1ste ICSI poging in Juni

Discussie in 'MMM clubs' gestart door RooDje, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Kiekske wat balen van je cyste...prikken ze hem aan? Of moet je met rust afwachten?

roodje, je eerste menstruatiedag is de eerste dag van helderrood bloed is mij verteld.

Hier alles goed, ik verwacht maandag ongesteld te worden en start dan met de pil...aaarrrghhh!!! Spannend! Het gaat echt beginnen!!!!!

liefs

2. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Hallo Meiden,

Mag ik me hierbij aansluiten...

Panter jou ken ik al van een of ander forum maar weet niet meer welk...

Roodje het is dat ik ergens een ander ziekenhuis zag staan anders zou ik denken dat we samen in de voorlichting hebben gezeten... (hebben jullie die überhaupt ook gehad)

Ik heb op 19 april gesprek gehad met arts, verpleegkundige en de verplichte voorlichting. Toen hebben we een planning gemaakt en heb ik de spuit instructie gekregen.
    Ik slik al vanaf half maart de pil en moet op 30 mei starten met de decapeptyl. Ik heb dan op 11 juni de start echo en als die goed is begin ik met de Puregon erbij te spuiten...
    Als dan alles goed verloopt heb ik in week 25/26 de terugplaatsing.
    Maar dat licht er aan hoe mijn lichaam op de hormonen reageert...
    Gisteren al alle medicatie gehaald dus ben helemaal klaar voor de start...

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Suusjelove, welkom! volgens mij ken ik je van langer dan een jaar bezig?
    daar schreef ik ook mee, maar nu sinds ik weet dat het icsi word ben ik hier terecht gekomen.

4. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Haha ja idd daar was het... Toevallig was ik daar net aan het bijlezen en besloot ik om daarmee te stoppen omdat ik er te weinig aansluiting vind...

5. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Roodje, Panter: ik weet niet wat ze gaan doen met de cyste. Ik heb altijd begrepen dat die vanzelf weer weg moeten gaan. Ik wacht nog op telefoon uit Gent, zal ze dadelijk zelf eens bellen. Wil wel weten waar ik aan toe ben...

Suusje: welkom! Fijn dat je bijna mag starten!!

6. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Nou Suusje gezellig dat je meekletst hier! We gaan idd gelijk op! Spannend he?
    Ik ben dus idd vandaag ongi geworden dus ik mag vandaag m'n eerste pil slikken. Ik heb alleen Lucrin ipv Decapeptyl.
    Spannend allemaal niet?!
    We hebben inmiddels een gezellig clubje hier dus je bent van harte welkom!

7. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Goh ik lijk compleet hyperdepieper als ik kijk naar mijn laatste berichtje! Ben ook wel iets excited hahaha en dat om het slikken van de pil notabene. Het staat toch symbool voor de start van het proces!

Ik zie dat we een heeeeeeeel eind uit mekaar wonen trouwens@suusjelove
    Ik doe de helft van de behandeling in ons plaatselijk ziekenhuis en de bevruchting en TP vind plaats in het VUMC

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Kiekske, al wat gehoord van ZH?

Ik start maandag met de pil, 19 mei met de lucrin, 29 mei met gonal-f.
    Ik woon in friesland, maar doe de ene helft van de behandeling in arnhem en de andere helft in utrecht.

9. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Panter: ik heb ze gebeld, maar ze hebben vandaag pas de fax ontvangen. Nu moeten ze in overleg met onze arts en ik word aan het eind van de middag teruggebeld. Ik dacht dat dat ding vanzelf weg zou gaan, maar lees nu ook veel dat hij weggehaald moet worden. Mmmm...minder prettig ;)

Dus jullie zitten ook in meerdere ziekenhuizen tegelijk? Wij zitten dus in Gent en voor de echo's en bloedonderzoeken hier in de buurt. Scheelt zeer veel tijd. Gent is toch 1,5 uur rijden. Ideaal zo!

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik doe de echo's hier in streekziekenhuis zoveel mogelijk. Daarnaast doen ze de punctie enzo in arnhem, en het labgedeelte en TP worden in utrecht gedaan..

heb half nederland al afgereist...lief zijn operatie was in nijmegen...daar zijn we via leeuwarden, groningen terecht gekomen. En daarna dus doorverwezen naar arnhem voor KID

edit; ik heb een vriendin die had ook cyste en die hebben ze middels een punctie leeg moeten zuigen...mss doen ze dat bij jou ook?

11. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Ja het lijkt eerder regel dan uitzondering om een behandeling in meerdere ziekenhuizen te volgen.
    Dat komt omdat ons streekziekenhuis geen eigen IVF lab heeft. Maar voor ons is de VUMC goed te doen.
    Utrecht en Arnhem is wel een eindje voor jullie Panter!
    En Gent ook@Kiekske

12. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Dan ben ik de enige die geluk heeft. IK woon in maastricht en kom dus alleen in het AZM...
    Want tevens ook nog heel goed aangeschreven staat wat betreft de IVF afdeling...

Zie alleen dat iedereen andere hormonen slikt en dat het tijdsplan echt anders is in verschillende ziekenhuizen...

13. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Ja grappig dat er zoveel verschillende methodes zijn om hetzelfde te bewerkstelligen!
    Nou ja als het maar lukt he?

Vanaaf naar de acupuncturist. Ben benieuwd.

Kiek, al gehoord wat ze met de cyste doen?

14. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Oh spannend... Ik heb wel info aangevraagd om weet nog niet wat ik doe...

15. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hoi meiden!

ja aprt he, die verschillen. wat ik begrepen heb ik dat er 2 protocollen zijn, een lange en een korte.
    En de med's verschillen, maar hebben wel hetzelfde resultaat. Het is gewoon een ander merk met dezelfde werking. Zit weinig echt verschil tussen volgens mij...
    Volgens mij is het zo dat Zh contracten hebben met farmaceurs en dus alleen hun med's gebruiken.

Kiekske weet je al meer?

Oh meiden....ik begin tussen vandaag en woensdag met de pil. Verwacht ongi op maandag, maar kan zo door de stress wat later zijn natuurlijk....
    Maar goed, het gaat dus echt beginnen!!! Spannend he? Kijken jullie ook zo op tegen de punctie? Ik schijt echt bagger...

Het prikken doe ik wel even, zo denk ik dat nu. Prik op werk ook mensen dus dan moet ik mezelf ook kunnen prikken lijkt me.
    Ik lees echter overal dat iedereen een echo heeft voordat ze begint met stimuleren.
    Ik krijg mijn eerste echo als ik al 12 dagen stimuleer....zou dat wel kloppen?

liefs

16. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Klopt wel hoor meis! Ik krijg ook pas een echo op 22 Juni als het goed is!

Het ziekenhuis hier gebruikt alle medicijnen. Ik zou eerst Menopur krijgen, maar krijg nu Puregon. Voor sommige vrouwen maakt het wel verschil heb ik begrepen, dus als het fout gaat wil ik de volgende poging om andere hormonen vragen!

Ik ben net zo excited als jij Panter! En ik schijt ook bagger voor de punctie, maar het komt goed! We gaan er voor! :)

17. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hello!

Gister aan het eind van de middag eindelijk bericht: de cyste is niet actief en mijn menstruatie kan nog 2 tot 3 weken op zich laten wachten. Duurt het nog langer dan 3 weken, dan gaan ze het opwekken. Tsja, anders loopt natuurlijk wel heel de planning in de soep...

Je hebt idd het lange en korte protocol, maar ook daar zit verschil in. Ik had bij poging 1 de korte: start in spontane cyclus. Bij poging 2 het lange protocol, maar ik heb dus maar 2 weken de pil geslikt. Jullie slikken echt een stuk langer, dus dat kan binnen het lange protocol ook nog wisselen.

Normaal maken ze idd een uitgangsecho, maar als je met de pil start, heb je geen risico meer op een cyste (daarom maken ze oa de echo) en je hebt op dat moment nog helemaal geen eitjes. Dus is het niet echt nodig om een uitgangsecho te maken. Ik moet die wel en moet daar 'even' voor op een neer naar Gent. De uitgangsecho en de laatste echo voor de punctie moet ik wel daar laten maken, maar dat vind ik ook wel fijn.

Het prikken: erg vreemd in het begin, want het gaat tegen je natuur in om jezelf pijn te doen. Ben je eenmaal gewend (duurde bij mij 3 dgn), dan zet je ze er zo in.

De punctie: ik was echt panisch voor de punctie, doodeng! Wat was ik blij dat wij in Gent zijn gekomen, want daar krijg je een roesje en verdoving van de baarmoedermond/ vaginawand. Nu zag ik enkel nog op tegen het infuus (beetje trauma van een aantal jaar geleden), maar ik kreeg een kinderinfuus en was dus helemaal happy. En dat roesje, heerlijk, heb echt geen pijn gehad bij de punctie.

Hoe worden jullie verdoofd? Of krijg je 2 paracetamols? Want dat was hier in het plaatselijke zkh. Dacht het niet!!

18. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Kiekske, wat fijn dat de cyste niet actief is...pfieuw!! Hopelijk snel je ongi, dat ze het niet hoeven opwekken.

Roodje, haha jij dus ook al in alle staten. best een lekker gevoel. Heb er wel vertrouwen in...dit moet wel gaan lukken.

Hier idd 2 paracetamols hahaha! En geloof een plaatselijke
    verdoving van de vaginawand.
    Bij ons word punctie niet op OK gedaan, en met een roesje moeten ze je hart & bloeddruk in de gaten houden.
    Dat kan bij ons niet, de punctie vind in dezelfde kamer plaats als de inseminaties.

19. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Suusje, wat fijn dat jullie maar 1 ZH hoeven te bezoeken! scheelt echt bakken met tijd en energie!

Dames, is er iemand goed in lijstjes maken? Misschien is het handig om een lijstje te maken met alle datums enzo? Wie wat heeft etc?
    Of is dat een stom plan? Vind het zo lastig om het ovrzicht te houden van wie wanneer wat gaat doen :)

20. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Hier hetzelfde als Panter. Ik krijg 2 paracetamols en een paar prikken om de vaginawand/baarmoedermond te verdoven.
    Ik hoorde op een ander forum dat iemand Diazepam kreeg en zich heerlijk voelde tijdens de punctie. Dat wil ik ook!

Goed idee van dat lijstje! Ik kan er vanaaf is ff naar kijken!

Het is dubbel he Panter? Aan de ene kant eng, maar aan de andere kant ook fijn dat het begonnen is!

Deel Deze Pagina