3,5 maand draaien!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Krissie85, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Is het normaal als je 3,5 maand oude meisje zich zo even van de ene naar de andere zij rolt en van rug naar buik??? :$

Ze kan ook al redelijk zitten aan alleen mn vingers.. (snappie??)

Vraag me af of dit wel goed is voor dr rugje enzo... :(

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Het zitten op die manier is idd niet goed voor haar rug, dus niet te vaak doen ;)

Verder weet ik het qua rollen niet meer ;) Maar rug naar buik komt meestal pas veel later, nadat ze van de buik naar de rug kunnen. In dat geval heb je een vlotte meid!

3. Onje

Onje Niet meer actief

Zitten doen wij ook op die manier hij vindt het erg leuk, dus dagelijks ff 5 minuutjes hooguit.

Draaien doet hij van buik naar rug en van rug naar buik, zij naar zij vanaf 2 maanden en 3 weken. Dus ja raar is het niet, de een is met dit wat vlotter en de andere met dat.

4. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook rollen met 3mnd. Zitten nooit gestimuleerd op die manier.

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Mijn zoontje kon ook rollen met die leeftijd.
    Heb em nooit zo laten zitten dat word afgeraden ivm de rug heb ik altijd begrepen.

6. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ligt echt aan je kindje wat ze eerder kunnen. Vaak kunnen ze wel naar buik maar niet terug, tenmiste hoor ik veel gefrustreerde moeders in mijn omgeving. ;) Hier idd ook eerst van rug naar buik en 1,5 maand later pas andersom.

Maar ieder kindje heeft een eigen tempo, jou meisje is gewoon lekker vlot! Ik zou dr trots op zijn!

7. Krissie85

Thanks voor de reacties... Zal ook eens op het cb vragen hoe of wat betreft haar rugje...

8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.833
    9.337
    113
    Gelderland
    Hihi mijn ventje is 5 maanden maar rolt nog helemaal niet dus in vergelijking met mijn zoontje is je meisje heel vlot ;)

Maar er zijn idd meer kindjes die op die leeftijd al rollen dus het is niet extreem snel. Het zitten zou ik niet stimuleren maar als ze zelf aangeeft dat te willen doen kun je wel oefenen natuurlijk maar echt niet te vaak doen..

9. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    ja had hier ook zo'n vlotterd.. máár mede door het vele oefenen wat moest van de fysio vanwege haar afgeplatte hoofdje..
    hier ging ze alleen eerst van rug naar buik en toen pas van buik naar rug.. ondanks dat het laatste makkelijker is ;) haha

Zitten hebben we nooit gestimuleerd.. ze zit dus pas sinds ze zelf ging zitten..

10. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook rollen met 3 maanden. Zitten zou ik zelf niet stimuleren. Is volgens mij niet goed voor de rug. Hier althans nooit gedaan. Zelf laten rollen, tijgeren, kruipen en ze ging uit zichzelf zitten met 6,5/7 maanden.

11. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Mijn zoon rolde ook met.3 maand heen en terug. Mijn oudste dochter was 6 maand en mijn jongste dochter is 4 maand en die rolt op haar zij verder niet.

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier ging dat bij de oudste ook zo rond die leeftijd. Ze liep uiteindelijk met 10 mnd. Maar wel alles op haar tempo. Laten zitten/lopen terwijl ze dat nog niet zelf kon hebben we nooit gedaan en is ook idd niet goed voor ze. Zitten is sowieso erg belastend, dus lekker lang laten liggen!!

13. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik weet niet meer precies wanneer, maar ik weet nog wel dat ik Quincy al heel vroeg op haar buik in haar bedje terug vond als ze ging slapen, terugrullen duurde geloof ik wat langer.

14. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Dat was het enige (naast tandjes krijgen) waar Sem vroeg mee was. Met 2,5 maanden rolde hij al van rug naar buik. De andere kant op duurde wat langer. En als ik zijn zusje S. op haar buik legt, dan gaat ze ook haar beentjes in de lucht gooien, dus die zal ook wel snel gaan rollen denk ik....;)

15. Krissie85

Wat verstaan jullie onder stimuleren??

Als ik mn meissie laat liggen in mn armen, dan kromt ze zich helemaal en gaat ze liggen 'grommen' net zo lang tot ik r op dr billen zet. Ze wordt echt bozig als ik dan niet even help.... ;)

16. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ze mag best een beetje rechtop bij je zitten hoor ;)
    deden wij ook, alleen dan niet helemaal recht op maar nog met een 'helling' dus dan lag ze in principe nog wel maar wel meer rechtop.. (beetje zoals in een wipstoeltje)

Ik vind onder stimuleren verstaan, neer zetten en dan aan de armpjes (of wat dan ook) vast houden, of neer zetten en loslaten..
    eigenlijk dus al het zitten wat ze niet zelf heeft gedaan ;)

17. babyproject

babyproject Niet meer actief

Gewoon op je arm of schoot zitten is prima als je haar rug ondersteund hebt, maar zitten aan jouw vingers alleen is gewoon niet zo goed.
    Je mag haar ook pas aan je vingers omhoog trekken tot zit als zij zelf kan blijven vasthouden, dus jij biedt alleen je vingers aan en zij doet de rest. Zo kun je haar buikspieren "trainen". Maar dan moet je haar op die manier dus niet laten zitten, maar weer neerleggen.

Als ze graag zit, kun je haar ook wat vaker in een wipstoel doen hè?

18. Lau83

Lau83 Actief lid

28 jan 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    Onze zoon rolt zich vanaf 2,5 maand om van buik naar rug en sinds vandaag van rug naar buik. Het was altijd een strijd om hem "verplicht" op zijn buik te laten liggen maar vorige week begon hij ineens vooruit te schuiven op zijn buik! Kan nu al zeker 2meter schuiven om een speeltje te pakken en een lol dat hij dan heeft joh! Liggen vindt hij maar niets trouwens. Zodra hij een stukje stof of een vinger te pakken kan krijgen gaat hij zelf zitten.

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier met 4 maanden beide kanten op. Gewoon zitten met ondersteuning op schoot deden wij wel, verder niks en ze ging ook niet eerder zitten dan dat ze het zelfstandig kon met 7 maanden.
    Hier rolde ze ook al snel door de hele woonkamer. Met 5,5 maand begon ze te teigeren.

20. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Door heel de kamer rollen deed mijn zoontje ook hihi. Hij was trouwens vlot met rollen,optreap optrekken,kruipen,zelfs de trap op en af klimmen maar echt loslopen doed ie pas net,met 21mnd en 2dgn.Het kruipen etc. ging em gewoon te goed/snel af!!!

Deel Deze Pagina