Oeh panter wat spannend! Hopelijk houd je hormonster zich gedeisd! Ahhh ik ga voor je duimen joh! Bij de meiden wiens mannen geen zaadjes hebben of zaadleiders dichtzitten kan ik me voorstellen dat je niks gebruikt. Maar bij ons bijv. Is er een miniscule kans dat het zou gebeuren. Ik ga er niet van uit, maar zal je net zien?! Haha @ Panter, jij voelt je beter met pil? Ik voel me juist zo ontzettend niet mezelf met pil! Ik was al aan de pil vanaf mijn 11de door zeer zware en pijnlijke menstruaties en heb dus altijd gedacht dat ik 'mezelf' was, totdat ik op mijn 29ste stopte met de pil. Wat een verademing was dat! Achteraf heb ik dus 6 jaar (zo lang ben ik samen met m'n vriend) onnodig de pil geslikt en een spiraaltje gehad, maar ja dat wist ik toen niet!
Roodje, nog 3 dagen..eigenlijk 2 en dan start je met spuiten. Spannend! Die lucrin moet je echt loodrecht zetten hoor, en dan moet het oogje van de naald naar je toegericht zijn. Dan doet het het minste pijn. Succes!!!! Ondanks mn hormonster en de zere gewrichten valt het me wel mee. Diaree is ook niet constant, dus daar moet je je ook geen zorgen om maken. Hoe ist met de andere meiden? Het spuiten went snel!
@Panter: hormonsters in crime hahahahahaha, super vondst! @Pindakoek: wauw, wat goed, spannend zeg, een aankomende punctie!!! @RooDje: ik denk niet dat ik nog ooit aan de pil of zo ga. Als ik ooit wel spontaan zwanger mag worden, dan zie ik dat als een groot wonder, liever geen rotzooi meer in mijn lijf, zeker niet na al die extra hormonen door de behandelingen... Maar goed, na alles moet ik het daar maar eens met mijn man over hebben... Voel me zonder pil in ieder geval beter dan met (behalve de eerste dag van en de dag voor mijn menstruatie, au au au!) en heb gelukkig een vrij regelmatige cyclus...
Jaa inderdaad spannend!! mijn vriend zei dat hij minstens 10 eitjes zag Nu afwachten op dinsdag..hopelijk gaat de punctie vlg week zaterdag gewoon door! Straks drie verjaardagen...pfff..zit liever op het strand met dit weer @Roodje: nog geen idee of ik ooit nog aan de pil ga beginnen..kans is heel klein dat we spontaan zwanger worden en als ik het dan wordt dan is het van harte welkom! Ohja heb je situatie van alleen 2 paracetamol gevraagd aan de gyn. en hij keek me verbaasd aan! Ik word ook nog van onderen verdoofd + 2 pilletjes diazepam voor de pijn.
pinda, diazepam is geen pijnstiller hoor, das een rustgever/spierontspanner. Maar ik denk dat iedereen die spuitjes in de vaginawand krijgt...lijkt me wel iig. Anders is het wel heel erg spartaans!!!
@ kiekske: ik weet mijn exacte AMH-waarde niet. Ik weet enkel dat ze normaal zat en dat ik een gewone stimulatie krijg. Ik weet niet meer wie er precies vroeg over de anticonceptie, maar ik was zoiezo sinds mijn trouw al gestopt met de pil. Dus dat is 5 jaar terug. ik ben ook niet van plan om die nog te pakken (behalve nu dan). Mijn man en ik hebben eigenlijk ook een beetje besloten om, stel dat het lukt om zwanger te geraken en een baby te krijgen, daarna niet echt te kijken naar iets. We laten het op ons afkomen en zien wel wat er gebeurt. Die zon doet echt zo deugd he! Vinden jullie dat ook? Me x
Hello Girls, Vandaag was het verjaardagsfeestje van mijn oma die 80 is geworden. Het was erg gezellig, maar tot mijn grote ergernis had ik traanogen en zat te snotteren. Iedereen vroeg of ik hooikoorts had, maar ik heb daar voorheen nooit last van gehad. Naarmate de dag verstreek werd het me niet meer gevraagd, maar eerder medegedeeld! Vreemd genoeg heb ik die link nooit gelegd, maar als ik ga hardlopen moet ik altijd zakdoeken mee omdat ik zo loop te snotteren, ook als ik niet echt verkouden ben. En gisterochtend nog zei ik tegen mijn vriend dat ik een sport zonnebril wil gaan aanschaffen omdat ik traanogen krijg sinds de zon zo fel schijnt. Duh! Ik heb dus gewoon hooikoorts. Op de terugweg naar huis een neusspray gescoord en het is stukken minder. Verder was het een hele leuke dag. Zelfs met mijn hoogzwangere nichtje. Ik dacht dat ik het heel moeilijk zou hebben met het zien van haar buik, maar het viel me erg mee. Toen ik haar groette zei ze wel gelijk van "Je zou me bellen in februari om wat af te spreken!" Ze weet niet van onze situatie en ik kon dus ook niet zeggen van "Ik had eind januari net te horen gekregen dat je zwanger bent van de tweede en ik had net te horen gekregen dat wij een vruchtbaarheidsbehandeling moeten ondergaan, dus ik heb je een beetje gemeden" voelde me wel een beetje schuldig dat ik dit had verzwegen, maar ik wil het niet met de hele familie delen. Alleen eerstegraads familie weet het zeg maar en een aantal van onze beste vrienden. 1 Stelletje van onze vriendenkring had trouwens niet begrepen dat we het niet met iedereen delen. Vorig weekend was ik op een vrijgezellen feestje en we lopen midden in Amsterdam en zegt een van haar vriendinnen die ik misschien 3 of 4 x per jaar zie "Zijn jullie al begonnen met de IVF?!" Ik voelde me daar zo ongemakkelijk bij! Allereerst wil ik graag zelf bepalen met wie ik het deel en ik vond het zeker niet prettig dat ze er midden op straat over begon en me zo voor het blok zette... Tis heus geen staatsgeheim, maar als je het tegen iedereen zegt moet je er ook rekening meehouden dat iedereen er een mening over heeft, of er over begint terwijl je er geen zin in hebt, ook mensen die je dus niet of nauwelijks kent met wie je het eigenlijk niet wilt bespreken. Ik baal er van dat mijn vriendin dat tegen haar vriendin heeft gezegd, terwijl ik uitdrukkelijk heb gevraagd of ze het voor zich kon houden en waar ik dan nog meer van baal is dat iemand die ik nauwelijks ken het weet terwijl ik het voor een aantal van mijn eigen familieleden verborgen probeer te houden. Sjeetje het is een beetje een lang verhaal aan het worden. Maar ik moest ff van me af schrijven! Hebben jullie het iedereen verteld? Hoe gaan jullie er mee om als mensen er over beginnen als je er niet over wilt praten of als mensen het aan anderen vertellen? Ik begin trouwens wel een beetje nerveus te worden@ Panter. Ik ga je tips ter harte nemen en hoop dat het meevalt! Ik ga woensdag om half 8 de eerste spuit zetten. @ Pinda ik krijg bij de punctie ook prikjes in de vagina wand om te verdoven, maar verder dus alleen paracetamol. Ik ga op 22 Juni bij de eerste echo ook om Diazepam vragen en als ze het me niet geven ga ik mededelen dat ik het ga slikken en dat ze er dus rekening mee houden dat ik het wel gebruik. Volgens mij kunnen ze er niets tegen doen...
Na mijn eerste miskraam wou ik dat niemand het wist. Ik wou het zelfs bijna niet aan mijn ouders vertellen. Uiteindelijk hebben enkel mijn (schoonouders)ouders, (schoon)zus, een vriendin en 3 collega's geweten wat er aan de hand was. Het probleem was dat de miserie echter bleef aanslepen, vandaar dat ik uiteindelijk beslist heb om het toch aan meerdere personen te vertellen. Ik merkte wel dat mensen het beter begrijpen als ze van iets weten, dan dat ze van niets weten. Ik krijg geen domme opmerkingen meer in de trent van 'en voor wanneer is het bij jullie'. Ik merk ook dat mensen er niet echt zelf gaan over beginnen. Ze gaan blijkbaar heel voorzichtig met het onderwerp om. Ik was er ook van geschrokken, toen ik het vertelde, dat je merkt dat er nog meer mensen met problemen zitten. Achteraf gezien ben ik blij met de situatie hoe ze nu is, dat de mensen het weten. Me
@Roodje: pfff jeetje nou lekkere vriendin als ze het zonder jouw medeweten deelt aan andere mensen :x Snap dat niet hoor en word er ook een beetje boos over (sorry hoor). Zou ook gewoon diazepam slikken hoor! Had het gisteren ook heel moeilijk, 2 verjaardagen waar ik was werden de kinderen 3 jaar...heb bij de laatste verjaardag gepraat over het moeilijk zwanger worden omdat het ging over bevallingen, kinderen en omdat één van de kinderen (die nu 4 is) bijna was overleden door een ziekenhuis hun fout..dus uiteraard ging mijn vriend hier op in en vertelde over het flevo ziekenhuis. Tranen stonden in de moeder haar ogen toen ik over ons traject vertelde, zij was na een maand stoppen met de pil al zwanger en had ook een abortus laten doen...ze leefde erg met ons mee en het was een goed gesprek. @cyclus: whaah merk echt dat die eitjes gaan groeien..pijn in mn buik en slijm aan de onderkant wordt ook meer Morgen weer naar zh dus ben benieuwd! heb nu wel echt een schoonmaak woede..zo ff in de zon nog zitten, schijnt dat het vd week slechter gaat worden helaas
@ Me, van mijn miskraam heb ik dat stelletje ook verteld, maar dat hebben ze niet aan anderen verteld (iig niet dat ik weet!) @ Pinda, Ik word er ook boos van als ik er te lang over na denk en ik wil haar er zeker nog op aanspreken, maar ik vond haar vrijgezellen feest niet de juiste plek en tijd om erover te beginnen. Ik wil het ook niet per telefoon doen, dus ik ga eerdaags maar eens bij haar langs... Ik ben niet zo van de confrontaties, maar ik wil toch dat ze weet hoe ik erover denk. Hoe gaat het met jou? Nog last van je buik? Ben heel benieuwd naar je echo morgen. Hoeveel eitjes denk je dat je hebt? Ben je erg nerveus voor de punctie zaterdag? Ik begin een beetje onrustig te worden. Overmorgen moet ik voor het eerst spuiten. Pantertje, ben je al met de Gonal F begonnen?
@Roodje: ja begrijpelijk je wilt ook geen ruzie op een vrijgezellenparty! best wel last van mijn buik, heel weeig gevoel..hopelijk zaterdag de punctie en anders uitloop naar maandag..ben wel zenuwachtig hoor pfff
Ja logisch! Het is ook niet niks! Hoe laat heb je morgen je echo? Laat je even weten hoe het gegaan is? Neem je vrij na de punctie en bij na de TP? Morgen weer werken Jammer! Gelukkig maar een kort weekje!
OOhw jemig weer zo veel gepraat hahaha... Ik heb het heeeeel druk gehad het weekend.. heb af en toe wel even bij gelezen heeeel snel.. Maar ja.. @ pindakoek wat spannend!!!!!!!! Een hele tros... nu komt de punctie wel heel dicht bij he.. ach dit kun je best hoor! We moeten er allemaal aan geloven. Ik heb nu voor de 7e keer de deca gespoten.. Maar merk wel hoor dat ik aan de hormonen zit... Emotioneel, droooooghied daar beneden tijdes te sex hahaha... en mijn buik doet zeer als je het aanraakt.... maar ach voor de rest gaat het prima zo haha... nog 6 dagen en dan begin ik met de gonal F @ mona ben heel benieuwd wanneer jij moet. JIj moet eerst een echo toch? @ pantertje? heb je al gonal f gespoten???? @ roodje ooeh spannend, kun jij ook beginnen met spuiten! En ik snap heeeel goed dat jij je daar ongemakkelijk bij voelde.. Het overvalt je ook gewoon een beetje want je verwacht het niet dat ze het op zoon moment ineens gaan zeggen. Mijn schonzus deed het namelijk laatst op de verjaardag van me schoonmoeder. die werd 50 dus er waren aardig wat mensen. Schreeuwd ze ineens He hoe staat het eigenlijk met die behandeling van jullie. Ik had het al helemaal gehad en heb de vraag gewoon genegeerd. Ze heeft mij nog geen 1 keer gevraagd hoe het staat met de behandeling. Me vriend wou van het weekend naar hun toe. Maar ik zei ik ga niet mee, want ik erger me dan alleen maar. Heb daar gewoon even geen zin in. En echt roodje het spuiten valt echt mee hoor! ik raad wel aan.. zet ze niet te dicht op elkaar. ik wou namelijk van rechts naar links gaan spuiten maar de 4e prik deed mij echt zooooooon pijn hahah, waarschijnlijk toch te vaak rond dezelfde plek. Voor de rest echt de spuit minstens een half uur van te voren. Ik doe zelf 3 kwartier. Anders voel je dat. Maar dat stelt nie zoveel voor.
@ Lin, wat lomp zeg van je schoonzus. Zou ik ook niet cool vinden hoor! Mensen denken echt niet na he? Way betreft het spuiten, ik denk steeds: "Oh sh*t! Als ik het allemaal maar goed heb onthouden en het niet verkeerd doe!" Morgen heb ik eerst acupunctuur, dan ga ik thuis spuiten en dan moet ik naar yoga. Ben benieuwd of ik relaxed kan blijven! De Lucrin hoeft niet in de koelkast, dus die hoef ik er ook niet uit te halen. Alleen als ik straks Puregon moet prikken, moet ik het wel van te voren uit de koelkast halen. Ik ben blij dat alle meiden tot nu toe zeggen dat het meevalt!
Ja valt echt heel erg mee! nergens om je te druk over te maken.. En ja indd sommige mensen zijn heeel lomp. Ik ga deze week ook even kijken of ik ergens bij ons acupunctuur kan doen. Had mijn verzekering al aan laten passen. nu nog even een goede zoeken. hoop dat het ook wat helpt ter ontspanning haha
Ja, Lin je moet wel vragen/uitzoeken of de acupuncturist in kwestie ook al ervaring heeft met het begeleiden van vrouwen/stellen voor IVF, want sommige acupuncturisten zeggen dat ze het doen, maar hebben ze nog nooit gedaan, of ze zeggen dat ze het wel willen proberen. Ik heb het tot nu toe wel als prettig ervaren en ik hoop dat ik niet zo veel last heb van de hormoon bijwerkingen, maar we zullen het zien. Het helpt me op zich goed om rustig te blijven. Ondanks dat ik nu een licht onrustig gevoel heb in m'n onderbuik, denk ik dat ik veel erger in paniek had kunnen zijn, maar ja of dat met de acu te maken heeft...
Panter - ICSI1 30 april eerste pil 19 mei start lucrin 22 mei laatste pil 29 mei start gonal-f 8 juni uitgangsecho punctiedatum: tussen 10 & 20 juni Kiekske- ICSI poging 2.1, 1e kindje April: start DHEA Cyclus juni: rond dag 21 hysteroscopie + pipelle Cyclus juli: start ICSI 2.1 in spontane cyclus Stimulatie: 7 dgn decapeptyl + 300 menopur Exacte data: ? Kan pas gaan rekenen wanneer mijn cyclus eindelijk weer op gang is gekomen... SuusjeLove ICSI 1ste kindje 12-03 start pil 30-05 Eerste spuit decapeptyl 03-06 Laatste pil 11-06 Start echo 11-06 Eerste spuit puregon Punctie +/- week 26 RooDje -ICSI 1ste kindje 26/04 Eerste pil 30/05 Eerste spuit Lucrin 06/06 Laatste Pil +/- 09/06 Eerste spuit Puregon 22/06 1ste uitgangsecho Punctie +/- 28/06 Linbabylin - ICSI 1ste kindje 16/04 Eerste pil 23/05 start decapeptyl 04/06 start Gonal-F 11/06 1ste uitgangs echo punctie +/- 18/06 Monatoetje84, 1ste icsi voor 1ste kindje 06-04: Eerste pil 23-05: 1ste spuit decapeptyl 26-05: Laatste pil 04-06: Eerste echo +- week 25 punctie = week van 18juni Me083 13-05: eerste pil 25-05: eerste echo: goede echo! 01 06: laatste pil 06 06: eerste spuit week van 18 juni: punctie + terugplaatsing Pindakoek - 1e ICSI voor 1e kindje 11-05: start decapeptyl 16-05: ongi 20-05: eerste echo - goed geen cysten te zien + start gonal-F 26-05: vervolg echo 29-05: vervolg echo Begin juni geschatte punctie Zijn we allemaal nog op schema?!
In mijn omgeving weet iedereen het en dat vind ik heel fijn... Roodje het begint nu echt spannend te worden he.... Ben me nog steeds aan het bedenken hoe laat ik ga spuiten... Ik met ze wel uit de ijskast halen dus denk dat ik ze vanavond er al uit haal...
Jaaa dat ga ik zeker wel doen. Had wel al 1 gevonden die had ook heel veel informatie op de site staan over ivf behandeling. Ach en ja misschien helpt het wel. @ suusjelove.. oh jij moet ook de 30e beginnen! spannend hoor!! succes! en echt het valt mee hoor. Ik heb trouwens ook wel aan wat mensen verteld hoor Ouders, en zusjes weten het. mijn beste vriendinnen weten het allemaal. OP het werk ook wel een paar. Maar op het werk heb ik nog 2 die ook met behandeling bezig zijn. dus dat is wel fijn om het er met hun over te hebben.
Goeiemorgen Suus, idd erg spannend. Ik heb besloten dat ik elke avond om 7u ga spuiten. Alleen morgen is dat dus om half 8, maar over het algemeen komt 7u mij gewoon goed uit. Ik hoef voorlopig niks uit de koelkast te halen, dus dat valt mee. Weet jij nog precies hoe het moet allemaal?! Ondertussen heb ik nog altijd geen bericht van de apotheek gehad wat betreft de Pregnyl. Ik ga volgende week maar eens bellen als ik tegen die tijd nog niks gehoord heb.