Spannend kiekske, benieuwd naar de reacties!! Roodje, wat had je dan voor verkeerds gegeten? Gelukkig heeft je lijf het eruit gewerkt, maar je kan er idd flink ziek van zijn. Meiden, ik heb een vraag....ik heb ontzettend weinig vertrouwen in cryo's/. Maar is dat gegrond? Ik lees wisselende verhalen over 10% kans en mensen die zeggen dat met de moderne technieken een cryo die goed ontdooit net zoveel kans heeft als een verse. Waar zoek ik de waarheid? ik wil geen valse hoop hebben nml. Heeft iemand een duidelijk antwoord? (erg he...maar ik zie dit cryo gebeuren echt als verloren tijd en kan er niet echt blij van worden)
Kiekske, geen idee meer. Ik zal zo ff kijken of ik het kan terugvinden. Volgens de experts daar was het overduidelijk een meisje omdat de NUB niet alleen recht liep aan het ruggengraatje, maar zelfs naar beneden wees! Panter, ik had een stukje Pangasiusfilet, een gepofte aardappel en salade gegeten (en 's middags nog een restje Chilli con Carne van de vorige dag! ) Die Pangasius smaakte me helemaal niet en die heb ik dus ook niet helemaal opgegeten. Misschien was ie niet goed doorbakken of gewoon niet goed meer? Ben normaal dol op vis, maar nu hoef ik het even niet meer! Slik wel extra visolie capsules Zodra het er uit was voelde ik me stukken beter, dus moet echt van het eten geweest zijn. Ik lees en hoor over het algemeen wel goede verhalen over cryo's hoor. Zelfs stellen die van de verse nooit zwanger zijn geraakt, maar van de cryo's (uit dezelfde lichting nota bene) wel.
Panter, ik heb ook altijd begrepen dat cryo's juist sterk zijn, ze overleven een ontdooiingsproces. Maar het is net als met verse tp's: het moet net allemaal lukken. Wil je de eventuele volgende pogingen in hetzelfde zkh doen, ga je iets speciaals/ extra's doen? Roodje: heb eens gespiekt bij jouw foto. Vind het zo knap dat die meiden dat kunnen zien... Bij mij dacht er één ook een meisje, maar volgens mij is hetgeen waar ze naar kijken het +je van de meting. Dus heb voor de zekerheid nog maar een foto geplaatst. Ben wel benieuwd. Hoop 23 feb de geslachtsbepaling te hebben.
@panter: ik denk dat ze bij mij gezegd hebben dat het ongeveer gelijke kansen heeft. Alleen moet de cryo eerst goed ontdooien natuurlijk. Maar als hij de dooi goed overleefd heeft, zijn de kansen ongeveer gelijk. Soms is het beter bij mensen omdat het lichaam minder heeft afgezien ervoor. Ik heb ook al gelezen van mensen bij verse poging nooit en bij cryo wel. Omgekeerd bestaat ook. Ik hoop voor jou dat het deze keer mag lukken!
Kiekske, volgens mij was op de laatste 2 foto's van jou geen NUB te zien (denk dat de beentjes ervoor zaten). Op de eerste wel (ondanks dat kruisje van de meting!!) Wel prachtige echo's! Als je googled op NUB theorie zie je voorbeelden en als je die bestudeerd wordt het wel steeds duidelijker te zien en makkelijker om de NUB te herkennen.
Kiekske, wij stoppen na deze cryo. In ieder geval voorlopig. Ben er helemaal zat van nml. Mss dat we verder in het jaar nog een poging doen... NJS, thanks voor je reactie. wanneer krijg je de bloeduitslag? De nub theorie is idd grappig. vaak hebben ze wel gelijk.
Panter: ik zag jouw berichtje over innesteling in je andere topic. Wil daar niet reageren, vind ik niet gepast... Innesteling hoeft niet aan het embryo te liggen. Als hij niet goed uit zijn schilletje kan komen, kan je ook niet zwanger raken en zeker niet een aantal weken aantellen. Bij herhaalde miskramen ligt het vaak aan het immuunsysteem van de vrouw. Als je kijkt in het Gent topic, zitten daar verschillende vrouwen met herhaalde miskramen. Bij allemaal is een probleem gevonden: schildklier afwijking (wordt in Ned te minimaal getest en serieus genomen), bepaalde gen afwijkingen, te hoge natural killer cellen (dit is wel meer DD onderzoek), enz. Echt afwijkingen. Mocht je interesse hebben, dan kan je het boek van Alan Beer, ' is my body baby friendly' eens lezen. Ik denk echt dat er bij jou een probleem in je immuunsysteem te vinden is. Jouw embryootjes nestelen zich in, maar daarna gaat het mis. Net of jouw lichaam het niet accepteert. Ik zou daar verder naar laten kijken.
Thanks kiekske voor je berichtje. mss toch handig om het daar wel te delen....voor de gemoedstoestand van ons daarzo...ik kopieër het ff en plaats het daar ook ff. mag wel toch? ik heb gewoon vette pech hoor, ik weiger te geloven dat mijn lijf het tegen werkt. (kop in het zand)
Onze cryo was van top kwaliteit en kwam zelfs al uit zijn schilletje toen ie werd terug geplaatst, maar is helaas niet blijven plakken bij mij. Ik denk dat het echt een kwestie is van "alles moet net op het juiste moment gebeuren" in het proces van bevruchting en de kleinste afwijking zorgt dat het mislukt. Ik heb de DVD van 'een wonder van een nieuw leven' waarbij ze filmen in het vrouwelijk lichaam van moment van zaadlozing tot de geboorte van de baby en dan zie je dat als iets net niet op het juiste moment gebeurd, dan mislukt het proces. Wat betreft immuunsysteem zou ook heel goed kunnen. Ik heb het geloof ik al eens gezegd, maar ik ben deze keer zwanger geraakt terwijl ik zwaar verkouden was en helemaal geen vitaminen slikte. Misschien dat het daarom wel is gaan nestellen?
Ik had een tandvleesontsteking...die al jaren sudderde...een rare bacterie met levende beestjes zeg maar. Vrat kaakbot en tandvles op. Tanden zaten idd ineens los... Volgens mijn tandarts kan het zo zijn dat je daardoor niet/moeilijk zwanger word en is het een soort van miskraamtrigger. Mijn ontsteking is nu weg, wie weet is dat het wel geweest. heb een behoorlijke AB kuur gehad met als resultaat een schimmelinfectie in mn mond. Deze is behandeld met flucanazol. Is nu ook weg. Wie weet is die infecftie de oorzaak geweest van mijn miskramen... Dan zou het nu moeten lukken. Ik slik ook helemaal niks meer, ook geen foliumzuur meer. Daar begin ik wel mee na de TP..en mss zelfs wel pas na een posi test.
Kiekske je moet idd hoger kijken! Ik plaats ff 2 foto's. (vind onze echo's erg op elkaar lijken trouwens) De eerste is mijn echo en heb ik de NUB omcirkeld De tweede is de jouwe, volgens mij moet dit de nub zijn! Denk ook een meisje maar ik ben geen expert!
Dat mag Panter, ik vind dat zelf gewoon moeilijk, omdat jullie aangeven hoe pijnlijk het is als er weer een zwangere verschijnt. Niet je kop in het zand steken. Zo zonde meis... Hoewel ik het ook wel snap na al die jaren strijd... Ik heb veel contact met Armani van het forum. Zij is uiteindelijk naar Serum, Athene, gegaan voor behandeling. Zij heeft zware immuunproblemen. Haar lichaam stoot het embryo gewoonweg af. Zo zitten er in het Gent topic nog meer dames. Zodra ze ook maar zwanger dreigen te zijn, gaat het lichaam de strijd aan. Hun lichaam accepteert het niet. Dat is pijnlijk. Hetgeen enkel een vrouw kan, wordt door je eigen lichaam gewoon niet geaccepteerd.
Roodje, duidelijker nu! Ik zat naar dat onderste bolletje te kijken. Ik zal mezelf sowieso geen NUB expert gaan noemen... Gevoelsmatig heb ik heel sterk het idee dat het een meisje is, maar mijn gevoel heeft nooit gelijk in dit soort dingen, dus verstandelijk zeg ik een jongen.
Bloed is geprikt. Afwachten is nu de boodschap. Krijg zoiezo in namiddag maar tel. Maar ga maar kijken na mijn werk.
Oh NJS hopelijk kom je de dag goed door! Ik ga voor je duimen en steek nu een kaarsje voor je aan! Hoop straks op geweldig nieuws!