Hallo, Deze maand start ook ik met IUI, de eerste keer, t probleem ligt bij mijn man, niet zo'n goed zaad. Volgende week zondag moet ik echo en bloed laten nemen voor follikelmeting, ik doe het in eigen cyclus, dus zonder Clomid te slikken dus. Een vriendin van me heeft 2 weken geleden een inseminatie gehad en vandaag is ze te weten gekomen dat het gelukt is, t was ook de eerste keer. Hopelijk is dat bij mij ook zo en bij velen onder ons ook. Toen ik het bericht hoorde, had ik even een dipje: zo van, wéér iemand die voor mij zwanger is, iedereen rondom mij is gewoon zwanger, en ik blijf maar achter, soms vraag ik me toch af waaraan wij dit verdienen, maar dat is een stomme vraag natuurlijk. Ik hoop natuurlijk dat het snel mag lukken en voor iedereen onder ons die ook IUI doen. Groetjes Katje
ik wil je alvast heel veel succes wensen meid hopelijk heb jij er aan 1 ook genoeg zal voor je duimen
Heel veel suc6 meid. Ik hoop ook voor je dat het gelijk raak mag zijn. We gaan samen op, ik start deze maand ook met iui. Ik moet puregon spuiten voor het eerst en moet daar morgen mee beginnen. Dood eng maar ook wel spannend.
Succes meid! En houd de moed er in hé! Ook al is dar niet altijd even makkelijk! Ik hoop voor je dat het snel raak zal zijn!
Hey meis, geef de hoop niet op hoor! Bij mij was het ook de eerste IUI gelijk raak. Het kan echt... Heel veel succes!
Hey, bedankt allemaal voor de steunende reacties. Hoop doet leven hé zeggen, en daar is wel iets van aan denk ik. En positief denken ook. t Gaat al wat beter hoor, maar die negatieve gedachten komen nog veel naar boven. Wat is Puregon Tinkerbel80? Is dat zoals Clomid? Leuk dat we gelijk oplopen! Bij mij is het zonder hormonen die ik moet nemen, enkel een Pregnyl spuit om het eitje te laten springen, hopelijk is mijn eitje groot genoeg uit zichzelf.
Hoi Katje, Mijn vriend en ik hebben 15 mei een afspraak in het Dijkzigt ziekenhuis in Rotterdam. Ook over IUI. Mijn vriend heeft ook zwak zaad. Soms voel ik me ook zoals jou, dan denk ik waarom ik niet en hun wel. Zeker als ik mensen om me heen zwanger zie worden die niet voor het kind kunnen zorgen. Dan vind ik het zo oneerlijk. Of ze laten het weghalen, of het gaat een pleeggezin in. En dan wij, de mensen die het zo graag willen, daar lukt het niet bij... Ik hoop dat het bij ons ook snel gaat lukken en dat we het bij deze behandeling kunnen houden. Hopelijk is het bij jou ook snel raak, ik wens je in ieder geval heel erg veel succes!
Ik hoop ook voor jou en iedereen hier dat het snel mag lukken. Je moet nog lang wachten om op consultatie te gaan eigenlijk hé. Hier in Brussel, in het universitair ziekenhuis, beginnen ze bijna direkt met een behandeling. Veel succes ook.
Ik krijg eerst een laparoscopie en daarna gaan we het IUI traject in. Ik blijf jullie volgen en ik zal jullie op de hoogte houden!
hoi ik ben al sinds okt. 05 bezig om zwanger te worden. nu ga ik eind mei met IUI beginnen moet ook puregon gaan spuiten ben best wel zenuwachtig... ik hoop zoo dat het de eerste keer raak is... dames die ook met IUI beginnen veel succes gr. sandy
Hoi, Volgende week een afspraak in het ziekenhuis om de IUI te bespreken. w.s. straten we de maand erop.. Na een onderzoekstraject is gebleken dat we allebei kern gezond zijn, er is geen reden voor het niet zwanger worden. maar omdat we al 3 jaar "bezig zijn" gaan we nu toch met IUI starten! succes iedereen! x
Puregon is een of ander goedje wat je met een naald toedient. Echt hormonen wat ik begreep. Clomid werkt weer anders dacht ik, die zorgt ervoor dat je lichaam zelf hormonen gaat aanmaken.
Vanmorgen een echo gehad, ik zit nu op dag 10, er was zowel links als rechts een follikel te zien van 12 mm. Dit is natuurlijk nog te klein om de Pregnyl spuit te zetten. Woensdagmorgen moet ik teruggaan om de follikels opnieuw te meten, ik zit dan op dag 13, hopelijk zijn ze dan groot genoeg om de spuit te kunnen zetten 's avonds. Heeft er iemand een idee hoeveel zo'n follikel groeit per dag, ik heb al eens gelezen 1 mm of zelfs 2 mm per dag. Als het 2 mm is dan is het tegen woensdag al rond de 18 mm wat perfect is. Ofwel krijgen die eitjes ineens een groeispurt en springen ze voor woensdag nog en ben ik te laat. Ik doe dit zonder hormonen, het is in eigen cyclus, k ben toch blij dat ik aan elke kant een follikel heb, het is natuurijk wel niet zeker of ze alletwee doorgroeien tot woensdag, zo ja en ik zet die spuit, kunnen ze alle springen hebben ze gezegd en ik heb ik dus ook meer kans. Afwachten tot woensdag dus. Heeft dit iemand ook al gehad, 12 mm follikel op dag 10 en ook goede eisprong gehad?
Heey Katje, Spannend je eerste IUI. Voor ons geldt hetzelfde. We hebben morgen onze eerste bespreking voor de IUI. Ik hoop dat er geen wachtlijst bestaat! aarschijnlijk zal de IUi dan eind april/ begin mei plaatsvinden! Succes iig! Liefs Nikkie
Ja t wordt spannend, k ben al blij dat er 2 follikels te zien waren. Ook succes voor u hé, hopelijk lukt het snel. Wij zijn 4 april op gesprek geweest en we mochten direkt beginnen, t hangt juist wat af wanneer je op dat moment juist in je cyclus zit, ik zat doen op dag 1, dus dat kwam perfect uit. Ga jij het met hormonen moeten doen denk je?
Heey Kat Ja ik ben net terug van de arts. IK krijg ook nog eerst een HSG onderzoek....oooh daar zie ik zo tegenop! En ik moet weer starten met spuiten van Menopur, maar dat maakt me niks uit. Vervolgens weer de Pregnyl en dan de IUI. Het zal waarschijnlijk de eerste week van mei worden, denk ik. En jij? Met of zonder hormonsters? Liefs Nikkie
Bij mij is het zonder hormonen, het is de 1ste keer dat we IUI doen. k had op CD10 2 follikels van 12 mm, morgenvroeg moet ik teruggaan voor een bepaling van de follikel(s), k hoop dat ze groot genoeg geworden zijn om de spuit Pregnyl te zetten 's avonds. Mocht nu blijken dat ik na 2 à 3 maanden toch niet zo'n goede eisprong heb, dan zal ik mss toch Clomid moeten slikken, maar dat vind ik niet erg, als het moet, moet het hé, t is voor t goede doel denk ik dan maar.
vanmorgen geweest voor de echo, en heb nog altijd 2 follikels, aan elke kant eentje, en nog een paar kleintjes, maar die gaan niks meer doen. ze waren rond de 14 à 15 mm. Mijn hormonen zijn goed gestegen, die wijzen op een piek. Vanavond mag ik de Pregnyl spuit zetten, en vrijdagmorgen de inseminatie. Ik verschiet er een beetje van omdat die follikels nog zo klein zijn, moet dat niet min 17 of 18 mm zijn? Maar naar t schijnt groeien die nog door na de Pregnyl spuit ook. ik heb nu wel last van mijn buik, zo precies regelspijn, mss wat last van die echo?