Vandaag heeft me dochter haar 1ste inenting gehad. Nu heeft ze lichte verhoging 38.3 is normaal zeiden ze maar ze drinkt nu ook slecht Ze heeft vanmiddag 100 op normaal 130 en nu zit ze op 50 en sabbeld alleen maar aan de fles. Hoe krijgen we haar wel aan drinken? Ze is wel al een paar dagen verkouden en heb vanmorgen gevraagt of ik daar voor naar de dokter moest maar dat hoefde niet.(ze had toen geen verhoging,dus zal van de inenting zijn) Ze is wel allert.
Onze dochter had hetzelfde, verhoging en slechter drinken tot 24 uur na de inenting daarna zwakte de verhoging af en begon ze ook weer "normaal" te drinken.. Haar goed in de gaten houden en als je twijfelt, gewoon de huisarts bellen..
hoi Heb gebeld en overlegt,ze zei als ze minder dan de helft drinkt,temp hoger dan 38,6 is dat ik langs moet komen. Bedankt!
Hier hetzelfde, ook rond de 38.3 gehad na de eerste prikjes en heel erg moe. Dit was na een dag over. Volgens mij hoef je pas actie te ondernemen bij hoger dan 38.5 Minder drinken deed ze volgens mij niet maar als dat 1 dagje duurt kan het niet zoveel kwaad hoor. Als jij je niet lekker voelt eet je ook wel eens een dagje wat minder. *edit* oh dat postte je net zelf ook haha!
Ik moest van CB inderdaad in de gaten houden dat ze de minimale hoeveelheid (500cc) haalde en bij 39 graden koorts mocht ik paracetamol geven..
Ben gister toch even(nou evenvanacht om 4 uur lagen we in bed) naar de ehbo geweest. Schijnt een virus te heersen baby's onder de 2 maanden worden opgenomen nu was ze gister precies 2 maanden en reageerde ze ineens allert met al die mooie lampen. Ik moest er vandaag in de gaten houden anders wordt ze een dagje opgenomen. Vandaag is ze al weer lekker wakker,ze hoest en niest nog wel maar heeft geen koorts. Ze drinkt nog niet helemaal goed,ze heeft nu 390cc op dus hou even die 500 cc of meer natuurlijk.
baby's en kinderen tussen de 0 en 4 jaar. weet even de naam niet maar een verkoudsheidvirus zei de arts. Ja onder de 2maanden zei ze.
Wel raar dat ze bij het CB niet gevraagd hebben of je kindje ziek is voor ze de injectie geven. Bij ons vroegen ze gelijk of onze zoon ziek is geweest of verkouden. Koorts werd ons het advies gegeven om paracetamol te geven voor baby's en koeler te kleden. Desnoods kouder washandje deppen. Na 2-3 uur zou hij het kunnen voelen maar het is hier heel goed gegaan. Wat ook een hele goeie tip was was na de injectie even 10 min masseren en fietsen met de beentjes, Thijs heeft echt nergens last van gehad.
Ik kan nergens achterhalen dat het alleen bij kindjes is onder de 2 maanden. Er staat wel vermeld baby's en jonge kinderen? Hoe gaat het nu met je kindje?
komt voor bij baby's van 0 tot 4 jaar maar worden opgenomen onder de 2maanden,koorts,slecht drinken enz.(dit gevonden op een site) Verhoogd risico op ademnood (apneu): Zuigelingen jonger dan twee maanden. Zuigelingen met apneu in de voorgeschiedenis. (Ex-)prematuren geboren voor 32 weken zwangerschapsduur. het gaat,ze drinkt nog steeds niet goed,we moeten haar echt stimileren om te drinken.Ga zo maar even bellen naar het kinderziekenhuis hoeveel ze minimaal moet drinken.