Haha hier ook hoor! Tussen de bahandelingen door doe ik alle dingen die niet mogen! Lekker drinken en roken! Moet ook wel anders zou ik helemaal gek worden! @Panter het is wel heel moeilijk! Merk dat ik een echt monster soms kan zijn en niet eens meer blij kan zijn voor mensen die zwanger zijn of kids hebben! Dan denk ik zeik toch niet zo en geniet van dat wat je hebt! Ik had 28 feb de intake zag ik laatst en dat is wel k*t hoor! Heb dadelijk in 1 jaar tijd hopelijk 1 poging gehad! Durf niet eens meer te hopen op de komende poging! Ik wacht ook lekker mee tot November!
@NJS: welkom! @Pindakoek: jaaa, broeden maar! En wat een grote hoeveelheid cryo's zeg! @Chaben: gefeliciteerd! Super!
Nou meiden, tenzij er een spontaan wonder plaatsvind zijn onze kansen voor dit jaar verkeken! Net bij de FA geweest en we hebben 30 Okt een afspraak bij de afdeling Planning. Waarschijnlijk wordt het December hormonen spuiten en Januari de punctie. Alle plekken dit jaar zijn helaas al vergeven. De FA zei dat ze er aan denkt om de Puregon in mijn schema te vervangen voor Menopur. Voor de rest heb ik nog niks te horen gekregen. Een klein beetje een domper, maar ja... Lin hoe is jullie gesprek verlopen? Pinda hoe voel je je?! Jenka merk je iets van die medicatie die je nu moet gebruiken? Suus & Panter November wordt vast jullie maand!
Roodje wat een domper!! jakkes zeg, en wat als iemand besluit een pauze te nemen, krijgen jullie dan wel voorrang? Lin hoe is het gesprek gegaan eigenlijk? Roodje hoop dat nov suus, kiekske en mij geluk brengt!!
Ja@ Panter ik bedoel Kiekske en Jenka natuurlijk ook! Misschien als er iemand uitvalt dat we eerder mogen, maar de assistente zei dat het VUMC niemand meer inplant dit jaar, dus dan mag ons ziekenhuis ook geen mensen inplannen, omdat ze samenwerken. Vriendlief wil binnenkort ook acupunctuur gaan doen en hij wil weer zink pillen gaan slikken. Daar ben ik wel heel blij mee. Roken is hij nog altijd mee gestopt en drinken doet hij maar heel af en toe. Ben blij dat hij er zo over denkt dit keer, maar ik denk dat het afgelopen jaar voor hem ook een teleurstelling is geweest en hij nu bereid is er ook iets meer voor te doen.
Roodje, wat ontzettend balen meid! Probeer even te genieten van die maanden, probeer ze niet te zien als wachttijd. Moeilijk, ik weet het. Maar het laadt je ook weer op voor de volgende poging. Kan die ook nog niet gepland worden voor het nieuwe jaar? Fijn dat je vriend aan de zink en acupunctuur gaat! Lin, hoe was jouw gesprek? Hier is mijn menstruatie begonnen. Dat betekent dat ik over ongeveer 26 dagen weer mag starten! Als het goed is...ik pin me er maar niet meer teveel op vast. Wie weet wordt het nu wel weer uitgesteld.
Er komt trouwens wel een flinke november groep aan als ik het goed begrijp... Gezellig Voor mij zou de start met neusspray (ipv deca) op 7 nov staan. Bij jullie?
Ik start, afhankelijk van de eerste dag van ongi, rond 2 nov met de progynova. Leuk dat we samen met zijn allen gaan novemberen
@Roodje: Voel me anders, zware borsten, misselijk beetje, veel slaap nodig..,maar kan ook van de utro komen he! Ik ga nergens vanuit! Pfff wat lang wachten allemaal nog hopelijk valt er iemand uit! @Kiekske: hopelijk na de menstruatie starten en niet weer dat het langer wordt uitgesteld! @Lin: hoe was het gesprek gegaan? @Dutch: ja hopelijk worden ze alle 8 ingevroren..maar ze wachten eerst hun ontwikkeling af...
@ Roodje, wat klote meid! Bij ons zit het ook helemaal vol dit jaar, dus onze 3de poging gaat ook in 2013 beginnen! Maar ik vind het niet erg. Ik wil even rust en ook wat kilo's kwijt voor we weer gaan beginnen! @ Pinda, wat spannend meis! Ik duim voor je hoor! @ All, hier gaat het even wat minder, zit in een enorme dip! Gisteren weer 2 babynieuwtje gehoord en dat hakte er na onze mislukte poging behoorlijk in! 1 krijgt nu dus het 2de kindje en de andere is mijn laaste vriendin die nog geen kindje heeft en die is nu zwanger! Dus nu ben ik dus echt als enige van alle vriendinnen die met lege handen staat, en dat terwijl wij als eerste de pil de deur uit hebben gedaan, voelt zo oneerlijk en eenzaam.... X
Mona, wat naar dat je laatste vriendin nou ook zwanger is en je alleen met lege handen staat. Heel herkenbaar hier onder ons dames denk ik. Hier krijgt iedereen inmiddels nr 3 of 4....maar gaandeweg leer je ermee omgaan. Makkelijk word het nooit, en de rauwe pijn in je lichaam die je dan voelt zal ook steeds weer terug komen. Alleen je leert het sneller loslaten. Maar moeilijk blijft het, het is rot en eenzaam. het is verdrietig en confronterend. Sterkte meis, geef je gevoel maar even de ruimte. Het mag er zijn!! Je mag boos en verdrietig zijn, depri en jaloers. Ja zelfs jaloezie is een gezonde emotie. Het mag allemaal hoor.
@ roodje, nee merk niets... Vanavond 3 pilletjes ipv 2. Ben zo benieuwd of mijn slijmvlies dikker is en of we de terugplaatsing kunnen afspreken. Merk het woensdag wel. Wel balen zeg dat dit jaar niet meer kan... 2013 jouw jaar!!! @ pinda, jij bent gewoon zwanger!!! Dat is er dan weer 1... Who's next??? @ mona, idd niet leuk zo.. Ken het gevoel wel. Hoop zo dat jij straks ook kan "pronken" met je kindje! @ kiekske woehoei dat is fijn... @ panter, voor je het weet is het 2 nov! Ik ga zoooo hard duimen voor je!!!! Eigen update: Ik ben wel positief over deze behandeling maar doe heel nonchalant, alsof het niets uitmaakt... Eigelijk wil ik gewoon niet gekwetst worden hierin.. Ik leef echt bij de dag en denk niet teveel over het feit dat ik begin november heel blij ben of heel verdrietig... Xxx
@Jenka: hoop van zegen van wel! Snap je heel goed meid *knuffel* @Mona: wat naar en oneerlijk he!?! hier in de nabije omgeving zijn er ook alweer een paar zwangeren..pfff Voelt alsof ik ongesteld ga worden...onderbuik is ook opgeblazen en wow mijn borsten zijn al gevoelig als ik iemand (gisteren verjaardag) 3 zoenen geef.. Heb namelijk al een behoorlijke cup van mn eigen... Het duurt nog zo lang tot de 24e!! vorige keer was ik precies 2 weken na de punctie ongesteld geworden, althans verloor ik bloed. Zou dus al op de 20e kunnen testen..
@ ALL nou eigenlijk had ik het wel verwacht. De gyn zei dat we gewoon pech hebben gehad. Eicellen waren goed en zaad was goed. Wij hebben ook aangegeven dat wij graag wat om ons heen willen kijken en dus aangegeven dat dusseldorf op ons lijstje staat. Ze staat helemaal achter ons. Dus heb vandaag een contactformulier ingevuld. Ben benieuwd wanneer we op gesprek kunnen komen. @ pinda spannend hoor! zal wel lang duren nu die wachtweken. Maar ik ga voor je duimen hoor! @ mona, Dat is echt kut he om te horen dat anderen zwanger zijn. En ook omdat ze zo dicht bij je staan. Maar 2013 wordt ons jaar hoor!!
Lin, nou das wel heel veel pech hoor!! Gebeurd bijna nooit met zoveel eicellen dat er geen enkele bevruchting is. Ben benieuwd wat DD zegt!! Pinda, ik duim!!! Jenka, wanneer start jij met de progynova? Of ben je al begonnen, ben het even kwijt sorry!
Panter, wat een verdriet lees ik op jouw blog... Knuf meid... Lin, ik hoop dat je snel bericht krijgt uit DD! Pinda, mmm...klinkt goed meid... En die helse wachtweken, zucht... Mona, ook jij even in een dip. knuf...het is ook oneerlijk allemaal... Jenka, als ik jou zo lees, sta je in dezelfde stand als ik: 'we zien wel'. We zitten in de wachtstand. Vorrheen zou die wachtstand me helemaal gek kunnen maken. Nu denk ik 'ik ga maar genieten van mijn wachtstand'. Leuke dingen doen, tot rust komen, zodat we er straks weer tegenaan kunnen. Even opladen... Hier halverwege onze mega AB kuur, de 27e is de laatste dag. Die rare, prikkende, altijd aanwezige pijn in mijn buik is weg. Mijn baarmoeder wordt op dit moment grondig gereinigd, ben heftig ongesteld. Maar nu helderrood bloed, bijna een mooie kleur, ipv donkerrood. Ik vermoed dat de AB zijn werk doet. En hierna, hierna ben ik er weer klaar voor. Wordt het een poging in november, of toch een resultaat van de nieuwe operatie van mannetje? Geen idee, maar mijn hoop en overtuiging is terug. Het gaat gewoon lukken!
Pinda dat zijn allemaal goede voortekenen! Hopelijk ben jij de volgende! Ik heb trouwens ook zere tah-tah's (kan bijna niet meer op m'n buik slapen!) heb ook al een week menstruatie achtige krampen en ja hoor daar is ie weer: steken in mijn lies! Probeer er niet te veel van te denken. Volgend weekend is mijn NOD en dan zullen we het weten! Lin, dat was idd te verwachten. Meer kunnen ze volgens mij ook niet zeggen! Onze FA zei vrijdag "De enige garantie die wij je kunnen geven, is dat wij ons best doen!" en zo is het natuurlijk ook. Ze zei ook al doe je 10 pogingen met steeds dezelfde medicijnen en dezelfde dosering, dan kan je toch 10 verschillende uitkomsten hebben qua eicellen, bevruchtingen, zwangerschappen enz. Desalniettemin krijg ik waarschijnlijk een ander stimuleringshormoon. Ze zei dit puur op gevoel en kon er ook geen legitieme reden voor geven. Nou we zien het wel! Hopelijk mag je snel op gesprek komen in DD!
@panter, ik ben al begonnen. Zit zelfs al op 3 pillen... Nog 2 nachtjes en ze gaan weer een echo maken. @ kiekske, wachtstand is een mooi woord hiervoor. Ik heb ooit ergens gelezen dat cryo's een soort cadeautje zijn... Het is een beetje "rare" logica van mij, maar doe net alsof je zwanger probeert te worden op de natuurlijke manier. Je ovuleert en je hebt sex en wacht op je ongi..lukt 9 van de 10 keer ook niet en zo beredeneer ik die cryo ook maar.. Denk dat als ik er teveel bij nadenk ik gek word
Jenka sorry, ha d er over heen gelezen dat je al was begonnen. Ben ook zo'n warhoofd!!! Kiekske, klinkt goed allemaal. Hopelijk is dit de sleutel naar geluk voor jullie!!! Hier gaat ie wel..heb me maar op mn werk gestort...volgende week start provera en dan ben ik ook weer in de race!!!