beetjes en het bruine is nog niet in zicht... Maar idd hoop op een goede regelmatige cycles dan mag ik gelijk al betwijfel ik of ik eraan toe ben. We gaan ook nog eens naar Egypte tussen kerst en oud en nieuw en ik zou het erg vinden als ik ziek word daar en daardoor eventueel weer een mk krijg of juist ongi word daar.. Zoiezo afwachten wanneer menstruatie dan zien we wel verder.. Hoe is het verder met jou eig??
Met mij gaat het wel goed, heb af en toe wel een flinke baaldag er tussen zitten. Maar over het algemeen gaat het goed. Heb ook lekker vakantie, dat zal ook wel meewerken aan het fijne gevoel. Doe allemaal leuke dingen, en probeer niet bezig te zijn met babybehandelingen etc. Ik vind het iig fijn dat we nu even rust hebben, al zou ik het wel prettig vinden om te weten waar ik in mn cyclus zit, zodat ik ook weet wanneer ongi komt. De eerste menstruatie na een miskraam is altijd zo confronterend, en ik wil niet dat ik overvallen word door bloed. Vandaardat ik met ovutesten toch mn ei probeer te vinden. Na mijn vakantie ga ik weer lekker aan het werk, vanaf 9 augustus heb ik rijles haha. Ik ga mijn rijbewijs halen!!! Vind het wel erg spannend allemaal, maar het zal vast wel lukken. En met jou?
Me, wat ongelooflijk rot dat je jezelf zo depressief voelt! En dat op vakantie, waar je heerlijk hoort te genieten zoals je verdiend hebt. Na onze 1e poging voelde ik me ook zo, dus ik snap je gevoel helemaal. Ik ben naar een psycholoog gegaan en dat heeft mij veel goed gedaan. Ik hoop dat je beter zal gaan voelen, dat je toch kan genieten van je vakantie. Meid, neem de tijd om het te verwerken. Dikke knuffel... Jenka, ik hoop dat je cyclus snel op gang kunt, zodat je toch nog voor Egypte zwanger kan raken en op vakantie kan genieten van je misschien al wel beginnende buikje. Hoe gaat het verder met je? Panter, fijn om te horen dat je jezelf al wat beter voelt. Nu snel je cyclus weer op gang. Wat duurt dat toch ooit lang hè, pff... Wat goed van je dat je je rijbewijs gaat halen!!! Gaat je echt wel lukken hoor! Ik vind autorijden soms echt een momentje van rust. Als ik dan van Gent terug naar huis rij, kan ik alles even laten bezinken. Muziekje erbij, even rust. Maar ja, volgens mij ben ik één van de weinige vrouwen die autorijden leuk vind. Nu nog even lekker genieten van je vakantie!!!! Hier gaat het op en af. Flinke dipdagen achter de rug. Veel moeite om manlief als papa te zien. Nu begint het weer wat beter te gaan. Dadelijk rijden we naar DD voor onderzoek, ben erg benieuwd. Ik blijf het gevoel houden dat er bij mij iets niet klopt, maar dat kan ook struisvogelpolitiek zijn natuurlijk. Maar het gevoel is zo sterk en ik heb het al zo lang. Al voordat de kinderwens er was. Voor mijn gevoel klopt er gewoon iets niet in mijn lijf. Na deze onderzoeken zal ik het weten. Hoe is het met de rest van de meiden??
Ik heb, om heel eerlijk te zijn, niet de illusie dit jaar nog zwanger te raken. Ik wil geen domdenker worden wat dit betreft maar we waren voor icsi 1 nog niet heel lang bezig zwanger proberen te worden. Sterker nog in dec 2011 ging mijn spiraal eruit en in feb werden we naar het vu verwezen.. Dan hebben we nog dat icsi 1 zo goed verliep met 16 follikels, 8 bevruchtingen, 6 cryo's en in 1 keer zwanger... Tja dat dat een mk werd had ik never nooit verwacht! Maar ja eigelijk dus te mooi om waar te zijn... Dus ik denk dat mijn cryo's niet doordelen, of goed uit de vrieskast komen of niet blijven plakken... Ik geloof niet zeer meer dat het gaat lukken. Ook omdat jullie allemaal steeds blijven hangen... Het lijkt nergens te lukken.... Ja die ( sorry voor de woordkeuze, maar dit is ff mijn frustratie ) stomme wijven die 1 maal met hun benen wijd liggen zwanger zijn. Of die mutsen die zeggen dat ze niet willen, en hopla zomaar zwanger... Ik zou er veel voor over hebben in egypte al een bol buikje te hebben, maar denk niet dat dit erin zit... Maar wel lief dat je mee hoopt! Hoe kan het dat je je man niet als pappa ziet dan? En ik hoop dat je geen gelijk hebt wat betreft je lijf, al zou duidelijkheid ook wel lekker zijn. Mocht er wat mis zijn hoop ik echt dat er niets ernstig aan de hand is en dat je gewoon behandeld kan worden!!! Ik wil echt niet nog meer slecht nieuws van je horen!!! En wat betreft het auto rijden, HEERLIJK!!! Ik doe het op het werk bijna 9 uur lang!!! Panter, leuk van je rbw! Veel succes ik weet dat het je gaat lukken!!! Je ongi komt vast ook snel, je zult zien... ( tja wel op een ongelukkig moment he, in een winkel als je niets mee hebt of zo... dat snap je wel he ...)
Whieehoeee mijn ongi komt over 2 weken Dan heb ik een cyclus gehad van 48 dagen pfff. maar goed, ik heb een smiley gezien zonet...weet ik eindelijk waar ik aan toe ben. Kiekske, veel sterkte met de onderzoeken. Spannend!! Ik hoop toch echt dat je gevoel fout zit en je straks "zomaar ineens" zwanger ent van een behandeling. Jenka, joh...ik snap je gevoel en ik deel hem ook. Maar dat is pure zelfbescherming. Waarom zouden je cryo's niet goed ontdooien? In utrecht waar de mijne zijn ontdooit 80% goed, en das best veel kans dus. Je hoop komt wel weer, eerst deze klotezooi maar eens achter de rug. Op het moment dat je weer wat kunt genieten van de kleine dingen dan groeit je hoop ook weer. Believe me, ik kan het weten na 5 jaar tegenslagen. Die hoop is een onuitputtelijke bron ergens diep in je verstopt. Maar het zal weer groeien. Natuurlijk is er ook angst voor nog meer pech, maar hey...er is maar een bepaalde hoeveelheid pech voor een mens. eens moet het omslaan in geluk. ( 7 magere jaren, waarop 7 vette jaren volgen..staat in een heel oud boek met nog meer wijsheden) liefs
Joepie Panter, een ei in beeld!!!!! Eindelijk weer vooruit! Jenka, geef de hoop niet op meid! Jouw cryo's zijn supersterk, dat hebben ze al bewezen door cryo te worden! Daarnaast had je ook een sterk embryo, alleen is het ergens mis gegaan. Blijf hoop houden meid, jullie hebben echt een supermooi resultaat uit deze poging! Net terug uit DD. Goed gesprek gehad, veel onderzocht. Maandag alle uitslagen. Mijn immuunsysteem wordt dus compleet nagekeken, zodat er een protocol gemaakt kan worden dat ik zwanger kan raken en blijven. Hij kijkt ook naar een eventuele nasleep van pfeiffer, omdat ik altijd moe ben. Wat hij daarnaast echt op het hart drukte: geen multivitaminen! Vit C verhoogt jouw immuunsysteem, waardoor je lichaam een embryop sneller af zal stootten. Zijn advies voor nu en voor iedereen die zwanger wil worden/ blijven: hoge dosis vit D (min 2000 mg per dag) en hoge dosis Omega 3. As maandag de uitslagen via de mail, incl advies! Oh Panter, ik weet dat het voor jou echt ver rijden is, maar je hoeft er maar 1 keer heen en de rest kan via de mail. Ik zou je echt laten onderzoeken meid. Hij heeft er echt veel verstand van...
@Me: vreselijk dat dit nare gevoel er zo in je vakantie uitkomt...maar ook wel weer goed om je verdriet te uiten, opkroppen heeft ook geen nut en maakt je alleen nog maar meer depri! Hopelijk geniet je daar toch nog een beetje in zonnig portugal!!! sterkte meid! @Panter: succes met het behalen van je rijbewijs, is fijn als je een auto hebt!! vriend wil dat ik ga motorrijden maar mij niet gezien...niet weer naar dat CBR (rijbewijs gehaald met staatsexamen ) Yeahh een ei !! @Kiekske: fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad, hopelijk mooie uitslagen maandag !! Donderdag heb ik mijn terugplaatsing, net van het zh terug en bm slijmvlies zag er goed uit!! Fijn weekend meiden