1ste ICSI poging in Juni

Discussie in 'MMM clubs' gestart door RooDje, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Schema gevonden ;) Bedankt voor het warme welkom Roodje :D ik ben een halve pinda :p Mijn vriend spuit mij iedere avond rond negen uur. durf dat zelf niet! Gelukkig kan hij het goed en heb ik geen blauwe plekken op mijn buik, hooguit bloed het een beetje maar dat is niet iedere keer ;)
    Bijwerkingen: vooral heel moe zijn en sinds de spuit gonal-f ook wel een beetje misselijk :(
    Voor de punctie heb ik twee pilletjes diazepam gekregen en ga er vanuit dat ze me verdoven aan de onderkant (hoop het en anders eis ik het echt wel!)
    Hopelijk wordt iedereen snel zwanger!

Panter - ICSI1
    30 april eerste pil
    19 mei start lucrin
    22 mei laatste pil
    29 mei start gonal-f
    8 juni uitgangsecho
    punctiedatum: tussen 10 & 20 juni

Kiekske- ICSI poging 2.1, 1e kindje
    April: start DHEA
    Cyclus juni: rond dag 21 hysteroscopie + pipelle
    Cyclus juli: start ICSI 2.1 in spontane cyclus
    Stimulatie: 7 dgn decapeptyl + 300 menopur

Exacte data: ? Kan pas gaan rekenen wanneer mijn cyclus eindelijk weer op gang is gekomen... ;)

SuusjeLove ICSI 1ste kindje
    12-03 start pil
    30-05 Eerste spuit decapeptyl
    03-06 Laatste pil
    11-06 Start echo
    11-06 Eerste spuit puregon
    Punctie +/- week 26

RooDje -ICSI 1ste kindje
    26/04 Eerste pil
    30/05 Eerste spuit Lucrin
    06/06 Laatste Pil
    +/- 09/06 Eerste spuit Puregon
    22/06 1ste uitgangsecho
    Punctie +/- 28/06

Linbabylin - ICSI 1ste kindje
    16/04 Eerste pil
    23/05 start decapetyl
    04/06 start Gonal-F
    11/06 1ste uitgangs echo
    punctie +/- 18/06

Monatoetje84, 1ste icsi voor 1ste kindje
    06-04: Eerste pil
    23-05: 1ste spuit decapeptyl
    26-05: Laatste pil
    04-06: Eerste echo
    +- week 25 punctie + week van 18juni

Me083 13-05: eerste pil
    25-05: eerste echo
    01 06: laatste pil
    ca. 04 06: eerste spuit (normaal gezien zal het menopur zijn)
    week van 18 juni: punctie + terugplaatsing

Pindakoek - 1e ICSI voor 1e kindje
    11-05: start decapeptyl
    16-05: ongi
    20-05: eerste echo - goed geen cysten te zien + start gonal-F
    26-05: vervolg echo
    29-05: vervolg echo
    Begin juni geschatte punctie

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Pindakoek, welkom!!! Jij bent de eerste nu in dit topic die de punctie krijgt. Spannend he?
    Ik sta graag mijn eerste plek aan je af ;)
    Schijt bagger voor die punctie, maar dat doen we allemaal.

Komt wel goed, we overleven het wel!

3. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Ja ik ben ook een halve hoor! ;)

Oh jouw vriend doet het! Dat mag die van mij niet hoor! Haha
    Fijn dat je pijnstilling krijgt. Ik geloof dat ik de enige ben in dit topic die het met 2 paracetamol moet doen :(
    Ik ga maar eens bedenken wat voor betoog ik ga houden tegen die tijd, want ik wil ook goede pijnstilling!

Heb je voor de IUI ook moeten spuiten?

Wat vervelend dat je misselijk word van de hormonen.
    Nog even doorzetten! Tis voor een goed doel! ;)

4. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    @panter: hopelijk overleef ik het, mijn pijngrens is niet zo hoog! Als ze soms al met die echostaaf flink tekeer gaan van onderen denk ik wel eens: hallo?!?! dit doet pijn!! maarja alles voor het goede doel, had het liefste gehad dat ik gewoon helemaal onder narcose gebracht zou worden bij die punctie maar dat is geloof ik niet helemaal de bedoeling ;)

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Goed op je ademnhaling letten, het duurt maar 15 minuten en is alleen pijnlijk met het aanprikken heb ik me laten vertellen. Tussendoor kun je dus even op adem komen...

We gaan het gewoon doen meiden, en wat er ook gebeurd: dit zal ons onze langverwachte baby geven! Dat MOET gewoon!

6. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Waaat...alleen 2 paracetamol :$ dat kan toch niet! Zou echt eisen voor meer pijnstilling!
    Voor de IUI heb ik alleen pregnyl moeten zetten, het was in mijn eigen cyclus. Eigenlijk zijn we overgestapt naar een andere ziekenhuis omdat het Flevoziekenhuis in Almere niet in het weekend IUI deed, het was gewoon pech dat mijn eisprong in het weekend kwam! In het AMC bleek dat we niet voor IUI in aanmerking kwamen, zelfs geen IVF omdat het merendeel van de zaadjes van mn vriend dusdanig vervormd waren dat ze nooit het eitje zouden bereiken...gewoon dus een verkeerde diagnose gesteld :x heb een klacht ingediend maar daar kreeg ik een algemeen antwoord op 'de hoeveelheid zaadjes waren goed' ofwel ze hebben niet naar de kwaliteit gekeken!! ben zooo blij dat we overgestapt zijn naar een ziekenhuis die wel professioneel is en waar je niet als nummertje wordt behandeld!

7. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Hallo Allemaal!!!

Ik ben het weekend heel druk geweest, mijn ouders hebben een nieuw huis, dus druk aan het klussen.

@ panter, wat vervelend dat die prik zo vervelend was. Ging het gisteravond al wat beter??

@ Pindakoek, welkom!!! OOeeh jij betn zelf al bezig met de gonal F. Daar begin ik over 2 weken mee.
    NOg 2 nachtjes en dan mag ik elke morgen de deca prikken

En ja die rotpunctie!!! Ik zei gister nog tegen me moeder... het zou al een hele hoop schelen als die puncties onder algehele narcose gedaan zou worden. want dat is voor mij op dit punt het meest stress volle

8. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Ik geloof dat ze het in Duitsland wel onder algehele narcose doen...

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Roodje, ik zou me ook hard maken voor extra pijnstilling hoor. heb ik ook gedaan....en uiteindelijk toch voor elkaar gekregen!

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    In utrecht doen ze het ook onder narcose in sommige gevallen!

11. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Ik heb daar niet eens heen gevraagd dus geen idee wat ze in het AZM doen... Maar ik ben er niet echt bang voor omdat ik meestal hoor dat het wel mee valt... De terugplaatsing moet erger zijn...

12. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Oh @ Suusje dat is eigenlijk de eerste keer dat ik dat hoor!
    Ik heb begrepen dat de meeste vrouwen van de TP niks merken!
    De enige horror verhalen die ik ken zijn puur van de punctie. Heb het ook al een paar keer op TV gezien en die vrouwen hebben allemaal wel tranen gelaten...:$

13. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    oh ja wat gek... Ik hoorde juist van degene die het al gehad hebben dat de TP pijn doet omdat je een volle blaas hebt...

14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    TP voelt net als IUI...ik voelde niks van IUI.
    Volle blaas hoeft niet in alle gevallen trouwens, als je gekantelde baarmoeder hebt zoals ik moet je juist een lege blaas hebben bij TP.

15. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Ik heb me ooit ook eens laten vertellen dat ik een gekantelde BM had (toen ik een spiraaltje liet zetten bij de HA)
    Ik functioneer ook niet heel goed met een volle blaas, dus het is fijn dat ik dat niet hoef dan! :D

Wat betreft pijnstilling @ Panter dat ga ik zeker nog eens vragen.
    De arts was wel erg streng toen ik er de vorige keer naar vroeg, maar ik denk steeds van "Het is toch mijn lijf?! Ik bepaal uiteindelijk wat ik erin gooi?!"

16. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    roodje, je hebt een Pb van me gekregen...

17. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hej meiden,

Er is weer een hoop geschreven..

@ Pindakoekje: Welkom hier! Fijn dat je met ons mee komt schrijven! En jij bent de 1ste die de punctie gaat krijgen... Kun je ons vertellen hoe dat in z'n werk gaat...

@ Suus, ik heb ook gehoord dat je van de TP niet veel voelt.. Is hetzelfde als bij de IUI, en daar voelde ik ook niets van! Vervelendste vond ik altijd de eendebek...
    Mij lijkt de punctie veel meer pijn doen dan de TP.. Dan prikken ze met een naald in je....

Mij lijkt een volle blaas ook niet echt fijn... Maarja als het moet dan moet het...

Volgensmij krijgen wij wel iets van pijnstillen Suus, bij ons vertelde ze dat je je 1uur voor de punctie al daar moet zijn en dan krijg je iets om te ontspannen en iets van pijnstillen, en dan kan dat f inwerkingen voor je de punctie krijgt...

X

18. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Weet iemand trouwens hoeveel dagen na het stoppen van de pil je ongesteld wordt?

X

19. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mona...na een dag of 2/3 word je ongesteld.

20. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Mona hier standaard na 3 dagen vroeger.
    Moet hem nu doorslikken en had nu een kleine doorbraakbloeding toen ik aan m'n tweede strip begon...

Deel Deze Pagina