Goh dat gaat wat worden. Ik heb aardig wat tatoeages en piercings, maar zodra het om injectienaalden gaat ben ik wel een beetje een angsthaasje! Ik hoorde idd ook dat de Pregnyl slecht leverbaar is en dat vrouwen stad en land afrijden om nog wat te bemachtigen. Misschien moet ik toch binnenkort maar met m'n recept naar de apotheek dan. Is het wel een tijdje houdbaar in de koelkast? Het duurt nog even tot Juni!
Joh das een jaar houdbaar dat spul Ik heb trouwens wel pregnyl gekregen...maar mocht dat er niet zijn dat is ovitrelle een oplossing.
Hahaha oh nou da's goed om te weten dan! Ik had geen idee! Van Ovitrelle heb ik nog niet eerder gehoord, maar ik zal het onthouden. Ik heb zo'n onrustig gevoel sinds gisteren.
Hey meiden, Roodje: ik had zeker geen overstimulatie, alleen een flink verschil in grootte van de follikels. Ik zal ook nooit overstimulatie krijgen, want ik heb een erg laag AMH ( eicelreserve). Ik moet dus heel blij zijn als er een aantal eicellen gaan groeien. Heb bij poging 1 idd een puntie en tp gehad. De tp was van een top embryo. Helaas heeft die het niet gered en de overige emmy's hebben het niet tot cryo gered. Dus op naar poging 2. Het spuiten valt echt super mee. Ik zag er ook gruwelijk tegenop. Spuit een paar cm van je navel af en wissel af van kant. Na het zetten even goed over de plek wrijven en dan komt het vast goed. Oh, bijwerkingen had ik van het spuiten niet echt, ik had veel maar last van de pil. Ik was eigenlijk alleen de 1e dagen decapeptyl extra moe. Dat was het eigenlijk. Panter: slim dat je je medicijnen al hebt gehaald. Welke heb je en welke dosis? Ik had decapeptyl en menopur. Heb jij al eerder gespoten? en super dat je pregnyl hebt! Bij mij was die er niet en ovitrelle ook niet. Als ik die meteen na het stoppen met spuiten had kunnen zetten, was ik nu al ongi geweest. Nu helaas niet en gisteren, na contact met Gent, kreeg ik te horen dat het nog wel 2 weken kan duren. Maar goed, het is niet anders. Fijn dat jullie superzaad hebben van de donor. Met icsi heb je goede kansen!!
Roodje, herkenbaar die onrust....hier hebben we geen controle op he...deze behandeling. Kiekske, jammer van je lage amh. Ligt dat aan je leeftijd of heb je last van vervroegde overgang? Lijkt me erg spannend om dan te stimuleren.... Wat heb ik voor med's? heb zelfs mn schema al: Zodra ik ongesteld ben starten met de pil. Deze slik ik t/m 22 mei 19 mei 0.2 ml lucrin 1x daags 28 mei lucrin halveren naar 0.1 ml 1x daags en start gonal-f 150IE 1x daags 8 juni uitgangsecho, als ik dan een lading mooie eitjes heb word gelijk de punctiedatum beslist. Of ik moet nog even doorspuiten... Vind het wel erg spannend...maar duurt nog 6 weken voordat ik de eerste spuit moet zetten.
Panter: echt een compleet ander schema dan dat van mij. Mooi dat er zoveel verschillende mogelijkheden bestaan hè??! Het is ook spannend...ik duim me je mee voor mooie eicellen en een mooi aantal. Bij mij is het niet mijn leeftijd, net 30, maar helaas vervroegde overgang. Maar zolang ze te stimuleren zijn, vind ik het goed!
Heftig kiekske, die vervroegde overgang. mijn mama kwam met 37 in de overgang maar ik zit er gelukkig nog niet in. (waren ze wel even bang voor maar amh is goed en antrale follikelmeting was 12 stuks) Hopelijk is je 2de icsi succesvol meid!!
@ Kiekske Ik denk dat ik zo onrustig ben omdat ik nog geen startdatum heb gekregen. Gisteren bij de fertiliteitsarts zei hij alleen dat we in Juni mogen beginnen en dat ik 19 April prikinstructies krijg en dat we de behandeling dan gaan inplannen. En ik weet wel dat het hebben van een datum de tijd tot aan Juni niet minder lang maakt, maar dan heb je iets concreets om naar toe te leven. Je slaat de spijker op z'n kop Panter. Ik ben wel een klein beetje een controlfreak... Misschien komt het ook omdat ik ongesteld ben. Vorige week was ik 5 dagen overtijd en had ik tegen beter weten in weer hoop. De dag dat ik had besloten een test te doen werd ik prompt ongesteld. Zal je altijd zien! Ik kan er niet echt m'n vinger op leggen, maar het is een vervelend gevoel. Wat vervelend voor je Kiekske dat je een laag eicelreserve hebt. Hopen dat je de volgende poging een goeie lading hebt! Vind het fijn jullie ervaringen en advies te lezen. Ik weet wel dat het niet bij iedereen hetzelfde gaat, maar toch!
edit: verkeerd gelezen dus mn stukkie weer weg gehaald... Idd lastig om geen datum te hebben...ik weet dat nog van de inschrijving KID...toen hoorden we dat we een uitnodiging zouden krijgen voor een gesprek. Op die uitnodiging heb ik toen 7 maanden gewacht. was verschrikkelijk... wat betreft controlfreak...ik ben er ook 1 Heb graag, lees dat wil ik altijd, de touwtjes in handen... En nu is het loslaten en op de artsen vertrouwen.... edit 2: vlak na je prikinstructie mag je starten met spuiten denk ik...tel er max 14 dagen bij op.
30 en dan al in de overgang, dat is nogal wat.@Kiekske Inderdaad zolang je cycli gestimuleerd kunnen worden en je nog kans hebt op een kindje moet je goede hoop houden!
Sodejuu! 7 maanden? Ik geloof dat ik dat niet zou trekken! Het rare is, toen ik net te horen kreeg dat we voor ICSI zouden gaan was ik juist heel rustig, omdat ik wist dat het nu uit onze handen was en ik me niet meer in allerlei bochten hoefde te wringen met ovulatietesten, temperaturen en weetikveel wat nog meer. Ok, dat is wel positief dat het na de prikinstructies niet al te lang meer zal duren. Ik hoop dat je gelijk hebt!
ik krijg 11 mei prikinstructie en start 19 mei met spuiten....dus zal bij jou vast niet veel langer duren.
Hier nog een controlfreak! Wat heb ik een moeite gehad met dit proces zeg, pfoe. Maar nu gaat het goed. Je moet het ook wel 'loslaten' anders word je gewoon gek. Dat is mijn ervaring iig. Afgelopen poging heb ik ook acupunctuur gehad en volgens mij heeft dat ook wel rust gebracht. En ik ben naar een psycholoog gegaan om alles te verwerken. Ik wil zo positief mogelijk starten en ik had echt even iemand nodig die zonder emotionele lading kan praten. Heerlijk, goede keuze geweest. Ik snap die onrust wel. Ik had dat ook. Wachten, wachten, wachten, veel vragen en piekers. Logisch ook denk ik. En dan die hoop die je toch weer had. Het is emotioneel gewoon zwaar. Panter: wat fijn dat het bij jouw eicelreserve goed zit!! laat die follikels maar lekker groeien! Hebben jullie nog getwijfeld over het gebruik van een donor. Bij ons is die optie ook al op tafel gelegd door de arts, maar poging 2 moet in deE keuze nog veel duidelijkheid gaan geven. Ik denk er wel al over na, maar vind het best moeilijk om te beslissen. Mijn man is er heel stellig in: als het met mijn zaad niet gaat, dan een donor! Ik ga nu mijn bed in duiken. Meiden, fijne avond nog en alvast: slaap lekker!
Ik wil ook met acupunctuur beginnen, maar zou dus niet weten wanneer een goede tijd is om daarmee te starten. Ga je bij deze poging ook weer acupunctuur doen Kiekske? Mijn vriend is ook voor een zaaddonor als het met zijn zaad niet zou lukken trouwens. Ik heb er nog niet heel erg over nagedacht moet ik eerlijk zeggen. Welterusten alvast meid!
Wat betreft donor, mijn man had daar in het begin moeite mee....die wilde het niet. Na een half jaar wilde hij het toch wel, en hebben we besloten ervoor te gaan. ( ik had ons inmiddels wel al lang aangemeld ivm lange wachtlijsten) Nu is ie eraan gewend en het is de enige manier van ons om een kindje te krijgen. Ik zit in de nachtdienst, vandaar dat ik zo laat nog online ben. Heb even een half uur pauze en wat doet een mens dan? ff achter de pc hihihi. Een blokje om doe ik niet zo makkelijk midden in de nacht
Morning Panter, Het lijkt me voor een man sowieso moeilijk als je verminderd, of zelfs helemaal niet vruchtbaar bent. Het is toch een beetje z'n mannelijkheid en trots. Mijn vriend heeft daar ook heel even moeite mee gehad, maar daarna besefte hij zich dat we deze kans op een kindje moesten pakken. Destijds moesten we weer een semenanalyse doen om op verschillende momenten de kwaliteit van zijn zaad te bekijken en we hebben het er ook over gehad wat we zouden doen als zijn zaad ook te slecht zou zijn voor ICSI. Hij zei zelf daarna eigenlijk al heel snel dat hij dan wel open zou staan voor een donor. Dat sprak hem meer aan dan adoptie. En mij ook trouwens, maar bij mij heeft dat er ook mee te maken dat ik heel graag een volledige zwangerschap wil meemaken. Denk je dat wanneer jij zwanger raakt en hij dat proces van begin af aan meemaakt het toch zal voelen alsof het kindje van jullie samen is? Ik denk van wel namelijk... Adoptie is toch een soort van "last resort" voor ons. Hoewel ik weet dat als dat de enige optie zou zijn, we ook zielsveel van het kindje zouden houden, maar een zwangerschap dmv een donor zal toch meer "eigen" voelen denk ik. Zit je het hele weekend in de nachtdienst Panter? Ook tijdens Pasen? Mijn vriend werkt in de psychiatrie en moest tot een paar jaar terug ook altijd late- of nachtdiensten werken. Inmiddels is hij teamcoordinator en hoeft dat niet meer. Toch wel prettig. Zit jij al lang in de zorg?
Goedemorgen! Roodje: ik had bij de afgelopen poging het gevoel dat ik alles moest doen wat ik kon doen: helemaal gezond leven, ondersteuning met acupunctuur en ook psychisch even wat ondersteuning ( ik ben een binnenvetter en heb een aantal dingen weggestopt, die ik beter even had kunnen verwerken). Deze poging was echter waardeloos. Dus of ik baat heb gehad bij de acupunctuur? Misschien wel in het vinden van rust, maar dus niet in de follikelgroei ed. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik er wel heftig op reageerde: bloedingen na behandeling en er konden bij mij geen naaldjes blijven zitten ( pleistertje met naaldje). Dit had de acupuncturiste zelf ook nog nooit meegemaakt. Ik sta hier gewoon in met het idee: hetkan absoluut geen kwaad, dus probeer het. Ik ga het nu echter niet meer doen, omdat de eerste poging, waarin ik niks bijzonders heb gedaan, veel beter was. Ik denk dat ik ook wel voor een donor zou gaan, alleen verschillen wij van mening over bekend/ anoniem. Ik wil denk ik bekend, manlief onbekend. In Gent (heel belgië) werken ze enkel met anoniem. En eigenlijk wil ik niet in nederland onder behandeling. Maar goed, hopen dat het niet nodig is om deze keuze te gaan maken...
Hi Kiekske, Dat heb ik ook nog nooit gehoord dat iemand bloedingen had tijdens acupunctuur. Vreemd! Ik wil er ook graag mee beginnen, maar weet niet precies hoelang voorafgaand aan de IVF/ICSI je dat moet doen eigenlijk. Moet ook nog ff kijken of mijn verzekering het vergoedt. Wat betreft bekende of onbekende donor, denk ik dat ik liever voor onbekend ga. Het lijkt me toch vreemd om een kindje te dragen van iemand die ik goed ken. Ik heb begrepen dat ze bij het zoeken van een donor rekening houden met de uiterlijke eigenschappen van je partner, zodat het kindje toch op beide lijkt, maar misschien kan Panter daar meer over vertellen. Ben je Nederlandse in Belgie onder behandeling of ben je ook Belgisch? Er zitten ook veel Dames uit Belgie op dit forum heb ik begrepen. Wanneer de eerste 2 pogingen op niets uitlopen, dan wil ik graag mijn laatste poging in Belgie doen. Hopen dat het niet nodig is. Onze fertiliteitsarts vertelde dat het VUMC het hoogste slagingspercentage van ICSI behandelingen heeft in NL, dus dat stelt me wel enigszins gerust!
Ik ben een nederlandse onder behandeling in belgië. In nederland hebben we niet eens een behandeling gehad en ik was er al klaar mee. Maar dat is ons zkh geweest hoor, ergens anders weet ik niet hoe het gegaan zou zijn. Met de acupunctuur kan je nu al het beste starten. Ik geloof ongeveer 2 mnd van tevoren. Mijn verzekering denkt het niet helemaal, enkel een deel. Maar ja, beter dan niks. Ik heb wel alles eerst zelf moeten betalen. Zoek ook goed naar iemand met ervaring op dit gebied. Er zijn acupuncturisten die hier echt op geschoold zijn, maar er zijn er ook die het gewoon proberen. Mocht je uiteindelijk naar belgië willen uitwijken, dan kan ik Gent zeker aanraden