Laag AMH eicelpreservatie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sjepes, 14 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjepes

Sjepes Lid

14 apr 2023
    5
    1
    3
    Vrouw
    Hallo allemaal,
    ik ben 34 jaar en sinds een half jaar single. Sinds kort weet ik dat mijn AMH erg laag is. Vorig jaar zat ik nog op 1,45 dat is dit jaar gezakt naar 0,59 en nu zelfs naar 0,45. Iedereen vertelde mij vorig jaar mij nog geen zorgen te maken maar met een amh van 0,45 en een relatiebreuk werd mij toch geadviseerd mijn eicellen in te vriezen. Ik ben met spoed een traject in gegaan. Afgelopen woensdag had ik de punctie en uit 5 follikels zijn er 2 eicellen ingevroren. De doelstelling is 20 eitjes binnen drie rondes in te vriezen, dit ga ik dus helaas nooit redden. Ik spoot Gonal-f 225 en cetrotide. Ik lees op diverse forums dat veel stellen/vrouwen naar Duitsland/Dusseldorf gaan omdat er daar anders om wordt gegaan met medicatie. Mijn eerste vragen zijn;
    *heeft er iemand ervaring met eicelpreservatie?
    *Welke klinieken zijn aan te raden in Duitsland?

Dit trajecten gaat ineens super snel en ik zit echt in een rollercoaster. Ik ben nog erg onervaren op dit gebied en zou advies zeer waarderen!!
    Alvast bedankt!

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.801
    8.470
    113
    Vrouw
    Misschien Cuypers en Cuypers in Duitsland? Ik weet alleen niet of zij eicelpreservatie doen..

3. Sjepes

Sjepes Lid

14 apr 2023
    5
    1
    3
    Vrouw
    @Narcisje bedankt voor je reactie! Ik had hier inderdaad al wat over gelezen maar zij behandelen helaas alleen stellen en geen singles

4. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Zowel in Duitsland als België geven ze hogere medicatie (in ieder geval 300).

5. Sjepes

Sjepes Lid

14 apr 2023
    5
    1
    3
    Vrouw
    Hi DR87,
    staat een verhoging van de dosis dan gelijk aan het rijpen van meer eicellen?

6. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ja, de dosering wordt meestal afgesteld op de amh waarde in combinatie wat op de uitgangsecho zichtbaar is aan follikels. Geen garanties dat je dan ook meer eicellen hebt, maar het kan zeker helpen.

7. Sjepes

Sjepes Lid

14 apr 2023
    5
    1
    3
    Vrouw
    Ik begreep uit andere topics dat in NL de hoogste dosering 225 is i.v.m afspraken zorgverzekeraars. Aangezien ik toch al alles zelf moet betalen is het dus toch wel de moeite waard het nogmaals bespreekbaar te maken met mijn arts

DR87 vindt dit leuk.
  8. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Nee hoor, ik spoot ook 300, wisseling van medicatie kan ook helpen. Ik ben van Gonal naar Menopur gegaan en had toen veel betere uitslagen. Maar helaas is dit zo delicaat dat wat voor de 1 werkt niet altijd voor de ander geldt.

Je kunt nog overwegen je te verzekeren voor een 4de poging. Ik zit bij Zorgzaam en die vergoeden een 4de poging. Alleen wel de voorwaarden goed lezen of ze even bellen.

9. Sjepes

Sjepes Lid

14 apr 2023
    5
    1
    3
    Vrouw
    Helaas valt eicelpreservatie niet onder de zorgverzekering ondanks mijn medische indicatie… Ik las inderdaad op deze pagina dat UMC verzekering een 4e IVF poging vergoedt en na wat leeswerk vanochtend kwam ik erachter dat ONVZ en VvAA dit ook doen en zelfs nog een 5e poging in het pakket hebben.

Ik heb zojuist mijn behandelend arts gesproken en zij wil bij GonalF blijven. Menopur krijgt de voorkeur bij vrouwen met een LH deficiëntie en dat is bij mij niet aan de orde

10. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Ik heb 6 pogingen gehad, 5 die door zijn gegaan 3 met gonal-f en 2 met menopur. Ze zullen overal wel anders zeggen.

ONVZ en VvAA kom je alleen in aanmerking als je voor je pogingen bij hen al verzekerd bent. Anders ga je pas door op basis van medische keuring. UMC heeft dat niet en Zorgzaam ook niet maar dan moet je 1ste, 2de graad banden hebben met iemand die dient. Of gediend heeft. Dat mag bijv een broer,zus, vader, moeder, opa en oma zijn. Burgers tellen ook.

11. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.820
    113
    Vrouw
    Hm ik weet dat jaren geleden in het umcu niet moeilijk gedaan werd en dit gewoon als ivf werd gedeclareerd. Dat is het ten slotte ook...Dat er uiteindelijk geen bevruchting e/o terugplaatsing plaats vindt (op dat moment) maakt eigenlijk niet uit want ook bij een officiële poging kan dat gebeuren.

12. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.820
    113
    Vrouw
    Hoe hoog is je FSH? Als die nog laag is, loont het misschien wel om meer e.h. te spuiten

Deel Deze Pagina