1ste ICSI poging in Juni

Discussie in 'MMM clubs' gestart door RooDje, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Panter: gaan ze dan asisted hatching toepassen? Of doen ze dat in jouw zkh niet?

Pinda: over dat biertje zou ik me echt geen zorgen maken. Zolang je niet iedere dag superveel drinkt, maakt het toch niet uit? En dan nog, hoeveel meiden met een ontzettend ongezonde levenstijl raken wel zwanger?? Het is wat Panter zegt: leef! We hoeven er niet alles voor te laten.

Ik merk dat ik zenuwachtig begin te worden mbt de hysteroscopie. Duurt nog wel een maand, maar toch... Tegen het spuiten, de echo's en de punctie kijk ik niet meer op, ik weet hoe dat gaat. Maar dit is weer iets nieuws. En van nieuwe dingen wordt ik gewoon een beetje zenuwachtig... Maar probeer me zo goed mogelijk te ontspannen, te genieten van het zonnetje en vooral er niet aan te denken...

Nog leuke weekendplannen hier?

2. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Kan me voorstellen @ Kiekske
    Het is toch ook een ingreep.
    Dat heb ik met de punctie hetzelfde. Het is gewoon spannend allemaal! Hoe is het trouwens met de DHEA? Merk je daar nou wat van verder?

Wat is assisted hatching?!

Morgen doe ik niks! Denk dat ik lekker in de zon ga liggen, beetje bijkleuren. 'K heb de hele week geen zon gezien! :( Vriendlief is een schutting plaatsen bij mijn oma. Zondag gaan we naar mijn andere oma, die wordt 80. Daar zitten als het goed is 30 man kleinkinderen met aanhang en achter kleinkinderen verzameld (waaronder een hoogzwanger nichtje), dus dat wordt weer gezellig...

2de pinksterdag nog geen plannen, maar als het mooi weer is dan verzinnen we wel wat leuks!

Jullie?

3. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Roodje: bij assisted hatching maken ze met een lasertje gaatjes in de schil van de eicel. Hierdoor kan het embryootje er makkelijker uit en zich sneller innestelen. Ik weet dat ze dit in Gent en DD doen, maar Nederland doet ook hier weer moeilijk over.

Als dat het probleem zou zijn Panter en ze willen in nederland geen AH toepassen, dan is DD of Gent misschien toch een optie voor je...

Ah, de leuke familiebezoeken Roodje...
    Ik ga morgen naar mijn neefjes. De oudste is 7 geworden toen wij op vakantie waren. Morgen even op bezoek en zijn kadootje brengen. En weer even lekker bijkletsen met de jongens. Oh ja, en met broer en schoonzus natuurlijk ook ;)

4. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Wat een lieve baas heb ik toch!
    Ik heb IJs(co) vrij gekregen! :D
    Om 2 uur mag ik weg!

Zal eens even mij bikini opsnorren, want ik heb nog geen zon gezien deze week! Ga lekker van het zonnetje genieten strakkies!

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    assisted hatching is verboden in nl!

wij doen icsi omdat daar maar 1 rietje donorzaad voor nodig is, en met ivf 3.
    Om het schaarse donorzaad te sparen word er icsi gedaan met topzaad. Moet dus goed komen hier.

Zit even op werk stiekem achter de pc. Ik word gek van mn collega...die doet lelijk tegen me. Tenminste dat vind ik...of dat echt zo is, of mijn hormonen het denken?\Ze kat me wel af en doet lullig...heb besloten dat ik geen pauze ga doen met haar.
    En dat terwijl ze normaal mn vriendin is....maar ik snap niet waarom ze zo lelijk tegen me doet.
    Andere collega stond er ook raar bij te kijken...ligt vast niet aan mij!

6. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Wow wat loop ik achter zeg... ga het proberen vanaf hier weer op te pakken...

Na het weekendje weg was het meteen druk met werken (ik sta voor de klas en moest mijn eindexamens nakijken en naar de tweede corrector sturen), dus helaas even geen tijd voor het forum... Maar I'm back... ;)

7. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Dutchdiva, fijn dat je weer terug bent! Kan gebeuren toch dat je f weinig tijd hebt voor forum, geen probleem! Leuk dat je er weer bent!

@ Roodje, Wat lief zeg van je baas!! Heerlijk!

@ Panter, en ben je er al achter waarom je collega/vriendin zo lelijk tegen je deed?

Hier begin volgensmij de deca zijn werkt te doen... Ook ik wordt een hormoonmonster volgensmij... Gisteren merkte ik al dat ik een kort lontje had.... Vriendlief kon er nog wel mee lachen....
    Maar nu, ik ben moe, chagrijnig en heb buikpijn! Bah! En eigelijk moet ik vanalles doen, boodschappen, was, poetsen maar ik heb gewoon GEEN zin! Maar ik zal wel moeten anders komt vriendlief straks thuis van het werk en begint hij te zeuren dat ik niks gedaan heb..... Arggghhhh
    Gelukkig vanmorgen wel mijn laatste pil ingenomen! Benieuwd wanneer ik nu ongi wordt....

X

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn collega zit in de overgang en is ook een hormonster. We hebben het uitgepraat en samen een potje gejankt haha :D
    Nu hebben we afgesproken om onszelf en elkaars uitspattingen met een kilo zout te nemen en hormonsters in crime te zijn.

Ik ben ongesteld geworden, disndag de laatste pil geslikt en nu ongesteld. wat een verschil met normale ongi...geen pijn en minimaal bloedverlies.

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Kiekske, ze doen bij jou alleen een hysteroscopie toch? Geen laparoscopie?
    Ze kijken dus alleen maar in de baarmoeder he? Op zich valt dat wel mee, het is net zoals bij iui...ze brengen een kleine camera in en daarmee kijken ze even in het rond.

De mijne was onder narcose, maar dat kwam omdat ze ook in mijn buik keken via laparoscopie, daarom moest ik onder narcose, want dat was een operatie.

neem wel maandverbandjes mee, want je kan erna wat bloedverlies hebben. tampons mag je niet gebruiken ivm infectiegevaar.

Roodje, nog lekker gezond?

Mona, hormonster in crime? :D Ik lees overal dat zodra je gaat stimuleren je hormonster buien afnemen. Ik hoop het!
    Ik ga straks werken, werkdag nmr 6. Dan 2 vrij en wederom 6 late diensten.
    pfffff best heavy!

10. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Panter, ik hoop het ook... Bah wat is dit verschrikkelijk zeg! Heb jij ook last van buikpijn?
    Ik heb vandaag laatste pil geslikt... ben benieuwd wanneer mijn ongi komt en hoe het voelt...

11. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Hai dames,

Vandaag naar het zh geweest en je zag een hele tros met druifjes..grappig om te zien :D waarschijnlijk (als ze goed blijven groeien) heb ik vlg week zaterdag de punctie!!

Ga zo lekker naar het strand :cool: fijne zonnige dag allemaal!

12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    pinda, dat gaat snel, over een week punctie! whieeehoeee!

Mona, ik heb geen buikpijn, maar wel erg last van mijn gewrichten. Dat blijkt dus van de lucrin te komen, als ik de bijsluiter mag geloven.
    heb opvliegers, diaree, zere gewrichten, emotioneel labiel. haha, lekker weer! Maar we moeten er wat voor over hebben...

13. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben gisteren op controle gemoeten.
    tem 1 juni aan de pil.
    AMH-waarde normaal.
    woensdag 06/06: starten met eerste spuit.
    Goede echo gehad: geen vocht, normale eierstokken.

14. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Panter - ICSI1
    30 april eerste pil
    19 mei start lucrin
    22 mei laatste pil
    29 mei start gonal-f
    8 juni uitgangsecho
    punctiedatum: tussen 10 & 20 juni

Kiekske- ICSI poging 2.1, 1e kindje
    April: start DHEA
    Cyclus juni: rond dag 21 hysteroscopie + pipelle
    Cyclus juli: start ICSI 2.1 in spontane cyclus
    Stimulatie: 7 dgn decapeptyl + 300 menopur

Exacte data: ? Kan pas gaan rekenen wanneer mijn cyclus eindelijk weer op gang is gekomen... ;)

SuusjeLove ICSI 1ste kindje
    12-03 start pil
    30-05 Eerste spuit decapeptyl
    03-06 Laatste pil
    11-06 Start echo
    11-06 Eerste spuit puregon
    Punctie +/- week 26

RooDje -ICSI 1ste kindje
    26/04 Eerste pil
    30/05 Eerste spuit Lucrin
    06/06 Laatste Pil
    +/- 09/06 Eerste spuit Puregon
    22/06 1ste uitgangsecho
    Punctie +/- 28/06

Linbabylin - ICSI 1ste kindje
    16/04 Eerste pil
    23/05 start decapetyl
    04/06 start Gonal-F
    11/06 1ste uitgangs echo
    punctie +/- 18/06

Monatoetje84, 1ste icsi voor 1ste kindje
    06-04: Eerste pil
    23-05: 1ste spuit decapeptyl
    26-05: Laatste pil
    04-06: Eerste echo
    +- week 25 punctie = week van 18juni

Me083 13-05: eerste pil
    25-05: eerste echo: goede echo!
    01 06: laatste pil
    06 06: eerste spuit
    week van 18 juni: punctie + terugplaatsing

Pindakoek - 1e ICSI voor 1e kindje
    11-05: start decapeptyl
    16-05: ongi
    20-05: eerste echo - goed geen cysten te zien + start gonal-F
    26-05: vervolg echo
    29-05: vervolg echo
    Begin juni geschatte punctie

15. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Hey Diva! Goed je weer te zien! Hoop dat je een beetje bent bijgekomen van alles en er weer met frisse moed tegenaan kan gaan! Jij zit dus ook in het onderwijs, net als Me083! Grappig!

@Pinda dat lijkt me zeker grappig om te zien! Gelukkig heb je aardig wat eitjes dan! En het is niet eens pasen! ;)
    Wat spannend dat je de punctie al zo snel hebt! Jeetje joh!
    Misschien ben je over anderhalve week al zwanger?! Whaaaaaa!!!

Panter ik heb heerlijk gezond! Vanochtend om kwart voor 10 hard gelopen en nu weer lekker in het zonnetje. Straks even de stad in en wat boodschapjes doen. Ondertussen ook al weer 2 wasjes gedraaid. Heb er ook geen zin in met die hitte, maar anders stapelt het zich zo op!
    Fijn dat je het hebt kunnen uitpraten met je collega! Voorlopig blijft het weer goed dus je kan met je vrije dagen ook nog genieten!
    Diarree vind ik wel echt een heel nare bijwerking. Ik hoopt dat het meevalt! Na de Gonal worden die bijwerkingen minder toch Panter?

Mona, wat vervelend dat je buikpijn hebt. Een kruik zie je ook niet echt zitten met dit weer! Wat kan je er nu tegen doen?

Me083 fijn dat je echo er goed uit zag! En gelukkig al bijna stoppen met de pil.

Stomme vraag misschien maar weet iedereen al wat ie gaat doen mbt anticonceptie in de toekomst?
    Ik wil namelijk echt NOOIT meer aan de pil!
    Ik zit eraan te denken om gewoon m'n vruchtbare dagen in de gaten te houden en dan niet te vrijen. Mocht ik wel op wonderbaarlijke wijze zwanger worden dan beschouwen we het alsnog als een mirakel! Haha

16. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    ik hoef nooit aan de pil, en we hoeven niet op de passen. Lief heeft geen zaadjes...dus anti conceptie hoeft hier niet.
    maar ik doe het wel weer straks als er kindjes zijn...ik voel me veel beter als ik de pil slik

17. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Panter: dat is idd heavy werken!! Respect hoor!!
    Ik krijg naast het gewone kijkje in mijn baarmoeder ook de pipelle, dus biopt. Dat schijnt wel pijnlijk te kunnen zijn. Maar aangezien bij mij een uitstrijkje al zeer doet en het plaatsen van mijn spiraaltje toendertijd ook verschrikkelijk was, heb ik maar om verdoving gevraagd. Anders moet ik straks nog een keer terug omdat het niet gelukt is...

Fijn dat je het met je collega hebt uitgepraat!!!

Pinda: hoeveel eitjes zaten er? Spannend!! Gaat lekker snel nu!

Me: ook bij jou gaat het snel! Fijn dat alles er goed uit zag! Weet je wat je AMH was? Ben daar wel benieuwd naar gezien mijn amh situatie...

Mona: wat vervelend dat je jezelf zo rot voelt... Ik hoop dat het een vlaag is en dat het snel voorbij gaat!!

Roodje: anticonceptie? Die hoeft hier niet. De zaadleiders van mijn mannetje zitten dicht, dus daar komt geen zwemmertje meer doorheen. Mocht dat toch het geval zijn op de één of andere wonderlijke manier, dan is dat een geweldig cadeautje. Maar ik ga nooit meer aan de pil oid...!!!

Net de tuin gedaan, ondertussen is heel de vakantiewas weggewerkt. Nu eigenlijk nog poetsen, maar dat komt dan morgen ofzo wel weer. Nu geen zin meer.

Meiden, fijne dag!!

18. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    ff nieuwtje:

ik mag woensdag op sollicitatiegesprek! Whaaa wat spannend!! :D

19. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Oeh panter wat spannend! Hopelijk houd je hormonster zich gedeisd! Ahhh ik ga voor je duimen joh!

Bij de meiden wiens mannen geen zaadjes hebben of zaadleiders dichtzitten kan ik me voorstellen dat je niks gebruikt. Maar bij ons bijv. Is er een miniscule kans dat het zou gebeuren. Ik ga er niet van uit, maar zal je net zien?! Haha
    @ Panter, jij voelt je beter met pil? Ik voel me juist zo ontzettend niet mezelf met pil!
    Ik was al aan de pil vanaf mijn 11de door zeer zware en pijnlijke menstruaties en heb dus altijd gedacht dat ik 'mezelf' was, totdat ik op mijn 29ste stopte met de pil. Wat een verademing was dat!
    Achteraf heb ik dus 6 jaar (zo lang ben ik samen met m'n vriend) onnodig de pil geslikt en een spiraaltje gehad, maar ja dat wist ik toen niet!

20. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hej meiden!

Hier nog steeds een kut gevoel! Maarja komt wel goed! Neem gewoon paracetamol voor de buikpijn...
    Ik ga ook echt niet meer aan de pil! Rot ding! Ik kijk wel uit met mijn vruchtbare daagjes, heb een hele regelmatige cyclus..

@ Panter, Spannend meid! Ik duim voor je! Hopelijk kun je je hormonen onder controle houden haha!

@ me, Super zeg! Wordt echt spannend nu he!

Pindakoek, goed man! Al een hele tros! Hoeveel waren er te zien dan? Gaat echt snel nu zeg... Spannend!

X

Deel Deze Pagina