1ste IUI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by ilonaa, Dec 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    3,785
    15
    38
    Twente
    Dat hoop ik ook voor jullie! [-o<

2. meggytje

meggytje Actief lid

Oct 3, 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Hoi meiden!
    We beginnen vandaag aan onze eerste cyclus IUI. Vrijdag moet ik beginnen met spuiten. En de 13e moet ik naar de gyn om te kijken hoe het met de eieren is. Ik vind het erg spannend en ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen.
    Dat was mijn samengevatte verhaal, als jullie nog wat willen weten hoor ik het graag!
    Heel veel succes allemaal!

Liefs Meggytje

3. Funkie

Funkie Bekend lid

Jan 13, 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    ahh bedankt! hoop ook dat ik mooie eitjes heb

zit alleen met een dilemma.. ben aan het spuiten en er zit 300mg in een pen , en ben al 4 dagen bezig en er zit nog vloeistof in :S
    terwijl hij nu eigelijk leeg moet zijn.
    ben bang dat ik de eerste keer spuiten verkeerd heb gedaan.
    maar ja jammer dan :) probeer me er niet te druk over te maken

xxx

4. meggytje

meggytje Actief lid

Oct 3, 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    @Funky hoeveel moet je spuiten op een dag? De ass. van de gyn vertelde mij dat er altijd iets extra zit in een patroon. Ik moet per keer 50 spuiten, dan kan ik 6x met een patroon, en dan doe ik de nieuwe er in! Ik ga dus turven, hoe vaak ik al gespoten heb.
    Ik hoop dat ik je vraag een beetje heb kunnen beantwoorden!
    Liefs Meggytje

5. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

Jan 18, 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    Hallo allemaal,

een tijd geleden kwam ik hier regelmatig, er waren toen nog allerlei onderzoekjes aan de gang want we konden niet zwanger worden. Nu, na een jaar, is het eindelijk zover; mn vriend en ik gaan beginnen met onze 1e IUI! we vinden het echt onwijs spannend alle 2 en we leven erg erg naar toe. Natuurlijk wel in ons achterhoofd dat het de eerste keer misschien niet lukt. Maar wel een onwijs leuke tijd al! maandag krijg ik een echo om te kijken of het eitje al groeit zeg maar. We hebben uitgerekend dat ik zaterdag (valentijnsdag) me eisprong heb dus moet vrijdag (of donderdag) beginnen met de LH-testen...

iedereen hier in ieder geval heel veel succes en iedereen die al zwanger is; gefeliciteerd! :D:D:D

6. hier is het nog steeds wachten op de ongi!
    maar het word weer een lange cycles pfff waarom is mijn lichaam nou nooit het zelfde!

heb getest die was negatief..

7. meggytje

meggytje Actief lid

Oct 3, 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    @yippieajee Balen zeg!

Vandaag ben ik begonnen met het spuiten van pregnyl. Was wel even spannend. Ik stond te trillen op mijn benen.... Toch even doorgezet. En wat blijkt, je voelt er bijna niets van! Al die spanning voor niets.
    Nou nu nog 9 dagen spuiten en dan vrijdag de 13e naar het ziekenhuis voor een echo.... Spannend allemaal!

8. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    3,785
    15
    38
    Twente
    Yippie,

Wat balen zeg! :evil:
    Hoe kan dat nou toch weer? Mijn cyclus ging ook raar doen vlak voor de IUI. Maar die van mij werd korter... Is toch fijner dan langer... :(

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt, meid! En dan het liefst met 2 streepjes! :)

9. Funkie

Funkie Bekend lid

Jan 13, 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Hey Meggytje

Ik spuit per dan 75!
    Ben maandag begonnen en zondag heb ik mijn laatste als het goed is. Dan heb ik 7 dagen gespoten en maandag terug komen voor follikel meting.
    Owh oke, ja dan snap ik wel dat ik over heb in een spuit
    Maar waarom staat er dan op 300mg?

Greetzz

10. hier nog steeds niets aan het handje!

11. meggytje

meggytje Actief lid

Oct 3, 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Volgens mij heb ik bij mijn vorige berichtje het verkeerde medicijn neer gezet. Het moet volgens mij puregon zijn wat ik spuit. 't is allemaal nog erg nieuw vandaar.

12. yes ik kan bellen ben ongi geworden!

whiiii

13. woensdag 11-2 naar het ziekenhuis.

14. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

Jan 18, 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    Hoi,

vandaag naar het ziekenhuis geweest, echo gehad en de eitjes zijn aan het groeien haha :p en alles is verder prima in orde :D morgen moet ik al beginnen met de LH-test en dan hopelijk deze week de insemenatie... en dan maar afwachten.. ben echt onwijs zenuwachtig en dat wil ik helemaal niet want misschien werkt het tegen! :confused:

hoe gaat het verder met de rest hier?! ;)

15. he maaike.. spannend..
    hoelang ben je al aan het spuiten dan en doe jij ook mee met een onderzoek..

ik ben benieuwd!

16. Funkie

Funkie Bekend lid

Jan 13, 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Hey Dames!

Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest. Gister zaten de 7 dagen GonalF spuiten erop. Vandaag echo gehad en de medicijnen hebben goed werk geleverd.
    Heb 2 eitjes van 18 mm, dus vanavond om 22.30 de Pregneyl of hoe je dat ook schrijft spuiten, en dan heb ik woensdag om 12.00 uur de inseminatie.

Spannend hoor! Ben best zenuwachtig voor de spuit van vanavond, hij is een stuk groter dan de prikpen van afgelopen week.

Maaike spannende tijden voor jou ook. we lopen dan een beetje gelijk :)

Houd me op de hoogte

Greetzz

17. meggytje

meggytje Actief lid

Oct 3, 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Funky: zeker spannend zeg... Dan gaat het echt gebeuren.
    Maar wel eerst nog even een naald in je eigen lichaam steken. Getsie... kan er nu al tegen op zien. Gelukkig heb ik een hele lieve vriendin die dokters ass. is... heel handig!

18. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

Jan 18, 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    yippie » ik spuit helemaal niet, wat is eigenlijk de rede dat jij spuit (en de meeste hier zo te lezen..)? voor het groeien van de eitjes ofzo? moet het ook nog een beetje uitvogelen hoor allemaal..

funkie » ja we lopen inderdaad gelijk alleen ik loop iets achter; mijn eitje was 11 mm vandaag ;)

:) ei ei ei en we zijn zo blij, hoop dattie snel groeit en dat vieren wij :)

heel veel succes! ik duim!

19. Hoi maaike

ik denk dat het komt omdat wij al ruim 2 jaar bezig zijn en het zaad van mijn man is niet optimaal.
    daarnaast ben ik bijna 33 dus misschien speelt dat ook mee.. de gyn zei gelijk dat we het met hormomen gingen doen dus daar was ik wel blij mee, wel is het zo dat je dan de kans op meerlingen heb he.

20. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

Jan 18, 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    oke dan, ja wij zijn pas aan onze 1e poging bezig natuurlijk na een jaar lang van alleen maar onderzoeken en gesprekken.

mijn vriend heeft een verminderde zaad kwaliteit, het is lui en bij het ene onderzoek was er maar 10% "bruikbaar" zeg maar

zaterdag waarschijnlijk eisprong
    moest al beginnen met de LH-test van de arts (vandaag negatief)

wachten wachten wachten.... ;)

Share This Page