@Deb: woehoe!!! Wat een goed nieuws!!! @Monatoetje: ik wil dat goede nieuws wel brengen hoor hihi, die zware taak neem ik wel op me . Nog maar één nachtje slapen dan is er eindelijk duidelijkheid...
Net terug van de FM. Was nog niet veel te zien. BMS nog te dun en follikels nog te klein, maar dat was te verwachten, omdat ik pas eergisteren ben gestopt met vloeien. Donderdag heb ik een nieuwe afspraak. Wat betreft de Pregnyl/ovitrelle zei ze dat het niet per se gebruikt hoeft te worden als je een eisprong van jezelf hebt, maar dat ze dat gaandeweg beslissen. Gelukkig is onze apotheek 24/7 open in het ZH dus dat komt dan wel goed. Ze zei dat dit, net als de rest vd behandeling per ziekenhuis/kliniek verschilt. Hoe was het bij jou Panter? Diva wat spannend! Ik hoop het zo voor je! Wat knap dat je nog niet eerder hebt getest!
Chaben, spannend allemaal! Deb, joepieeee! Punctie, spannend hoor! Diva, jij maakt het helemaal spannend....ik ben zeer benieuwd en duim voor een vette positieve test! Hier FM gehad, nog niet echt een dominante follikel. Er ligt wel veel klaar, grootste is 11 mm. BMS was 8 mm. Donderdag terugkomen Roodje, hoe was jou FM?
Haha allebei do terugkomen ook nog! We gaan wel synchroon he?! Spannend hoor! Ik moet do om 08:40. Jij?
Ik mag direct vanuit mijn nachtdienst, om 7.30 uur. We gaan idd synchroon..leuk!! Ben zo benieuwd, aangezien mijn nu al dikke BMS lijkt het mij dat er volgende week mss al TP is hier. Korte cyclus deze keer denk ik...wel spannend hoor..merk dat de zenuwen nu wel een beetje komen.
Denk idd dat je volgende week al mag ja! Spannend! Bij mij zal het denk ik iets langer duren. Ik had nu zo een rare cyclus. Er gebeurd weer aardig wat hier op het topic! Ik word er helemaal kriebelig van! *doet een dansje*
Wat gaat het hier weer goed meiden!! Deb, morgen alweer punctie, joepie!! Spuitende meisje: succes!!! Panter, Roodje: wat gaan jullie heerlijk synchroom! Grappig!
Deze keer neem ik wel tawekiemolie, én vit D. Wie weet is dat het truukje wel. Kriebeldekriebel tis idd spannend!! Kiekske, hoe ga jij meid? Gaat het weer een beetje met je?
Welke vit D neem je Panter? Ik kon er maar een vinden en dat was D3 van bio nog iets (weet ff niet uit m'n hoofd) Tarwekiemolie heb ik de laatste dagen vergeten, maar ga nu weer trouw beginnen!
Panter, is kinderaspirine niet nog een mooie aanvulling? Kan de innesteling bevorderen. Standaardadvies vanuit DD: Omega 3 (EPA en DHA samen 500ie per dag) en Vit D 2000ie per dag. Ik moet daarnaast prednisolon en aspirine nemen. Heb de uitslagen ook naar Serum, Athene gemaild en die gaven nog wat extra adviezen bovenop DD. Hier gaat het wel weer. 6 Sept intake in DD. Vanmiddag naar de huisarts voor nog wat extra bloedonderzoek (schildklier + stollingswaarden). Dan ben ik helemaal onderzocht en weten we waar het mis gaat. We zijn nu erg in twijfel of we de hersteloperatie van manlief nogmaals moeten laten uitvoeren. Hij heeft dat als probleem, dus daardoor moeten we ICSI. Mijn probleem is dat ik niet geschikt ben voor ICSI. Beide een probleem, maar de trajecten matchen niet. Dus misschien toch nog een keer herstellen, zodat we weer een kansje hebben...?? Ik weet het nog niet...
Kiekske, kunnen ze niet mbv pesa zaadjes weghalen? tese is wel meteen heel heftig...hij moet zaadjes hebben in zijn teelbal en die kan je mbv pesa ook eruit halen. Ik neem geen aspirine, mijn bloed is juist aan de dunne kant...denk dat dat eerder het probleem is. Na bloedprikken bloed ik altijd hevig na...duurt echt wel 20 minuten voor het bloeden stopt uit dat kleine gaatje.
Oei, dat klinkt wel heftig, dat bloeden. Dat zou idd wel meer het probleem kunnen zijn. Ik weet dat je niet naar DD wilt, maar ik heb nu natuurlijk alle resultaten, dus dan kan je wel zien waar er allemaal op geprikt wordt. Mocht je interesse hebben, hoewel ik hoop dat je het niet meer nodig gaat hebben (!!!!), dan hoor ik het wel. Mannetje heeft al een TESE gehad, dus we hebben 6 rietjes zaad in de vriezer. Maar ik vind het gewoon heel erg moeilijk dat wij geen enkele kans hebben tussendoor en dat het er naaruit gaat zien dat ICSI ook een aflopende zaak is. Ik wil alles doen voor een kindje van ons samen, voordat we op een zaaddonor over stappen...
Net ff gekeken maar de Vitamine D3 die ik slik is van Pharma Nord en is hoogedoseerd (20mcg) Daarnaast slik ik nog altijd de Omega 3-6-9, foliumzuur en gebruik ik tarwekiemolie. Hopelijk is dit een succescombi Wat een rotsituatie Kiekske. Snap dat je er alles aan probeert te doen om toch een kindje van jullie samen te krijgen. Ik hoop dat Dusseldorf jullie kan helpen.
Kiekske, kun je met het zaad dan geen IUI doen? Is de kwaliteit daar goed genoeg voor? Vind het nml zo raar dat ze zeggen dat IUI-D mss wel werkt...want ze weten natuurlijk ook dat je eicelkwaliteit minimaal is. En met IUI heb je toch wel goede eicellen nodig anders lukt de natuurlijke bevruchting niet. Met icsi kunnen ze je eicel daarop uitkiezen, en met IUI heb je die kans niet. Ik heb laatst bloedonderzoek gehad, ook mijn stollingsfactoren zijn onderzocht en die zijn iets aan de lage kant. Maar niet zo erg dat het een bloedziekte is. Heb snel blauwe plekken, en wondjes bloeden hier ook altijd een poosje. Maar qua bloedstolling zat ik nog in de oké-zone. Dus tja...wie weet lukt het hier zometeen wel. heb nog wel wat hoop. ZH belde net, ik moet donderdag voor de FM een ovutest doen...ze denken dat ik eind van de week al klaar ben voor eisprong. dat zou gek zijn...nog nooit eerder dan dag 17 een ei gehad.
FF ego berichtje Ik kan wel janken! Normaal ben ik superblij als er een baby'tje word geboren in mijn omgeving. Zoals ik al zei stond mijn nicht op het punt van bevallen en dat is dus gebeurd. Ze heeft een zoon en hij heeft de naam gekregen die wij al 2 jaar bovenaan ons lijstje hadden staan Het is niet echt een veel voorkomende naam, maar de laatste tijd hoor je hem ietsje meer. Ik was er een beetje bang voor omdat ik dus 2 meiden ken die beide een zoon zouden krijgen en aangezien hun dochters ook al vrij bijzondere namen hebben... *zucht* Had niet verwacht dat dit zo hard aan zou komen. Ik moet dit ff verwerken geloof ik.
Oh Roodje, dat is echt klote zeg!!! Zou ik ook echt heel erg vinden!! Shit zeg, net die naam... Knuf... Panter, TESE materiaal is absoluut niet IUI waardig. Ik twijfel ook erg aan de 2e hersteloperatie, vraag me af of het wel nut heeft. Ik zal het volgende week ook eens in DD overleggen. Eigenlijk weet ik het antwoord wel al, want na de 1e operatie moesten we eigenlijk ook meteen door voor IVF... Mijn eicellen hebben op zich geen slechte kwaliteit, ze reageren alleen niet meer op stimulatie. Wat een gedoe he, lekker zwanger worden...
Roodje, dat klote!! Maar dat betekent niet dat jullie je naam niet kunnen gebruiken. Gewoon geven als jullie een zoon krijgen en dat is echt de naam die jullie willen geven. Kiekske, na zoveel jaar gaat een man antistoffen tegen zijn eigen zaadcellen maken, na sterilisatie. Ik denk dat een 2de operatie zinloos is, omdat jullie gelijk door moesten voor ivf denk ik dat die antistoffen al aanwezig zijn en het zaad daar onder te lijden heeft. Wel shit...mss toch de optie donorzaad maar aanspreken. Dat is goed zaad, van super kwaliteit. En weet je, het is maar een zaadje...niks meer en niks minder. Een kind is het product van zijn opvoeding. Ik heb contact met veel meiden die een KID kindje hebben. Bijna iedereen krijgt de opmerking: sjee wat lijkt....op zijn/haar vader. Terwijl die vader dus niet de verwekker is, en het kindje van een donor is. Even mijn relaas over donorzaad. Bij ons kan het niet anders omdat lief natuurlijk 100% onvruchtbaar is. Maar de angsten en vooroordelen die jullie zullen hebben, hebben wij ook gehad. Je moet zorgen voor de beste kans, want zoveel tijd hebben jullie niet meer. Ik zou ervoor gaan! Maar snap natuurlijk wel dat een kindje van jullie samen, van zijn zaad, toch het liefste is wat jullie willen.
Panter, ik heb geen problemen met donorzaad, manlief ook niet. Maar we hebben een kans op een kindje echt van ons samen en daar willen we natuurlijk eerst alles voor gedaan hebben. Met een zaaddonor hebben we beide geen problemen, met een eiceldonor had ik gewoon wat moeite, maar denk wel dat ik het gedaan zou hebben. Ik was/ ben gewoon boos op mijn lijf, dat het tegenwerkt in deze situatie, bedacht heeft om nu al in de overgang te gaan. Maar ik heb echt goede hoop op DD. Mijn AMH is 0,50 en als ik hoor dat ze daar met een AMH van 0,10 nog zwanger ' de deur uit lopen' , dan ben ik nog geen verloren zaak in het ICSI-traject. We geven de hoop nog niet op!!! Maar voor jou gaat het snel nu zeg!!! Deze week al je eisprong... Spannend weer meid!!!