Hej kiekske.. Ik moet mijn spuiten voor 10u 's morgens zetten...en ik spuit 4wk deca... Eerst 2 wk alleen deca en dan kont er na 2wk puregon bij tot aan punctie.... X
4 weken deca??! Pfffff.... Dat is lang! En de volle eenheden of halve spuiten? Jeetje, wat verschillen die protocollen toch van elkaar zeg....
Ja ik spuit vanaf woe tot aan ik de pregnyl moet zetten decapeptyl0,5mg/ml, dat zorgt ervoor dat mijn lichaam zelf geen hormonen produceert... Jij dus maar 1wk? Bij mij op het doosje staat er niks van... Alleen dat het in de koelkast bewaart moet worden..... X
Oh maar in de bijsluiter staat idd dat het een week buiten de koelkast mag liggen... Dan kan ik hem de avond voor spuiten eruit halen....
Dat spuiten is toch iets ambetants he! Ik zie er alweer tegenop, tegen al dat gedoe. Ik vind het wel chique dat jullie je spuiten zelf kunnen zetten. Ik kan dat niet, ik heb een veel te grote angst voor naalden. Ik ga volgende week vrijdag mijn spuitschema al krijgen, maar ga maar begin juni moeten starten met spuiten.
Me: wie gaat jouw spuiten zetten? Manlief? Mona: ik spuit de deca idd maar 7 dagen. Ik start in spontane cyclus. Op dag 3 start ik dan met deca en 2 dagen later komt daar menopur bij. De vorige keer dat ik dit protocol had, heb ik in totaal maar 11 dagen gespoten tot pregnyl. Ging erg snel. Ben zeer benieuwd naar deze poging. Maar ik moet nog een geduld hebben. Heb net een beetje zitten rekenen en als mijn cyclus zich vanaf nu netjes gedraagt, zal ik rond 6 juli mogen gaan spuiten.
@ Kiekske, Waarom doen ze bij jou in spontane cyclus? Is dat dan wat ze noemen het korte protocol? Bij mij gaan ze dus eerst me in de overgang brengen dmv deca, zodat mijn lichaam zelf geen hormoon produceert... na 13 dagen krijg ik een echo om te kijken of alles er goed en normaal uitziet en hoeveel follikels er klaar liggen om te gaan groeien, en dan krijg ik te horen hoeveel en wanneer ik met de puregon moet starten.. en dat moet ik dan waarschijnlijk een dag of 14 bij de deca spuiten.. Gek he dat er zoveel manieren zijn.. @ Me, wat vervelend dat je het spuiten zo erg vind... Hoelang moet jij spuiten dan? X
Mona: ik heb een zeer regelmatige cyclus en nooit een cyste gehad. Daarom mag ik spontaan starten. Ik moet bellen op dag 1 en dan voor dag 3 komen voor uitgangsecho. Als er dan geen cyste is dus starten met deca. Bij poging 1 had ik dit schema en 7 eicellen, waarvan 6 bruikbare en 5 embryo's. Een mooie opbrengst met mijn amh. Poging 2 lange protocol: pil, 14 dagen deca + menopur. resultaat: afgebroken poging + cyste. Nu dus terug naar protocol 1 icm dhea. Ik wil zelf absoluut niet meer aan de pil. In gent staan ze hier helemaal achter. Ergens heeft mijn lijf zeer vreemd gereageerd op protocol 2. had ook acupunctuur en dat wil ik nu ook niet meer. Heb net nog een flink zitten zoeken naar de benodigde vitaminen. Denk dat ik het rijtje uit dusseldorf maar weer ga volgen. Vit B complex, vit D, omega 3, vit E. Heb er al goede verhalen over gelezen. Icm mijn ooievaars en dhea moet dit het gewoon worden
@ Kiekske: Een thuisverpleegster komt de spuiten zetten. Zelfs mijn man mag niet van mij! Hij zou het eigenlijk ook niet willen, omdat hij weet dat ik er van afzie en hij wil mij niet echt pijn doen. Hihi @Monatoetje: Ik weet nog niet hoelang ik mijn spuiten zal krijgen. Ik veronderstel in het beste geval zo'n 14 dagen. Bij mijn IUI's varieerde dat zo rond de 10 dagen. Vrijdag ga ik horen hoe mijn AMH waarde is, ben er eigenlijk wel een beetje benieuwd naar. Dan krijg ik ook de schema's mee. Ik hoor toch wel zo af en toe van cystes, ik hoop echt dat ik daarvan gespaard mag blijven... Het is genoeg geweest, het mag wel eens positief gaan evolueren. Me x Me x
Me, ik spuit van 19 mei tot na 8 juni....das wel wat langer dan 14 dagen. Ik zou er rekening mee houden dat je dus langer moet spuiten zodat de thuiszorg ruimte voor je open kan houden in hun planning. Hier enorme blauwe plek op mn buik...die zat er gisteravond nog niet toen we naar bed gingen maar is vannacht ontstaan. ga vanavond anders prikken....loodrecht ipv in hoek van 60 graden. Wie weet gaat het dan beter.
He panter wat balen zeg van die blauwe plek... Hopelijk is het straks minder pijnlijk... Ik had van het proefspuiten ook al een blauwe plek... Ben daardoor aan het twijfelen of ik misschien niet in mijn boven been ga spuiten ipv mijn buik... Ziet zo raar uit als mijn buik een beetje bloot is en helemaal blauw haha...
Bovenbeen doet veel meer zeer dan je buik...hou daar wel rekening mee. Daar zit minder vet en spuit je dus eerder in een adertje of zenuwtje.
Ik had van de eerste 2x acupunctuur ook blauwe plekken die een dikke week zichtbaar bleven. Afgelopen vrijdag was de 3de keer en nu heb ik geen blauwe plekken. Geen idee waar dat aan ligt. Voel je verder al iets van de Lucrin Panter of is het daar te vroeg voor?
Idd suus, bovenbeen is veel gevoeliger dan de buik... Misschien valt het dadelijk wel mee met de blauwe pkekken.. Met de iui,s heb ik nooit last gehad van plekken... Alleen van de pregnyl,kreeg ik een rode schijf op de prikplek.. X
@ monatoetje: da's normaal geen probleem voor mijn thuisverpleging. Ze zijn met 4 en wisselen elkaar af en één ervan is een exbuurvrouw van mij, dus da's gemakkelijk, als er eens iets is, mag ik altijd naar haar gaan. Me
Hier ging het spuiten veel beter vandaag, loodrecht erin jatsen doet minder pijn dan in de hoek van 60 graden. Het mag beide...en dit was te doen! Ik merk er niks van, van die lucrin maar mss is dat nog wel te vroeg...
Hoi dames, Ik breek in en kom met jullie meekletsen! Waarschijnlijk ook begin juni eerste ICSI poging na 1x IUI gehad te hebben in een ander ziekenhuis (lang verhaal maar overgestapt om verschillende redenen). Spuit nu Decapteptyl en sinds vandaag begonnen met Gonal erbij. Hopelijk groeien de eitjes snel..maar ben nu al super zenuwachtig voor die punctie...!!
Hi Pindakoek! Ben je een "echte" pinda?! (Ik wel!) Welkom! Je bent al een tijdje aan het spuiten dus. Gaat het je gemakkelijk af? Heb je bijwerkingen van de hormonen? Ergens op dit topic (een paar pagina's terug geloof ik) zweeft een schema met ieders info mbt de behandeling. Als je die ff knipt en plakt en jezelf toevoegd dan ziet iedereen in een oogopslag hoe of wat. Spannend he de punctie? We hebben ook allemaal de zenuwen hier. Aangezien jij al ff bezig bent ziet het er naar uit dat jij de eerste bent van het topic die het ondergaat. Krijg je pijnstilling?