Pinda, wat leuk dat je een meid krijgt!! NJS, heftig hoor. Hopelijk voel je je snel weer wat beter. Neem de tijd om te verwerken.
NJS heftig nog een teleurstelling, maar hou hoop meis! Hoeveel cryo's hebben jullie nog? Panter goed van je dat je een escape IUI heb gevraagd. Zonde om een mooi ei voorbij te laten gaan toch?! Hopelijk is het een gouden ei! Jenka fijn te horen dat het beter gaat tussen jou en je mannetje. Ik ken niemand bij wie een onvervulde kinderwens op een bepaald moment geen druk op hun relatie heeft gelegd. Het blijft gewoon een moeilijk onderwerp, zelfs tussen geliefden... Lin kan me voorstellen dat de spanning hoog oploopt bij jou nu! Het is bijna zover! Heb je al een lijstje gemaakt met alles wat je de arts wilt vragen? Hoe is het met de rest vd dames? Hier een heftige week gehad. Vorige week woensdag de hele dag doorgebracht met huisarts, verloskundige en uiteindelijk in het ziekenhuis. Had koliek pijnaanvallen. Wist niet wat ik meemaakte. Volgens de VK kan je van hevige pijnprikkels uiteindelijk weeen krijgen als je er te lang mee blijft zitten, dus ik was ontzettend angstig. Na veel onderzoeken, bloedprikken, inwendig onderzoek, in- en uitwendige echo's van de baby, echo's van mijn nieren en een kweek van mijn urine kwamen ze tot de conclusie dat ik last heb gehad van niergruis. Inmiddels had mijn huisarts me echter al een antibiotica kuur gegeven voor een blaasontsteking (die ik dus niet bleek te hebben :x) van 7 dagen, waarvan ik vandaag het laatste slik. Gelukkig was alles ok met de baby en heb ik pijnstillers gekregen tegen evt nieuwe aanvallen. Gelukkig zijn de pijnen niet terug gekomen. Gisteren ook de 20 weken echo gehad. Alles was op schema qua metingen en de beeb zag er goed uit. Moest wel enorm lachen om mijn vriend. Toen we naar buiten liepen hadden we het erover hoe beweeglijk ze was en toen zei hij: "Ja en het was schattig om te zien hoe ze hapjes vruchtvlees nam" -water schat, vruchtWATER! Ik kwam niet meer bij!
Roodje, wat schrikken die nierpijn!! Gelukkig is het nu weg. Hahaha je vriend....vruchtvlees..tsjong...mannen!! Fijn te lezen dat de 20 weken echo goedwas. wat gaat iedereen hard hier zeg....vliegt voorbij he? Hier alles goed, weinig vertrouwen in de goede afloop van iui, maar je weet maar nooit. Ik had ineens de ingeving om een iui te vragen, normaliter ben ik nooit zo vasthoudend. Maar dit móest gewoon. mss een teken van mn onderbewuste? Na ja we wachten af, ga de 26ste pas testen....dan weet ik zeker dat de uitslag juist is. Das 18 dagen na IUI.
Ja he?! Echt een mannenopmerking idd! Het gaat zeker hard. Elke keer als m'n vriend zegt "was het maar al zomer" dan zeg ik echt dat het van mij nog ff mag duren! Ik probeer echt elke seconde te genieten. Er is toch iets in mij dat denkt van misschien is dit wel de enige keer dat je het mee mag maken, dus extra bewust mee bezig zijn. Idd misschien een teken van je onderbewuste! Ik snap dat je weinig vertrouwen hebt. Dat had ik ook niet toen ik die ovulatietesten gebruikte, maar het was toch raak! De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Goed dat je de 26ste pas gaat testen. Hoe gaat het trouwens met het halen van je rijbewijs? Ik wilde dat al steeds vragen, maar vergeet het steeds! En Kiekske, ik meen me vaag te herinneren dat jij een tattoo wilde laten zetten? Heb je dat nog gedaan voordat je zwanger werd?
Oehhh heel spannend! Da's al gauw! Gaat vast goedkomen Panter Ik zit ook te twijfelen of ik een spoedcursus zal doen nog voor de baby komt, maar aan de andere kant kunnen we de spaarcentjes nu juist goed gebruiken en aangezien ik nog altijd zonder werk zit...
Njs: heel veel sterkte meid... Knuf... Roodje: wat een schrik zeg!! Ik zou niet weten waar ik het zoeken moest! Gelukkig is alles goed met jou en jullie meisje!! Panter: wie weet klopt je voorgevoel/ingeving wel! Ik heb dat bij deze piging vanaf het begin gehad. Zo sterk het gevoel: dit is het! Ik hoop het zo voor je... Tattoo: ja, dat heb ik idd gezegd. Zoals ik het al jaren zeg. Maar op een gegeven moment twijfel ik dan en zolang ik twijfel, doe ik het echt niet. Denk niet dat hij ooit gezet gaat worden Pinda: fijn dat alles goed is! Lin: lekker aftellen, joepie!!! Zijn er nog dingen die je graag van te voren wilt weten?? Vraag maar raak hoor! Mona, hoe gaat het?? Jenka, heftige keuze van je man... Hoop dat de cryo's hun werk doen! Hoop dat ik nu iedereen gehad heb, anders sorry.... Ego: hier alles goed! Luister iedere dag even naar onze kleine frump en dat geeft me veel rust. Volgende week woensdag echo, dan gaan we weten wat het wordt! Als het goed is... Wij denken allebei een jongen, de nub experts zeggen een meisje en mijn moeder pendelde ook een meisje. Ben erg benieuwd...
Misschien maar goed ook Kiekske! Voor mij was de cliche wbt tattoos waarheid: Het is verslavend! In Oktober was ik nog bij een tattoo-studio langs geweest om een sleeve te laten ontwerpen voor mijn linkerarm. Op het moment wist ik het niet, maar toen bleek ik al zwanger, dus dat is nu ff uitgesteld. Als die kleine er is zal ik zeker haar naam ook ergens op mijn lijf laten vereeuwigen Leuk dat je elke dag naar jullie beebie kan luisteren! Voel je ook al wat? Ben heel benieuwd naar je volgende echo! Ga je het geslacht met ons delen?
Ik heb ook een tattoo, maar niet verslaafd hoor. heb hem op mn 18de laten zetten en nooit weer de behoefte gehad een tattoo te nemen. Soms is het dus niet verslavend
Oh leuk Panter! Een grote? Ben nieuwsgierig! Ben zelf iets later begonnen. De eerste gezet toen ik 24 was. Ik heb er inmiddels 7 en voorlopig nog niet klaar! Heb er 1 van aardig formaat op mijn rechterheup en ben heel benieuwd hoe die de zwangerschap zal doorstaan haha
Nee een kleine. Ken je die tekens van artsen, die slang om een stokje? Ik heb die slang op mijn buik, zonder stokje. Staat voor heling en creativiteit. Hij is ongeveer 5cm lang en 3 cm breed...de slang zelf is natuurlijk niet 3 cm breed maar gemeten van bocht naar bocht. Heb hem laten zetten om een nare periode af te sluiten, als herinnering aan de heling die ik als persoon heb gehad. Toen ik nog een superstrakke buik had stond ie op mn tweede blokje. Nu heb ik geen wasbordje meer, staat links boven mn navel. Ben zeker benieuwd hoe die van mij een evt zwangerschap gaat doorstaan...zal wel mega uitgerekt worden
Ja die tekens ken ik wel! Ik hou er van als er een mooie betekenis /gedachte achter een mooi plaatje zit! Op je buik zal wel flink rekken ja, maar hopelijk veert ie ook mooi terug daarna!
En veert ie niet terug, dan neem ik gewoon een mommy make over en snijden ze de flap incl tatoo er wel uit
Roodje, vraagje... Jij ging naar de acupuncturist toch? Ik ben vandaag geweest voor het eerst en het beviel mij wel. Nu zegt die man dat het miss beter is ff te wachten met een tp tot hij mijn lichaam in balance heeft (???) maar ik wil eigelijk nog steeds de 26e naar t VU om te kijken hoe of wat. De vorige keer mocht ik gelijk met de progynova starten en was er 3 wkn later een tp.. Hoe lang liep jij al bij de acupuncturist en hoe vaak? Wat deed hij voor jou? Zou het beter zijn te wachten... Ik weet nl niet wat t vu wil of hoe het loopt.. Ik heb me er nu ook wel een soort van op in gesteld... Thnx fijn te horen dat de zwangeren zoooo goed gaan!!! Panter ik duim hoop bid dat er een beebje zit!!!! En dat je je rbw haalt natuurlijk....
Jenka, volgens mij ben ik begonnen met de acupunctuur ongeveer 2 en halve maand voor de eerste TP. 1x per week langsgeweest en de dag van de TP ook. Mijn acupuncturiste heeft een praktijk in Almere Buiten en in de buurt van het VU, dus dat kwam perfect uit. Daarna ben ik ook blijven gaan voor de cryo TP, ook 1x per week en op de dag van de TP. Ik heb nooit progynova geslikt voor de cryo TP trouwens en ik weet eerlijk gezegd niet of het beter is om te wachten, want bij mij zijn beide TP's immers mislukt... Wel heb ik het gevoel gehad dat ik relatief weinig last heb gehad van de hormonen (lichamelijk en geestelijk) door de acupunctuur. Ik kreeg naaldjes op mijn hoofd, rond mijn navel, de binnenkant van mijn knieen en enkels. Af en toe in mijn gezicht en de laatste 10 minuutjes een paar in mijn rug. Geen idee wat ze precies deden, maar ik voelde me wel heel lekker daarna en wat wel grappig is dat mijn tong er anders uit ging zien. Die bekeek ze ook elke keer. Vlak voor de laatste cryo TP zei ze tegen me dat ze dacht dat het nog wel eens spontaan zou gebeuren. Vond het apart dat ze dat zei, want mijn vriend is immers degene met slecht zaad en die is nooit behandeld. Dacht niet dat het ook echt zou gebeuren, maar de maand er na ben ik dus spontaan zwanger geraakt! Toevallig heb ik haar vandaag een mailtje gestuurd en ik sluit niet uit dat ik vlak voor de bevalling nog een paar keer bij haar langs ga!
OOh roodje je zou wel geschrokken zijn. Gelukkig dat het nu over is. @ panter oooh spannend dat afrijden! Gaat vast helemaal goed komen! En ja wel apart hoor van dat eitje enzo.. Ik ga keihard duimen dat dit gewoon moet lukken. Ook al snap ik dat je er vrij nuchter onder bent.. @ kiekske, jeetje jij gaat ook echt hard he.. En wat zou het leuk zijn als ze volgende week kunnen zien wat het is. Over DD... ik laat het ook maar op me af komen.. weet ook niet zo goed wat me te wachten staat. Ik heb een paar vraagjes. Maar ik neem aan dat het sowieso wel te spraken komt. Maar als je nog tips hebt! mag je me altijd laten weten. Nog 4 nachtjes! hihi heb er echt zin in. Eindelijk weer actief bezig.
@ Tattoo: ik ben bang voor 2 dingen en die houden me dus tegen: 1: dat ik er op een gegeven moment op uitgekeken ben en mij kennende zal dat wel gebeuren; 2: dat ik verslaafd raak. Ik vind een sleeve ook zo gaaf!! Maar mijn man vind het helemaal niks en daar wil ik ook wel rekening mee houden. Daarnaast...zie punt 1... Lin: alles opschrijven, niet weggaan voor je alles gevraagd hebt, zelf goed mee denken en goed opletten, meteen bloed laten prikken (zij hebben de uitslagen altijd erg snel). Heb je zelf een idee hoe je deze poging eruit wil laten zien qua medicatie ed? De kliniek ligt in een heel klein zijstraatje. Je moet geen ziekenhuis voor je zien, maar een kantoorpand. Oefen je aanmelding vast in het duits Meestal zit er een duitse vrouw aan het balietje bij binnenkomst. Nu snappen ze nederlands ook wel, dus het levert ooit grappige gesprekken op. Ik praatte altijd nederlands, zij duits. Spannend meid!!! Eindelijk is het zover!
Lin wat spannend!!! nog even en dan ga je naar DD. ben erg benieuwd wat ze daar voor resultaat boeken.
@Pindakoek: wat fijn dat de echo goed was!!! En leuk zeg, een meisje!! @Roodje: jeetje wat een verhaal! Hopelijk komen die pijnen niet meer terug! Ik moest stiekem wel erg lachten om de opmerking van je vriend Hier gaat alles goed. Ik mag helemaal niet klagen en dat doe ik dan ook niet. Natuurlijk heb ik wel gebruikelijk dingen als maagzuur, snel moe en snel rugpijn, maar alles is goed te doen.