1ste IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ilonaa, 27 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Nou hier nog nergens last van hoor. Gisteren had ik steekjes en krampjes, van die eisprongkrampjes. En vandaag nog nergens last van gehad :( en daar krijg ik nu dus echt de zenuwen van. Straks is hij al gesprongen :(

2. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Zo snel gaat dat niet denk ik, maar kweet t niet, ik heb er
    niet heel veel verstand van.. :(

3. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Nou ik heb rond 1 uur een ovulatietestje gedaan en deze was super positief dus mijn ei is nog niet gesprongen!

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hopen dat ie dan nog even niet springt ;)
    Succes hoor morgen.. hoe laat heb je de IUI morgen?

5. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    morgen om kwart over 11. En ik ben super zenuwachtig!

6. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    Hallo meiden,

In plaats van donderdag vandaag mijn hsg gehad.
    Wat een vreselijk onderzoek. Ik was ook best wel nerveus.
    Bij mij deed het verschrikkelijk pijn. Hoop dat ik nooit meer een hsg hoef te doen want het was geen pretje. Gelukkig had ik mijn lieve mannetje mee die me daarna goed heeft opgevangen en me verzorgd heeft.
    Wat eruit kwam: het ziet er naar uit dat er 1 eileider verstopt of minder doorgankelijk is. Ze zeggen dat dit een moment opname kan zijn.
    En dat ze nooit met zekerheid kunnen zeggen of dat het echt zo is.
    Zelf heb ik het gevoel dat ze wel beide open zijn.
    Heb afgelopen maanden aan beide kanten eigroei gehad ( ook al had ik aan 1 kant maar 1 ei zitten). Ik had een goed eisprong en ben gewoon gaan menstrueren.
    Wat denken jullie?
    Of zit ik nu heel verkeerd te denken.
    Nou ben blij dat het er in ieder geval op zit.

Talulah heel veel succes morgen!

7. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Succes vandaag!

8. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik weet het niet, ik heb hier geen ervaring mee... Sorry :(

9. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Nou meiden mijn IUI is goed verlopen hoor, hubbie bleek 64 miljoen zaadjes te hebben ingeleverd die goed waren...een super score dus!
    Ik heb nu wat krampjes en heb toch stille hoop dat mijn ei nog niet gesprongen is. Vanochtend was mijn temp. namelijk een eind gestegen wat bij mij op een eisprong duidt.

Marsim wat balen dat het zeer gedaan heeft die HSG, als een van je eileiders verstopt zitten kan het inderdaad erg zeer doen. Misschien heb je wel gewoon een eisprong gehad maar kon het eitje verder niet naar beneden afdalen en verschrompelt dan in de eileider. Dus dan heb je wel een eisprong en gewoon menstruatie. Dat zou het meest logische zijn denk ik. Wat gaat er nu verder gebeuren?

10. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Mooi zo Talulah, nu maar afwachten!

11. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Meiden,

Zou ik hier ook mee mogen schrijven? ik heb gister mijn eerste iui gehad en zit dus nu in de lange wachtweken.
    In het kort (probeer het kort te houden) is dit mijn verhaal.
    We hebben de condooms de deur uit gedaan in mei 2008, 9 mei om precies te zijn want toen zijn we getrouwd. Ik was al een paar jaar van de pil af dus ik dacht dat het wel snel raak zou zijn omdat ik niet hoefde te ontpillen. Helaas is dat dus niet zo gelopen. Ik weet dat we het dus nog geen jaar aan het proberen zijn maar er was een stemmetje in mij die zei dat het wel eens niet goed zou kunnen zijn. We zijn in januari voor het eerst naar de huisarts geweest en afgesproken dat we iniedergeval een zaadonderzoek zouden doen en als dat goed was dan zouden we het nog een paar maanden zelf proberen (iniedergeval tot een jaar dan) Helaas was dit dus niet goed. Wel genoeg zaadjes maar er was maar 4% goed gevormd. Dus verwijzing gehad voor de gyn. We hadden het zaadonderzoek laten doen in hoorn maar omdat daar de wachttijd drie maanden was lopen we nu in den helder. Daar konden we al na een week terecht. Gelijk in de volgende cyclus heb ik een HSG gehad en konden we starten met iui. (dit omdat ze een tweede zaadonderzoek wou doen om te kijken hoeveel goede zaadjes er overblijven na het opwerken) De HSG zag er goed uit. Alleen met de follikelmeting kwam er geen ei in zicht. Zal wel de stress zijn want normaal heb ik een hele regelmatige cyclus. Maar toen er op dag 16 nog steeds in de verste verte geen ei in zicht was hebben we besloten om de cyclus over te slaan en om met clomid 50 te starten. Dat hebben we dus deze cyclus gedaan en toen ik op dag 12 er was voor de fm waren er twee hele mooie eitjes te zien van 18 mm. s'avonds de pregnyl gespoten en gister dus de eerste iui gehad. en nu wachten....( er waren 5 miljoen goed zaadjes overgebleven na het opwerken, het was net goed genoeg voor de iui. Dat is dus niet zo heel veel. :cry: Maar ik heb twee eitjes dus het maakt niet uit of ze links of rechts gaan en ik heb dus toch goede hoop [-o< )
    ik heb de pregnyl trouwens in een spier in mijn been moeten spuiten. Dit is niet echt een pretje. echt niet dus eigenlijk. Wat een grote naald. :confused: Het is me dan ook niet gelukt maar gelukkig kon mijn man het wel. ik heb nu een enorme beurse plek.
    Toch een enorm lang verhaal geworden! sorry :oops:
    verder iedereen succes en

Liefs

12. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Helaas welkom hier en veel succes met wachten Barleeus...

13. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Barleeus welkom hier!
    Gelukkig dat er toch nog genoeg zaadjes waren na het opwerken, er hoeven er maar een paar te zijn die enorm hun best doen!

14. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja één zaadje is al genoeg hé. En het waren er toch nog 5 miljoen, ik vind het echt heel veel klinken. Er kunnen er 2,5 mil. naar links zwemmmen en dan 2,5 naar recht. Daar kan toch wel één baby van af?
    Talulah, ik had precies het zelfde hoor, voor de fm was ik al bang dat mijn eisprong te vroeg zou zijn geweest. En voor de iui had ik dat weer, e later was ik weer bang dat hij te laat zou zijn gesprongen. Maar we gaan er maar van uit dat de pregnyl zijn werk heeft gedaan en dat de eitjes gewoon op tijd zijn gesprongen. Maar het is die onzekerheid hé, daar word je gek van. 64 miljoen is trouwens wel een super goede score! Daar is er ook vast één van die doorzet!

15. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Zojuist wat licht roze op mijn inlegkruisje gevonden :(

16. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Talulah, ben blij dat de iui goed verlopen is en nu maar proberen de wachtweken door te komen. Hoop dat de eerste iui gelijk raak zal zijn voor je meid.

@ Barleeus, helaas welkom hier. Ook voor jou hoop ik een goed resultaat op je eerste iui. Zo zie je maar dat je er niet vanuit kan gaan dat je snel zwanger bent. Als je al zolang in de mmm zit dan weet je dat zwanger worden niet meer zo vanzelfsprekend is. Succes in je wachtweken.

@ Jorietje, hopen dat het niet doorzet meid! Ik duim voor je.

@ All, hier nog steeds wat bloedverlies van de hsg.
    Nu moet ik 8 april terug komen en dan wordt de uitslag besproken.
    De radioloog moet het nog bekijken. Het is afwachten we zien het wel.
    Ze zei al wel dat je met 1 eileider gewoon zwanger kan worden.
    Hoop alleen dat ik niet nog een hsg moet krijgen of een kijkoperatie.
    Zit ik echt niet op te wachten.
    Nou ga het weekend lekker weg, kan ik even mijn zinnen gaan verzetten.
    Iedereen een heel fijn weekend!

17. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Jorietje dat meen je niet :(

18. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Bedankt allemaal voor het welkom, ik hoop dat ik maar één iui nodig heb, maar we gaan nergens meer vooruit. De kansen zijn opzich wel gunstig, want na de hsg ben je extra vruchtbaar en ik had twee eitjes. Dus we zitten blaren op de duimen te draaien.

Jorientje, ik hoop niet dat het doozet zeg...Dat zou wel echt balen zijn. Sterkte iniedergeval.

Marsim, Vervelend zeg dat ze niet met zekerheid konden zeggen of het nou goed was of niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat je nog een hsg moet. Dan denk ik eerder een kijkoperatie. Dat is natuurlijk ook niet leuk maar tenminste wel onder narcos (bij mij deed het ook zo'n pijn en ik zou ook voor geen goud een tweede keer willen) maar ik heb er verder ook geen verstand van hoor dus aan mij heb je dan ook niets :( ik hoop dat gewoon alles goed is!
    fijn dat je er even tussenuit gaat dus jij ook vast een fijn weekend.

liefs...

19. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Gisteravond en vandaag weer niks meer gezien, dus
    het kan nog meevallen :D

20. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Jeetje wat spannend, ik ga de blaren op me duimen duimen voor je. En in het kader van alle beetjes helpen, hier een beetje geluk.

liefs....

Deel Deze Pagina