Oh ok.... Ik moet zaterdag mijn laatste pil slikken! Maar eigelijk heb ik al vanaf ik met de 2de strip bezig ben last van oud bloedverlies... Soms een dag niet.. maar heb het idee dat het nu steeds meer en erger wordt.. Dus voor mij komt het goed uit dat ik bijna mag stoppen haha! X
Panter - ICSI1 30 april eerste pil 19 mei start lucrin 22 mei laatste pil 29 mei start gonal-f 8 juni uitgangsecho punctiedatum: tussen 10 & 20 juni Kiekske- ICSI poging 2.1, 1e kindje April: start DHEA Cyclus juni: rond dag 21 hysteroscopie + pipelle Cyclus juli: start ICSI 2.1 in spontane cyclus Stimulatie: 7 dgn decapeptyl + 300 menopur Exacte data: ? Kan pas gaan rekenen wanneer mijn cyclus eindelijk weer op gang is gekomen... SuusjeLove ICSI 1ste kindje 12-03 start pil 30-05 Eerste spuit decapeptyl 03-06 Laatste pil 11-06 Start echo 11-06 Eerste spuit puregon Punctie +/- week 26 RooDje -ICSI 1ste kindje 26/04 Eerste pil 30/05 Eerste spuit Lucrin 06/06 Laatste Pil +/- 09/06 Eerste spuit Puregon 22/06 1ste uitgangsecho Punctie +/- 28/06 Linbabylin - ICSI 1ste kindje 16/04 Eerste pil 23/05 start decapetyl 04/06 start Gonal-F 11/06 1ste uitgangs echo punctie +/- 18/06 Monatoetje84, 1ste icsi voor 1ste kindje 06-04: Eerste pil 23-05: 1ste spuit decapeptyl 26-05: Laatste pil 04-06: Eerste echo +- week 25 punctie = week van 18juni Me083 13-05: eerste pil 25-05: eerste echo 01 06: laatste pil ca. 04 06: eerste spuit (normaal gezien zal het menopur zijn) week van 18 juni: punctie + terugplaatsing Pindakoek - 1e ICSI voor 1e kindje 11-05: start decapeptyl 16-05: ongi 20-05: eerste echo - goed geen cysten te zien + start gonal-F 26-05: vervolg echo 29-05: vervolg echo Begin juni geschatte punctie
Hallo, Hier is echt zot veel geschreven! Amai! Hier nog zo'n schijterd voor de punctie! Ziekenhuizen en ik gaan zoiezo niet goed samen. Iedere keer dat ik een infuus krijg, rollen de tranen uit paniek. Ik dacht ook oorspronkelijk dat ik verdoofd ging worden, blijkt dat ze vanaf 1 juni veranderen van soort verdoving. Nu spreken ze van een 'roesje', wat kan ik mij daar nu bij voorstellen. Mijn nicht heeft mij proberen gerust te stellen, dat zij zo al iets gehad heeft bij een darmonderzoek. De gyn kon mij alleszins niet geruststellen op dat moment. Resultaat is dat ik nu naar een psycholoog moet om kalmeringstechnieken aan te leren! Toftof... vrijdag moet ik trouwens gaan zowel naar psych als naar gyn voor echo. Vandaag of morgen weet ik ook hoe de bioptie was die ze vorige week maandag genomen hebben. Me x
Pindakoek: welkom! En de punctie-angsten, compleet gegrond naar mijn mening. Roodje: 2 paracetamol zou ik echt niet accepteren, volgens mij zit je dan tegen het plafond. Als je de naald ziet, begin je volgens mij al te gillen. Me: ik krijg ook een roesje en dat is heerlijk. Ik heb niks van de punctiw gevoeld, enkel af en toe het duwtje als er geprikt werd. Ik kreeg een infuus ( waar ik panisch voor ben, dus kreeg een kindernaaldje, niks gevoeld met zetten), waardoor een pijnstilling gegeven werd die je een beetje afwezig maakt. Heerlijk. Daarna 6 spuiten in de vaginawand, zodat je het prikken niet voelt. Door dat roesje heb ik van die spuiten al niks meer gevoeld. Vervolgens werd de dosis verhoogd en volgde het echte aanprikken. Ik mocht meekijken op het scherm, wel grappig om te zien. Ik heb wel de hele punctie lopen snikken. Niet echt huilen, maar echt snikken. Spanning die eruit kwam, manlief die er niet bij was (moest voor 2e keer staal produceren, omdat er in de 1e geen zaadcellen zaten. Uiteindelijk alsnog tese met spoed gehad). Bij de punctie krijg je eerst onze vertrouwde vriend de eendebek. Vervolgens word je vanbinnen ontsmet (raar gevoel). Daarna de procedure zoals hierboven beschreven. Daarna moest ik nog lekker een paar uurtjes in bed blijven liggen, kreeg ik extra pijnstilling als ik wilde en op het laatst thee en een koek. In gent moet je je al om half 8 op de afdeling melden, nuchter en wel. De tp was helemaal niet erg. Je voelt even een krampje als ze je baarmoeder in gaan. In gent mag je meekijken op het echoapparaat en krijg je later een foto van je embryo mee naar huis. En dan begint het hopen. Het hele spuiten en de punctie vond ik minder erg dan die 2 weken wachten. Pfff... Panter: blij dat je nieuwe manier van spuiten beter gaat. Ik duw die naald er ook altijd recht in. Kwabje pakken en prikken maar!
Hey Kiekske, Bedankt voor je uitleg! Ik ga vrijdag aan mijn gyn eens vragen of ik hetzelfde roesje krijg als in het UZ! Ik zit namelijk in een andere fertiliteitskliniek in Gent, maar zij werken nauw samen met het UZ, want de bevruchting en de terugplaatsing gaat ginder zelfs door. Me x
Ik heb daarnet ook het fertiliteitsdagboek aangekocht samen met het boek de ooievaarsclub. Denk dat ik daar misschien wel eens deugd zou kunnen van hebben. Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt tussen bestelling en levering? Heb vandaag nog betaald. Me x
Me: ik heb het mijn moeder laten bestellen ivm onze vakantie. Heb dezelfde variant als panter besteld. Zij heeft het woensdag besteld en het is zaterdag geleverd, hemelvaart zat hier tussen. Gaat snel dus! Ben benieuwd wat er woensdag op me ligt te wachten. Hebben de andere meiden die het besteld hebben er al iets mee gedaan? Is het wat? Wij zijn net uit gaan eten en er zat een stel naast ons met een klein mannetje van nog geen jaar. Zo'n droppie! Op zo'n moment komt de gedachte 'ik hoop zoooooooo erg dat me dit gegund mag zijn' wel heel erg in me op. Ben zo bang dat ik nooit met zo'n kleine frummeltje zal zitten. Af en toe komt die angst toch even flink op....
Het dagboekje is wel leuk, er staan allemaal vragen in over hoe je dingen beleeft enzo. Leuk om later terug te lezen. Tis vrij simpel, maar wel leuk!
@Kiekse: ja naar idee als het nooit gaat gebeuren, wij met een kleintje uit eten..naar pretpark..bah wil daar niet aan denken hopelijk worden we allemaal snel zwanger! @All: gisterenavond was een hel, beide spuiten gingen er een beetje verkeerd in heb ook nog eens verkeerd gelegen vannacht en nu is mn nek stijf....oh en dagboek..heb mijn eigen die ik al vanaf mijn 14e schrijf. Doe het niet meer elke dag maar het lucht wel op.
Pindakoek, heb jij ook last van bijwerkingen van de medicatie? Ik ben nu 3 dagen aan het spuiten en heb nog nergens last van....zou dat zo blijven of ben ik te hoopvol? Lastig van het spuiten dat het niet goed lukte, hopelijk gaat het vandaag beter!
Oh het wordt allemaal nu wel een beetje snannend hoor. @ mona wij moeten morgen oook beginnen!!! En van die punctie wordt ik al helemaal gek! Ik ga morgen echt bellen oom te horen wat voor verdovingen ik krijg.. @ pindakoek wel heel vervelend hoor dat het prikken wat tegenvalt @ panter mooi dat het bij jou zo goed gaat. @ roodje heb je al gevraagd aan het ziekenhuis of je meer pijnstilling kon krijgen?
@ Lin Spannend meis! Ik ga pas om pijnstilling vragen als ik weer in het ziekenhuis ben voor de eerste echo. Ga dat niet door de telefoon doen, want denk dat dat niks uithaald.
@ Lin, ik wordt nu ook echt wel zenuwachtig hoor, in het begin had ik nog zoiets ach ik zie wel, met die punctie maar hoe dichterbij het komt hoe enger ik het vind.. Ik krijg wel iets van pijnstilling maar weet niet precies wat.. Zal het eens vragen als ik voor de 1ste echo moet komen.. Maar ik ben wel echt blij dat ik met die rot pil zaterdag mag stoppen!! Ben het nu wel zat... x
@Lin en mona spannend zeg... Mona volgens mij is dat best wel zwaar want zag dat erbij staat dat het de rijvaardigheid kan beïnvloeden... Ik ben ook blij dat ik met dat klote ding kan stoppen... heb steeds bloedverlies...
Hej Suus, Jij bedoelt zeker de utrogestan vaginale tabletten? Daar staat idd bij dat ze de rijvaardigheid beinvloeden.. Hoop het toch niet want dat zou wel heel lastig zijn, aangezien je die een tijd moet gebruiken... Ik bedoelde eigelijk dat ik de anticonceptie pil zat ben.. heb steeds last van oud bloedverlies... Bleh! X
sorry mijn bericht was een beetje onduidelijk... nee ik bedoelde de verdoving bij de functie... verder ben ik ook blij als ik kan stoppen met de pil... heb steeds doorbraakbloedingen.... ik zie wel dat de meeste ook een langer protocol hebben...
Ik heb gelukkig niet heel veel last van de pil...nu bijna6 weken achter elkaar geslikt en helemaal geen bloedingen gehad. Ben wel benieuwd als ik stop hoe het dan is Of er dan ook echt een ongie komt. Aangezien de deca het ook onderdrukt. Maar wel spannend allemaal... @ mona moet jij de deca ook in de ochtend prikken?
Jaa maar gyn had gezegd, dan het ook kan dat je maar 2 dagen wat bloed ofzo Ach we zien het wel haha Ja ik moet ook sochtends