Voeding dochter 14 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Ooievaar, 16 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik weet niet of ik het hier moet plaatsen, maar doe het toch maar. ;)

    Onze dochter van 14 maanden wil dus absoluut geen groente en aardappels. Vers gemaakt niet en ook niet uit een potje. Niet warm, niet koud, met of zonder stukkies. Ze moet het gewoon niet. :(
    We weten het gewoon even niet meer. Toetjes, yoghurt, fruit, liga en brood lust ze allemaal wel, maar ja dat is dus niet de bedoeling voor het avondeten.
    Wij weten het even niet meer, misschien hebben jullie tips?
    Het is allemaal goed gegaan tot een maand of 11, maar daarna lukte het gewoon niet meer.

    Vlees vindt ze trouwens wel heel erg lekker.. :rolleyes:
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    en rijst/pasta?
     
  3. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    We hebben vorige keer dus macaroni met roomsaus gemaakt.
    Aangezien ze dus macaroni met rode saus absoluut niet wil. Ook spagetti vind ze niks. Die roomsaus ging beter, maar het waren maar 4 hapjes ofzo, dus ook niet echt een succes...
     
  4. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Leuk he, die kieskeurige meiden.
    Ik heb laatst de groene frieten uit de diepvries ontdekt, dat zijn die letters waar Leontien van Moorsel van die schrek-oortjes van krijgt. Ze bestaan uit aardappelpuree met doperwtjes. Ik heb ze in de oven klaar gemaakt zodat ze niet vet zijn. Is ook te krijgen als wortelvariant.

    Smullen!

    Wat er ook goed in ging was spersieboontjes, maar dan alsof het frietjes zijn, compleet met ketchup-dip.

    Succes, het lijkt soms lang te duren maar het is echt een fase waar je als ouders ook doorheen moet. Je dochter is duidelijk haar willetje aan het uitoefenen.

    Groetjes van Kiki
     
  5. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Hoi Ooievaar,

    Mijn jongste dochtertje is momenteel 2 jaar en 9 maanden, en als ik je vertel dat ze sinds 2 weken op potjes voeding zit van 8 maanden, dan begrijp je misschien dat ik je gevoel helemaal herken en heel goed begrijp hoe je dit soms zo moedeloos kan maken.
    Met de pot meeeten zit er voor haar nog niet in, en nu ze iet wat verkouden is en veel moe is zit ik weer even terug op 6 maanden.
    Bij haar is het ook dat ze geen groenten en aardappeltjes mee doet eten, terwijl ze wel vlees eet... :confused:
    Wat wij dus zijn gaan doen is gewoon potje geven van toen 6 maanden, gelukkig eet zij dan wel groenten en aardappeltjes (nu in principe 8 maanden als ze weer beter is) en dat geven voordat wij eten, en dan als wij gaan eten krijgt ze net als de rest een stuk vlees. Ik hoop op deze manier dat ze op een gegeven moment toch gewoon met de pot mee gaat eten, maar tot die tijd probeer ik me er zo weinig mogelijk druk om te maken. Zolang ze goed groeit en bijkomt en normaal energiek is, is er weinig aan de hand naar mijn mening en ervaring. Maar echt af en toe kan t je tot wanhoop drijven hoor pff.
    Heel veel succes ermee.

    Groetjes Angela.
     
  6. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Dat is een goeie tip Kiki. Dat ga ik zeker proberen!!

    Enne Angela, ik merk dus dat dit nog wel een tijdje kan duren.. :rolleyes:
     
  7. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Ik hoop t niet voor je :( , ik hoop dat de tip van Kiki jou verder kan helpen, helaas was dat voor ons niet zo :oops: . Kaily at echt alleen maar vloeibaar warm eten, maar dus wel gewoon vlees en boterhammen, koekjes snoepjes enz. Consultatiebureau en artsen weten nog steeds niet wat hier de oorzaak van is :confused:
    Heel veel succes ik hoop dat het zich vanzelf op een gegeven moment zal oplossen.

    Groetjes Angela.
     
  8. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Dank je Angela.
    Ik hoop ook dat het niet zo lang duurt.
    Snap het ook niet, want ze heeft hiervoor altijd wel goed gegeten.

    We zullen wel zien wat de tip van Kiki doet. Maar alle tips zijn welkom.
     
  9. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik heb een dochter van 5 en een zoon van 3.
    En ik wil je niet bang maken ofzo, maar ze eten nog zo ontzettend weinig. Ze moeten wel alles proeven van ons maar met zo'n spruit van 14 maanden kun je natuurlijk nog niet echt afspraken maken. Gewoon elke avond aanbieden en eet ze het niet dan gewoon weer wegzetten. Vooral niet laten merken dat het heel belangrijk voor jullie is dat ze eet. En geen vervangend eten geven. Als ze echt honger krijgt dan eet ze wel. Wij hebben dit ook meegemaakt en we hielden onszelf voor dat een fase zou zijn. Dat maakt het voor je zelf wat makkelijker. Veel succes!
    Gina
     
  10. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik vind het zo gek Gina dat onze dochter het hiervoor wel allemaal luste en nu ineens niet. Ik denk dat ze ons gewoon in het ooitje neemt.. ;)
     
  11. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mijn oudste dochter van 21 maanden eet momenteel (gelukkig) weer goed, en met de pot mee. Maar ik begrijp jullie wel. Ook zij heeft die periode gehad. Eerst wel iets lusten en dan niet. Ik heb er niet te moeilijk over gedaan, en haar gewoon gegeven wat ze dan wel at. Het zijn die beruchtte fases en die gaan van zelf weer over, alleen duurt dat bij de een langer dan bij de ander. Maak in ieder geval geen strijd van eten want dat werkt echt niet.
    Succes allen

    Groetjes kwebbeltje
     
  12. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Dank je Kwebbeltje.

    Maar inderdaad geen strijd tijdens het eten en dat doen we dus ook niet.
    Schiet je toch niks mee op.
    Wel is het zo dat ik haar toch altijd een beetje fruit of yoghurt geef.
    Toch het idee dat ze een beetje met een voller buikje naar bed gaat..
     
  13. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ooievaar,
    Voor kinderen is eten het enige machtsmiddel dat ze hebben en daar willen ze nog wel eens gebruik van maken.........helaas. Geduld hebben is de beste methode. Succes!
    Gina
     
  14. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ja inderdaad geduld hebben. Vanavond met stukjes groente en aardappels voor haar neus gezet, maar ze moet het echt niet.
    Hooguit 3 hapjes...

    :(
     

Deel Deze Pagina