Zwanger na eisprong

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door BBruce, 12 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BBruce

BBruce Nieuw lid

12 jul 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

ik vroeg mij af of er vrouwen zijn die ervaring hebben met zwanger worden na de eisprong? Mijn man en ik hebben geklust ongeveer 8 uur na de eisprong en ik lees er verschillende dingen over. (Met name over de 'reistijd' van de zaadcel naar de eileider; die varieert op internet van 5 minuten tot 12 uur)

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

2. Lieve223

Lieve223 Nieuw lid

12 jul 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ikke ! 5 uur na ei.. Succes !

3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hoe weet je nou dat je vijf of acht uur erna zat?? Ik weet echt niet het tijdstip van mn eisprong hoor :D

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dat zou wel fantastisch zijn; de precieze tijd van je eisprong weten.
    Veel vrouwen zeggen iets te voelen; kan ook wel maar VAAK voelen ze voor of napijn die ook heel scherp kan zijn. Dus zeker weten wanneer je ei precies was, kan nooit.

5. BBruce

BBruce Nieuw lid

12 jul 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad een vermoedelijke tijd, maar alles wees er wel op. Ik voel mijn eisprong altijd goed.

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Eens, ik voel mijn eisprong altijd heel duidelijk, maar ik weet echt niet of wat ik voel van voor tijdens of na is.
    Dat gezegd, kort erna is er zeker nog een kans.

7. mamavanyasmin

mamavanyasmin Actief lid

11 dec 2011
    403
    1
    16
    Zuid Holland
    om je ei te zien springen, heb je letterlijk een echo apparaat nodig. Ik voelde me ei ook altijd heel goed maar toen ik uiteindelijk voor follikelmetingen kwam bleek dat gevoel dus helemaal niet het springen te zijn...
    Maar goed idd als je niet al te lang na je ei klust kan het snelste zaadje hem nog redden. Maar de kwaliteit van je ei neemt wel af 12 uur na het springen.

8. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Je kan je eisprong wel degelijk voelen, dwz niet het springen zelf, maar wel de fase daar vlak voor. Wanneer de (flinke) pijn afneemt heb je dan je eisprong gehad. Op die manier kan ik zelf mijn eisprong wel ongeveer op het uur precies weten. De pijn duurt ook maar enkele uren en is zo hevig dat het écht niet te negeren is. Hij klopt ook altijd precies vervolgens met zwangerschapsduur e.d.!
    Ik heb begrepen dat de reistijd van sperma naar de eileider ongeveer 6 uur is. Een eitje leeft na de eisprong nog zo'n 24 uur, waarvan 12 uur in goed genoege kwaliteit om bevrucht te worden. 8 uur na de eisprong klussen is dus net iets daarbuiten, maar zeker niet onmogelijk.

Deel Deze Pagina