Zelf ben ik van ons eerste kindje bevallen met een keizersnede.Heb daar alleen maar een positieve ervaring aan overgehouden wel wat langer de tijd nodig om te herstellen. Nu ons tweede kindje op komst is zij de gyn laatst dat ze al goed lag kunnen ze dat idd al zo vroeg vaststellen ? Er is natuurlijk altijd kans dat het nog draait he! Dus als ons kleine meisje zo zal blijven liggen zal het dus een gewone bevalling worden en dat vind ik eigenlijk wel super! Zijn er nog die bij een eerste ks gehad hebben en voor tweede normale bevalling of omgekeerd? Hoe was jullie ervaring hier mee?? Ben wel eens benieuwd ! Groetjes yagmur
Je kindje kan nu nog draaien, dus zal nu nog geen bevestiging zijn dat het geen stuit word... Maar na een keizersnee mag je daarna in princiepe, zonder bijzondere redenen, gewoon vaginaal bevallen. Ik kreeg bij de eerste ook een ks, en deze mag ik er ook zelf uit gaan werken ze grijpen alleen sneller in als het niet goed gaat.
als de reden van de keizersnee een stuitligging was staat niets je in de weg om nu gewoon te bevallen hoor. Het enige is dat je verplicht in het ziekenhuis moet bevallen en ze niet zo snel inleiden met een infuus mocht dat nodig zijn. Bij mij vorderde de ontsluiting niet bij de eerste, ks en door medische complicaties tussen de zwangerschappen hebben we er voor gekozen om de tweede met een geplande ks te halen maar dat is een heel andere situatie.
ik lees ook even mee. Bij mijn meisje heb ik ook een keizersnee gehad doordat ze een sterrenkijker was. Mijn gyn zei al dat als alles goed ging bij een tweede ik gewoon mag bevallen. Wel in het ziekenhuis natuurlijk. Soms ben ik er ook wel eens bang voor, en zit mij af te vragen of ik dan een geplande keizersnee zal doen. Omdat ik zoveel pijn heb gehad, ze hebben mij ook twee keer pijnstilling gegeven. Die leuke spuit in het bil, en morfine. Wie heeft bij een tweede (dus nu natuurlijk bevallen) goede ervaringen gehad?. daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik ben van de eerste normaal bevallen en de tweede is met een ks gekomen. Nu zwanger van nr 3 en ik mag gewoon bevallen maar omdat ik er meteen een knip in laat zetten krijg ik een ks zodat het meteen geregeld kan worden.