1ste ICSI poging in Juni

Discussie in 'MMM clubs' gestart door RooDje, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Geen B plan maar hoe dan ook er komt een kindje hebben we afgesproken...alleen hebben we het nog niet over de mogelijkheden met elkaar gesproken...willen daar eigenlijk nog niet aan denken.

2. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    @ Me, Ik loop bij de acupuncturist en misschien is het de macht der gedachte, maar ik heb er baat bij. Vanavond weer en kijk er nu al naar uit. Hoop dat de buschauffeur me niet weer voorbij rijdt!

@ Kiekske, hoop toch dat je ongi doorbreekt en dat je een datum kunt gaan plannen!

De Ooievaarsclub heb ik nog niet gelezen, maar is dus wel een aanrader?
    Ik heb De Babyplanner gelezen. Die vond ik ook wel mooi/heftig. Wel echt chicklit (met stomende seksscenes en al! :))

Hier ook niet echt een plan B.
    Eerst die 3 pogingen maar eens afwachten als ze nodig zijn.
    Wel heeft mijn vriend aangegeven dat, als het moet, hij liever voor een zaaddonor kiest dan voor adoptie. Adoptie is voor hem echt het allerlaatste stadium.

3. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Ja we moeten eerst die 3 keer nog maar zien. En misschien nog wel vaker als we een hele lading cryo's hebben:D

Ik ben op dit moment zelf nog niet zo van adoptie. Ik wil namelijk zo graag zelf zwanger zijn

4. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    @Roodje: mijn vriend wil dan juist liever adopteren dan een zaaddonor..maar ik wil zo graag weten hoe het voelt om zwanger te zijn...:( hopelijk lukt het binnen die 3x (of minder ;)) bij ons allemaal!!

5. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het boek is uit, amai, en er zijn traantjes gevloeid!

@dagboek: ik heb er wel al een paar dingen in genoteerd. Kan natuurlijk nog niet zoveel noteren, want zit nog in het begin van alles maar toch.

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Haai kletskousen,

Ik had het boek "de verdwaalde ooievaar" en die is ook al uit. herkenbaar! ook in mijn dagboek ben ik al een eindje, na de eerste fm kan ik weer verder schrijven.

Plan B: wij zijn al bezig met plan B. Ik heb wel een plan C maar daar is lief nog niet echt over uit. Ik wil graag pleegmoeder worden als het niet gaat lukken. Maar lief denkt daar op dit moment nog anders over. Adoptie wil lief pertinent niet, dus dat zit er helemaal niet in.

Ik heb ook nog een plan D. maar daar zal ik maar niet over uitwijden....:)

liefs

7. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    @ panter zijn jullie dan al bezig om pleegpouders te worden?

En ik ben toch heel benieuwd wat plan D is....
    En terwijl ik dit typ is enige wat ik kan bedenken een nieuwe vent?:p

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    haha! Die lin, schot in de roos!
    We zijn nog niet bezig pleegouders te worden hoor, ons plan B was mbv donorzaad zwanger worden en dat zijn we nu aan het doen.
    Plan A; samen een kindje maken, zat er niet in. Dus nu zijn we hard bezig met plan B.
    op die fiets bedoelde ik het.

Plan C is pleegouders
    Plan D is een andere man :)

9. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Ik heb me nooit beter gevoeld dan die 3 maanden dat ik zwanger was vorig jaar @ Pinda & Lin Ik denk er hetzelfde over als jullie! :)
    Vriendlief weet dat. Ik wil niets liever dan zwanger zijn en hij denkt dat als ik zwanger ben (zelfs van een zaaddonor), dat hij sneller een band met een kindje zou hebben, ookal is het niet (biologisch gezien) van hem.

Plan D, sja dat is natuurlijk ook wel eens door m'n hoofd geschoten.
    Mijn zusje heft al 2 jaar een hele fijne relatie, maar een paar weken geleden heeft haar vriend laten weten dat hij nooit wil trouwen en nooit kinderen wilt, dus dat als zij dat wel graag wilt, dat met een andere man zal moeten...
    Nou is mijn zusje nog helemaal niet met kinderen bezig, maar dit is wel een hele vervelende situatie. Hij heeft haar gezegd dat ze er ook niet op moet hopen dat hij ooit van gedachte zal veranderen, want hij weet 1000% zeker dat hij niet wilt.
    Ik heb het (helaas maar vluchtig) met haar besproken en gezegd dat ik natuurlijk (helemaal op dit moment in mijn leven!) geen goede graadmeter zou zijn, maar als vriendlief zou zeggen dat hij van het hele plan om kinderen te krijgen af ziet ga ik denk ik toch bij hem weg...

Het klinkt mega cliché maar mijn levensdoel voor nu is moeder worden en als hij daar niet aan wilt meewerken, dan ga ik het op een andere manier proberen.
    Gelukkig is hier bij ons geen sprake van en wil mijn vriend ook niets liever dan een kindje samen.

Ik zou dan ook niet graag in m'n zusje d'r schoenen staan, want wat ze ook kiest ze verliest iets.
    OF haar relatie
    Of de kans op haar eigen gezin

Elke keer als ik eraan denk word ik verdrietig. Hoewel zij het (zelfs na deze mededeling) verschrikkelijk leuk hebben samen

10. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Vergeet nog te melden:
    Net de apotheek opgebeld zegt die muts:
    "Oh de Pregnyl is alweer een tijdje leverbaar hoor. Ja, ik zie hier idd uw receptje liggen..."

Fijn dat ze het me even hebben laten weten :x
    Ik heb het ze weg laten leggen en ga het morgen ophalen. Toch een fijn idee dat het nu binnen is.

11. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Roodje: jeetje, wat heftig voor je zusje. Ook al is zij er nog niet mee bezig, het zal haar toch aan het denken zetten. Vaak denken ze toch dat het nog wel te veranderen is, dat het gevoel wel komt, maar als hij het zo ontzettend duidelijk aangeeft, pfoe...

@ AMH: ik vraag dat omdat er in nederland lang niet altijd op gecontroleerd wordt. Je AMH is je eicelreserve. Iedere maand ligt er een aantal follikels klaar voor de eisprong. Eén follikele (soms 2) overheerst en springt, de anderen vergaan. Op het moment van stimulatie stimuleer je dus die andere follikels ook.
    Mijn AMH is 0,67, erg laag dus. Tussen de 2 en 4 is normaal op mijn leeftijd. Dit betekent dat ik een lage eicelreserve heb en bij stimulatie dus ook minder follikels had groeien. Menopur is dan het beste hormoon om te spuiten. Je krijgt dan vaak meer en betere eicellen dan met Gonal of puregon.

In Nederland zeiden ze dat er niks mis was met mij, dat het zaad van mijn man het probleem was. Nu blijk ik dus een veel grotere probleemfactor te zijn.

Ik zou dus echt, als er weinig follikels groeien bij de stimulatie, vragen naar je AMH. Ik heb gemerkt dat je in dit traject best assertief moet zijn en in nederland houden ze zich stug aan de protocollen. Heb je een gyn die met je meedenkt, dan zijn dit soort dingen echter wel te bespreken.

@ Plan B, enz... Een zaaddonor zou ik nog wel doen, maar bij ons zou het waarschijnlijk een eiceldonor moeten zijn. En die zijn er bijna geen. Je moet het grotendeels tussen de bekenden gaan zoeken. Dan moet het maar net iemand voor je willen doen. Daarnaast... wil ik dat wel?
    We wachten deze poging af. Dan kijken we verder. Maar waarschijnlijk hoedt dat niet, want deze poging gaat gewoon slagen!!!!

Roodje: wat heb jij voor apotheek????!!!!!

@ boeken: de verdwaalde ooievaar is uit. De Babyplanner heb ik gelezen en is mijn aanzet geweest om naar Gent over te stappen ;)

12. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    @ Kiekske Het is nota bene de apotheek van het ziekenhuis! :x
    Er komt nog steeds stoom uit m'n oren!
    Gelukkig ga ik straks naar acupunctuur en yoga. Weer ff zen worden! Haha

Ja ik vind het echt zielig voor m'n zusje. Ze woont nu bijna een jaar samen. Heeft alles hier achter gelaten om met haar lief op een boerderij te gaan wonen in de achterhoek en dan komt dat zo rauw op haar dak.

@ Boeken is het de verdwaalde ooievaar of de ooievaarsclub?!

13. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hahaha! Die acupunctuur en yoga komt wel precies op het goede moment ;)

Ik heb het boek 'de verdwaalde ooievaar'. Allemaal verschillende verhalen over de strijd om een kindje te krijgen.

14. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Boeken: Ik heb de babyplanner ook gelezen... Vond ik persoonlijk veel heavyer als de ooienvaarsclub. Heb nu ook wel gehuild maar kwam waarschijnlijk ook door hormonen...

Roodje: pff heavy voor je zusje zeg... Ik heb dit ook meteen gevraagd in het begin van de relatie... Had hij toen nee gezegd dan was ik er acuut mee gestopt... Maar gelukkig wil hij niks liever dan een baby...

Verdere plannen hebben we nog niet gemaakt. Vriendlief roept steeds dat hij verder als dit niet wil maar daar hebben we het dan nog wel eens over... Hoop gewoon heel erg dat het niet nodig is...
    Maar helaas heb ik in mijn omgeving de laatste jaren geen enkel succes verhaal dus positief blijven blijft moeilijk...

15. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Klopt ik heb mijn naam verandert.
    Mijn verz betaald wat ze hier in nl ook betalen, de rest moet je zelf bijbetalen.
    Ik dd gaat het er denk ik iets anders aan toe dan in nl. In dd zijn ze een heel stuk verder en zij snappen ook niet dat we allemaal onnodig langer door moeten lopen voordat je de mmm in mag.
    Door dit forum ben ik in dd terecht ben gekomen, daar doen ze de punctie onder narcose en dat is zeer prettig omdat ik niet van naalden houdt. Mijn vriend is degene die prikt zelf lukt het niet

16. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Hoe bedoel je dat ze daar verder zijn..?!

17. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Suusje: in DD en ook in Gent zijn ze op dit gebied verder qua behandelingen. Er is meer mogelijk, er wordt meer naar de persoon gekeken, er zijn andere technieken mogelijk, enz..

18. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Oh ok... Ik twijfel soms ook heel erg over het buitenland...
    maar dan denk ik weer maastricht staat ook goed aangeschreven...

Een vriendin van mij is in Genk geweest... Zijn vond het raar dat ik zo lang de decapeptyl moest spuiten... Maar bij haar zijn helaas al 4 terug plaatsingen mislukt...

19. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Suusje: wij zijn eigenlijk door ons plaatselijke zkh naar het radboud verwezen. Had ik ook helemaal goed gevonden. Maarr....wachttijd van een jaar ivm tese! Toen was gent snel gekozen.
    Ik denk dat er in ned ook veel verschil zit tussen de ziekenhuizen. Als jij het goed vindt, is het goed.

20. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    @ kieske een jaar??? jemig dat is wel heel lang, snap heel goed dat je een ander ziekenhuis hebt gezocht

@ roodje ja heel sneu voor je zusje... ik zou dat in ieder geval heel moeilijk vinden. Ja als mijn vriend ineens zou zeggen ik wil geen kinderen meer. Dan houd het voor mij ook op hoor.
    Ik weet gewoon dat ik moeder hoor te worden!! hahaha

Deel Deze Pagina