1ste IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ilonaa, 27 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Marije wat fijn dat het goed is gegaan. 11 mlj lijkt mij ook een mooi aantal, daar moet vast een super snelle zwemmer tussen zitten hoor! :D

2. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Jeetje Zora, dat is inderdaad helemaal weinig!
    Het komt doordat de gyn het zo zei, dat het heel weinig was. Ik vond 11 miljoen ook best veel, ik weet ook niet wat normaal en goed is. Maar de gyn was best negatief, vandaar....

Nou ja, we hopen gewoon op het beste.
    Ik hoop dat jullie snel succes hebben!

3. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    :D Dat hopen wij ook! Wel balen dat we nu nog zo lang moeten wachten. Het is hier al vaker gezegd: had je maar een luikje op je buik die je gewoon even open kunt doen om te kijken wat er daar binnen gebeurt! :D
    Die wachtweken zijn verschrikkelijk!

4. he marije

ik kom hier af en toe kijken hoe het hier is.. want ik begin in feb met de 1e iui.. met ondersteuning van hormonen.

maar 11 miljoen is veel hoor..

Suc6 met wacht ik denk aan je..

ps: ik kom ook uit tukkerland..
    hih

5. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Hey, nog een Tukker! Gezellig! :D

Misschien hoef je niet eens te beginnen aan IUI. Dat zou het mooiste zijn, nietwaar?!
    De behandeling op zich valt me nog mee (ook doordat ik geen hormonen krijg natuurlijk). Het is alleen zo verschrikkelijk niet-romantisch! :)

Ik vraag me toch af waarom de gyn dan zo negatief is over die 11 miljoen. En ze zegt dat we maar 5% kans hebben nu. Dat is natuurlijk niet veel. Hoeveel is het normaal eigenlijk? 15% of zo?

6. hah ja het zou kunnen maar we zijn al vanaf aug 2006 bezig.. dus denk het niet.. maar goed zal niet de eerste zijn met de hakken over de sloot.. aan ons klussen zal het niet liggen.. hahah

idd 15% kans op slagen..
    Hoop voor je dat het raak is hhah hoef je niet weer..

maar tukker land is groot waar woon je ergens ..
    mag je ook pb en hoor

7. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Op een gegeven moment ben je de hoop ook wel een beetje kwijt...
    Wij zijn sinds september 2006 bezig.... Moeilijk om positief te blijven, maar je moet wat!
    Ik hoop dat het gewoon snel gaat lukken.... bij iedereen!

Ik heb je een pb gestuurd trouwens... :D

8. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Weten jullie ook waardoor het bij jullie niet lukt?

9. Ja we weten het wel bij mijn man zijn de zwemmers niet van al te goed kwaliteit..

maar de laatste keer had hij na bewerking 6 miljoen dus.. dat moet lukken voor iui niet dan..

Leifs van Yippie

10. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Bij ons is het 2 keer gelukt, het is alleen weer heel snel mis gegaan.... Volgens de gyn kunnen we "makkelijk" zwanger worden. :confused: Maar de 2e keer duurde het wel 16 maanden voordat het weer raak was!

Het zaad van mijn man is niet opperbest. Bij een test had hij 135 miljoen, waarvan 57% traag was. Bleven er gelukkig nog wel 60 miljoen goede zaadjes over. Maar de laatste keer (met de IUI) bleven er na bewerking dus nog 11 miljoen over....
    Mijn man is nu ook een beetje bang dat het alleen maar slechter wordt... Maar dat is denk ik ook een beetje de mannelijke trots... :)

11. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    hey dames

kom maar weer even kijken hier :0 afwachtend tot me eerste iui

de reden dat wij iui krijgen is dat mijn fsh te hoog is.
    hoort normaal onder de 10 voor mijn leefdtijd maar hij is 14 en 17 geweest. dus veelste hoog voor mij (27 jaar)
    dus kort gezegd ik heb verouderde eierstokken
    mijn gyn zegt van iemand van 40
    ben er verdrietig om want ik wil graag kinderen
    de kans dat het spontaan gaat kan nog wel, maar ze willen geen tijd verliezen want de kans zit er in dat ik vervroegd in de overgang ga.

maar positief blijven :)

12. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Hey Funkie,

Dat is naar!
    Wel fijn dat ze geen tijd meer willen verspillen! Ik hoop dat je wens snel in vervulling gaat! [-o<

13. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Funkie wat onwijs vervelend zeg! Ik hoop dat de IUI jullie heel snel zal helpen om jullie droom te verwezenlijken.

Ik heb weer iets raars, afgelopen zondag een positieve ovutest, waarschijnlijk maandag een eisprong gehad maar vandaag ging mijn temp pas omhoog :confused: ook weer lekker vaag :(
    Sinds vandaag heb ik ook zere (.)(.) en dat heb ik heel soms pas rond 5 dpo, dus ik ben vandaag meteen maar weer met utrogestan begonnen.
    FF zet mijn eisprong op afgelopen maandag, we hebben wel goed geklust rond die dag.

14. funkie dat is niet niets zeg.. pff heffie

maar idd positief blijven en een dikke knuff van mij,

15. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    Hallo allemaal

Ik heb een vraagje misschien dat jullie antwoord hebben.
    Even kort mijn verhaal. 5 jaar geleden snel en zonder mmm zwanger geworden van een gezonde zoon. Nu voor een tweede kindje, verminderde vruchtbaarheid. Ik heb in mijn linkereileider een cyste en waarschijnlijk alleen aan de linkerkant een eisprong, wel iedere maand. regelmatioe cyclus, bloeduitslagen goed, echo's eisprong goed, zaad man matig, maar goed genoeg om eitje te bevruchten.
    Binnen 2 weken krijg ik een kijkoperatie en een HSG. Mochten mijn eileider(s) open zijn, wordt de behandeling IUI, als ze dicht zitten IVF.
    Wat ik me afvraag is hoe lang de wachtlijsten hiervoor zijn? Of is dat per ziekenhuis heel verschillend?
    Ik zit in het ziekenhuis in Breda en ik heb begrepen dat zij voor IVF je naar Tilburg sturen.

Liefs Hanneke

16. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Er was voor mijn IUI geen wachtlijst. Ik kreeg half oktober 007 een verwijzing en begin november startte mijn eerste IUI.

Er staat ergens op internet een overzicht met wachttijden voor dergelijke behandelingen. Zal eens kijken of ik die kan vinden....

17. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Kan het zo snel niet meer vinden...

18. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    ik heb ook al lopen snuffelen.....
    Fijn dat het met jou IUI snel is gegaan!

19. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    en met goed resultaat zo te zien!

20. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Hey Hanneke,

Hier in Twente had ik ook geen wachtlijst voor de IUI. We konden meteen van start... Gelukkig maar!
    Ik hoop dat het bij jullie ook meevalt!

Deel Deze Pagina