1ste inenting

Discussion in 'Baby en dreumes' started by tiara2013, Apr 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tiara2013

tiara2013 Lid

Mar 18, 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen krijgt mijn dochter 8, 5 week dr eerste inentingen en ben behoorlijk zenuwachtig!
    Hoe zijn jullie ervaringen? Worden ze ziek? Waar moet ik op letten? we moeten ook zetpillen halen bij de apotheek maar heb ook weer gehoord dat dit niet goed is voor een baby onder de 3 maanden? !

ook slaapt ze ingebakerd omdat ze dr eigen anders wakker houdt met dr armpjes.. Nu mag je je b baby 24 uur niet inbakeren dus ben bang dat ze niet goed zal slapen. .

Wie heeft er tips? ?

alvast bedankt! !

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Wij hebben zelf bij elke enting maandverband geknipt ( door de helft) nat gemaakt en in de vriezer gelegd een half uur voor we gaan eruit gehaald en in een hydrofiele washand en dit dan in een plastic zak voor het lekken .. Bij et cb tijdens het hoe gaat alles gesprek op de beentjes ( plek van de prik bovenbeen iets naar de buitenkant ) en dit even koelen. Niet te koel maar gewoon genoeg voor het verdoven van de huid ....

Mijn beide kinderen vonden het niet erg die koude " compressen" en hebben de prik niet gevoeld ook daarna weer koelen tegen eventuele zwelling

Ik zie ook vaak moeders met een fles dat helpt ook !

Qua bakeren heb ik werkelijk geen idee kan je daar niet bij helpen

3. louan

louan Niet meer actief

Hier bovenverwachtingen goed. Ik kan zelf niet tegen naalden, prikjes.

Maar ging gewoon met de kleine praten (afleiden)..hij heeft even gepiept met de prikjes en daarna juist heel goed geslapen, hij was loom.

Zetpilletjes mogen gewoon maar echt alleen als hij koorts krijgt, mij verteld boven 38.5.

Succes!

4. tiara2013

tiara2013 Lid

Mar 18, 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie! ga zo maar aan de slag met maandverband goede tip!

5. tiara2013

tiara2013 Lid

Mar 18, 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL

bb

bedankt fijn om te horen dat t goed ging ik hoop dat t morgen ook bij ons goed gaat :)

xx

6. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Hier precies hetzelfde. Geen centje pijn. Een klein beetje jengeliger maar was goed te doen. Verhoging heeft ze niet gehad.

7. Lola Jade

Lola Jade Actief lid

Apr 24, 2012
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben haar alleen de eerste prik gegeven. Het was zo dramatisch en de bijwerkingen zo heftig.
    Ik ben me toen pas in gaan lezen over wat er nou eigenlijk ingespoten wordt, en wat bijwerkingen op korte en lange termijn kunnen zijn. We hebben niets meer gedaan.
    Ik had echt gewild dat ik dat eerder had gedaan (me inlezen).
    Eigenlijk zou je een paar weken van te voren de bijsluiters moeten krijgen van het CB. Dan kun je pas echt een weloverwogen keuze maken...

8. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Ik heb wel zetpillen in huis gehaald. Bij de apotheek, hier verkopen ze ook 60mg ipv 120mg bij de drogist.

Tijdens het prikken zelf heeft hij even gehuild, daarna was hij vrijwel stil en heeft de hele middag geslapen. Maar toen begon het gedonder. Hij was volledig uit zijn hum. Slapen? Hó maar. Veel huilen en totaal niet zichzelf. Dit heeft twee weken geduurd en heeft vele twijfels gegeven over de volgende inentingen. Hier heeft hij dan totaal geen last van gehad. Ook de BMR niet. Terwijl dit een heftige inenting is.

Hoe je kindje reageert is niet te voorspellen. De zetpillen hebben we overigens niet gebruikt. Wat betreft inbakeren? Geen idee, daar kan ik je niet mee helpen.

9. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Tot 3 maanden de 60mg gebruiken, daarna kan je 120mg pakken. Bij de eerste inenting was mijn dochter erg loom en slaperig, ze sliep bijna het dubbele van wat ze toen normaal deed! Ik zou de komende dagen voeden op verzoek en vooral naar bed brengen als ze moe is. Deed ik ook.

10. tiara2013

tiara2013 Lid

Mar 18, 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. . ik zal laten weten hoe t ons is afgegaan!

11. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    De eerste keer was niet zo'n succes hier. Ik was nogal 'onvoorbereid'... Ons dochtertje heeft in haar eerste weken veel prikjes en ellende gehad en zich altijd kranig geweerd. Dacht dat het bij de inentingen ook los zou lopen... Prikjes zijn niet leuk natuurlijk, maar ook zo weer voorbij. Helaas werd ze er ziek van ( was wel wat snotterig al die week ), koorts, verdrietig, narigheid... Ik had overigens wel zetpillen gehaald toen.

De tweede keer was vorige week. Een heel andere ervaring!! Ik had haar tien minuten voor ik wegging een zetpilletje gegeven en haar op de ochtend lekker wat langer laten slapen ( een gelukje ook wel ). Bij het CB eerst een beetje kletspraat en toen die ellendelingen erin. Het was even brullen, maar toen ik haar vasthad was het alweer over. Nog wat gemopper op de aankleedtafel daar en ze viel tevreden in slaap. Thuis de borst en nog een uurtje geslapen. Tegen die tijd even aangekeken of ze geen verhoging kreeg. Warm badje voor de spiertjes, zachtjes de benen masseren en voor de nacht voor de zekerheid nog een zetpil.
    Ze heeft geen kik gegeven!

Dus die zetpilletjes doen wonderen, maar een uitgerust kindje dat niet aan het snotteren is doet dus ook goed! Ik kneep 'm natuurlijk wel omdat de eerste keer heftig was, maar zo kan het dus ook! :)

Heel veel sterkte! Het zal wel goed komen hoor, maar voor een moeder is het natuurlijk nooit leuk om haar kindje zo te zien!

12. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Ohja.. ik had ook mijn borst paraat, maar de laatste keer niet nodig gehad. En dat koelen is ook een goede tip ja... Had mijn moeder het ook over... Ik heb dat nog niet gedaan... Ik masseer een eventuele harde plek een beetje weg terwijl ze 'weekt' in bad.

13. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Ze zeggen dat je het beste geen zetpillen kan geven, omdat koorts dan een functie heeft. Maar ik had ze voor de zekerheid wel gekocht. Ik heb ze alleen niet gebruikt. Je mag idd niet inbakeren. Ik bakerde mijn dochter ook in, maar die dag niet en het ging gewoon goed. Meestal slapen ze namelijk goed van zo'n prikje. Maar wel spannend he!

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Vaccinaties zijn hier altijd heel goed gegaan, even huilen bij het prikken en inspuiten (meningokokken C schijnt bv wat te branden als ze 'm inspuiten), maar daarna altijd makkelijk te troosten (vooral door af te leiden, ik heb nooit gezeten van 'och, arm meisje, och och!' ofzo, meer lekker vasthouden en samen iets bekijken (er hangen hier pp het cb allemaal posters enzo). Verder na de vaccinaties ook nooit enorme bijwerkingen, soms sliep ze iets meer of had ze een beetje last van de plek waar ze geprikt was. Geen verhoging ofzo.

Deze week heeft ze BMR en Men.C gehad, bijwerkingen komen dan vaak pas na een week, dus ben benieuwd of ze nu wel last zal krijgen!

15. Stier11

Stier11 Bekend lid

May 26, 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Hier ook niks aan de hand tijdens de inentingen. Wel ff huilen natuurlijk, maar dat was na 10 sec al weer klaar.
    Ziek is hij er nooit van geworden.

16. Humava

Humava Niet meer actief

Hier ging de eerste inenting wel goed, ze moest wel heel erg huilen(en ik ook:p) daarna heb ik toen we weer thuis waren regelmatig met haar beentjes 'gefietst' dat hielp goed naar mijn mening. Ze heeft nergens last van gehad . Alleen wel veel geslapen.

17. Lola Jade

Lola Jade Actief lid

Apr 24, 2012
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het gegaan?

18. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    1,679
    0
    36
    donderdag krijgt onze zoon ze...blegh!
    Met mijn dochter deed ik na de prikjes altijd even de koude hydrofiele washandjes erop.
    En als je kindje de fopspeen graag wilt kun je de troost geven door middel van de speen. Bij mijn dochter hielp dat altijd wel.
    Zoonlief wil geen fopspeen.
    Je kunt ook inderdaad een beetje voeding in de fles doen en meenemen..

Vaak is het huilen maar eventjes..

19. tiara2013

tiara2013 Lid

Mar 18, 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen super bedankt voor de reacties! !
    En sorry Sorry dat ik nu pas reageer. .
    maar t was redelijk gegaan Ik denk dat ik er zelf meer last van haar dan tiara hihi spanningen.
    ze heeft flink gehuild toen ze de spuitjes kreeg (Ik ook een traantje gelaten) daarna was ze heel moe ze heeft een dik uur in de maxi cosi geslapen en overdag bij oma op de borst in bed was geen succes omdat ze zichzelf steeds wakker maakte met dr armpjes.. in de avond bleef ze veel huilen en wou alleen op de arm wat slapen. . ze was idd slaperig de hele dag. . ik ben van 21:00 uur tot 00:30 bezig geweest om dr te laten slp maar zonder t inbakeren lukte t niet. . om 00:30 Nog een flesje gegeven en toen was ze zo moe dat ze geslapen had tot 08:00 heen dr rond 20:00 uur trouwens wel een zetpil gegeven (vond ik ook een beetje eng hihi) en ze had wat verhoging gehad. .. Al om al viel t mee maar toch zie ik er weer tegen op voor de volgende vooral voor t slapen. . maar t is masr 1 dagje en dan is t weer voorbij :)

tip voor moeders die nog moeten.. maak je niet zo druk zoals ik deed zat vol spanning en was achteraf nergens voor nodig! !

Share This Page