1ste ICSI poging in Juni

Discussie in 'MMM clubs' gestart door RooDje, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Mijn vriend en ik hebben vandaag te horen gekregen dat we in Juni aan onze eerste ICSI behandeling mogen beginnen. Op 19 april krijg ik alvast de prikinstructies en hebben we een afspraak met de planning voor de exacte startdatum. Aan de ene kant zie ik er tegenop, maar aan de andere kant kan het me niet snel genoeg gaan. De reden dat we tot Juni moeten wachten is omdat het ziekenhuis waar de bevruchting en terugplaatsing zal zijn (VUMC) een wachtlijst heeft tot die tijd.
    Vroeg me af of er nog meer meiden zijn die dan beginnen en wat jullie doen ter voorbereiding van de behandeling.
    Liefs,
    RooDje

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hoi hoi,

Ik start ook in juni. Heb 11 mei prikinstructie en begin 19 mei met prikken. De punctie word halverwege/eind juni verwacht.
    Heel spannend.

wat ik doe ter voorbereiding...relaxen en lief voor mezelf zijn. Niet teveel sociale activiteiten, goed uitrusten, gezond eten en drinken. Voor de rest kop in het zand en niet teveel nadenken. Zie nml als een berg tegen de punctie op.

3. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Oh jouw geduld wordt dus ook nog ff op de proef gesteld?! Haha
    Is het ook jouw eerste poging?
    Ik zie er ook ontzettend tegenop. Ik las een verhaal van een dame die voorafgaand aan de punctie 2 diazepam en een morfine injectie in haar bil kreeg en niks van de punctie had gevoeld, maar toen ik daarnaar vroeg bij onze arts zei hij doodleuk dat het allemaal wel meeviel en dat ik gewoon wat injecties met verdovend middel in mn vaginawand en baarmoedermond kreeg. Brrrrr wat een horrorscenario met al die naalden.
    Weet je al welke hormonen je moet gaan spuiten?
    Daar zie ik niet zozeer op tegen het spuiten zelf als wel de bijwerkingen.
    Het gaat een spannende tijd worden.

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    #4 Panter, 5 apr 2012
    Laatst bewerkt: 5 apr 2012
    Ik krijg bij punctie 2 rustgevende pilletjes, 2 paracetamol en 2 spuitjes in mijn vaginawand. Zie er ook tegenop, maar weet wel dat het maar 15 minuten duurt. Dat overleven we wel ;)

Is idd mijn eerste icsi poging na 12x IUI...vind het spannend!

Ik start met lucrin en later spuit ik er gonal-f bij.

Spannend he? Jullie al eerder behandelingen gehad? Laat het maar wat op je af komen....het komt vanzelf allemaal.
    ( en nu moet ik mn eigen woorden nog gaan geloven...ben ook bang)

5. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    12x IUI da's ook pittig zeg! Dat was allemaal in eigen cyclus?

Tuurlijk overleven we het, maar je hoort zoveel verschillende verhalen en af en toe schrik ik als ik hoor dat mensen in andere landen deze behandeling onder narcose krijgen of met een infuus met pijnstillers, dan denk ik wat zijn wij nederlanders toch spartaans af en toe!

Ik start ook met Lucrin en daar komt voor mij Menopur bij.

Ik wil voorafgaand en tijdens de behandeling acupunctuur gaan doen (als we toch al zo met naalden in de weer zijn!) Daar heb ik goede verhalen over gehoord. Verder probeer ik ook m'n rust te nemen.
    Na de TP neem ik ook een weekje vrij denk ik. Jij?

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb idd IUI in eigen cyclus gehad..ben wel 2x zwanger geweest maar helaas ging dat niet goed.
    Ik ga geen acupunctuur oid doen, ga gewoon proberen te relaxen voor zover dat lukt.

Ik ben vanaf de punctie vrij tot na de terugplaatsing en dan kijken wat ik kan. Misschien een halve week aangepast werk, ik werk in de zorg en moet veel tillen...

idd zijn we hier in NL spartaans ja...zou ook wel een roesje willen tijdens de punctie. Maar helaas....die 2 paracetamols moeten het gaan doen haha.

7. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Ik ben ook zwanger geweest. In ronde 6 op de "normale" manier zwanger geraakt. Achteraf gezien noemde de arts dat een "lucky shot". Bij 11 weken erachter gekomen dat het niet goed zat toen we voor de eerste echo gingen. Toen helaas een curretage moeten ondergaan omdat mijn lichaam het niet vanzelf afstootte.
    In Januari 1ste gesprek gehad bij de HA en na zaadonderzoek erachter gekomen dat mijn vriend verminderd vruchtbaar is. Volgens de fertiliteitsarts hadden we meer kans de loterij te winnen, dan op de gewone manier een kindje te krijgen...
    Ik vond 1 miskraam al heel moeilijk, maar jij hebt het 2x meegemaakt...
    Laten we hopen dat het dit keer goed mag gaan!
    Juni heb ik vorig jaar de curretage gehad, dus ik hoop dat het dit jaar een mooie maand gaat worden!

Idd je rust nemen na de TP en zeker geen zwaar werk doen!
    Dan moet het allemaal goedkomen!

8. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames heel veel succes met spuiten.. en de voorbereidingen op punctie.. Maak je er niet te druk om het is niet fijn en zeker irritant,maar dat duurt hoogste 10 minuten. Bij ons in zkh kreeg ik 4 verschillende pijnstillers waaronder 2 paracetamol en 2 iets zwaardere,moest 1 uur voor punctie innemen en zou scherpe pijn wegnemen.. blijf vooral rustig en probeer je ademhaling te oefenen. ik moest 3 seconden in ademen en 4 sec uit en in die tijd prikte ze ze. Ik had er 15 en was binnen 10 minuten klaar.
    Hoe moeilijk ook laat het op je afkomen en volg je gevoel uiteindelijk hebben we het zelf toch niet meer in de hand.

xxx succes

9. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    @Fenyalara
    Van harte met je zwangerschap meid! Dat geeft ons weer goede hoop!
    Bedankt voor je advies. Het is heel geruststellend om enigszins "goede" ervaringen te lezen na zoveel negatieve dingen. Je hebt gelijk; uiteindelijk hebben we het zelf toch niet in de hand.
    Hoe voel je je nu? Eind deze maand een echo. Spannend hoor!

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Fenyalara, thanks voor je bemoedigende woorden! Zwanger van je eerste icsi? geweldig!!!

Roodje, mijn man en ik kwamen er na 1,5 jaar proberen achter dat mijn man onvruchtbaar was. Na een operatie bij hem is dit eruit gekomen. Toen jaren op de wachtlijst voor KID (IUI-D), en in okt 2010 gestart. Poging 6 & 8 zwanger, miskraam helaas.
    Nu dus icsi...heb er wel vrede mee en denk ook dat dit ons het geluk gaat brengen.

11. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

*breekt ff in*
    Heel veel suc6!!! ik duim voor jullie :)

12. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Zo Panter! Al echt een hele tijd bezig dus! En nu het volgende traject in. Ik vind het bewonderingswaardig hoe sterk je bent dat je dat alles hebt doorstaan en nu vol goede moed weer verder gaat.
    Je zal zien dat het dit keer lukt! Het is je gegund!

Dank je Flippo! Lief van je! Net de punctie gehad zie ik. Hoe is het gegaan? TP ook al gehad?

13. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hey meiden,

Mag een 2e ICSI-poging in juni ook???

Groetjes!

14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    ja hoor, wat mij betreft wel! Zie dat je poging afgebroken was kiekske? Waarom?

15. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Dan kom ik ook meekletsen... :)

Panter: je vroeg waarom mijn poging is afgebroken. Ik zal het kort proberen uit te leggen.

In januari hadden wij ICSI 1. Gestart in spontane cyclus. Mijn eicellen reageerden heel snel op de hormonen, althans, deels. Ik had een aantal grote, rijpe en een aantal kleintjes. Het verschil was groot.
    Om dit bij poging 2 te voorkomen, hebben we het lange protocol gevolgd: eerst aan de pil, vervolgens langere tijd halve eenheden decapeptyl en 300IE menopur. Resultaat: 1 eicel. Toen hebben we er dus voor gekozen om het af te breken. Je hebt tenslotte maar 3 vergoede pogingen en nu hebben we poging 2 gelukkig nog. Voor mij geen lang protocol meer...

Jullie hebben we ook al een heel traject opzitten. Pfoe...heftig hoor. Ik vind het knap hoe je er tegenaan kijkt, het over je heen laat komen. Op dat punt ben ik nu inmiddels ook. We hebben het helaas niet in de hand. Maar meedenken mag altijd!

Roodje: spannend, 1e ICSI. Het spuiten valt reuze mee, de punctie vond ik geen probleem, maar ik zit in Gent en dan krijg je een roesje. Het infuus daarvoor vond ik erger...! Maar ja, op paracetamol weet ik het niet...

Helaas zitten we allemaal in hetzelfde schuitje, maar aan de andere kant: gelukkig bestaat dit schuitje.
    We gaan duimen voor mooie juni-pogingen!!

16. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Kiekske, wat gek zeg....1 eicel....ik snap nu waarom het is afgebroken. Wist niet dat dat kon 1 eicel met al die hormonen.
    Ik heb ook het lange protocol...benieuwd wat mijn lijf gaat doen.

wat betreft onze weg, gaandeweg groei je erin. En de hoop verliezen kan altijd nog. Maar soms is het wel moeilijk hoor....mensen die later dan mij stopten met de pil zijn nu zwanger van de 3de..en dat is confronterend...

17. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Hi Kiekske,

Gezellig dat met ons meekletst!
    Als ik het goed begrijp had je de eerste poging dus overstimulatie en wel een puncie gehad? Zijn er dan geen emmy's uit die poging ontstaan?
    En poging 2 werd voortijdig afgebroken vanwege te weinig eitjes en toen heeft er dus geen punctie plaatsgevonden?
    De echte 2de poging is voor jou dus ook in Juni. Wanneer moet je beginnen met de hormonen?
    Heb je er vervelende bijwerkingen door gekregen?

Begrijp me niet verkeerd! Ik ben ook reuze blij dat dit "schuitje" bestaat, maar ik zie er ook wel een beetje tegenop.
    Ik besef wel heel goed dat als we 50 jaar geleden hadden geleefd we dikke vet pech hadden gehad als het gaat om het krijgen van een kindje....

@Panter
    Ik ben minder lang bezig dan jij (anderhalf jaar) maar ik snap wel wat je bedoelt met mensen om je heen die zwanger zijn.
    Mijn nichtje en 2 vriendinnen zijn allemaal zwanger van hun 2de. Ik ben heel blij voor ze, maar ik zou liegen als ik zei dat het niet een heel klein beetje steekt. Helemaal als ik hoor dat het bij 1 stel meteen na 1x raak was. Gelukkig leven ze allemaal ontzettend met me mee en hopen ze dat het voor ons nu ook snel mag gebeuren.
    Is er helemaal geen zaadcel gevonden bij je man? Maken jullie bij de ICSI dan ook gebruik van een donor?

18. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    roodje, mijn man heeft geen zaadcellen..hij is steriel. Compleet onvruchtbaar. We maken dus gebruik van donorzaad, en dat zaad is van topkwaliteit.
    De reden voor icsi is een praktische, met icsi hebben ze maar 1 rietje zaad nodig en met ivf 3.
    Aangezien donorzaad erg schaars is word het dan automatisch icsi. ( waar ik wel blij mee ben, aangezien dat onze kans drastisch verhoogd)

Net alle medicatie opgehaald...toch erg confronterend hoor. Al die spuiten...bbbrrrr!

19. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Ok, nou snap ik het!
    Kan me voorstellen dat je blij bent. Elke kans die je krijgt is er 1 en dat deze behandeling je kansen vergroot is helemaal mooi!

Heb je nu alle medicijnen al gehaald?
    De arts zei tegen mij dat het nog niet hoefde! Misschien omdat ik nog geen definitieve startdatum heb?

Moet je echt spuiten met een injectiespuit of met zo'n pen net als wat diabetici gebruiken?
    Kan me nog niet helemaal voorstellen dat ik een injectie bij mezelf zet!
    Ze zeggen dat het snel went...

20. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb 4 pennen, soort van flexpennen, en 2 flesjes met zo'n rubberen dop waar je zelf moet opzuigen en ontluchten en injecteren....en dan nog poeder wat je moet mengen met vloeistof en moet injecteren.

heb idd alle med's gehaald, omdat sommige dingen besteld moeten worden en pregnyl bijna niet leverbaar is.

Deel Deze Pagina