1ste ICSI poging in Juni

Discussie in 'MMM clubs' gestart door RooDje, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    @ diva, gecondoleerd! is is altijd naar iemand te verliezen. heel veel sterkte voor jou en je familie

@ roodje, door jou raak ik wel een beetje nieuwsgierig naar dat accupentuur. MIsschien dat ik het ook nog wel eens ga doen.

Aaah ja voor panter komt het nu wel echt dichtbij he.. voor mij trouwens duurt het ook niet zo lang meer. nog 13 nachtjes hahah...:p

Hoe is het verder allemaal... Trekt iedereen het nog een beetje. Ik moet namelijk zeggen dat ik me wel heel wisselend voel hoor.... merk dat ik vooral nu angst krijg dat het niet in 1 keer lukt.. die kans is tenslotte groter dan dat het wel lukt.
    Maar ik probeer wel veel leuke dingen te doen! Ik ga aankomende vrijdag met mijn moeder naar de musical de kleine zeemeermin! heb er heen veel zin in. Word mijn musical ontmaagding haha

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Thanks dames voor de bevestiging over de pil. Heb hem idd binnen 12 uren ingenomen.
    En zwanger word ik toch niet van mn man...en aan sex moet ik ook even niet denken.
    Arme lief, die staat al een poosje droog haha. Na ja..jammer dan!

Lin, ik ben ook zo bang dat het niet gaat lukken....pppffff.

Roodje die acu klinkt wel goed. Ik heb alleen geen ruimte ervoor...werk me dood.
    Heb mijn agenda vol met extra diensten gepland om maar bezig te zijn.
    Idd mss wat kop in het zand, maar thuis ga ik lopen malen en op het werk heb ik daar geen ruimte voor.

3. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Sinds ik weer aan de pil ben is mijn libido ook enigszins down the drain.

Er is altijd een kans dat het fout gaat idd! Ik snap dat jullie bang zijn, maar je moet echt proberen positief te zijn! Ik besef dat het fout kan gaan, maar daar ga ik niet van uit!

Ik heb alleen leuke en lekkere dingen gepland om de tijd te verdrijven.Ik zou me met gemak ook dood kunnen werken en ik hou van m'n baan, maar dat doe ik toch maar niet!
    Zit er ook aan te denken om volgende week nog lekker een dagje sauna te pakken ofzo.
    En ik heb een verjaardag en vrijgezellenfeestje staan dus dat gaat ook gezellig worden.
    Alleen het weer werkt nog niet mee. :(
    Hoop dat Kiekske het beter heeft!

4. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Ja iedereen gaat er toch een beetje om haar eigen manier mee om he.
    Ik merk nu dat ik niet zo zin heb om van alles te doen hoor.
    Ik sport best fanatiek, maar dat heb ik nu al een aantal weken niet gedaan. heb de puf er even niet voor. Maar vanaf volgende week wil ik wel weer graag gaan sporten. Wij hebben ook een sauna en zwembad erbij ( achmea Health center). Dus ontspannen kan ik daar wel :D

En ja we moeten ook wel posotief blijven! is ook zo. Maar soms is dat wel even moeilijk. Ben zo bang voor de klap die koomt als het mislukt. Denk dat ik er best kapot van zal zijn. Daarom durf ik denk ik ook niet meer zo goed positief te blijven. want als het dan mislukt komt de klap nog harder.

5. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Diva, gecondoleerd met je oma.. wat naar zeg!!

@ Panter, nee idd zal niet zoveel kwaad kunnen dat je de pil te laat hebt ingenomen.. Ik heb hem bij mijn tandenborstel liggen, weet ik zeker dat ik hem niet vergeet...
    Ook hier weinig/tot geen libido hoor!! Ik kan het gewoon f niet opbrengen.... En daarbij heb ik ook steeds wat bruinige afscheiding door het slikken van de pil, dus dat vind ik ook niet zo fris.. gelukkig begrijpt mijn man het.... Soms denk ik wel, zou het voor het zaad niet nog slechter zijn dat het alweer zolang geleden is... En ik denk als ik straks aan het spuiten ben met de hormonen en de eicellen aan het groeien zijn dat ik ook niet veel zin heb.. bij de iui had ik van 2 eicellen al enorme buikpijn....

Ik heb ook met vlagen dat ik me een beetje down voel.. Ene kant heel veel zin om te gaan starten, kan me niet snel genoeg gaan.... dat wachten breekt me ook een beetje op.. zeker met allemaal die zwangere om me heen... Maar aan de andere kant ook erg bang dat het niet zal lukken, dat zou ik echt heeel erg verschrikkelijk vinden... maarja probeer positief te blijven.. Ook al is dat vaak heel moeilijk... Gelukkig heb ik een enorm nuchtere man! Dat helpt vaak ook :)

X

6. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Ik heb het omgekeerde @ Lin
    Ik wil niet doemdenken en als het dan straks fout gaat denken van 'zie je wel...'
    Ik ben me bewust dat het fout kan gaan, maar ik ga er van uit dat het goed gaat.ik heb het nodig om positief te blijven.
    Ik bedoel met sauna niet zo'n sauna op de sportschool maar echt zo'n thermen waar je de hele dag onder de pannen bent. Sporten doe ik ook niet trouwens. Althans niet op een sportschool. Ik doe yoga op woensdagavond (ook wel heftig fysiek af en toe trouwens!) En ik loop hard (de ene keer wat harder dan de andere keer haha)

Dat van die afscheiding herken ik ook@ Mona
    Irritant he?

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    mona, je man moet zichzelf idd wel even elke week een keer helpen. Het zaad mag als je het inlevert niet "ouder" zijn dan een dag of 4 geloof ik? Lastig he die achtbaan van emoties. Ik probeer het over me heen te laten komen zonder er van mezelf al teveel mee te moeten.
    Ik voel me rot denk ik dan, en ja das logisch. En dan probeer ik er niet teveel bij stil te staan.

Lin, zie ineens dat je vlakbij me woont haha. das grappig, wie weet kruisen onze wegen wel eens zonder dat we het weten.
    Of zitten we saampjes in de wachtkamer van ZH...wij gaan dan wel naar arnhem maar de FM's doen we in leeuwarden.

8. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Hier is het libido ook onder het vriespunt gezakt... Komt ook door die stomme pil hoor.. Hopelijk dat het dadelijk weer beter wordt na het stoppen.
    Want voor het zaad is het sowieso belangrijk dat het niet langer dan 7 dagen geen lozing heeft gehad...

Ben zelf ook wel meer down... Heb ook het idee dat ik stil sta... De dagen lijken wel voorbij te kruipen... Ik wil gewoon beginnen...

Ik kan ook niet echt positief zijn... Terwijl dat natuurlijk wel moet... Maar heb het in mijn omgeving TE vaak niet zien lukken de eerste keer... Gelukkig ben ik met het testen in Griekenland en zijn we 4 weken weg van hier... Weg van alle zwangere en moedertjes om me heen...
    Nu hopen dat in Griekenland geen babyboom is...

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    @ positief blijven. Ik vind het ook moeilijk hoor. waarom zou dit wel werken na 12xIUI zonder goed resultaat?
    Ik merk dat ik mijn kop wat in het zand steek...

lekker griekenland! Hopelijk daar erg goed nieuws!

10. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    @Panter
    Omdat het een hele andere soort behandeling is!
    Ik heb de fertiliteitsarts gevraagd waarom ik niet eerst IUI kon proberen, maar hij zei dat insemineren geen zin had. Nu slaan we een heel stuk over! Het zaad hoeft niet meer "te zoeken" naar het eitje, of in dit geval eitjes! Je moet deze pogingen los zien van de IUI behandelingen die je hebt gehad.
    Maar ik snap dat jullie er moeite mee hebben en je down voelen.
    Misschien ben ik juist wel m'n kop in het zand aan het steken, maar ik laat die 'negatieve' gevoelens niet toe voor mezelf.
    Ik zou willen dat ik iets kon doen voor jullie zodat jullie het weer wat zonniger in zien allemaal.
    Dikke knuffels meiden.

11. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb ook wel het idee dat het door de pil komt dat het libido gezakt is... En dan die afscheiding erbij wat natuurlijk ook niet mee werkt.. Ben alleen bang dat ik straks met het spuiten veel last heb van mijn buik, maar dan maar op een andere manier zorgen voor een zaadlozing bij manlief ;)! Ons werd idd ook verteld dat er tussen de 2-7 dagen moest zitten voor het inleveren van het zaad, maar toch moesten we er ook niet teveel waarde aan hechten, want het kwam ook wel eens voor dat een man zaad inleverde wat dan te weinig was, en het gelijk erna nog een keer moest inleveren en het dan wel goed was zei onze ivf arts... Maarja we doen gewoon waar wij ons goed bij voelen! En tja met icsi hebben we er toch maar een paar goede zaadcellen nodig...

Bij mij verschilt het ook heel erg hoor, de ene dag denk ik het gaat helemaal goed komen en dan voel ik me ook echt lekker, en de andere dag ben ik weer heel bang dat het niet gaat lukken, ik ken gelukkig ook wel wat mensen waarbij het wel gelijk goed is gegaan... Achja ik probeer er zo rustig mogelijk mee om te gaan, hoe moeilijk het ook is... druk maken en stress is ook niet goed voor de behandeling houdt ik mezelf maar voor....

Vind het wel heel fijn om er met jullie over te kletsen, mensen die niet in deze situatie zitten zullen nooit helemaal snappen hoe we ons voelen, al doen ze nog zo hun best...

Vertellen jullie trouwens jullie omgeving over de behandeling en over wanneer je start? Bij ons weten ze wel dat we er mee bezig zijn, maar precies hoe en wat houden we dit keer bewust voor ons, zodat als het dadelijk lukt we er even met z'n 2e van kunnen genieten, en als het niet lukt je niet overspoelt wordt met vragen en weet je al wat enzo....

X

12. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    @ roodje, ik zie het al wat zonniger hoor... ik zie nu ook dat het er misschien ook even bij hoort. er zijn meer die het hebben.
    Ik wil ook wel echt posotief zijn hoor.

@ panter, oooh wat grappig, ja ik zit in mcl en de terugplaatsing is dan in groningen. Hoe kom jij dan helemaal in arnhem? Ik had namelijk niet het idee dat wij echt een keus hadden haha.
    Ja misschien komen we elkaar nog wel een tegen. we moeten wel rond dezelfde periode beginnen, jij alleen iets eerder.
    Maar leuk dat er nog 1 uit het hoge noorden komt

13. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Lieve Meiden,

Denk dat het normaal is dat we allemaal te maken krijgen met angstgevoelens van tijd tot tijd. We gaan immers allemaal beginnen aan een lichamelijk en geestelijk zware behandeling. En we kunnen ons allemaal inlezen van te voren, maar uiteindelijk moeten we het gewoon meemaken om te kunnen weten hoe het echt voelt. Alle gevoelens van spanning en/of angst horen er ook bij.
    Ik denk dat dit misschien net zoiets is als bevallen...
    Elke dag zijn er ontelbaar veel vrouwen (of eigenlijk stelletjes) die dit ondergaan en als zij het kunnen, dan kunnen wij het ook!
    Probeer voor ogen te houden waar je het allemaal voor doet.
    Ik hoop dat ik jullie een hart onder de riem heb kunnen steken.
    We can do it!

Xx

14. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanks roodje! Denk dat je helemaal gelijk hebt!! We kunnen het en het gaat ons gewoon allemaal lukken!!! :)!

X

15. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Vanuit een geweldig mooi en warm (30 graden) andalusie:

Roodje: geweldig plaatje :D

Diva: gecondoleerd meis...

Panter en andere geen libido-meiden: ik ben dus niet de enige! Hier ook zo'n arme man! Alhoewel de dhea begint te werken, dat schrijven ze ook wel voor bij libido problemen. Maar de pil heeft bij mij altijd die uitwerking: geen zin. Vind het soms zo zielig voor mannetje, maar ik ga het toch echt niet tegen mijn zin in doen. Het zal vast wel weer goedkomen allemaal.

Mona: ik denk dat je over het spuiten en je buik geen zorgen hoeft te maken. Die naaldjes zijn zo klein, daar heb je weinig tot geen last van. Alleen alsmal je follikels gaan groeien, kan je een opgeblazen buik krijgen. Broek open enzo. Op een gegeven moment wordt dat wel gevoelig.

Positief blijven meiden! Het is zo moeilijk, maar icsi heeft echt grote bevruchtingskansen. Ik heb ook zoveel moeite gehad met positief blijven, helemaal toen de 1e keer mislukt was. Heb er ook hulp voor gezocht en dat heeft geweldig geholpen. Het beheerst mijn dag nu niet meer.

Weet niet meer wie het vroeg, maar over het vertellen aan de omgeving: bij ons weet eigenlijk iedereen wel dat we er mee bezig zijn. Wanneer precies wat, dat weten de mensen die het dichtst bij ons staan. Helemaal prima. Zo kan je er namelijk ook over praten en hoef je niet alles alleen in je hoofd te verwerken.

Zoals roodje zei: WE CAN DO IT!!!:D

16. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Lin, wij hadden geen keus want MCL kan ons niet helpen. Mijn man bleek onvruchtbaar dus wij zijn uitgeweken naar de kliniek met spermabank met de kortste wachtlijst. En dat was arnhem met een wachtlijst van toendertyijd 1.5 jaar. Vandaar...

17. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Morning Panter!
    Als iets gehoord over je sollicitatie?! *nieuwsgierig* :-D

@Kiekske
    Ahhh wat heerlijk 30 graden! Hier was het gisteren ook 22 graden maar wel met regen en onweer! Neem je een beetje mooi weer deze kant op? Ik wil ook m'n jurkjes en slippertjes aan!
    Dat plaatje van WE CAN DO IT staat als achtergrond op m'n mobiel. Ik heb ook af en toe aanmoediging nodig haha

18. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Succes met de prikinstructies vandaag Panter! Zet 'm op!
    Laat je even weten hoe het gegaan is?
    Xx

19. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Haaai!

Heb aankomstbewijs gekregen van sollicitatie, sluitingstermijn is pas 19 mei dus duurt nog ff voordat ik weet of ik ben uitgenodigt.

Prikinstructie was peanuts. Heb het voor elkaar gekregen dat ik morfinepillen krijg voor de punctie én oxazepam haha! ben blij!!!!

20. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Blij dat je weer lacht moppie! :D

Deel Deze Pagina