1ste ICSI poging in Juni

Discussie in 'MMM clubs' gestart door RooDje, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    @ mona, wij lopen een beetje hetzelfde, en ik wil je ook even zeggen dat hoe jij je nu voelt heel logisch is hoor.
    Hoop ik tenminste want ik het hetzelfde.
    kop op meid! zoals kieske ook zegt je verlegt jezelf elke keer een beetje. Kijk wat we al hebben gedaan 1 icsi behandeling met alles er op en eraan!
    Was ook te mooi als het in 1 keer raak was denk ik dan bij mezelf.
    We gaan gewoon met volle moed naar de volgende poging! en echt meid ik hoop dat jij dat ook zo ziet over een paar dagen.

2. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Mona, ik zou ook doorgaan hoor met de utro...of morgen even ziekenhuis bellen....

We zitten in een ziekenhuis in het noorden...de icsi in eigen cyclus is alleen in de noorderlijke ziekenhuizen zover ik weet...die hebben wat geregeld met de verzekeringen???
    Opzich heb je hier veel kans, maar het is iedere keer maar 1 eicel... als je een gestimuleerde hebt en bij de punctie 12 eicellen hebt en de helft is bevrucht waarvan 5 cryo's...dan heb je eigenlijk al meer kansen...want tsja van de 2x is er bij ons al 1x geen bevruchting geweest....

Ik ben ook erg bang dat ik 1 van die mensen ben die never nooit niet zwanger zal raken.... en wat ik daarvan het moeilijke vind is dat het 'probleem' niet bij mij ligt, sorry klinkt echt hard maar als ik niet lekker in mijn vel zit komt die gedachte vaak omhoog....

dit is gewoon zo'n lastige, frustrerende situatie!!!

Heb trouwens net getest om te kijken of de pregnyl bijna is uitgewerkt en er staat een heel licht streepje, dus dat gaat de goede kant op.

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mona, niet stoppen met de utro tot de testdag van het ziekenhuis. Wel of geen bloed maakt niet uit, op die dag moet je zowieso nog een test doen.

Deb, thanks! ICSI eigen cyclus is idd een optie hier in het noorden. Volgens mij ook wel in andere ZH, als je toestemming krijgt van je verzekering.
    Qua kostenppost is het zowieso lager en ook lichamelijk is het minder belastend.

wat je schrijft over het probleem en het mss nooit lukken. Dat speelt hier ook. Ik weet eerlijk niet wat ik ga doen als we straks kinderloos moeten blijven. De gedachte van een andere man speelt wel eens door mijn hoofd. De laatste tijd steeds vaker. Niet eerlijk mss, lief kan er niks aan doen. Maar ik kan wel kindjes krijgen met een vruchtbare man...
    En soms...soms is liefde alleen niet genoeg. Die gedachtes zijn normaal hoor, dat hebben ze me bij het fiom verteld waar ik begeleiding van krijg.

4. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben terug van een namiddagje winkelen, maar had er niet zoveel zin in merkte ik. Kreeg op den duur een beetje last in mijn onderrug tijdens het stappen.
    @panter: ik hoop echt dat je allicht bloedvrij bent, want dat is idd niet leuk dat het zo lang aansleept!
    @mona: Je hebt al getest? Maar je hebt wel geen ochtendurine gebruikt. Ik zou zoiezo nog eens testen vrijdag en zeker bolletjes nemen tot dan.
    @lin: Ik kan je compleet begrijpen dat je ff afstand wil. Veel succes nog en probeer zoveel mogelijk te genieten samen met je mannetje!
    @deb: wanneer mag jij officieel testen?

5. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Fijn om te horen dat zulke gevoelens en gedachtes noormaal zijn, Panter...voelde me al behoorlijk schuldig...
    en soms is liefde inderdaad niet genoeg....

me, ik mag pas 12 juli testen, dus duurt nog een week...veel te lang voor mijn gevoel...

6. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Deb, ik herken je gevoel ook, dat had ik ook heel sterk. Hij heeft een probleem en hierdoor zit ik nu met deze zooi. Maar nu ben ik het probleem, dus de situatie is iets anders. En hoe vreemd dit ook klikt: dit is gewoon een opluchting. Nu hoef ik niet meer boos te zijn.

Panter: is jouw donor niet hetzelfde als met een andere man kinderen krijgen? Je kan zwanger van hem raken, nu moet het nog blijven plakken. Als ze nu ontdekken waar de mk vandaan komen, zou je dan nog aan een andere man denken? Hoe voelt jouw man zich in de hele mmm? Voelt hij zich schuldig?

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    nee das niet hetzelfde, met een donor heb je maar 15 kansen. Met een andere man kun je gewoon dmv sex zwanger worden en heb je dus oneindig kansen. Ik heb nu al 13 kansen gehad, heb door de cryo's wel 2 reserve kansen...maar toch..het einde is in zicht.

Mijn lief voelt zich niet schuldig maar heeft wel heel lang aan zijn manzijn getwijfeld. Hij zou het ook prima vinden als er geen kinderen zouden komen...en dat steekt me nog het meest geloof ik. Mijn wens is groter dan die van hem.

8. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Panter,dat is hier ook zo. Mijn wens is ook vele malen groter. Als er geen kindje komt vindt hij dat ook prima...

9. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Oh, dat van die 15 kansen wist ik niet. Jeetje, zit daar ook alweer een limiet aan? Waarom?

Oei, dat verschil in kinderwens zou ik idd ook heel moeilijk vinden. Dat steekt idd.

Ik hoop dat ze iets vinden bij de onderzoeken, zodat je gewoon weet wat er mis gaat en wat je er aan kunt doen. Dan blijft je beebje gewoon plakken, kan je bij je man blijven en loopt het sprookje gewoon goed af. Daar dromen we allemaal van en zo hoort het ook te gaan.

Soms vraag ik me wel eens af waar ik dit aan verdiend gen. Hebben jullie dat ook? Ik ben er zo één die denkt dat alles met een reden gebeurt, maar hier heb ik de reden nog niet van kunnen ontdekken. Ik probeer dit altijd aan de kant te zetten, want met zelfmedelijden enzo schiet ik toch niks op, maar soms...soms is dat gewoon moeilijk.

10. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gelukkig heb ik dat gevoel niet, dat ik een andere man zou willen, mocht ik met mijn man geen kinderen kunnen krijgen, ik weet zeker dat het ons ook zou lukken om samen een leuk leven te hebben zonder kinderen, is ons tot nu toe ook gelukt! Maar ik kan me wel voorstellen dat je zo'n gevoelens kunt hebben!
    Hier ligt het ook aan manlief, maar hij voelt zich er niet echt schuldig onder, hij kan er immers ook niets aan doen of veranderen... Maar hij zou het ook makkelijker naast zich neer kunnen leggen, mochten er geen kinderen komen dan ik! Ik zou dat toch wel heeeel erg vinden...
    Wel vraag ik me nu af waarom onze topembryo niet is blijven plakken als bij mij alles in orde is?? Je zou zeggen dat het dan toch moet lukken!! Meeste baal ik er nog van dat er geen cryo;s zijn en we nu weer van voor af aan moeten beginnen, cyclus wachten, weer aan de pil en dan maar hopen dat er snel plek is...

X

11. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Kiekske, dat zijn 12 IUI's en 3 icsi's en dan is gewoon de koek op. tenzij je zelf pogingen gaat betalen...dan word het een ander verhaal.

Mona, de bevruchting is tot stand gekomen maar de innesteling gaat veelal fout. Dan kan je nog zo'n topper hebben, aan de innesteling kunnen ze niks doen.
    Das echt ook een kwestie van geluk en alle factoren die meespelen moeten precies kloppen.

12. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kiekske: Ik herkende heel goed wat je net schreef. Ik heb al mij al vaak afgevraagd wat ik in mijn vorige leven zo allemaal misdaan heb, waarom ik dit nu allemaal verdien.
    Mensen die beweren 'je komt er sterker uit', zijn volgens mij mensen die niet weten wat je allemaal doormaakt. Genoeg is genoeg. Ik heb echt de laatste 2 jaar teveel negatieve dompers moeten verwerken en ik weet het niet meer hoeveel ik nog meer aankan.

13. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Oh ok, ik dacht dat je dan 'maar' 15 pogingen mocht, maar je bedoelde verzekeringtechnisch. Thanks voor de uileg, vond het al zo raar ;)

Ik las op een ander topic dat 6 het aantal icsi's is dat je max nodig zou moeten hebben om zwanger te raken. Ik hoop dat wij er buiten vallen meiden.... Vandaar dat in belgië 6 pogingen vergoed worden...;)

14. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    He meiden, als eerste wil ik zeggen wat fijn dat je hier ook echt alles kunt delen en dat iedereen elkaar steunt, begrijpt en respecteerd.

Bij ons ligt het ook aan mijn man' s zaad. Ik wist dit voordat we gingen trouwen en wist waar ik aan begon. Mijn kinderwens was er al voordat ik mijn man leerde kennen en mij. Vorige relatie heb ik beeindigd ( voornaamste rede) omdat hij geen kids wilden...

Manlief is ook iets jonger dan ik en had voor mij nooit echt nagedacht over kids en al helemaal niet wanneer ( ja ooit ) dus toen we erachter kwamen was hij heel bang dat ik weg zou gaan bij hem. Ik weet wel zeker dat mijn wens vele male groter is dan dat van hem!

Maar ik deel monatoetje haar mening. Ik kan nooit meer gelukkig worden met een andere man. Met zijn 2en redden we het ook mocht het gewoon niet zo wezen...

Al respecteer ik de keuze van ieder ander die dat wel zou doen... Want ik begrijp het wel

Verder niet echt iets bijz. Te melden... Ben eigenwijs geweest en toch getest... Stond nog 2-3 ( 4-5 weken zwanger ) zou nu toch echt 3+ moeten staan volgens mij... Maar aan de andere kant voelt soms of ik ongi moet worden en kan niet naar de wc... Heb de hele dag honger en dorst....

Anyway nog maar 5 dgn.. Echt dat wachten is een drama...

Xxx

15. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Jenka, je hcg schommelt in het begin van de zw.schap zo...dat je heel makkelijk een foutieve uitslag kunt krijgen.
    Kortom, niet meer testen met die dingen...die dingen zijn niet waterdicht kloppend en kunnen het ook fout hebben.
    3+ krijg je mss met bijvoorbeeld een hcg van 2300 en stel dat jij een hcg hebt van 2299 dan krijg je de uitslag 2-3 ipv 3+...
    Tis maar een indicatie die dingen...ophouden met testen!!!

wat betreft de gelukkigheidskwestie van het zijn/blijven met je partner:
    Ik dacht dat ik zonder mijn ex niet meer kon leven, dat ik nooit gelukkig zou worden zonder hem...en toch...ben ik nu gelukkiger dan toen. Natuurlijk kan je met een andere man gelukkig worden. Er bestaat niet 1 ware, er zijn meerdere ware liefdes. Ik ben niet dood gegaan na de breuk met mn ex...ik heb wel 4 jaar verdriet gehad voordat ik een andere man op die manier in mn leven kon toelaten. Maar de vlieger "ik kan nooit gelukkig worden zonder hem" klopt echt niet.
    Wat als ie dood gaat...je bent nog zo jong...je vind dan echt wel weer geluk bij een ander.
    Dat duurt mss een tijd...maar geluk komt in vele vormen...dus ook in de vorm van meerdere passende partners.

dat moest ik even kwijt...;)

16. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Mee eens@ Panter
    Wij zeggen altijd tegen elkaar: Ik KAN wel zonder je, maar WIL het niet!"
    Als mijn vriend met de behandeling zou willen stoppen denk ik niet dat ik wil blijven. Gelukkig is zijn kinderwens net zo groot.

Wat is het heet he? Ik kan er niet van slapen! En heb al van die opvliegers! Pffff

17. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    Test nu ook echt niet meer hoor;)

Ja als je het zo bekijt roodje, hebben jullie een punt! Ik WIL niet zonder hem! Met of zonder baby..

Het is idd warm.. Ben vet moe maar mijn rug is killing!!!

18. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Dat is het belangrijkste Jenka, dat het voor jou goed voelt met je partner met of zonder baby!

Jij ookal zo'n last van je rug. En ik ben eigenlijk een buikslaper, maar dat kan ook niet meer want m'n boobs doen mega zeer!

*klaag klaag* haha

19. Jenka

Jenka Actief lid

2 jun 2012
    338
    0
    0
    Almere
    Ahhh ik Gelukkig een zij-slaper.. Mijn rug doet zeer net onder mijn schouderbladen... En af en toe een zeurderig gevoel onderin. En jij??

20. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ panter, iddzoals jij het beschrijft is het idd waar... Ik zou miss zonder hem kunnen maar zou dat niet willen..
    Gaan ersamen helemaal voor, is het ons niet gegunt gaan we rr samen wat van proberen te maken, zal niet makkelijk zijn maar geloof dat we dat samen kunnen!

Jullie zullen wel denken, die is nog laat of vroeg.net hoe.je het bekijkt wakker... Maar ik ben net dus echt ongi geworden...... Test toch gedaan nu dus met ochtendurine, duidelijk negatief... Straks ziekenhuis maar even bellen........

X

Deel Deze Pagina