1ste ICSI poging in Juni

Discussie in 'MMM clubs' gestart door RooDje, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Snel even een berichtje. Ben deze week al terug gestart met de voorbereidingen voor school en de afleiding doet me goed. Mocht di bellen nr gyn, maar voorlopig had ze nog geen contact gehad met de andere gyn die in verlof is. Volgende week di mag ik opnieuw bellen en dan ga ik meer weten over hoe en wat en wanneer van Brussel. Heb eigenlijk al zogoed als besloten dat ik de volgende maand nog eens zo wil proberen en daarna starten met IVF 2. Sinds gisterenavond weer steken gehad aan linkerkant. Daarnet ook ff. Toch raar vind ik. Vorige maand had ik dat ook, vandaar dat ik toen dacht fat het misschien gelukt was. Nu ben ik er al een beetje realistischer in.

Ik lees dat er een aantal cryo terugplaatsingen zullen zijn! Goed ontdooien! Ik duim!!!

Mona jij start met poging 2. Ik denk dat ik de tweede keer ook heel wat relaxter ga zijn. En ik mag daar onder volledige narcose! Pluspunt voor mij, aangezien de eerste keer de verdoving niet gewerkt had.

Ik voel mij toch een stuk beter dan in Portugal, maar ik denk eens de ongi er weer zal zijn, dat er dan wel weer een dipje zal volgen. Maar zo ver zijn we nog niet.

Groetjes aan al de rest!

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mona, wat spannend dat poging 2 gaat beginnen. kan me wel indenken dat het nu anders is, aangezien je weet wat er gaat gebeuren qua spuiten, echo's, punctie e.d.

me, fijn dat je je wat beter voelt. Je kunt na je eisprong nog een week last ervan hebben...die steken komen vaak van je eisprong. Dit kan echt een paar dagen later nog gevoelig zijn.
    En wie weet hebben jullie straks wel een wonder gemaakt met zijn 2en!

Hier alles goed, merk dat ik het toch wel weer spannend vind om de cryo te laten terugplaatsen. Hopelijk ontdooit ie goed!!

3. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Meiden die weer aan de start staan: spannend!!! Zijn jullie er klaar voor? Opnieuw spuiten, controles, enz?

En Panter en Roodje, wat een spanning mbt de eskimootjes. Die zijn vast supersterk en gaan het ontdooien gewoon overleven!

Ego: de laatste tijd niet lekker in mijn vel gezet. Veel gepieker. In juli weer een afgebroken poging en daarna was ik er wel even klaar mee. De cyclus daarna en mijn huidige cyclus echo's laten maken om te kijken hoeveel follikels er klaar lagen. Nou, het is knudde. Vorige cyclus 2, nu 1. Mijn FSH is iedere keer veel te hoog (20) en mijn AMH is gezakt, nu nog maar 0,50.

Gisteren in Gent geweest en hun ondergrens van AMH ligt bij 0,66. Do the math... Ik mocht nog wel stimuleren, maar ze begonnen ook al over ICSI in eigen cyclus, omdat dit toch dezelfde hoeveelheid follikels oplevert.
    Vandaag belde de arts: er is ook nog een andere optie. IUI-D. We zitten in het traject vanwege de TESE van manlief, maar het traject loopt vast omdat ik niet te stimuleren ben. Ik heb echter wel gewoon iedere maand een eisprong, dus daarom zou IUI-D een optie zijn.

Pfoe...stof tot nadenken dus... We gaan nu echter eerst naar DD (6 sept intake), willen daar een poging doen en daarna zien we wel verder.

Sorry voor het lange ego verhaal, maar wilde jullie graag een update geven. Ik zal nu weer wat activer worden, voel me weer wat beter.
    Heb wel veel aan jullie gedacht en alles meegelezen!!! :D

Knuffel!

4. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey kiekske,

Veel succes in Düsseldorf. Hopelijk kunnen ze je daar beter helpen dan in Gent. Ik ga ook weg uit Gent, bij een volgende poging ga ik naar Brussel. Wat is iui d?

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Kiekske, iui-d? Is het zaad van je man dan zo slecht? Als ik het lees van je amh dan krijg ik zo'n rotgevoel...ik wou dat ik je een ei kon geven...dat je die met de post zo ff kon opsturen.
    Wie weet in de toekomst ooit nog eens aan de orde...ik wil zowieso eicellen donoren als we straks een gezin hebben. Maar dat duurt nog wel een paar jaar.
    Mocht je rond die tijd een ei willen dan mag je er best een paar van mij.

Me IUI-D is IUI met donorzaad.

Hier alles goed, weinig te melden verder.

6. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Panter, waar sta je in je cyclus ondertussen? Hoe voel je je erbij?

Gisteravond nog met ml gesproken over hetgeen onze arts aangaf. Mocht het IUI-D worden, dan heeft hij er geen problemen mee.

Panter, het zit zo. Door mijn man zijn we in het ICSI traject gekomen, omdat we dus enkel zaad via de TESE operatie hebben. In het ICSI traject blijk ik echter het grote probleem te zijn, want ik ben niet meer te stimuleren. Zijn zaad is dus voor ICSI wel goed, maar de hoeveelheid follikels houdt het traject tegen.

Voor IUI-D is er geen probleem bij mij, omdat dat gewoon in de natuurlijke cyclus is. TESE materiaal is echter niet geschikt voor IUI, want dat is veel te weinig.

Waar het dus op neer komt, is dat we beide een probleem hebben, maar de trajecten daarvoor matchen niet bij elkaar. Voor ICSI zouden we eigenlijk eiceldonatie nodig hebben en voor IUI dus een zaaddonor. De keuze is dus wie de 'echte' ouder zal zijn. Die keuze is al gemaakt indien het daar echt op uit zal draaien. Dan wordt het IUI-D.

Maar we hebben hoop op DD. Ze staan toch bekend om hun goede protocollen wb low responders zoals ik. Dus de duimen draaien weer! Eigenlijk hadden we pas 6 december de intake, maar nu dus al 6 sept! Lang leve de uitvallers... ;)

7. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    @ kieske ooh jemig dat is wel snel ind 6 sept. Ik ga voor jullie duimen hoor!!!

@ cryo dames komt nu wel dichtbij:D:D:D

MIjn vriendin is dinsdagochtend eindelijk bevallen van een gezonde zoon. Alles goed maar hij is een prematuur baby dus ze mot hem goed in de gaten houden.

En een andere vriendin die ook in een traject zit is ook zwanger! gister een positieve test.
    Ze heeft wel al 2 keer een bbz gehad. Er is dus een grote kans dat het nu weer verkeerd zit. Maar ik ga voor hoor duimen dat ie nu wel goed zit.

Een leuke week met voor mij wat dubbele gevoelens. Ben heeeel blij voor mijn vriendinnetjes maar voor mezelf lijkt het alsof ik een klap in me gezicht krijg zo van he en jij bent nog niet zwanger

8. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ kiekske, 6 sept al, wow wat fijn! Ik.duim voor je!

@ lin, snap precies hoe je je voelt, je gun he je vriendinnen zoo maar ondertussen doet het toch pijn dat zij wel het geluk v zwanger zijn mogen ervaren...

@ all, er zitten al weer 2 spuiten deca in... Maar hoe ik me nu viel is zoo anders dan bij de 1ste poging, ben er niet-nauwelijk mee bezig, voel me heel relaxt... Zo.van we zien wel wat er gebeurd... Heel gek gevoel, maar wel heel fujn..

X

9. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Lin, eindelijk is ze dus bevallen! Gelukkig is het een gezond mannetje, ook al is hij te vroeg. Ik snap je dubbele gevoel helemaal. Is hier ook. Vriendin van mij vertelde dat ze toch voor een 2e gaan. Ze wilde mij altijd eerst laten, maar na een paar jaar gaan ze er nu toch maar voor. Bij de 1e twee was ze binnen een maand/ 2 maanden zwanger. Dus... Dat kwam wel even aan.

Mona, wat fijn dat je nu zo relaxed bent!! Je weet nu wat er komen gaat, dat scheelt zoveel. Ik had bij de laatste poging echt af en toe zoiets van 'oh ja, ik moet nog spuiten vandaag. Niet vergeten...'. Probeer die rust vast te houden!!

10. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Vriendinnen en zwangerschap vind ik ook zo dubbel... Bij sommige heb ik het minder erg en bij andere weer juist meer...

Lin Hoe vroeg is de kleine geboren dan?

Kiekske wow dan heb je idd geluk gehad dat jullie 6 sep al kunnen gaan... Spannend weer...

Kom vanaf nu weer trouw mee schrijven... Ben er even niet mee bezig geweest en heb ook niet echt zin in deze poging.... Hopelijk komt het weer als ik met de echo's etc bezig ben...
    Heb er nu al 3 spuitjes in zitten...

11. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Kiekske, duidelijk verhaal. Wat fijn dat jullie al zo snel terecht kunnen!!

Lin, hier ook een babyboom om me heen. Ik heb het er ook moeilijk mee hoor. Logisch, wij willen ook zo graag en bij anderen lijkt het soms "zomaar klaar"

Mona, wat fijin dat je zo relaxt bent!! Vast een goed teken! ;)

Suusje ook alweer bezig lees ik wel. Spannend!!!

Hier verder alles goed, ben alleen beetje moe van alle zwangernieuws om me heen. Zo confronterend, en het lijkt alsof wij de enige zijn waarbij het niet goed wil lukken. bah!

12. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Panter, vergeet ik je helemaal te bedanken voor je supergeweldiglieve aanbod!!! Thanks lieverd!!! :D

Je bent niet de enige bij wie het niet lukt...bij ons kan je terecht meid!

13. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Hier ook een nichtje en een goede vriendin die op knappen staan! Ze krijgen allebei een 2de kindje en ook allebei een zoon. Leuk, maar idd heel dubbel.
    Gisteren stond ik te koken en toen hoorde ik op RTL Boulevard dat Barbie bevallen was... Ik stond nijdig in een pan te roeren en mopperend "ze wilde geeneens een kind" te briezen. M'n vriend moest een beetje lachen om mijn gepruil en achteraf ik ook wel, maar ik dacht idd "Sjeezes waarom ben ik niet zwanger?!"

Meiden die de eerste spuiten er alweer in hebben zitten: GOED BEZIG! :D

Mona, fijn dat je er zo relaxt mee om kunt gaan, hopelijk levert deze ronde een goede opbrengst op!

Kiekske ik hoop dat Dusseldorf jullie meer geluk en rust brengt dan Gent!

Panter, heb jij ook dat je soms vergeet dat je voor de cryo gaat zeer binnenkort en als je dan af en toe er concreet aan denkt dat je hart dan ineens een sprongetje maakt?! Ik ben vooral heel bang dat ie niet goed zal ontdooien. We kunnen niet anders doen dan afwachten he?

14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Jaaaa ik betrapt mezelf het weekend op een peuk die ik achteloos op wilde steken. Tot ik ineens bedacht: Oh nee, we doen immers een cryo ronde.
    Peuk snel terug aan vriendin gegeven...ik ben er ergens helemaal niet mee bezig, mss is dat ook wel goed.
    maar moet er wel op letten dat ik goed voor mijn lijf zorg, en dat vergeet ik bij vlagen ook wel een beetje.
    Ik denk dat het straks na de eerste FM echter word, en ik er meer aan ga denken.

15. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Ja dat denk ik ook.
    Dan komt het echt dichtbij.

Hoe laat moet je maandag?

16. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    maandagmorgen om 09.10 uur mag ik kijken. Maar er groeit vast nog niks...heb van mezelf altijd hele lange cyclus.
    Word dus veel heen en weer naar ZH

17. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    hoe laat mag jij roodje?

18. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    :)
    Ik moet om 08:50 dus ongeveer dezelfde tijd!

Ik heb geen idee of er iets groeit, meestal rond dag 14 mijn eisprong, maar ik had nu een vage cyclus dus is weet het ook niet meer...

19. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Hoeven jullie nu niks te spuiten ofzo?

20. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011