Ik maak me er nu nog niet al te druk om, maar heb tegelijk nog niet zoveel zin om het al snel aan de grote klok te gaan hangen. Ik sport vrij fanatiek (les mills) en daar horen altijd buikspieroefeningen bij. Nu vraag ik mij af, is het schadelijk als je tot een week of 11/12 wel buikspieroefeningen doet? Kan natuurlijk een beetje smokkelen, dat het wat minder zwaar wordt... Ik hoop dat iemand me hier antwoord kan geven, dan hoef ik het niet op de sportschool te vragen waar ook collega's en familie sporten...
Nee hoor, tot die tijd is het zeker niet schadelijk. Maar je zult wel merken dat het een beetje gaat 'trekken' hier en daar. Dat had ik al voordat ik wist dat ik zwanger was! (en achteraf was dat een van de eerste tekenen...) Als jij dat ook hebt, moet je daar natuurlijk niet doorheengaan. Gewoon je gevoel volgen, en als het niet lekker voelt, gewoon niet doen. Gefeliciteerd trouwens!
maar als het schadelijk is, is dat alleen voor mezelf toch? Ik heb nu griep dus nog niet gesport deze week, maar als ik het ga voelen doe ik idd wel iets rustiger aan. Mijn buikspieren zijn al de minst getrainde spieren dus ik smokkel altijd al wel tijdens die oefeningen. Ik heb overigens al een dochter, gaan de buikspieren dan eerder uit elkaar?
Gefeliciteerd!!! Sporten kan inderdaad geen kwaad en je buikspieren kan je geloof ik ook nog wel doen tot een week of 12 doen. Ik was ook fanatiek aan het sporten toen ik zwanger raakte, vooral hardlopen en de wii. En ik wilde er ook graag mee doorgaan. Maar ik was zo misselijk en moe de eerste weken.... het ging echt niet lukken. Met een week of 16 ging het beter maar dan ben je je conditie wel weer helemaal kwijt, dus om dan weer opnieuw te beginnen.... ik fiets wel regelmatig, soms even op de wii en de rest komt na de bevalling wel weer
thanks! tot een week of 12 stemt mij gerust! Ik doe vaak body pump en body balance en daarmee al stevige spieren gecreeërd, dus echt zwaar en vermoeiend vind ik dat niet meer. Meer ontspannend! Cardio lijkt me niet heel lekker in zwangere toestand, aangezien ik me naar zo'n les toch al moet slepen... Nah, ik zie ook wel. Voel me nu nog prima, hoewel ik nu wel griep heb, maar als ik weer beter ben ga ik lekker weer naar de sportschool.
Lekker blijven sporten hoor als je je goed voelt! Lekker toch! Bij mij kwam de vermoeidheid en misselijkheid rond de 6 weken. En ook net terug van vakantie waarin ik ook niets aan sport had gedaan... dan is de stap wel erg lastig om weer te beginnen
Je mag zelfs tot week 16 buikspieroefeningen blijven doen. Daarna alleen nog maar de schuine buikspieren. Ik sport trouwens ook gewoon nog steeds hoor, BodyBalance, ook van LesMills.
Ik zag het op de site van less mills. Zolang dus nog! En er is idd zelfs een alternatief voor de gewone buikspieren. Hoef ik voorlopig iig niets te vertellen!
En anders gewoon zeggen dat er een spiertje gescheurd is in je buik met niezen Klinkt gek, maar ik heb dat echt door 1 x hard niezen voelde ik wat scheuren en nu zit er een klein knobbeltje op die spier, maar dat gaat vanzelf weer weg als het rust krijgt Is toch een makkelijk smoesje succes met sporten ( ik heb overigens de fut niet hoor)
Mijn verloskundige heeft gezegd dat je tot week 20 buikspieroefeningen mag doen! Of je er ook tot week 20 fut voor hebt en de kracht dat is een 2de
Hier tot 18 weken 2x per week toch gefitnest waar ook buikspieroefeningen bij horen... nu door een dom voorval thuis met mijn knie maar anders had ik er nog wel een tijd mee doorgegaan!
Dan heb ik ook direct een vraagje. Tot hoeveel weken mag je blijven hardlopen? Even los van of je het nog kan met vermoeidheid etc. Ik ben niet zwanger hoor, maar ben er wel erg benieuwd naar! En wat voor frequentie zou nog verantwoord zijn?
Als je al een goede hardloop conditie hebt, kan je het volgens mij gewoon blijven doen zolang het gaat en je je er lekker bij voelt. Ik was net weer begonnen met hardlopen, net een ruime maand bezig, maar dus nog wel aan het opbouwen en ik had nog niet zo'n superconditie wat hardlopen betreft. Ik ben er dus mede door de vermoeidheid mee gestopt.
hardlopen lijkt me geen fijne beweging met zo'n beeb in je buik. Volgens mij houd je dat niet tot ver in je zwangerschap vol. Dan zou ik nog eerder gaan fietsen... Maar ik zou gewoon naar je lichaam luisteren, zolang je geen harde buiken of bandenpijn krijgt lijkt mij het prima toch!
Ik ben nogal een fanatiek sportster, En geef zelf arobics. Kan nog lekker springen e.d. zonder dat ik daar last van heb... Heb overigens wel al een buikje.... Je moet gewoon doen wat goed voelt. als hardlopen nog prettig voelt moet je het gewoon blijven doen, ook al ben je al 25 weken. voor, en het is een veilige sport! gewoon doen wat JIJ prettig vind!
Voordat ik zwanger werd en de eerste 3 maanden van mijn zwangerschap liep ik 4 keer in de week een uur hard, daarna ben ik overgegaan op crosstrainen omdat ik last van mijn bekken en groeiende buik kreeg. Tot 6 maanden heb ik 5 keer in de week 45 minuten fanatiek op de crosstrainer gestaan, van 6 tot 8 maanden 4 keer in de week een uur en sinds afgelopen week 3 keer in de week een uur. Naast het sporten wandel ik iedere dag een half uur met de honden. Ik kan het sporten echt niet missen, maar moet van de gyn. nu echt wat rustiger aan doen Zolang je je goed voelt kan het geen kwaad te blijven sporten, wel oppassen met hardlopen dat je je niet verzwikt/valt, ook je enkel/kniebanden rekken op tijdens zwangerschap! En door je groeiende buik verandert je evenwicht.