Panter... Ik dacht met mijn heldere hoofd dat het al donderdag was... Sorry... Vraag het morgen gewoon weer
ben ook ebven helemaal stuk. 4 april hebben we evaluatiegesprek, dan horen we of we nog een icsi mogen doen...
Dat kan ik me heel goed voorstellen. Waarom hebben jullie toch zo veel pech en ellende? Hele dikke knuffel
Dat kan ik me voorstellen Panter. Het is ook zo ontzettend oneerlijk! Je hebt alle recht om boos en verdrietig te zijn, want het is gewoon een k*t situatie Maar deze cryo hoorde toch bij ICSI 1? Dan heb je toch nog recht op 2x ICSI die je vergoedt krijgt?
@Panter: veel sterkte meid snap hoe je je voelt bij ons waren de 2 cryo's ook overleden bij de ontdooiing... Maar je hebt idd nog recht op 2 pogingen toch? Al kan ik begrijpen dat het emotioneel zwaar is...maar als je het niet hebt geprobeerd dan weet je nooit of het gelukt was... @Suus: zie dat het bij jou ook niet gelukt is jij ook veel sterkte meid! Hier gaat alles goed, gisteren eerste yoga les gehad, beetje zweverig gedoe en nu zo stijf als een plank maar wel heel leuk om te doen en om andere zwangere vrouwen te ontmoeten.
Ik heb net getelefoneerd. De waarden staan nog steeds goed. Mijn gyn stelde wel voor om 2x utro te nemen per dag. Eigenlijk is het niet nodig, maar 't is gewoon preventief door mijn serieuze voorgeschiedenis. Sorry Panter, ik voel me zo schuldig dat ik hier juist na jouw nieuws mijn nieuws moet posten.
Sorry Panter dat ik er nu mee kom maar zit even met een probleem en wil graag jullie mening horen... Ik heb gisteren gebeld naar AZM voor nieuwe datum in te plannen. Toen vertelde ze me dat ze per 1 april niet meer puregon gebruiken maar Fostimon. Maar doordat ik het recept al gekregen heb mag ik op puregon blijven. Nu twijfel ik dus heel erg of ik niet toch moet vragen om Fostimon te proberen... Wat zouden jullie doen?
In principe heb ik geen bloedtest meer, maar echo volgende week donderdag. Maar ik mag altijd langsgaan als ik een extra bloedafname wil. Vrees dat ik je niet kan helpen met je vraag, want heb beide nooit moeten gebruiken. Vraag hen ook eens naar Elonva. Ik had dat bij tweede icsi en had superresultaat daarmee.
NJS van harte gefeliciteerd! Op naar een mooie echo volgende week! Suusje ik lees op het internet dat Fostimon en Menopur meer natuurlijk zijn en dat Gonal-F en Puregon meer op synthetische basis zijn. Ik vond het volgende: Fostimon:[1] dit wordt gewonnen uit urine van vrouwen in de overgang ('Grootmoeders voor moeders'). Het resultaat is volledig natuurlijke FSH, echter mogelijk zeer licht verontreinigd met andere stoffen (zoals LH en andere humane eiwitten) die in urine aanwezig kunnen zijn. De wetenschappelijke naam voor Fostimon is urofollitropine. Een andere naam voor Fostimon is Bravelle. Menopur:[2] ook dit wordt gewonnen uit urine van vrouwen in de overgang. Hierbij worden echter zowel de FSH als de LH-hormonen uit de urine gehaald, in een verhouding die van nature voorkomt bij vrouwen tijdens de folliculaire fase (de fase waarin de eicellen rijpen). Het samenstel van FSH en LH wordt humaan Menopauzaal Gonadotrofine (afkorting: hMG, kortweg: Menotrofine) genoemd. Andere namen voor Menopur zijn Humegon, Menogon en Pergonal. Gonal-F:[3] de werkzame stof is follitropine alpha, dat in laboratoria wordt verkregen door het te kweken in Chinese-hamsterovariumcellijnen met behulp van recombinante DNA-technieken. Dit resulteert in zeer zuivere FSH. Puregon:[4] de werkzame stof is follitropine bèta. Ook dit preparaat is het resultaat van recombinante DNA technieken. FSH die verkregen is uit recombinante DNA-technieken (zoals bij Gonal-F en Puregon) wordt aangeduid met rFSH. Onderzoek lijkt erop te wijzen dat het gebruik van in het laboratorium gemaakte rFSH (Gonal-F, Puregon) leidt tot een significant groter aantal eicellen dan bij het gebruik van de humane hormonen (Fostimon, Menopur).[5] Echter, recenter onderzoek toont aan dat er meer voldragen zwangerschappen zijn bij gebruik van de humane hormonen.
Suusje, de meer humane hormonen zijn beter voor de kwaliteit (blijkbaar). Ik heb nooit veel eicellen gehad, maar in verhouding wel veel bevruchtingen. Bij poging 1 7 eicellen, 6 bevruchtingen. Nu 4 eicellen, 3 bevruchtingen. Ik had menopur (nu icm gonal f). En ik slikte dhea wat de kwaliteit ook nog wat kan verbeteren.